SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Dank u, het is een gave denk ik.quote:
Moggequote:
Tof! Steeds meer kerken die dat uitstapje maken, volgens mijquote:Op zondag 28 december 2025 13:13 schreef H_T het volgende:
@:Hamlapjes een kerk bij mij in de regio heeft vanavond een Top 2000-kerkdienst
Ik moet morgen gewoon werkenquote:Op zondag 28 december 2025 12:37 schreef Yesse het volgende:
Goedemiddag! Voelt nu niet alsof het morgen gewoon een maandag is..
Gisteren voelde ook geen zaterdagquote:Op zondag 28 december 2025 12:37 schreef Yesse het volgende:
Goedemiddag! Voelt nu niet alsof het morgen gewoon een maandag is..
Dat zou het moeten zijn jaquote:Op zondag 28 december 2025 13:40 schreef NailQueen het volgende:
Maar dit is de magische plek toch? Dat je geen idee hebt welke dag het is totdat je Bohemian Rhapsody hoort en het nieuwe jaar begint.
Ik ookquote:
Ik mag morgen ook weer.quote:
Ik heb vrij genomen omdat ik maar 2 dagen hoefde te werken en het zeer rustig isquote:Op zondag 28 december 2025 14:21 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik ookEn geen idee hoeveel mensen er daadwerkelijk op kantoor zullen zijn, behalve 'niet veel'
Je moet juist vrij zien te krijgen op dagen dat het heel druk isquote:Op zondag 28 december 2025 14:27 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb vrij genomen omdat ik maar 2 dagen hoefde te werken en het zeer rustig is
Eens. Ik heb juist bewust de komende dagen geen vrij genomen omdat er dan verder toch niemand isquote:Op zondag 28 december 2025 14:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Je moet juist vrij zien te krijgen op dagen dat het heel druk isDan haal je er veel meer uit!
Weet het bedrijf ook dat je vrij bent?quote:Op zondag 28 december 2025 14:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Eens. Ik heb juist bewust de komende dagen vrij genomen omdat er dan verder toch niemand is
Excuus. Ik bedoelde dat ik juist geen vrij genomen heb. Ik heb deze maand verder veel vrij gehad en volgende week grotendeels ook nog, maar ik wilde geen drie dagen gebruiken die normaal toch al vrij rustig zijn.quote:Op zondag 28 december 2025 14:55 schreef H_T het volgende:
[..]
Weet het bedrijf ook dat je vrij bent?
Dan ren je toch linea recta gelijk weer de kerk uit als die hoort.quote:Op zondag 28 december 2025 16:37 schreef H_T het volgende:
Even geprobeerd uit te vinden hoe lang die Top 2000-kerkdienst duurt. Dat heb ik nog niet gevonden, maar wel dat er liedjes van Blof en Yves Berendse op het programma staan. Maakt het geheel toch minder aantrekkelijk
Ja, idd.quote:Op zondag 28 december 2025 13:40 schreef NailQueen het volgende:
Maar dit is de magische plek toch? Dat je geen idee hebt welke dag het is totdat je Bohemian Rhapsody hoort en het nieuwe jaar begint.
Om mensen te lokken draaien ze Hozier?quote:Op zondag 28 december 2025 13:13 schreef H_T het volgende:
@:Hamlapjes een kerk bij mij in de regio heeft vanavond een Top 2000-kerkdienst
Gisteravond was er ook een gong (na Big in Japan van Alphaville). Dus het is al 2026.quote:Op zondag 28 december 2025 13:40 schreef NailQueen het volgende:
Voor het zingen de kerk uitquote:Op zondag 28 december 2025 17:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan ren je toch linea recta gelijk weer de kerk uit als die hoort.
Ik ookquote:
Dezelfde meeting?quote:
Wij hebben zojuist Tubular Bells overleefd met de Top 2000. Dan moeten een paar meetings ook wel lukken.quote:Op zondag 28 december 2025 23:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weltrusten
Sterkte aan degenen die morgen meetings hebben.
Er past een heel jaar in meetings in het overgewaardeerde Tubular Bells dus een paar moet toch wel lukken. Glenn Faria heeft niet voor een liedje over Tubular Bells gemaakt.quote:Op maandag 29 december 2025 00:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Wij hebben zojuist Tubular Bells overleefd met de Top 2000. Dan moeten een paar meetings ook wel lukken.
Hij was eerst ook om 11 uur maar hij is verzet naar 14quote:Op zondag 28 december 2025 22:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Die van mij is om 11 uur, die van jou @:yesse?
Ja, die had ik ook nog even meegepakt. Met de overvloed aan Bassie & Adriaan gifjes in het topic.quote:Op maandag 29 december 2025 00:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Wij hebben zojuist Tubular Bells overleefd met de Top 2000. Dan moeten een paar meetings ook wel lukken.
Oh, wel goed dat je het zegt, anders zou @Arizona ook te vroeg bij de meeting zijn.quote:Op maandag 29 december 2025 07:25 schreef Yesse het volgende:
[..]
Hij was eerst ook om 11 uur maar hij is verzet naar 14
Mijn meeting staat nog steeds om 11quote:Op maandag 29 december 2025 10:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh, wel goed dat je het zegt, anders zou @:arizona ook te vroeg bij de meeting zijn.
Altijd zijn dat soort dingen.quote:Op maandag 29 december 2025 10:05 schreef Yesse het volgende:
Fijn. Ik ben slechts een tussenpersoon in een project dat 1 januari af moet. Ik heb begin november nog gevraagd of er nog zaken waren die geregeld moesten worden aan onze kant. Toen kreeg ik 2 antwoorden. Nu stuurde ze een week geleden opeens NOG iets wat nog open stond. Dus ik stuur dat door naar de persoon die dat moet regelen. Die geeft aan erachteraan te gaan. Nu blijkt het alsnog niet geregeld te zijn en is iedereen op vakantie.
Maar ik kan het niet zelf regelen want die optie heb ik niet...
Pas om 8:47 je telefoon pakken?quote:Op maandag 29 december 2025 10:20 schreef Meke het volgende:
Ik had ook geen meetings vandaag, dus dacht: ik begin lekker rustig aan vanochtend. Pak ik mijn telefoon om 08.47, zie ik dat er twee minuten geleden een meeting begonnen isGelukkig was het gewoon een collega die even wilde bijkletsen dus was prima zo
Ja lekker tot 8.42 in bed gelegenquote:Op maandag 29 december 2025 10:46 schreef Arizona het volgende:
[..]
Pas om 8:47 je telefoon pakken?
Wat een luiheid
Oh, herkenbaar. Ik ben nu ook voor een aantal projecten tussenpersoon tussen externe partijen en mensen van ons. En het is verbazingwekkend hoeveel mensen hoe weinig voor elkaar hebbenquote:Op maandag 29 december 2025 10:05 schreef Yesse het volgende:
Fijn. Ik ben slechts een tussenpersoon in een project dat 1 januari af moet. Ik heb begin november nog gevraagd of er nog zaken waren die geregeld moesten worden aan onze kant. Toen kreeg ik 2 antwoorden. Nu stuurde ze een week geleden opeens NOG iets wat nog open stond. Dus ik stuur dat door naar de persoon die dat moet regelen. Die geeft aan erachteraan te gaan. Nu blijkt het alsnog niet geregeld te zijn en is iedereen op vakantie.
Maar ik kan het niet zelf regelen want die optie heb ik niet...
Ja soms vraag ik me ook af waarom zoveel mensen zo weinig collegialiteit lijken te hebben. Als het hen maar goed uit komt..quote:Op maandag 29 december 2025 10:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oh, herkenbaar. Ik ben nu ook voor een aantal projecten tussenpersoon tussen externe partijen en mensen van ons. En het is verbazingwekkend hoeveel mensen hoe weinig voor elkaar hebben. Van beide kanten.
Ja dat vraag ik me ook afquote:Op maandag 29 december 2025 11:02 schreef Yesse het volgende:
[..]
Maar wie plant er sowieso voor 9:00 uur een meeting (bijpraten of meer) in?
Ik ben hier ook altijd verbaasd overquote:Op maandag 29 december 2025 11:03 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja soms vraag ik me ook af waarom zoveel mensen zo weinig collegialiteit lijken te hebben. Als het hen maar goed uit komt..
quote:
Jeetje zeg. Ik had die collega echt nooit meer aangekeken.quote:Op maandag 29 december 2025 10:20 schreef Meke het volgende:
Ik had ook geen meetings vandaag, dus dacht: ik begin lekker rustig aan vanochtend. Pak ik mijn telefoon om 08.47, zie ik dat er twee minuten geleden een meeting begonnen isGelukkig was het gewoon een collega die even wilde bijkletsen dus was prima zo
Ja ik zou daar ook wel hele gemengde gevoelens bij hebben. Ik vind het leuk dat er hier in de baai nog wel vuurwerk te zien is. Maar ja, Nederlanders kunnen gewoon niet met vuurwerk omgaan vrees ikquote:Op maandag 29 december 2025 12:49 schreef Arizona het volgende:
NM en dochter zijn voor de laatste keer vuurwerk kopen in Duitsland
Dat doen ze echt al sinds dochter piepklein was. Een traditie komt ten einde.
Voor de huisdieren en het milieu en de oogjes enzo vind ik het prima hoor, dat vuurwerkverbod. Maar tóch vind een groot deel van mij het ook jammer dat het consumentenvuurwerk verdwijnt. Het hoort voor mij toch wel bij het uitluiden van het oude jaar en het vieren van het nieuwe jaar.
De grootste problemen en de meeste (en zwaarste) letsels worden veroorzaakt door het illegale vuurwerk. Dus wat doen we in Nederland: we maken ál het vuurwerk illegaal, dat lost het opquote:Op maandag 29 december 2025 13:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja ik zou daar ook wel hele gemengde gevoelens bij hebben. Ik vind het leuk dat er hier in de baai nog wel vuurwerk te zien is. Maar ja, Nederlanders kunnen gewoon niet met vuurwerk omgaan vrees ik
Preciesquote:Op maandag 29 december 2025 14:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
De grootste problemen en de meeste (en zwaarste) letsels worden veroorzaakt door het illegale vuurwerk. Dus wat doen we in Nederland: we maken ál het vuurwerk illegaal, dat lost het op.
Helaas zijn er genoeg idioten die er niet mee om kunnen gaan of er misbruik van maken. Dan heb ik liever gewoon een centrale vuurwerkshow.quote:Op maandag 29 december 2025 12:49 schreef Arizona het volgende:
Voor de huisdieren en het milieu en de oogjes enzo vind ik het prima hoor, dat vuurwerkverbod. Maar tóch vind een groot deel van mij het ook jammer dat het consumentenvuurwerk verdwijnt. Het hoort voor mij toch wel bij het uitluiden van het oude jaar en het vieren van het nieuwe jaar.
Maar dat gaat dan dus ook weer vooral om het illegale spul. De gemiddelde sierpotjes-afsteker veroorzaak niet zoveel ellende. En omdat we het niet voor elkaar krijgen om goed te handhaven op het illegale vuurwerk, verbieden we alles maar.quote:Op maandag 29 december 2025 14:15 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Helaas zijn er genoeg idioten die er niet mee om kunnen gaan of er misbruik van maken. Dan heb ik liever gewoon een centrale vuurwerkshow.
Waardoor het enige vuurwerk dat nog in Nederland te krijgen is illegaal vuurwerk is, en als je dan toch al illegaal bezig bent kan je net zo goed meteen de zwaarste knallers kopen toch?quote:Op maandag 29 december 2025 14:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
De grootste problemen en de meeste (en zwaarste) letsels worden veroorzaakt door het illegale vuurwerk. Dus wat doen we in Nederland: we maken ál het vuurwerk illegaal, dat lost het op.
Ik ben ook benieuwd wat het doet voor het aantal mensen dat met een slok op achter het stuur stapt omdat de show toch wel ver weg is of omdat het weer tegen zitquote:Op maandag 29 december 2025 14:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar dat gaat dan dus ook weer vooral om het illegale spul. De gemiddelde sierpotjes-afsteker veroorzaak niet zoveel ellende. En omdat we het niet voor elkaar krijgen om goed te handhaven op het illegale vuurwerk, verbieden we alles maar.
Die centrale vuurwerkshows, ik ben heel benieuwd of die er volgend jaar in grote getalen zullen zijn. Denk dat er nog heel wat pyrotechnici opgeleid moeten worden als dat in iedere plaats in Nederland georganiseerd zou worden.
Precies!quote:Op maandag 29 december 2025 14:18 schreef H_T het volgende:
[..]
Waardoor het enige vuurwerk dat nog in Nederland te krijgen is illegaal vuurwerk is, en als je dan toch al illegaal bezig bent kan je net zo goed meteen de zwaarste knallers kopen toch?
Ook dat. En opstootjes enzo als iedereen met zijn zatte hoofd daar verschijnt.quote:Op maandag 29 december 2025 14:19 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd wat het doet voor het aantal mensen dat met een slok op achter het stuur stapt omdat de show toch wel ver weg is of omdat het weer tegen zit
Op ons platteland doen we aan carbidschietenquote:Op maandag 29 december 2025 14:26 schreef Strani het volgende:
Die centrale vuurwerkshows, dat is leuk als je ook daadwerkelijk centraal woont. Maar in een buitenwijk of zelfs op het platteland zal het dan heel stil worden. En ik vrees dat ook juist meer mensen (dronken) in de auto zullen stappen om naar zo'n show te gaan.
Ik verwacht dat volgend jaar echt verschrikkelijk wordtquote:Op maandag 29 december 2025 14:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Op ons platteland doen we aan carbidschieten![]()
Ik hoop dat het allemaal wel goedkomt, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het vuurwerkverbod zoveel gaat oplossen als dat men hoopt. Nou ja, we gaan het volgend jaar zien.
Dit kan niet meer misgaan!quote:Op maandag 29 december 2025 14:33 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik verwacht dat volgend jaar echt verschrikkelijk wordtVolgens mij is de hoop vooral dat het steeds minder in de cultuur van NL gaat komen, waardoor het over een paar jaar wel rustig is. Lijkt me een topplan
Ik vond vuurwerk ook altijd leuk en een mooie afsluiter van het jaar, maar er zijn niet echt goede argumenten voor vuurwerkquote:Op maandag 29 december 2025 12:49 schreef Arizona het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |