Klinkt heftig...quote:
Wel top2000?quote:Op woensdag 24 december 2025 17:06 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik luister al nooit radio , dan ga ik er dus ook niet naar kijken ....
Ik kijk de 'a go go' op tv, telt dat?quote:
Staat hier standaard aan...quote:
Peertjes, lekkerquote:Op woensdag 24 december 2025 17:09 schreef Aoibhin het volgende:
Ik heb vandaag al de stoofpeertjes gemaakt voor overmorgen, dan kunnen ze nog lekker twee dagen in het siroop trekken![]()
En Fryske dumkes gebakken, die heb ik voor het dessert nodig
Zou niet leuk zijn zo tijdens de kerstdagenquote:Op woensdag 24 december 2025 17:10 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als het maar niet besmettelijk is.
Ik keur dat goed.quote:Op woensdag 24 december 2025 17:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik kijk de 'a go go' op tv, telt dat?
Lekker stoofpeertjesquote:Op woensdag 24 december 2025 17:09 schreef Aoibhin het volgende:
Ik heb vandaag al de stoofpeertjes gemaakt voor overmorgen, dan kunnen ze nog lekker twee dagen in het siroop trekken![]()
En Fryske dumkes gebakken, die heb ik voor het dessert nodig
Een bekend Fries koekje. Gemaakt van o.a. anijs en hazelnootquote:Op woensdag 24 december 2025 17:11 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Peertjes, lekker
Wat zijn dumpkes dat ken ik niet?
Ik ook soms iddquote:Op woensdag 24 december 2025 17:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik kijk de 'a go go' op tv, telt dat?
A zo, ik kom daar nooit vandaar dat ik het niet ken.quote:Op woensdag 24 december 2025 17:19 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Een bekend Fries koekje. Gemaakt van o.a. anijs en hazelnoot
Best lekkerquote:Op woensdag 24 december 2025 17:25 schreef Dotteke het volgende:
[..]
A zo, ik kom daar nooit vandaar dat ik het niet ken.
A, jij kent ze welquote:
Ja die komen hier nog wel eens langs hehe. Heb een stel Fiese roeiers ookquote:
Katten met een resting bitch facequote:
Oeh daar wordt je wel bang van jaquote:
Jij doet vaak lekkere boodschappen!quote:Op woensdag 24 december 2025 16:20 schreef Karzai het volgende:
ben dus even de markt op gegaan ga verder ook niet moeilijk doen hapjes brood en kaas dus vanavond
[ afbeelding ]
dankuquote:Op woensdag 24 december 2025 17:42 schreef maily het volgende:
[..]
Jij doet vaak lekkere boodschappen!
komt ook van een van de beste bakkers in amsterdamquote:Op woensdag 24 december 2025 18:17 schreef Lovely het volgende:
Die broden zien er sowieso erg lekker uit
Er stond echt jaren geleden een op de markt die ook vers broden verkocht enz, was ook erg lekkerquote:Op woensdag 24 december 2025 18:20 schreef Karzai het volgende:
[..]
komt ook van een van de beste bakkers amsterdam
https://bakkerijstraathof.nl/
ze maken ook heerlijke gebakjes enzo, maja prima zaakquote:Op woensdag 24 december 2025 18:21 schreef Lovely het volgende:
[..]
Er stond echt jaren geleden een op de markt die ook vers broden verkocht enz, was ook erg lekker
Jammiequote:Op woensdag 24 december 2025 18:23 schreef Karzai het volgende:
[..]
ze maken ook heerlijke gebakjes enzo, maja prima zaak
Jij ook en soul natuurlijkquote:Op woensdag 24 december 2025 18:31 schreef FreshFruit het volgende:
Iedereen een fijne kerst gewenst.
Fijn lekker warme benenquote:Op woensdag 24 december 2025 18:46 schreef fietsie het volgende:
Boh met de infraroodplaat onder mijn bureautje een avondje internetten, heerlijk
aangezien ik een atheist ben beschouw ik dit als een normale doordeweekse dag, wel blij met de vrije dagen verder en lekker eten doe ik altijd welquote:Op woensdag 24 december 2025 18:31 schreef FreshFruit het volgende:
Iedereen een fijne kerst gewenst.
Denk dat veel mensen het in deze met je eens zijn.quote:Op woensdag 24 december 2025 18:48 schreef Karzai het volgende:
[..]
aangezien ik een atheist ben beschouw ik dit als een normale doordeweekse dag, wel blij met de vrije dagen verder en lekker eten doe ik altijd wel
wel weer blij om wat familie te zien
Groot gelijk Karzai, lekker doen wat je wil en eten wat je lekker vindquote:Op woensdag 24 december 2025 18:48 schreef Karzai het volgende:
[..]
aangezien ik een atheist ben beschouw ik dit als een normale doordeweekse dag, wel blij met de vrije dagen verder en lekker eten doe ik altijd wel
wel weer blij om wat familie te zien
Groetjes van Soul.quote:
Ik had zo iets gekocht wat warmt afgeeft, maar komt net tot onder mijn knieenquote:Op woensdag 24 december 2025 18:46 schreef fietsie het volgende:
Boh met de infraroodplaat onder mijn bureautje een avondje internetten, heerlijk
Kun je hem dan niet onder een bureautje ofzo ophangen ?quote:Op woensdag 24 december 2025 19:03 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik had zo iets gekocht wat warmt afgeeft, maar komt net tot onder mijn knieen
Nee, ik heb geen bureau, zit aan de eetkamer tafel.quote:Op woensdag 24 december 2025 19:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kun je hem dan niet onder een bureautje ofzo ophangen ?
Heb ik ook net op, zo lekkerquote:
Coldplay.quote:
Je hoeft hier ook niet heen om ze te kunnen etenquote:Op woensdag 24 december 2025 17:25 schreef Dotteke het volgende:
[..]
A zo, ik kom daar nooit vandaar dat ik het niet ken.
Meer plastic dan dúmkes. Nergens voor nodigquote:Op woensdag 24 december 2025 19:26 schreef drakin het volgende:
[..]
Je hoeft hier ook niet heen om ze te kunnen eten
https://www.bol.com/nl/nl/p/fryske-dumkes-mono/9200000122017106/
ZIet er niet erg uitnodigend uit moet ik zeggenquote:Op woensdag 24 december 2025 19:26 schreef drakin het volgende:
[..]
Je hoeft hier ook niet heen om ze te kunnen eten
https://www.bol.com/nl/nl/p/fryske-dumkes-mono/9200000122017106/
Bij jou of bij mij?quote:
Zijn vast ook wel ergens anders te bestellen.quote:Op woensdag 24 december 2025 19:29 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Meer plastic dan dúmkes. Nergens voor nodig
Het plastic laagje even erbij weg denken.quote:Op woensdag 24 december 2025 19:29 schreef Dotteke het volgende:
[..]
ZIet er niet erg uitnodigend uit moet ik zeggen
Bij jou tochquote:
Ja lekkerquote:
Lekkerquote:Op woensdag 24 december 2025 19:35 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja lekker![]()
Die van mij vind ik erg geslaagd. Ik was alleen wat uitgeschoten met de hazelnoot dus die overheerst wat, maar dat vind ik niet zo erg
Oh ja, daarom heb ik extra boodschappen gedaan.quote:Op woensdag 24 december 2025 19:35 schreef Lovely het volgende:
[..]
Bij jou toch
Ik verwacht een drie gangen menu
Vul fryske dumkes in in de zoekmachinequote:
quote:Op woensdag 24 december 2025 19:37 schreef fietsie het volgende:
Ik woon echt al een halve eeuwigheid in Friesland maar dumkes... ik kom ze eigenlijk alleen tegen bij een kopje horeca koffie oid...
quote:Op woensdag 24 december 2025 19:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Zijn vast ook wel ergens anders te bestellen.
Dit krijg je vaak bij een kop koffie in de horeca.
Bij de bakker staat ook een zakje te koop vaak. Nog nooit meegenomen.quote:Op woensdag 24 december 2025 19:37 schreef fietsie het volgende:
Ik woon echt al een halve eeuwigheid in Friesland maar dumkes... ik kom ze eigenlijk alleen tegen bij een kopje horeca koffie oid...
Anders had je het ook mee kunnen nemen hier na toequote:Op woensdag 24 december 2025 19:37 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Oh ja, daarom heb ik extra boodschappen gedaan.![]()
Ik vroeg mij al af waarom ik zoveel heb gehaald.
Bij mij werkt de link wel.quote:Op woensdag 24 december 2025 19:37 schreef drakin het volgende:
[..]
Vul fryske dumkes in in de zoekmachine
Bol doet dat idd altijd met die link, stomme bol
en een stadion, en het kennedy space centre, en nog zoveel meer,quote:Op woensdag 24 december 2025 19:19 schreef Domnivoor het volgende:
Na de oorlogsschepen is er ook een open riool naar Trump vernoemd.
[ afbeelding ]
En wat wordt het?quote:Op woensdag 24 december 2025 19:37 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Oh ja, daarom heb ik extra boodschappen gedaan.![]()
Ik vroeg mij al af waarom ik zoveel heb gehaald.
Je kan beter ergens anders die koekjes halen.quote:
Domni had wel een vorkje mee willen prikkenquote:Op woensdag 24 december 2025 19:40 schreef drakin het volgende:
Ik heb hert of ree gegeten vandaag.
Verpakking is weg, maar zon dier dus.
Meeste zit nu in de vriezer voor later.
Ja. Bij Aoibhinquote:Op woensdag 24 december 2025 19:42 schreef drakin het volgende:
[..]
Je kan beter ergens anders die koekjes halen.
Momentje, even mijn jas aandoen en ik kom er aan.quote:Op woensdag 24 december 2025 19:39 schreef Lovely het volgende:
[..]
Anders had je het ook mee kunnen nemen hier na toe
Hij heeft al lekkere dumkesquote:Op woensdag 24 december 2025 19:43 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Domni had wel een vorkje mee willen prikken
Hoi fietsie, ik zie je hier meeposten, misschien ben je wel een oude bekende en langer op FOK dan ik, maar ook dan alsnog welkom in 40+.quote:Op woensdag 24 december 2025 19:37 schreef fietsie het volgende:
Als je morgen ochtend weg gaat, ben je ook nog op tijdquote:Op woensdag 24 december 2025 19:43 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Momentje, even mijn jas aandoen en ik kom er aan.
Hoi, ik 'woon' sinds grofweg 2004 in opeenvolgend de KSC, de CUL SC, af en toe de KPD SC en ondertussen telde ik voldoende grijze haren om alweer 10 jaar hier te hebben mogen posten, dus ik dacht, ik ga gezellig eens hier neuzenquote:Op woensdag 24 december 2025 19:46 schreef Shii het volgende:
[..]
Hoi fietsie, ik zie je hier meeposten, misschien ben je wel een oude bekende en langer op FOK dan ik, maar ook dan alsnog welkom in 40+.![]()
Blondie?quote:Op woensdag 24 december 2025 19:48 schreef Aoibhin het volgende:
Morgen ga ik nog notenburgers maken, tiramisumousse maken, blondie bakken en misschien nog stamppot maken
Welkom in ieder gevalquote:Op woensdag 24 december 2025 19:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoi, ik 'woon' sinds grofweg 2004 in opeenvolgend de KSC, de CUL SC, af en toe de KPD SC en ondertussen telde ik voldoende grijze haren om alweer 10 jaar hier te hebben mogen posten, dus ik dacht, ik ga gezellig eens hier neuzen
Welkom.quote:Op woensdag 24 december 2025 19:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoi, ik 'woon' sinds grofweg 2004 in opeenvolgend de KSC, de CUL SC, af en toe de KPD SC en ondertussen telde ik voldoende grijze haren om alweer 10 jaar hier te hebben mogen posten, dus ik dacht, ik ga gezellig eens hier neuzen
quote:
Welkom hierquote:Op woensdag 24 december 2025 19:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik werk met een hele lading korfballers, mijn neefjes korfballen in de randstad, maar ik ben zelf meer van sporten op wielen.(en bij voorkeur 1200cc+)quote:Op woensdag 24 december 2025 19:55 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Welkom hier![]()
Kun je een beetje korfballen?
Bak je Denise ook mee?quote:
Mooie foto.quote:Op woensdag 24 december 2025 19:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
wtf
RIP Blondie
[ afbeelding ]
Ik ga nu al, de rollade moet ik een tijdje laten sudderen om hem lekker te krijgen. Afblussen met wat witte wijn...quote:Op woensdag 24 december 2025 19:48 schreef Lovely het volgende:
[..]
Als je morgen ochtend weg gaat, ben je ook nog op tijd
Of ga je te voet
Kijk eens aan. Dan mag je bij de technische staf van ons team.quote:Op woensdag 24 december 2025 19:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik werk met een hele lading korfballers, mijn neefjes korfballen in de randstad, maar ik ben zelf meer van sporten op wielen.(en bij voorkeur 1200cc+)
En welk takenpakket omvat dat dan zoal ?quote:Op woensdag 24 december 2025 20:02 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Dan mag je bij de technische staf van ons team.
Wij zijn het beste korfbalteam van heel 40+
De afwas na afloop natuurlijk.quote:Op woensdag 24 december 2025 20:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
En welk takenpakket omvat dat dan zoal ?
Dickpics sturen.quote:Op woensdag 24 december 2025 20:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
De mannen hier houden van foto's verzamelen? (Want dames hebben er in mijn ervaring een grondige hekel aan die dingen te moeten catalogiseren..)quote:
De spelers in het gareel houdenquote:Op woensdag 24 december 2025 20:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat is een takelpakket,quote:Op woensdag 24 december 2025 20:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oeh, ik loop nu al te kwijlenquote:Op woensdag 24 december 2025 20:02 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik ga nu al, de rollade moet ik een tijdje laten sudderen om hem lekker te krijgen. Afblussen met wat witte wijn...
quote:Op woensdag 24 december 2025 20:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is een takelpakket,
je moet dan de wrakken van het veld slepen
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
quote:Op woensdag 24 december 2025 20:15 schreef marcb1974 het volgende:
[..]Heb je geen adereSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Een bij verspilt zijn energie niet om een vlieg proberen te overtuigen dat honing beter is dan stront"
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
quote:Op woensdag 24 december 2025 20:22 schreef marcb1974 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Een bij verspilt zijn energie niet om een vlieg proberen te overtuigen dat honing beter is dan stront"
Pas maar op dat er dan geen splinters bij je vlees zitten.quote:Op woensdag 24 december 2025 20:32 schreef fietsie het volgende:
Ik heb daarnet een goede keukenplank misbruikt om een grote vleeskliever door een stuk diepgevroren vlees te slaan... Er vlogen splinters rond
Maar ik kan nu een deel van het vlees iig diepgevroren laten, en later gebruiken
Gelukkig zat t goed in folie, dus die kans is niet zo groot.quote:Op woensdag 24 december 2025 20:35 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Pas maar op dat er dan geen splinters bij je vlees zitten.
Gelukkig dan maar.quote:Op woensdag 24 december 2025 20:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gelukkig zat t goed in folie, dus die kans is niet zo groot.
Nee !?!quote:Op woensdag 24 december 2025 19:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
wtf
RIP Blondie
[ afbeelding ]
Eerst goed lezenquote:
Context.quote:
quote:
Het was een veel te groot stuk om in 1x te ontdooien; ik moest t dus diepgevroren in twee helften klieven...quote:
Ach gos, chufi helemaal van slag nu.quote:
Knap hoor, dat het gelukt is, je aanrecht nog wel heel?quote:Op woensdag 24 december 2025 20:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
[..]
Het was een veel te groot stuk om in 1x te ontdooien; ik moest t dus diepgevroren in twee helften klieven...
Welk deel ?quote:Op woensdag 24 december 2025 20:46 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ach gos, chufi helemaal van slag nu.
Veel plezier met Die hard.
Weet ik niet, moet je aan Chufi vragen dan.quote:
Ik ken mn natuurlijk al als al die andere herhaal reeksen deze periodequote:Op woensdag 24 december 2025 20:46 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ach gos, chufi helemaal van slag nu.
Veel plezier met Die hard.
Hehe ja dat welquote:Op woensdag 24 december 2025 20:47 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Knap hoor, dat het gelukt is, je aanrecht nog wel heel?
En dan is dit toch wat je nu wil zien omdat er niets nieuws is op tv?quote:Op woensdag 24 december 2025 20:48 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik ken mn natuurlijk al als al die andere herhaal reeksen deze periode
quote:Op woensdag 24 december 2025 20:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hehe ja dat wel![]()
En daarna beide stukken weer vacuum getrokken, 1 in de vriezer, andere te ontdooien gezet
Mijn moeder is sinds 2 jaar alleen, en ze is in haar eigen consumptiepatroon enorm van de groenten groenten groenten groenten en groenten. En ook toen mijn vader nog leefde: groenten groenten groenten groenten.quote:Op woensdag 24 december 2025 20:49 schreef ChocoFan het volgende:
[..]![]()
En morgen dus lekker vlees eten?
Ik kijk meestal naar een 2e scherm ..quote:Op woensdag 24 december 2025 20:49 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
En dan is dit toch wat je nu wil zien omdat er niets nieuws is op tv?
Ging gisteren bijna een heel topic over Die Hard.quote:Op woensdag 24 december 2025 20:49 schreef fietsie het volgende:
Zijn die films nog steeds een ding? Ondanks dat we tegenwoordig geen 4:9 schermen meer kijken ?
Hier zijn dingen als Die Hard, dat vervelende jongetje alleen in een huis enz enz nooit een 'ding' geweest; sowieso toen we nog kerst vierden bij mijn ouders was de tv heel die periode uit.
Vergeet Gremlins niet, die komen ook elk jaar weer langs.quote:Op woensdag 24 december 2025 20:49 schreef fietsie het volgende:
Zijn die films nog steeds een ding? Ondanks dat we tegenwoordig geen 4:9 schermen meer kijken ?
Hier zijn dingen als Die Hard, dat vervelende jongetje alleen in een huis enz enz nooit een 'ding' geweest; sowieso toen we nog kerst vierden bij mijn ouders was de tv heel die periode uit.
Oh dat is wel een naar iets maar wel heel lief van jou dat je dat dan doet voor haar.quote:Op woensdag 24 december 2025 20:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn moeder is sinds 2 jaar alleen, en ze is in haar eigen consumptiepatroon enorm van de groenten groenten groenten groenten en groenten. En ook toen mijn vader nog leefde: groenten groenten groenten groenten.
Maar, als ze dan bij mij waren, en een stukje goed bereid vlees kregen, hadden ze ineens tijdelijk geheugenverlies. En ook afgelopen bij de 1e BBQ waar mijn moeder weer aan mee wilde doen, at ze een spreekwoordelijke os weg.
Dus ik heb iets lekkers gehaald, ga het zo goed bereiden als ik maar kan, en dan eens zien wat er sneller op is; de groenten van eigen tuin,. of de os
Nog steedsquote:Op woensdag 24 december 2025 20:51 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik kijk meestal naar een 2e scherm ..
Lief dat je je moeder zo verwend. Welk vlees komt er morgen op tafel?quote:Op woensdag 24 december 2025 20:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn moeder is sinds 2 jaar alleen, en ze is in haar eigen consumptiepatroon enorm van de groenten groenten groenten groenten en groenten. En ook toen mijn vader nog leefde: groenten groenten groenten groenten.
Maar, als ze dan bij mij waren, en een stukje goed bereid vlees kregen, hadden ze ineens tijdelijk geheugenverlies. En ook afgelopen bij de 1e BBQ waar mijn moeder weer aan mee wilde doen, at ze een spreekwoordelijke os weg.
Dus ik heb iets lekkers gehaald, ga het zo goed bereiden als ik maar kan, en dan eens zien wat er sneller op is; de groenten van eigen tuin,. of de os
En Home Alone.quote:Op woensdag 24 december 2025 20:53 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Vergeet Gremlins niet, die komen ook elk jaar weer langs.
Ja die noemde fietsie al, "dat vervelende jongetje alleen in dat huis"quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |