Ik moest mijn armen gebruiken om mijn benen uit bed te krijgen. En als bonus ook nog een blauwe nagel eraan overgehouden. Blij dat ik gisteren vrij had genomen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:50 schreef Kwalberto het volgende:
Hoe voelen jullie benen? Gisteravond kon ik amper zelfstandig naar de wcgaat nu wel weer redelijk gelukkig.
Nog redelijk ontplofte bovenbenen en twee vernaggelde tenen (mijn tweede teen is langer dan mn grote teen, dus die wordt altijd aan gort gelopen aan beide voetenquote:Op dinsdag 14 april 2026 11:50 schreef Kwalberto het volgende:
Hoe voelen jullie benen? Gisteravond kon ik amper zelfstandig naar de wcgaat nu wel weer redelijk gelukkig.
100% eens, in het begin zorgde dit echt voor opstoppingen en onoverzichtelijke situaties, dan moet toch beter kunnen. En die hoge hekken bij de kanarie was inderdaad een wat vreemd gezichtquote:Op dinsdag 14 april 2026 17:33 schreef kalinhos het volgende:
-maar: dat NK was getob. Je had ook relatief veel mensen die nu meededen aan het NK maar gewoon 4u47
.
Ik heb een teen die krom is zodat ik altijd op het topje loop als het ware. Ik heb siliconen teenbeschermers gekocht en dat werkt best goed. Geen idee of het voor jou ook zou werken, maar misschien het proberen waard?quote:Op dinsdag 14 april 2026 18:50 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Nog redelijk ontplofte bovenbenen en twee vernaggelde tenen (mijn tweede teen is langer dan mn grote teen, dus die wordt altijd aan gort gelopen aan beide voeten)
Leuk dat je meedoet! Ik zit ook in de race en inmiddels is de NN Dam tot Damloop alweer uitverkochtquote:Op zaterdag 18 april 2026 09:47 schreef xMissi het volgende:
Ingeschreven voor de Dam tot Dam Loop 10 mijl!
Maar jeetje het lijkt wel een concert met die wachtrijen..
Wie doet er nog meer mee?
Ben dat trouwens echt niet gewend van toen ik veel loopjes liep! Vanaf 30 april mag ik weer opbouwen als goed is, dinsdag voor de zekerheid nog even overleggen met de arts.
Can’t wait to start
Ja las het!! Mega snel zeg!quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:37 schreef core2duo het volgende:
[..]
Leuk dat je meedoet! Ik zit ook in de race en inmiddels is de NN Dam tot Damloop alweer uitverkocht
Je hebt nog 4,5 maand om te trainen :-)
Een langste duurloop van 16,1 km is in principe voldoende als je daarbuiten ook nog kilometers maakt. Weekafstand is belangrijker dan dat je per se 18 km in de training loopt. Bewaar die energie maar voor de wedstrijd.quote:Op zaterdag 18 april 2026 11:53 schreef xMissi het volgende:
[..]
Ja las het!! Mega snel zeg!
Leuk dat je ook mee doet![]()
Ja komt ook goed, ik heb 11 oktober een halve marathon gepland in Lissabon. Dus dit is een mooie ( laatste lange?) training daarvoor. Of moet je nog langer trainen dan 16,1 km? Denk dat ik die 5 extra ook wel overleef toch?
Dam tot dam is voor heel veel mensen ook een bucketlist natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:47 schreef xMissi het volgende:
Ingeschreven voor de Dam tot Dam Loop 10 mijl!
Maar jeetje het lijkt wel een concert met die wachtrijen..
Wie doet er nog meer mee?
Ben dat trouwens echt niet gewend van toen ik veel loopjes liep! Vanaf 30 april mag ik weer opbouwen als goed is, dinsdag voor de zekerheid nog even overleggen met de arts.
Can’t wait to start
Ff een knikjw of je klauwtje opsteken vind ik niet een van de lastigere aspecten eerlijk gezegdquote:Op woensdag 22 april 2026 19:11 schreef core2duo het volgende:
Vinden jullie al dan niet groeten een van de lastigere aspecten van het hardlopen? Net als linkerkant/rechterkant van de weg – waarbij je dan precies een loper tegemoet loopt die precies de andere keuze maakt als jij. Nu kan ik sociale dingen niet zo goed aanvoelen.
Kijk, bij een wedstrijd is het gemakkelijk... daar heb je die keuzes niet, de enige taak is dat je zo snel mogelijk over de finish bent.
Wat is dat voor next level gierig dan?quote:Op woensdag 22 april 2026 21:44 schreef valleilijn het volgende:
Nou weer een noviteit op het gebied van duurzaamheid waar ik nogal m'n twijfels bij heb: bij de Leiden Marathon krijg je aan de start een spons mee en daar moet je het dan de hele rit mee doen, en je moet je spons dus zelf ook nat maken onderweg als je jezelf wilt koelen. Wat een gedoe, en ook niet bevoorderlijk van een beetje snel lopen. De halve marathon heeft zo te zien ook maar 1 sponspost (op km 5) en twee verzorgingsposten op de route
Ik zag het in de nieuwsbrief inderdaad, voelt wel echt een beetje schraal.quote:Op woensdag 22 april 2026 21:44 schreef valleilijn het volgende:
Nou weer een noviteit op het gebied van duurzaamheid waar ik nogal m'n twijfels bij heb: bij de Leiden Marathon krijg je aan de start een spons mee en daar moet je het dan de hele rit mee doen, en je moet je spons dus zelf ook nat maken onderweg als je jezelf wilt koelen. Wat een gedoe, en ook niet bevoorderlijk van een beetje snel lopen. De halve marathon heeft zo te zien ook maar 1 sponspost (op km 5) en twee verzorgingsposten op de route
Tsja het punt dat al die sponzen die worden weggetieft slecht voor met milieu zijn is op zich terecht. Maar dan moet je wel een andere goede oplossing hebben om lopers voldoende te koelen. In Leiden hebben ze genoeg ervaring met lopers die onwel worden door de warmte...quote:Op woensdag 22 april 2026 22:05 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Wat is dat voor next level gierig dan?
99% van die sponzen kun je toch de eerste 300m na de sponspost weer terugvinden?quote:Op donderdag 23 april 2026 11:51 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Tsja het punt dat al die sponzen die worden weggetieft slecht voor met milieu zijn is op zich terecht. Maar dan moet je wel een andere goede oplossing hebben om lopers voldoende te koelen. In Leiden hebben ze genoeg ervaring met lopers die onwel worden door de warmte...
Ik knik altijd, en als ze wat zeggen zeg ik iets terug. Maar met aan welke kant er gelopen wordt is wel een dingetje hier in het VK. Men rijdt hier links, maar dat wilt dus niet zeggen dat men ook links loopt. Op trappen bijv wilt men vaak met de rechterhand de leuning vasthouden. Maar meer irritant vind ik mensen, al dan niet met hond, die earpods in hebben zwalken over het pad, al dan niet met hond, en die je vanachter benadert. Die kun je gewoon niet duidelijk maken dat je eraan komt, en ook moeilijk voorspellen welke kant je erlangs kunt, zeker als er een hond aan de riem bij loopt.quote:Op woensdag 22 april 2026 19:11 schreef core2duo het volgende:
Vinden jullie al dan niet groeten een van de lastigere aspecten van het hardlopen? Net als linkerkant/rechterkant van de weg – waarbij je dan precies een loper tegemoet loopt die precies de andere keuze maakt als jij. Nu kan ik sociale dingen niet zo goed aanvoelen.
Kijk, bij een wedstrijd is het gemakkelijk... daar heb je die keuzes niet, de enige taak is dat je zo snel mogelijk over de finish bent.
Vaak is er meer zooi van de verpakkingen van alle gelletjes die iedereen weggooit over het hele parkoers.quote:Op donderdag 23 april 2026 11:51 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Tsja het punt dat al die sponzen die worden weggetieft slecht voor met milieu zijn is op zich terecht. Maar dan moet je wel een andere goede oplossing hebben om lopers voldoende te koelen. In Leiden hebben ze genoeg ervaring met lopers die onwel worden door de warmte...
Dit is inderdaad wel heel overdreven idealisme en plichtsbesef. Het middel is erger dan de kwaal en staat op gespannen voet met veiligheid (in verband met warmtestress).quote:Op vrijdag 24 april 2026 10:46 schreef Kwalberto het volgende:
Wie bedenkt ditIk vraag me ook af waar je 42km lang een natte spons moet bewaren zonder die te verliezen of schuurplekken te krijgen.
Die verpakking van de gelletjes moeten de fabrikanten gewoon biologisch afbreekbaar maken.quote:Op donderdag 23 april 2026 22:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vaak is er meer zooi van de verpakkingen van alle gelletjes die iedereen weggooit over het hele parkoers.
Ik loop altijd aan de linkerkant, of het nou een weg, fietspad of voetpad is, ben eigenlijk niet anders gewend. En als ik een tegenligger tegenkom zie ik al vrij vroeg wie er gaat opschuiven. En dan een knikje, hoi, of ff de klauw omhoog. Veel moeilijker maak ik het niet.quote:Op woensdag 22 april 2026 19:11 schreef core2duo het volgende:
Probeer jij maar eens een vochtig goedje goedkoop in een verpakking te krijgen die niet aangetast wordt door het goedje, en die ook niet zomaar breekt.quote:Op zaterdag 25 april 2026 17:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Die verpakking van de gelletjes moeten de fabrikanten gewoon biologisch afbreekbaar maken.
Heb me weer aangemeld, maar ik ben bang dat de hype na vandaag alleen maar groter wordt. De upselling is ook weer next level, je kunt tussendoor als optie een startbewijs voor Frankfurt aan je inschrijven toevoegenquote:Op zaterdag 25 april 2026 21:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De loterij voor de Londen marathon is weer open, zie hier.
Morgen is de marathon zelf, en het is het eerste echt lekker warme weekend in het VK, zal dus zwaar worden voor velen.
Zag laatst een of andere instagram post over een track in the middle of nowhere. Maar het was wel gemaakt van alleen maar lokale en organische materialen. Dat zal best, maar iedereen die er loopt moet ver reizen om er te komen, dat helpt dus geen ene reet dan.quote:Op zaterdag 25 april 2026 21:30 schreef Tracksmith het volgende:
Die sponsen doen me denken aan de marathon van Parijs waar geen bekertjes meer uitgedeeld worden. Allemaal voor het milieu maar men gaat er gemakshalve aan voorbij dat tienduizenden mensen het vliegtuig of de auto genomen hebben om er te raken.
Virtue-signaling of greenwashing noemen ze dat in het Engels.
Enfin een spons zou ik nog ergens in mijn hardloopbroekje kunnen steken...
Ja, de kans is klein, ook omdat het gratis is om je er voor in te schrijven. Maar wie niet waagt, wie niet wint.quote:Op zondag 26 april 2026 13:00 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Heb me weer aangemeld, maar ik ben bang dat de hype na vandaag alleen maar groter wordt. De upselling is ook weer next level, je kunt tussendoor als optie een startbewijs voor Frankfurt aan je inschrijven toevoegen
Uitslag van de loting pas begin juli. Als je dan bent uitgeloot is Parijs bijvoorbeeld al uitverkocht (waarschijnlijk). Ik snap niet waarom de uitslag pas zo laat is. Upselling heb ik een hekel aan. Het geld groeit me niet op de rug.quote:Op zondag 26 april 2026 13:00 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Heb me weer aangemeld, maar ik ben bang dat de hype na vandaag alleen maar groter wordt. De upselling is ook weer next level, je kunt tussendoor als optie een startbewijs voor Frankfurt aan je inschrijven toevoegen
Alternatief is dat ik volgend jaar Rotterdam loop. Het NK is daar volgend jaar, dus dan is het niet zo lastig om binnen te geraken.quote:Op maandag 27 april 2026 20:48 schreef core2duo het volgende:
[..]
Uitslag van de loting pas begin juli. Als je dan bent uitgeloot is Parijs bijvoorbeeld al uitverkocht (waarschijnlijk). Ik snap niet waarom de uitslag pas zo laat is. Upselling heb ik een hekel aan. Het geld groeit me niet op de rug.
Bizar weer!quote:Op woensdag 29 april 2026 12:35 schreef mosselmossel het volgende:
intussen zijn in Antwerpen nog vier mannen bezig met de Legends Backyard Ultra, sinds zaterdag. Inmiddels al 98 uur (en dik 650 kilometer) aan de gang. Wat een bazen.
Er staat juist helemaal niks over snelheid in dit verhaal. Het gaat om de veiligheid. Het is gewoon niet veilig om het te doen.quote:Op woensdag 29 april 2026 14:15 schreef Kwalberto het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)adscentrum~b0d5e477/
Opzich jammer maar snelheid >> bezienswaardigheden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |