Wat is dat voor debiele praktijk om wat er gezegd wordt in lompe gekleurde chocoladeletters pontificaal in beeld te zetten. Is de doelgroep te debiel om te luisteren met hun oortjes?quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:36 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Wie bedoelt ze als de vijand die een act of war deed?
Russen? Joden? Protestanten? Limburgers? Homo's ? Transgenders? Groenlinksers ?
En zit Femke Halsema in het complot want zij houdt het volk en vaderland "in the dark" ?
Blij te lezen dat ze met haar 'act of war' voor een vuurwerkverbod is.quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:36 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Wie bedoelt ze als de vijand die een act of war deed?
Russen? Joden? Protestanten? Limburgers? Homo's ? Transgenders? Groenlinksers ?
En zit Femke Halsema in het complot want zij houdt het volk en vaderland "in the dark" ?
Ik zie inderdaad wel een oorlogsdaad in Eva's gedrag. De doelgroep is mensen met een IQ onder de 80.quote:Op donderdag 1 januari 2026 23:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is dat voor debiele praktijk om wat er gezegd wordt in lompe gekleurde chocoladeletters pontificaal in beeld te zetten. Is de doelgroep te debiel om te luisteren met hun oortjes?
Maar vuurwerk verbieden is het ‘ontnemen van vrijheden’ enz. Duidelijk dat veel Nederlanders niet met de verantwoordelijkheden die bij het vieren van de jaarwisseling komen om kunnen gaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:27 schreef Tarado het volgende:
Allemaal leuk een aardig, maar het leidt alleen maar af van dit:
[ x ]
Volgend jaar weer, of gaan ze gaan ze een keertje terug schieten?
Als het alleen aan het vuurwerk lag, dat is helaas niet zo en alleen het verbieden ervan helpt dus niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:00 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Maar vuurwerk verbieden is het ‘ontnemen van vrijheden’ enz. Duidelijk dat veel Nederlanders niet met de verantwoordelijkheden die bij het vieren van de jaarwisseling komen om kunnen gaan.
Het zijn natuurlijk ook lastige discussies. Illegaal vuurwerk is al illegaal, net als vernieling, brandstichting en geweld tegen hulpverleners. Tegelijk is het ook zo dat je lastiger kan handhaven wanneer er zowel legaal als illegaal vuurwerk in omloop is en de politie niet preventief mag fouileren. Daarentegen verwacht ik niet dat er nu per 2027 ineens wel capaciteit zal zijn om dit verbod te handhaven of de pakkans drastisch te verhogen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:00 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Maar vuurwerk verbieden is het ‘ontnemen van vrijheden’ enz. Duidelijk dat veel Nederlanders niet met de verantwoordelijkheden die bij het vieren van de jaarwisseling komen om kunnen gaan.
Volgens mij werkt strenger straffen vooral bij zaken als belastingfraude of milieudelicten waarbij de keuze voor een delict vooral een financiële afweging is. Maar misschien kun jij voorbeelden geven van, het liefst westerse, landen waarbij het invoeren van strengere straffen deze gevolgen hadden?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als het alleen aan het vuurwerk lag, dat is helaas niet zo en alleen het verbieden ervan helpt dus niet.
Groepen en individuen die het als wapen gebruiken, moeten gewapend bestreden worden.
In Amsterdam is er al jaren een verbod, dat werkt dus voor geen meter, dus je moet niet straffen maar afstraffen, met scherp terug schieten op mensen die vuurwerk als wapen gebruiken.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:09 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk ook lastige discussies. Illegaal vuurwerk is al illegaal, net als vernieling, brandstichting en geweld tegen hulpverleners. Tegelijk is het ook zo dat je lastiger kan handhaven wanneer er zowel legaal als illegaal vuurwerk in omloop is en de politie niet preventief mag fouileren. Daarentegen verwacht ik niet dat er nu per 2027 ineens wel capaciteit zal zijn om dit verbod te handhaven of de pakkans drastisch te verhogen.
Ik denk dat de hoop van de politiek is dat een dergelijk verbod een soort omslag zal bewerkstelligen zoals dit ook bij roken in de horeca gebeurd is met het rookverbod. Het duurt een tijdje maar uiteindelijk wordt her rustiger. Of zie ik één en anderr over het hoofd?
[..]
Volgens mij werkt strenger straffen vooral bij zaken als belastingfraude of milieudelicten waarbij de keuze voor een delict vooral een financiële afweging is. Maar misschien kun jij voorbeelden geven van, het liefst westerse, landen waarbij het invoeren van strengere straffen deze gevolgen hadden?
In sommige steden is er sprake van een afsteekverbod, maar niet van een verkoopverbod, dat is nog halfslachtiger dan Nederlands softdrugs beleid. Volgens mij kunnen we altijd best moeilijk voorstellen wat dergelijke verboden doen over pak em beet 5, 10 of 20 jaar, kijk naar het rookverbod in de horeca.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
In Amsterdam is er al jaren een verbod, dat werkt dus voor geen meter, dus je moet niet straffen maar afstraffen, met scherp terug schieten op mensen die vuurwerk als wapen gebruiken.
Ik weet niet waar jij heen wil, maar ik wil dat mensen niet ongestraft op anderen met vuurwerk kunnen schieten en niet ongestraft vernielingen kunnen aanrichten.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:23 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In sommige steden is er sprake van een afsteekverbod, maar niet van een verkoopverbod, dat is nog halfslachtiger dan Nederlands softdrugs beleid. Volgens mij kunnen we altijd best moeilijk voorstellen wat dergelijke verboden doen over pak em beet 5, 10 of 20 jaar, kijk naar het rookverbod in de horeca.
Verder begrijp ik je afkeer tegen mensen die zo met hulpverleners omgaan. Maar voor mij voelt "schieten met scherp" vooral als harde taal, niet als de gewenste weg voor agenten, voor de veiligheid van het land en voor de koers waarop we willen dat het land opgaat.
Denk je niet dat er een groep relschoppers is die dan zelf ook met scherp gaat terugschieten?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij heen wil, maar ik wil dat mensen niet ongestraft op anderen met vuurwerk kunnen schieten en niet ongestraft vernielingen kunnen aanrichten.
Natuurlijk is het rigoureus om met scherp terug te schieten, maar dat is de enige manier om met een minderheid aan handhavers een meerderheid van relschoppers te bestrijden, als ze alleen al weten dat er terug geschoten kan worden zal het al een stuk minder worden.
Natuurlijk niet, als je dat doet lijkt het me niet meer dan terecht dat burgers ook de politie aanpakken.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:11 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Dit soort gasten moet je gewoon met scherp op terug schieten.
Prima toch, dan weet je meteen dat het echte criminelen zijn waarvoor geen pardon voor nodig is en nu of vanaf nu zou je (bepaald) vuurwerk al onder de wapenwet kunnen laten vallen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Denk je niet dat er een groep relschoppers is die dan zelf ook met scherp gaat terugschieten?
Dus effectief gaan we een soort avondklok instellen, omdat je nooit weet waar de verdwaalde politiekogels inslaan?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij heen wil, maar ik wil dat mensen niet ongestraft op anderen met vuurwerk kunnen schieten en niet ongestraft vernielingen kunnen aanrichten.
Natuurlijk is het rigoureus om met scherp terug te schieten, maar dat is de enige manier om met een minderheid aan handhavers een meerderheid van relschoppers te bestrijden, als ze alleen al weten dat er terug geschoten kan worden zal het al een stuk minder worden.
Je zal toch iets anders moeten doen dan je gewoon maar laten beschieten en dan de volgende dag je baas foei horen zeggen over je belagers.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, als je dat doet lijkt het me niet meer dan terecht dat burgers ook de politie aanpakken.
Onze politie zijn niet allemaal Judge Dredd's.
Daar ben ik niet echt voor en ik ben ook niet tegen vuurwerk, al spendeer er zelf nog geen cent aan. Maar het moet wel weer normaler worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:45 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus effectief gaan we een soort avondklok instellen, omda
Misschien wel, misschien ontbreekt het in westerse landen wel aan methode's om met ontspoorde burgers om te gaan, maar om meteen volledig Taliban op ze te gaan lijkt mij ook het einde van deze westerse wereld.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je zal toch iets anders moeten doen dan je gewoon maar laten beschieten en dan de volgende dag je baas foei horen zeggen over je belagers.
Is dit niet een logisch gevolg van je voorstellen?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar ben ik niet echt voor en ik ben ook niet tegen vuurwerk, al spendeer er zelf nog geen cent aan. Maar het moet wel weer normaler worden.
Het klinkt alsof hij een soort Purge voorstelt. Waarbij iedereen vogelvrij is. Als de politie een beetje lukraak in het wilde weg rond gaat schieten vallen er nogal wat onschuldige doden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dit niet een logisch gevolg van je voorstellen?
Er zal toch wel een tussenweg zijn, ze wachten hier altijd tot het escaleert, preventief meer doen, kan natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien ontbreekt het in westerse landen wel aan methode's om met ontspoorde burgers om te gaan, maar om meteen volledig Taliban op ze te gaan lijkt mij ook het einde van deze westerse wereld.
Al die smerige huisvaders met sierpotten moeten worden aangepakt!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:11 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Dit soort gasten moet je gewoon met scherp op terug schieten.
Zie je die in dat filmpje?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Al die smerige huisvaders met sierpotten moeten worden aangepakt!
Ik sprak over preventief fouilleren, jij spreekt over gericht schieten na escalatie.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zal toch wel een tussenweg zijn, ze wachten hier altijd tot het escaleert, preventief meer doen, kan natuurlijk ook.
Dat ging over gisteren, voorkomen van dat soort situaties is altijd beter.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik sprak over preventief fouilleren, jij spreekt over gericht schieten na escalatie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |