abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219669865
quote:
13s.gif Op maandag 29 december 2025 23:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Goh...
  dinsdag 30 december 2025 @ 10:49:53 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219669927
quote:
13s.gif Op maandag 29 december 2025 23:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Lijkt me goed haar nog eens flink verbaal te laten butsen door de kamer.
pi_219670647
Is het voor de toekomst van de EU niet belangrijk om eerst vrede te sluiten met dat andere land in Europa?
pi_219670802
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:37 schreef Kottnauer het volgende:
Is het voor de toekomst van de EU niet belangrijk om eerst vrede te sluiten met dat andere land in Europa?
Je doelt op?
pi_219670840
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je doelt op?
Rusland natuurlijk. Het land met onder meer de grootste Europese stad.
pi_219670885
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:47 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Voor vrede heb je meestal twee partijen nodig die dat allebei willen.
pi_219671097
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:47 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dat is Istanbul.
pi_219671471
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:05 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Dat is Istanbul.
Okay, dus de drie grootste steden van Europa zitten niet in de unie: Istanbul, Moskou, Londen.
pi_219672013
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:05 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Dat is Istanbul.
Dat overigens ook niet echt vrede had met Cyprus toen dat land toetrad tot de EU…
pi_219673635
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2025 10:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, die paar ambtenaren zullen allemaal wel. Het gaat er om dat nationale regeringen inzien dat ze bepaalde zaken echt niet alleen op kunnen lossen en dat het dus beter samen kan.

En je kan er prima voor kiezen om te stoppen met de EU maar wees je dan wel bewust van de prijs die je daarvoor zal betalen…
Je hoeft niet te stoppen met de EU. Dat een centrale geleide unie beter presteert dan nationale regeringen is ook geen garantie.

Het lijkt me juist heel belangrijker dat nationale regeringen weer meer te zeggen krijgen over hun eigen land ipv dat het grotendeels in Brussel wordt voorgeschreven.
pi_219674861
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je hoeft niet te stoppen met de EU. Dat een centrale geleide unie beter presteert dan nationale regeringen is ook geen garantie.

Het lijkt me juist heel belangrijker dat nationale regeringen weer meer te zeggen krijgen over hun eigen land ipv dat het grotendeels in Brussel wordt voorgeschreven.
Tja, dat laatste beeld klopt dus eigenlijk niet zo. We zijn er zelf immers bij in Brussel, alle grote ontwikkelingen vragen ook gewoon instemming van alle lidstaten.
pi_219675114
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2025 15:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, dat laatste beeld klopt dus eigenlijk niet zo. We zijn er zelf immers bij in Brussel, alle grote ontwikkelingen vragen ook gewoon instemming van alle lidstaten.
Dat is wel te makkelijk gezegd, er wordt beleid gemaakt door een set van 27 lidstaten. Hiervan hebben wij maar beperkte invloed, daarnaast worden er ook zaken aangenomen waar Nederland tegen is en/of bezwaren heeft.

Ergens niet mee instemmen levert in de praktijk wat koehandel op een ander onderwerp of een voetnote in de uitvoering op.

En dat laat ik de vage "richtlijnen" (zoals de habitat richtlijn)nog even in het midden.
  dinsdag 30 december 2025 @ 18:45:07 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219678869
Bekijk deze YouTube-video

Ik wilde graag een stemmig stukje Brahms van 's werelds kleinste viool aanvragen voor een stukje domrechts verdriet.

Ach Reinder...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219679071
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 18:45 schreef -XOR- het volgende:

Ik wilde graag een stemmig stukje Brahms van 's werelds kleinste viool aanvragen voor een stukje domrechts verdriet.

Ach Reinder...
Benieuwd of Reinder iemand van Denk of GL/PvdA aan zou nemen.

Het is natuurlijk niet goed. Afhankelijk van het soort functie doet je politieke kleur er niet toe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 december 2025 @ 19:51:37 #40
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219680434
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 14:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Er wordt niets door Brussel voorgeschreven , er zijn onderlinge overenkomsten

De EU heeft geen macht en geen bestaansrecht, anders dan natuurgebieden aanwijzen en dieren die beschermd moeten worden door iedereen , de EU geeft geen eigen belastingen en geen eigen leger,

De EU bestaat niet

De EURO bestaat wel !!!

En dat is een zegen voor de landen die winnaar zijn van de economische divergentie binnen die Monetaire UnIe
Nederland vooral dus

quote:
AI-overzicht
Binnen de Europese Monetaire Unie (EMU) zijn er landen die economisch sterker zijn (zoals Duitsland, Nederland ) en andere die het minder goed doen, wat leidt tot divergentie, waarbij sterke economieën (zoals Duitsland, de 'kern') profiteren van de eenheidsmunt door concurrentievoordeel, terwijl zwakkere economieën moeite hebben met de strenge regels en structurele aanpassingen, waardoor verschillen in groei en welvaart toenemen, met name zichtbaar in de handelsbalansen en stabiliteit van de lidstaten.

Wie zijn de "winnaars" (sterke economieën)?

Duitsland: Profiteert enorm door export en een relatief stabiele economie, vaak gezien als de motor van de eurozone.

Nederland & België: Ook sterke exportlanden met gezonde begrotingen en handelsbalansen, waardoor ze relatief goed presteren binnen de EMU.

Ierland: Hoewel het land te maken had met crises, heeft het zich economisch sterk hersteld en is het een concurrerende economie geworden.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 30-12-2025 19:56:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 30 december 2025 @ 20:03:02 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219680694
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2025 18:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Benieuwd of Reinder iemand van Denk of GL/PvdA aan zou nemen.

Het is natuurlijk niet goed. Afhankelijk van het soort functie doet je politieke kleur er niet toe.
Wat ik vooral niet goed vind is dat parodie op een journalist Thomas van Groningen dan heel gluiperig gaat zitten vragen of oud-kamerleden van PvdA/GL daar ook last van zouden hebben om likkebaardend de woede van het simpelvolk op te stoken, in plaats van hem te laten contempleren door een kritische vraag te stellen over discriminatie van bv Marokkanen op de arbeidsmarkt en waarom zijn partij dan bij alle debatten afwezig was over het Wetsvoorstel Toezicht Gelijke Kansen bij Werving en Selectie en doodleuk tegenstemt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219680785
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat ik vooral niet goed vind is dat parodie op een journalist Thomas van Groningen dan heel gluiperig gaat zitten vragen of oud-kamerleden van PvdA/GL daar ook last van zouden hebben in plaats van hem te laten contempleren door een kritische vraag te stellen over discriminatie van bv Marokkanen op de arbeidsmarkt en waarom zijn partij dan bij alle debatten afwezig was over het Wetsvoorstel Toezicht Gelijke Kansen bij Werving en Selectie en doodleuk tegenstemt, maar likkebaardend de woede van het simpelvolk loopt op te stoken.
O, ik moet bekennen dat ik niet het hele filmpje heb afgekeken, want ik was Reinder en Thomas al snel zat. En toen Bram het slachtoffergedrag ook nog eens ging goedpraten hè ik hem afgezet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219683402
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2025 09:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ben ik steeds minder bang voor. Bijna niemand wil het. Zelfs Frankrijk niet. Die willen hun economie niet eens hervormen.
Het gevolg is dat Frankrijk overal moet inboeten aan macht. Ze mogen zelf kiezen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 30 december 2025 @ 22:37:41 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219685565
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 21:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het gevolg is dat Frankrijk overal moet inboeten aan macht. Ze mogen zelf kiezen.
Door hun gebrek aan hervormingsbereidheid ja.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219687850

De Russisch-Amerikaanse handshake om Europa kapot te maken.
pi_219690407
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:07 schreef Beathoven het volgende:

De Russisch-Amerikaanse handshake om Europa kapot te maken.
Amerika doet zelf natuurlijk de grootste speedrun in hun land naar de tering helpen. Wie wil er straks nog zaken mee doen als dat land zo corrupt is als Nigeria. Bij ons zijn we ook aardig bezig om onze welvaart om zeep te helpen, dat is de rechtse droom geloof ik.
pi_219690578
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 09:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Amerika doet zelf natuurlijk de grootste speedrun in hun land naar de tering helpen. Wie wil er straks nog zaken mee doen als dat land zo corrupt is als Nigeria. Bij ons zijn we ook aardig bezig om onze welvaart om zeep te helpen, dat is de rechtse droom geloof ik.
De Sovjetunie was sterk door Oekraïne. De wereldmacht die Rusland zou zijn is zwaar overschat. Belangrijke generaals zijn uitgeschakeld, de halve demografie is in de vleesmolen en Moskou moet blijvend worden verdedigd.

China drukt in het oosten op de inname van voormalig territoria dat Rusland onrechtmatig heeft toegeeigend en daarom richt Putin zich op het minder grote Oekraïne in het westen met die gehandicapte demografie van hem en de slang die bijna in de eigen staart bijt.

Dan kan Trump er wel last minute bijkomen met zijn maga-troll-accounts buiten de VS en dalende support van een land dat tegen zichzelf kan gaan strijden, je hebt er alleen geen kloten aan. De Amerikaanse soldaten hier in Europa kregen geen salaris tijdens de shutdown en zijn door Europa doorbetaald. Die gaan echt niet naar Trumps pijpen dansen. Moet ie maar weer wat ICE-achtig spul vinden.

Ik waag me niet aan voorspellingen in het centrale topic, maar echt een dream team is het niet. Misschien dat we wat afzwaaiers moeten parreren in de allerbreedste zin, maar deze debilisering levert geen winnaar op

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 31-12-2025 10:03:36 ]
  donderdag 1 januari 2026 @ 19:32:32 #48
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219714609
Beste wensen allen. :)
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219714653
twitter

Wie bedoelt ze als de vijand die een act of war deed?
Russen? Joden? Protestanten? Limburgers? Homo's ? Transgenders? Groenlinksers ?
En zit Femke Halsema in het complot want zij houdt het volk en vaderland "in the dark" ?
pi_219717685
Het is dat iemand de context noemt, want anders had ik gedacht een activiste voor het vuurwerkverbod bezig te zien. Ik mis niet veel aan social media blijkt weer
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')