Anice Das ging nog met een prachtige 38.4quote:Op zondag 28 december 2025 19:26 schreef Marcoss het volgende:
37.46 is ruim niet voldoende voor een ticket voor de Spelen, niveautje wel
Dan kamervragen waar Ritsma zich moet verantwoorden.quote:Op zondag 28 december 2025 19:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met een 5e en 9e plek mag ik voor de eerlijkheid toch hopen van niet.
Gelukkig is het niveau bij de Nederlandse sprintsters flink omhoog gegaanquote:Op zondag 28 december 2025 19:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Anice Das ging nog met een prachtige 38.4
Temu-jetsquote:
Dat moeten ze toch alquote:Op zondag 28 december 2025 19:34 schreef Em31 het volgende:
De NOS moet gewoon drie commentatoren betalen omdat Hersman niet alleen even 1 rit zijn mond kan houden.
Je zou zeggen dat daar wel ruimte voor bezuinigen zit.quote:Op zondag 28 december 2025 19:34 schreef Em31 het volgende:
De NOS moet gewoon drie commentatoren betalen omdat Hersman niet alleen even 1 rit zijn mond kan houden.
Knap van Orie inderdaad.quote:Op zondag 28 december 2025 19:33 schreef Marcoss het volgende:
Daleman die zich waarschijnlijk helemaal niet gaat plaatsen voor de OS, dat was een jaar terug toch ook niet de verwachting
Die is wel over zijn houdbaarheidsdatum heen.quote:
Ze moeten in de trainersstaf van die ploeg wel wat gaan wijzigen. Denk dat Orie ruim over zijn hoogtepunt heen isquote:
Ze is mooier geworden de afgelopen jaren vind ik.quote:
Rykkje wegplukken bij Noorwegen?quote:Op zondag 28 december 2025 19:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Snellink Jansman ontwikkelen zich ook niet. Schulting ook maar matigjes. Orie mag na de OS wel euhm ja functie elders krijgen.
Met alle respect voor zijn enorme bijdrage uiteraard. Alleen Wennemars levert nog enigszins.
Blijft een tokkie.quote:Op zondag 28 december 2025 19:38 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ze is mooier geworden de afgelopen jaren vind ik.
Nou nou nou, warm bad enzo.quote:
Die start kost haar de Spelen, want de rest van de race was primaquote:
Krijgt hij nog wel te horenquote:Op zondag 28 december 2025 19:43 schreef Pino112 het volgende:
Wisselvallige starter de hele tijd. Bij de eerste 500 ging er veel meer gewoon van start
Zelfde starter als de eerste 500quote:Op zondag 28 december 2025 19:44 schreef Starflyer het volgende:
Blijkbaar andere starter dan vanmiddag?
Misschien is er toen wat van gezegdquote:Op zondag 28 december 2025 19:43 schreef Pino112 het volgende:
Wisselvallige starter de hele tijd. Bij de eerste 500 ging er veel meer gewoon van start
Hij wacht ook wel heel lang steeds.quote:Op zondag 28 december 2025 19:43 schreef Pino112 het volgende:
Zeker. Het is zuur dat er eerder van alles mocht, maar dit is uiteindelijk wel haar eigen foutquote:Op zondag 28 december 2025 19:46 schreef Strani het volgende:
Mja dit kan je de starter niet aanrekenen. Misschien eerdere gevallen vandaag wel (waar men wél gewoon weg mocht), maar dit was gewoon helaas een vrij duidelijke beweging.
Ja. Nog een hele kleine troost dat ze het twee keer zelf deed. Het is nog erger als de eerste valse start van de ander is.quote:Op zondag 28 december 2025 19:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker. Het is zuur dat er eerder van alles mocht, maar dit is uiteindelijk wel haar eigen fout
Komt ook doordat de een sneller inzakt dan de ander, denk ik.quote:Op zondag 28 december 2025 19:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Intervallen ook heel verschillend per start, is nogal vervelend voor de sporters
Ik denk heel eerlijk dat dat voor haar op dit moment echt nul verschil maaktquote:Op zondag 28 december 2025 19:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja. Nog een hele kleine troost dat ze het twee keer zelf deed. Het is nog erger als de eerste valse start van de ander is.
Irritant lang iedere keer ja. Slaat nergens op.quote:Op zondag 28 december 2025 19:45 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij wacht ook wel heel lang steeds.
Zoals ik het begrijp is dat ook wel bewust, om juist meer valse starts te voorkomen omdat mensen het startschot dan zo nauw mogelijk proberen te voorspellen?quote:Op zondag 28 december 2025 19:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Intervallen ook heel verschillend per start, is nogal vervelend voor de sporters
Tijd om die andere reeks weer op te zoeken.quote:
Ja nu sowieso. Maar als de eerste valse start van de ander is komt er ook nog een gevoel van onrechtvaardigheid bij. Denk ik dan.quote:Op zondag 28 december 2025 19:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk heel eerlijk dat dat voor haar op dit moment echt nul verschil maakt
Die ziet nu gewoon haar hele wereld instorten
Dat is gewoon logisch toch? Net als in allerlei andere sporten met een startschot/startlicht/etc, dat het signaal binnen X en Y seconden gegeven moet worden.quote:Op zondag 28 december 2025 19:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het mag ook niet te warm worden want dan smelt het ijsquote:Op zondag 28 december 2025 19:49 schreef RipCity het volgende:
Low quality haardvuurtje zeg bij de nos
Eensquote:Op zondag 28 december 2025 19:50 schreef heywoodu het volgende:
Nou ok, Jutta stijgt een beetje in mijn aanzien door de hoeveelheid tijd die ze neemt voor de jonge fans daar
Ja, erg leuk van haar.quote:Op zondag 28 december 2025 19:50 schreef heywoodu het volgende:
Nou ok, Jutta stijgt een beetje in mijn aanzien door de hoeveelheid tijd die ze neemt voor de jonge fans daar
Die willen inderdaad graag iemand zien rijden die toch al geplaatst is, terwijl de spanning helemaal weg is!quote:Op zondag 28 december 2025 19:50 schreef superniger het volgende:
Erben heeft schijt aan het publiek.
Respect voor hem als schaatser maar ik heb het vermoeden dat ik 'm totaal niet uit zou kunnen staan als hij m'n collega of zo was.quote:Op zondag 28 december 2025 19:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, erg leuk van haar.
Wat is Urban weer vermoeiend hè
Ik denk dat de spanning haar sowieso teveel was geworden, ook als ze wel weg had gemogen was het geen top 3 geweest.quote:Op zondag 28 december 2025 19:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk heel eerlijk dat dat voor haar op dit moment echt nul verschil maakt
Die ziet nu gewoon haar hele wereld instorten
Vond hem prima vandaag eigenlijk (en meestal wel trouwens)quote:Op zondag 28 december 2025 19:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, erg leuk van haar.
Wat is Urban weer vermoeiend hè
Tenzij Hoolwerf de nummer 1 van de matrix isquote:Op zondag 28 december 2025 19:53 schreef TheVulture het volgende:
Snellink heeft in ieder geval helemaal nergens recht meer op, en ik denk dat Hoolwerf ook het bokkie is ten koste van Bosker op de MS aangezien er nu al 7 verschillende namen op de matrix staan en dan komen Nuis en Prins daar waarschijnlijk nog bij
quote:Op zondag 28 december 2025 19:48 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Tijd om die andere reeks weer op te zoeken.
Bosker heeft al eerder internationaal de MS gereden, dus dat zou prima kunnen. Ondanks dat ik het Hoolwerf best zou gunnen, hij heeft het nog niet echt laten zien dit seizoen.quote:Op zondag 28 december 2025 19:53 schreef TheVulture het volgende:
Snellink heeft in ieder geval helemaal nergens recht meer op, en ik denk dat Hoolwerf ook het bokkie is ten koste van Bosker op de MS aangezien er nu al 7 verschillende namen op de matrix staan en dan komen Nuis en Prins daar waarschijnlijk nog bij
Ik geloof niet dat Ritsma zo gepokerd heeftquote:Op zondag 28 december 2025 19:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tenzij Hoolwerf de nummer 1 van de matrix is
Zeker alleen heb je starters die bijvoorbeeld bijna altijd tussen 1 en anderhalve seconde zitten terwijl deze een heel grote range had.quote:Op zondag 28 december 2025 19:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is gewoon logisch toch? Net als in allerlei andere sporten met een startschot/startlicht/etc, dat het signaal binnen X en Y seconden gegeven moet worden.
Dan zou Jorrit waarschijnlijk thuis blijvenquote:Op zondag 28 december 2025 20:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Ritsma zo gepokerd heeft
Het is een beetje vreemd dat ze die namen niet van te voren bekend maken.quote:Op zondag 28 december 2025 20:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dan zouden de aangewezen schaatsers zonder druk hun andere afstanden kunnen doen, ik snap dit wel.quote:Op zondag 28 december 2025 20:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is een beetje vreemd dat ze die namen niet van te voren bekend maken.
Nouja, op zich zal die toch nog steeds individueel willen uitkomen?quote:Op zondag 28 december 2025 20:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan zouden de aangewezen schaatsers zonder druk hun andere afstanden kunnen doen, ik snap dit wel.
Tim Prins zal wel weer net 4e worden.quote:Op zondag 28 december 2025 20:39 schreef Pino112 het volgende:
Startlijst 1500m
https://d1zwgb741tubdg.cl(...)g_20251228192415.pdf
Groenewoud - Beune
Kok - Rijmpa
Daleman - Wijfje
1000m
https://d1zwgb741tubdg.cl(...)g_20251228192430.pdf
Scheperkamp - De Boo
Wennemars - Dijs
Nuis - Prins
Matrix-technisch gunstigquote:Op zondag 28 december 2025 20:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tim Prins zal wel weer net 4e worden.
Als Rijpma morgen naast een ticket grijpt is er wel een 2e probleempjequote:Op zondag 28 december 2025 21:01 schreef franklop het volgende:
Buiten de VAL van Leerdam gebeurd er bij de vrouwen weinig vreemds tot dusver
https://www.omropfryslan.(...)ur-dit-moet-je-wetenquote:Op zondag 28 december 2025 21:09 schreef Gremen het volgende:
Vraagje: Plaatsen ze zich hier alleen voor de spelen of ook al voor een afstand? Hoeveel startbewijzen per afstand hebben we eigenlijk?
Bijvoorbeeld iemand plaats zich voor afstand A, maar kan ook afstand B, mag die dan mogelijk ook bij B mee doen op de OS?
Nee, je plaatst je voor een afstand. Alleen als een plek vervalt door het maximum van 9 schaatsers wordt iemand daar alsnog toegevoegd vanuit die 9quote:Op zondag 28 december 2025 21:09 schreef Gremen het volgende:
Vraagje: Plaatsen ze zich hier alleen voor de spelen of ook al voor een afstand? Hoeveel startbewijzen per afstand hebben we eigenlijk?
Bijvoorbeeld iemand plaats zich voor afstand A, maar kan ook afstand B, mag die dan mogelijk ook bij B mee doen op de OS?
De omstandigheden zijn wel zwaar voor een pure sprintster. Daleman zou nog een gevaarlijke klant kunnen zijn, maar die lijkt niet in topvorm.quote:Op zondag 28 december 2025 21:08 schreef Marcoss het volgende:
Rijpma met een waarschijnlijk stil vallende Kok wel een mooi richtpunt.
Op basis van het seizoen zouden Rijpma, Beune en Groenewoud zich relatief eenvoudig moeten plaatsen, maar de aanwezigheid van Kok en Leerdam maakt het sowieso al anders
Al die kleine meiden willen echt wel Jutta en Femke zien schaatsen.quote:Op zondag 28 december 2025 19:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die willen inderdaad graag iemand zien rijden die toch al geplaatst is, terwijl de spanning helemaal weg is!
Als je niet uitkijkt grijpt ze naast een ticket.quote:Op zondag 28 december 2025 21:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
Rijpma - De Jong gaat normaal wel goed op een echt duel. Dat heeft ze tegen Kok normaal niet. Of ze ziet Kok helemaal niet of alleen een totaal geparkeerde Kok. Haar 1.000 was erg matig, ben benieuwd.
Dus er doen straks maar 1 of 2 rijders per afstand mee voor NL? Dus ergens een clean sweep kan tegenwoordig niet meer?quote:Op zondag 28 december 2025 21:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, je plaatst je voor een afstand. Alleen als een plek vervalt door het maximum van 9 schaatsers wordt iemand daar alsnog toegevoegd vanuit die 9
3 schaatsers op een afstand behalve bij de langste daar mogen er maar 2 starten. Echter we mogen in totaal maar 9 verschillende schaatsers afvaardigen per geslacht, vandaar de matrix die bepaald welke afstanden het belangrijkst zijn.quote:Op zondag 28 december 2025 21:24 schreef Gremen het volgende:
[..]
Dus er doen straks maar 1 of 2 rijders per afstand mee voor NL? Dus ergens een clean sweep kan tegenwoordig niet meer?
Kan zijn dar ze alsnog aangewezen wordt voor de TP, maar dan moet ze ook individueel ergens starten..quote:Op zondag 28 december 2025 21:23 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Als je niet uitkijkt grijpt ze naast een ticket.
Ja, maar startplek 3 staat niet in de matrix (of valt niet binnen de 9), hoe bepalen ze dan wie als derde bijvoorbeeld op een 1000m mag starten?quote:Op zondag 28 december 2025 21:26 schreef hole1988 het volgende:
[..]
3 schaatsers op een afstand behalve bij de langste daar mogen er maar 2 starten. Echter we mogen in totaal maar 9 verschillende schaatsers afvaardigen per geslacht, vandaar de matrix die bepaald welke afstanden het belangrijkst zijn.
Bepaald de selectiecommissie. Ze kunnen kijken naar de uitslag OKT, maar ook naar calamiteiten (ziekte/val). Alle startplekken zullen sowieso worden opgevuld.quote:Op zondag 28 december 2025 21:28 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ja, maar startplek 3 staat niet in de matrix (of valt niet binnen de 9), hoe bepalen ze dan wie als derde bijvoorbeeld op een 1000m mag starten?
Ik durf er niet op te gokken.quote:Op zondag 28 december 2025 20:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die oogt ook veel te log. Snellink ook overigens. Kramer werd ook al omgebouwd tot een geblokte renner schaatser.quote:
Die had ook wel de pech met die lange pauze na de val van Leerdam. Laatste twee ritten waren helemaal niks meer qua tijden, terwijl Grevelt en ook Kok prima vorm laten zien. Schulting heeft daar echt wel enorm gemazzeld.quote:Op zondag 28 december 2025 19:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Grevelt heeft het op de 1.000 laten liggen met deze benen
Wüst ook niet. Het is vaak niet meer dan het eens zijn met Erben of terugvallen op haar eigen carrière.quote:Op zondag 28 december 2025 19:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vond hem prima vandaag eigenlijk (en meestal wel trouwens)
Zegt in ieder geval wat hij er van vindt, Schouten gisteren was helemaal niks
Rijpma heeft een groot probleem.quote:Op zondag 28 december 2025 20:39 schreef Pino112 het volgende:
Startlijst 1500m
https://d1zwgb741tubdg.cl(...)g_20251228192415.pdf
Groenewoud - Beune
Kok - Rijmpa
Daleman - Wijfje
1000m
https://d1zwgb741tubdg.cl(...)g_20251228192430.pdf
Scheperkamp - De Boo
Wennemars - Dijs
Nuis - Prins
Dan weet ik niet precies waar jij naar gekeken hebt, want Wüst en Erben waren het zeker vandaag bijna nooit eens.quote:Op zondag 28 december 2025 21:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wüst ook niet. Het is vaak niet meer dan het eens zijn met Erben of terugvallen op haar eigen carrière.
Voor maximale spanning op de laatste dag hoop ik eigenlijk dat Nuis, De Boo en Prins de top 3 op de 1000m zijn.quote:Op zondag 28 december 2025 22:14 schreef Cyan9 het volgende:
Voor morgen hoop ik op een schroeiende Joep.
Ja maar Joep..quote:Op zondag 28 december 2025 22:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voor maximale spanning op de laatste dag hoop ik eigenlijk dat Nuis, De Boo en Prins de top 3 op de 1000m zijn.
Nuis heeft die absolute snelheid op de kilometer net niet meer. De 1500 pakt hij veel op wilskracht en uithoudingsvermogenquote:Op zondag 28 december 2025 22:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voor maximale spanning op de laatste dag hoop ik eigenlijk dat Nuis, De Boo en Prins de top 3 op de 1000m zijn.
De kans lijkt mij ook klein hoor.quote:Op zondag 28 december 2025 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nuis heeft die absolute snelheid op de kilometer net niet meer. De 1500 pakt hij veel op wilskracht en uithoudingsvermogen
Achquote:Op zondag 28 december 2025 22:52 schreef Steven184 het volgende:
Snellink heeft zich afgemeld voor 1500
Ik neem aan dat ze Leerdam sowieso wel de 1.000 meter laten rijden, ondanks dat ze daar niet opstaat in de matrix.quote:Op zondag 28 december 2025 21:37 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Bepaald de selectiecommissie. Ze kunnen kijken naar de uitslag OKT, maar ook naar calamiteiten (ziekte/val). Alle startplekken zullen sowieso worden opgevuld.
Dan krijgt zij waarschijnlijk de aanwijsplek en valt Verkerk er alsnog uitquote:Op zondag 28 december 2025 23:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze Leerdam sowieso wel de 1.000 meter laten rijden, ondanks dat ze daar niet opstaat in de matrix.
Conijn rijdt vast een goede 5k, dan is zij ook wel een zekerheidje samen met Groenewoud of Beune op die afstand. Volgens mij kan het in theorie zo zijn dat Verkerk zich wel plaatst volgens de matrix. Wat doen ze dan met Leerdam?
Dat denk ik ook wel.quote:Op zondag 28 december 2025 23:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze Leerdam sowieso wel de 1.000 meter laten rijden, ondanks dat ze daar niet opstaat in de matrix.
Kans is klein voor Verkerk. Ze hadden Jutta gewoon een reskate moeten geven dan had je dit gezeik ook niet.quote:Conijn rijdt vast een goede 5k, dan is zij ook wel een zekerheidje samen met Groenewoud of Beune op die afstand. Volgens mij kan het in theorie zo zijn dat Verkerk zich wel plaatst volgens de matrix. Wat doen ze dan met Leerdam?
De beste varianten zijn die niet in de regels staan. Optimale kans op gedoequote:Op zondag 28 december 2025 23:26 schreef Marcoss het volgende:
Een reskate.. dat is wel weer een nieuwe variant
“Indien er een ex aequo situatie is (twee of meer gelijke tijden op 1/1000 tel), waarbij de betrokken rijders nog in aanmerking kunnen komen voor de voordracht, zal de SCL (Selectiecommissie Langebaan) een passende manier bepalen om tot een definitieve keuze te komen.”quote:Op maandag 29 december 2025 08:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De beste varianten zijn die niet in de regels staan. Optimale kans op gedoe
Dat gaat met een val niet lukkenquote:Op maandag 29 december 2025 09:10 schreef Steven184 het volgende:
[..]
“Indien er een ex aequo situatie is (twee of meer gelijke tijden op 1/1000 tel), waarbij de betrokken rijders nog in aanmerking kunnen komen voor de voordracht, zal de SCL (Selectiecommissie Langebaan) een passende manier bepalen om tot een definitieve keuze te komen.”
kjeldscheidsrechter.gifquote:Op maandag 29 december 2025 10:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wij wensen iedereen in Heerenveen sterkte als hij weer de OS op een paar honderdsten mist
kjeldtrapttegenstoelzijnvoetkapot.gifquote:
Dan krijgt het begrip stoelendans een heel andere invulling.quote:Op maandag 29 december 2025 10:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wij wensen iedereen in Heerenveen sterkte als hij weer de OS op een paar honderdsten mist
In dat laatste geval neem ik aan dat hij aangewezen wordt.quote:Op maandag 29 december 2025 11:39 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dan krijgt het begrip stoelendans een heel andere invulling.
Maar ik ga er eigenlijk wel van uit dat Kjeld het gewoon gaat redden als hij geen blokjes verplaatst.
Zo goed doet hij het dit jaar ook niet op de 1000 toch? 1500 is een ander verhaalquote:Op maandag 29 december 2025 11:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In dat laatste geval neem ik aan dat hij aangewezen wordt.
Ik dacht dat het ging om de OS missen, dus op beide afstanden zich niet plaatsen.quote:Op maandag 29 december 2025 11:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zo goed duwt hij het dit jaar ook niet op de 1000 toch? 1500 is een ander verhaal
Ah, op die manier. Dat zou nog wel kunnen jaquote:Op maandag 29 december 2025 11:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ging om de OS missen, dus op beide afstanden zich niet plaatsen.
quote:Op maandag 29 december 2025 17:00 schreef Faraday01 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)g-olympische-tickets
Waar blijft de matrix voor gevorderden want dit is echt onvoldoende voor dit topic!
quote:Op maandag 29 december 2025 17:00 schreef Faraday01 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)g-olympische-tickets
Waar blijft de matrix voor gevorderden want dit is echt onvoldoende voor dit topic!
Daar is geen beginnen aan want ik zou er sowieso met de stofkam door willen gaan bij NOS sport. Sinds ze Andere Tijden Sport stoppen maar wel onnodig veel geld besteden aan het overvliegen van allerlei figuren naar SLC en Calgery zijn ze echt definitief af!quote:
Bedenk maar iets beters, zo vreemd is dit toch nietquote:Op maandag 29 december 2025 17:52 schreef heywoodu het volgende:
Wel apart gepland met de 1000 en 1500 op opeenvolgende dagen.
Dag 1: 1000mquote:Op maandag 29 december 2025 17:54 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bedenk maar iets beters, zo vreemd is dit toch niet
Dan zou ik eerder geneigd zijn om de 500 en de 1000 op opeenvolgende dagen te doen, want dat zijn ze toch al gewend van sprintkampioenschappen. En dan één of twee dagen pauze en dan de 1500.quote:Op maandag 29 december 2025 17:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dag 1: 1000m
Dag 2: 5000m
Dag 3: 500m
Dag 4: 1500m
Dag 5: 10.000m
Dubbelen op 500-1500 lijkt me toch minder veelvoorkomend dan 1000-1500
Toegegeven, dit zou wel een betere opzet geweest zijn ja.quote:Op maandag 29 december 2025 17:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook een beetje de volgorde op de OS willen aanhouden. Daar wordt ook met de 5000 begonnen.quote:Op maandag 29 december 2025 17:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou ook wel acceptabel kunnen zijn ja. Het moet toch gewoon kunnen om 1000-1500 en 5000-10.000m allebei uit elkaar te houden, zou je zeggen.quote:Op maandag 29 december 2025 17:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder geneigd zijn om de 500 en de 1000 op opeenvolgende dagen te doen, want dat zijn ze toch al gewend van sprintkampioenschappen. En dan één of twee dagen pauze en dan de 1500.
Zou op zich logisch zijn, maar doe het dan helemaal in die volgorde, zou je zeggenquote:Op maandag 29 december 2025 17:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook een beetje de volgorde op de OS willen aanhouden. Daar wordt ook met de 5000 begonnen.
Op basis daarvan ook selecteren voor het WK allround, dat het weekeinde erna op zaterdag (vrouwen) en zondag (mannen) afgewerkt wordt tussen 12:00 en 17:00.quote:Op maandag 29 december 2025 18:01 schreef Strani het volgende:
Gewoon alles in een weekend doen. Zaterdag de vrouwen vijf afstanden, zondag de mannen. Dan wordt het pas lachen.
quote:Op maandag 29 december 2025 18:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op basis daarvan ook selecteren voor het WK allround, dat het weekeinde erna op zaterdag (vrouwen) en zondag (mannen) afgewerkt wordt tussen 12:00 en 17:00.
Alles op karakter! Anders heb je niets op de OS te zoeken.quote:Op maandag 29 december 2025 18:01 schreef Strani het volgende:
Gewoon alles in een weekend doen. Zaterdag de vrouwen vijf afstanden, zondag de mannen. Dan wordt het pas lachen.
Zo is datquote:Op maandag 29 december 2025 18:03 schreef Em31 het volgende:
[..]
Alles op karakter! Anders heb je niets op de OS te zoeken.
Dan waren we volgende week nog bezig geweestquote:Op maandag 29 december 2025 18:03 schreef H.Vviv het volgende:
Je had gewoon het schema van de OWS moeten kopiëren.
Was wel lekker geweest, hoe langer hoe beter.quote:Op maandag 29 december 2025 18:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan waren we volgende week nog bezig geweest
Helemaal kopiëren wordt lastig, want je wil wel iedere dag een lange afstand met een korte afstand combineren.quote:Op maandag 29 december 2025 18:03 schreef H.Vviv het volgende:
Je had gewoon het schema van de OWS moeten kopiëren.
Sfeer lijkt wel echt heel leuk tijdens dit OKT jaquote:Op maandag 29 december 2025 18:06 schreef Marcoss het volgende:
Oh ja, het vorige OKT was nog zonder publiek.. dat vergeet je toch ook weer heel snel
Het wordt of dat, of de verzekeraar die weer mag uitrukken om wat kapotte bankjes en camera's te vergoeden.quote:Op maandag 29 december 2025 18:07 schreef AgnesGru het volgende:
Eens kijken of Kjeld mondjes gaat snoeren.
Die wereldkampioen allround? Nee, nooit van gehoord.quote:Op maandag 29 december 2025 18:09 schreef Gremen het volgende:
Kennen jullie Koen Verweij nog? Werd op paar duizendste niet olympisch kampioen en kwam die klap nooit meer te boven. Wist niet eens meer of ie een 1500m rijder of all rounder was.
Ja die was toch ineens geblesseerd toen dat hele astma-middel gedoe uitkwam.quote:Op maandag 29 december 2025 18:09 schreef Gremen het volgende:
Kennen jullie Koen Verweij nog? Werd op paar duizendste niet olympisch kampioen en kwam die klap nooit meer te boven. Wist niet eens meer of ie een 1500m rijder of all rounder was.
Was hij toen ook niet via een achterdeur op de OS gekomen? Skateoff ofzo?quote:Op maandag 29 december 2025 18:09 schreef Gremen het volgende:
Ik ook.quote:Op maandag 29 december 2025 18:12 schreef Strani het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat het vandaag niet gaat lukken voor Antoinette.
Lekker terug naar de paardenquote:Op maandag 29 december 2025 18:12 schreef Strani het volgende:
Is wel olympisch kampioen trouwens, maar individueel was dat zowat de enige afstand die Nederland niet won die OSquote:Op maandag 29 december 2025 18:09 schreef Gremen het volgende:
WE hopen het.quote:Op maandag 29 december 2025 18:12 schreef Strani het volgende:
Het is nog een wisselvallig toernooi voor Team Plamuur.quote:Op maandag 29 december 2025 18:12 schreef Strani het volgende:
Wordt toch wel aangewezen.quote:Op maandag 29 december 2025 18:12 schreef Strani het volgende:
Ik ben er ook bang voor. Dan wordt het helemaal een ellendige jaarwisseling voor de selectiecommisie.quote:Op maandag 29 december 2025 18:12 schreef Strani het volgende:
Dan zal het wel stil zijn op InstaGramquote:
Zeg niet dat hij onbekend is, maar heb altijd idee gehad dat hij (nog) meer uit zijn carrière kon halen dan hij heeft gedaan.quote:Op maandag 29 december 2025 18:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die wereldkampioen allround? Nee, nooit van gehoord.
Voor de TP misschien, maar verwacht niet per se voor andere afstanden.quote:
Denk het wel? Als ze geen individuele afstand doet zal er ook wel geen plek zijn voor haar voor de TP.quote:Op maandag 29 december 2025 18:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Voor de TP misschien, maar verwacht niet per se voor andere afstanden.
Als een sprinter ze perfect raakt en de omstandigheden zijn goed, dan kunnen er vreemde dingen gebeuren. Veel minder stabiel, maar die vormpiek he.quote:Op maandag 29 december 2025 18:14 schreef heywoodu het volgende:
Dat baanrecord van Kok op de 1500m blijf ik wel een van de meest bizarre dingen van dit seizoen vinden
Maar was dat een bizarre uitschieter of ineens haar niveau? Het zou me ook vrij weinig verbazen als ze zich niet plaatstquote:Op maandag 29 december 2025 18:15 schreef Arcee het volgende:
Tuitert denkt dat Kok zich niet gaat plaatsen. Vreemd. Ze heeft 2 maanden geleden nota bene het baanrecord gereden!
Ze moet wel ingeschreven staan/starten op een individuele afstand.quote:Op maandag 29 december 2025 18:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zoals ik het deze week begreep, moet ze op een andere afstand meedoen als ze mee wil doen op de TPquote:Op maandag 29 december 2025 18:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja heb eigenlijk steeds het gevoel dat het niet klopt.quote:Op maandag 29 december 2025 18:14 schreef heywoodu het volgende:
Dat baanrecord van Kok op de 1500m blijf ik wel een van de meest bizarre dingen van dit seizoen vinden
Ik snap de redenatie erachter wel. Zou haar nu ook niet direct opschrijven.quote:Op maandag 29 december 2025 18:15 schreef Arcee het volgende:
Tuitert denkt dat Kok zich niet gaat plaatsen. Vreemd. Ze heeft 2 maanden geleden nota bene het baanrecord gereden!
Denk dat de meesten dat denkenquote:Op maandag 29 december 2025 18:15 schreef Arcee het volgende:
Begin van het seizoen is toch wel anders. Ook niet de ideale omstandigheden voor Kok met deze luchtdruk.quote:Op maandag 29 december 2025 18:15 schreef Arcee het volgende:
Omstandigheden zijn nu lastiger voor haar. Geef het ook niet meer dan 50-50quote:Op maandag 29 december 2025 18:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar was dat een bizarre uitschieter of ineens haar niveau? Het zou me ook vrij weinig verbazen als ze zich niet plaatst
Ik wel.quote:Op maandag 29 december 2025 18:16 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik snap de redenatie erachter wel. Zou haar nu ook niet direct opschrijven.
Denk dat het richting Milaan ook niet perse handig is, aangezien daar normaal gesproken geen Thialf ijs zal liggenquote:Op maandag 29 december 2025 18:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Begin van het seizoen is toch wel anders. Ook niet de ideale omstandigheden voor Kok met deze luchtdruk.
Rond de 1025 hPa volgens mij.quote:
Gezien ze tijdens de wereldbekers toch weer veel moeite had op de slotronde op de 1.000, kan ik het mij ook niet voorstellen eerlijk gezegd. Maar zo zonder druk weet je het ook maar nooit.quote:Op maandag 29 december 2025 18:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar was dat een bizarre uitschieter of ineens haar niveau? Het zou me ook vrij weinig verbazen als ze zich niet plaatst
Grevelt doet in ieder geval al een pogingquote:Op maandag 29 december 2025 18:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoop wel dat Kok en Leerdam een volledige alles of niet-poging doen.
Een Timmertje dusquote:Op maandag 29 december 2025 18:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoop wel dat Kok en Leerdam een volledige alles of niet-poging doen.
Sneller dan Timmer in Naganoquote:Op maandag 29 december 2025 18:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Grevelt doet in ieder geval al een poging
Nou als dat een voorbode is...quote:Op maandag 29 december 2025 18:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
5 seconden onder je PR, je zou voor minder.
Het was ook een kwartetstartquote:Op maandag 29 december 2025 18:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Gezien ze tijdens de wereldbekers toch weer veel moeite had op de slotronde op de 1.000, kan ik het mij ook niet voorstellen eerlijk gezegd. Maar zo zonder druk weet je het ook maar nooit.
Denk dat de hele zomer duurtraining en nog weinig snelheidstraining wel optimaal was voor een toptijd in oktober voor haar op de 1.500.
Dat deed ze welquote:Op maandag 29 december 2025 18:21 schreef franklop het volgende:
Westra net 2.00.00. Hoop dat ze geen PR reed
Het was wel een PR!quote:Op maandag 29 december 2025 18:21 schreef franklop het volgende:
Westra net 2.00.00. Hoop dat ze geen PR reed
Jammerquote:
Dat komt zo 100% alsnog. Nou ja, de streep is er al tijden niet meer, maar dat verschil wel.quote:Op maandag 29 december 2025 18:23 schreef franklop het volgende:
Geen streep en geen tussentijds verschil, leert de NOS het?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |