Ik heb nog 3 weken vakantie (20-30 graden).quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:18 schreef core2duo het volgende:
[..]
Nog steeds spijt hiervan?
Ik begin er wel een tikkeltje spijt van te krijgen ;-)
Net terug van vakantie. In Nederland was het de afgelopen weken dikwijls barbecueweer (14°C), maar voor de komende weken staat een koudegolf op het programma.
Wow, dat is heerlijk! Waar zit je nu? En al een nieuwe wedstrijd op het oog?quote:Op zondag 21 december 2025 03:38 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik heb nog 3 weken vakantie (20-30 graden).
Weinig/geen hardlopen tho. RIP fitness.
Mijn winter training bestaat uit een halve marathon schema (duurlopen max 25km en veel snelle intervallen).quote:Op zondag 21 december 2025 09:23 schreef core2duo het volgende:
[..]
Wow, dat is heerlijk! Waar zit je nu? En al een nieuwe wedstrijd op het oog?
Ik mag gaan trainen voor de halve marathon van Parijs. Moet nog even zien of ik voor een zo snel mogelijke tijd ga, of het trainen ook leuk wil houden (winter).
Was leuk idd! Ik heb uiteindelijk omgerekend zo’n 123 rondjes gelopen zaterdagmiddag. Moet niet gekker wordenquote:Op zondag 21 december 2025 12:16 schreef mosselmossel het volgende:
Gister 90 rondjes atletiekbaan gemaakt. Was erg gezellig. Paar uur met @:YUR gelopen, lekker lopen ouwehoeren. En we hebben een heel mooi bedrag voor SR opgehaald. Dus het was een topdag!
Het is al even geleden, maar... bij jou vast hoge dauwpunten, dat maakt een groot verschil. Ik loop graag nog een keer in de tropen. En dan bijvoorbeeld voor 2:08 gaan (4 minuten sneller) en de race beter indelen. Ik heb iets met warmte, het heeft voor mij iets magisch. Het zit misschien wel in mijn Indonesische wortels.quote:Op maandag 8 december 2025 18:50 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Waar ik loop hebben we dezelfde thresholds als Singapore. Daarom zei ik: goed gedaan
Ik weet welk effect het heeft, al heb ik het nooit koud gehad, denk ik, tijdens het lopen.
Mexico.quote:Op zondag 21 december 2025 09:23 schreef core2duo het volgende:
[..]
Wow, dat is heerlijk! Waar zit je nu? En al een nieuwe wedstrijd op het oog?
Ik mag gaan trainen voor de halve marathon van Parijs. Moet nog even zien of ik voor een zo snel mogelijke tijd ga, of het trainen ook leuk wil houden (winter).
iets wat verlate succes wensen en sponsoringvan mij uit.quote:Op zondag 21 december 2025 12:16 schreef mosselmossel het volgende:
Gister 90 rondjes atletiekbaan gemaakt. Was erg gezellig. Paar uur met @:YUR gelopen, lekker lopen ouwehoeren. En we hebben een heel mooi bedrag voor SR opgehaald. Dus het was een topdag!
Jammer dat hardlopen even niet lukt. Maar wel mooi dat je een doel hebt.quote:Op dinsdag 23 december 2025 00:49 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Mexico.
Ja ik moet even zien hoe het gaat na de vakantie. Het wordt wel krap om voor de zomer weer (marathon) PR fit te zijn. Misschien een kleine kans bij Leiden in mei.
Heb daarnaast wel andere wedstrijden (voor de fun, geen PR-doel) en de 65 van Walcheren.
Het schijnt dat je tegenwoordig allemaal stoffen hebt die je rond je lijf kan doen, zodat je het niet zo koud hebt. Is iets nieuws. Noemen ze kleding ofzo. Zlef nog nooit geprobeerd, maar het lijkt echt te helpen.quote:Op woensdag 24 december 2025 22:08 schreef core2duo het volgende:
[..]
Jammer dat hardlopen even niet lukt. Maar wel mooi dat je een doel hebt.
Hier in NL is het veel te koud om naar buiten te gaan. Het is niet eerlijk, zo’n onaangenaam klimaat ;-)
Ik ben ook minder vaak buiten. Werken kan vaak thuis, kerk kan thuis – en dat heeft mijn weerstand niet bevorderd. Nu maar even hardloopvakantie houden![]()
Klinkt als een slecht idee, maar ook als heel veel fun !quote:Op donderdag 25 december 2025 18:34 schreef kalinhos het volgende:
Het was vandaag vrij fris maar wind mee of tegen scheelde qua gevoel echt 10 graden ofzo. 2 paar handschoenen, lange loopbroek en 3 lagen boven en het was prima te doen.
Ik ga de halve van Parijs ook lopen, week ervoor is de Halve van Alphen en de week erna is de halve van Dordrecht en de CPC, 4 halve marathons in 15 dagen tijd. Denk dat ik alleen die van Dordt voor een PR wil gaan, de anderen allemaal wat rustiger.
Mwoah in voorbereiding op Rotterdam loop je sowieso elk weekend wel een 21+, nu krijg je drinken onderweg en een medaille achterafquote:Op donderdag 25 december 2025 21:28 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Klinkt als een slecht idee, maar ook als heel veel fun !
Productief weekje, heb je binnenkort nog een marathon op de planning staan?quote:Op vrijdag 26 december 2025 16:56 schreef mosselmossel het volgende:
Was leuk. 27 gelopen. En eigenlijk alleen op het eind koud.
Was lekker weer om die verkoudheid eruit te lopen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 17:06 schreef En1gma het volgende:
[..]
Productief weekje, heb je binnenkort nog een marathon op de planning staan?
Ik heb zelf de 15km bij de kangoeroeloop gedaan, sinds gisteren behoorlijk verkouden.
Mooie route inderdaad, ik heb hem vorig jaar gedaan. Was er nu weer zo'n opstopping bij dat stukje waar je omhoog moet naast dat viaduct?quote:Op zaterdag 27 december 2025 18:19 schreef valleilijn het volgende:
Vandaag voelde het alweer een stuk warmer. Derdekerstdagloop HM van CIKO'66 in Arnhem gelopen, prachtige route over de veluwe. Ik dacht weg te gaan op m'n PR tempo (PR alweer ruim twee jaar oud). Voelde goed en ondanks de 200+ hoogtemeters een 2 minuten PR kunnen lopen, van 1:55 naar 1:53. Lekker om het jaar nog even met een PR af te kunnen sluitenIk ben pas halverwege mn trainingsschema voor een halve in februari dus dat belooft wat.
Leuk dat je ook de halve van Parijs gaat lopen🇫🇷quote:Op donderdag 25 december 2025 18:34 schreef kalinhos het volgende:
Het was vandaag vrij fris maar wind mee of tegen scheelde qua gevoel echt 10 graden ofzo. 2 paar handschoenen, lange loopbroek en 3 lagen boven en het was prima te doen.
Ik ga de halve van Parijs ook lopen, week ervoor is de Halve van Alphen en de week erna is de halve van Dordrecht en de CPC, 4 halve marathons in 15 dagen tijd. Denk dat ik alleen die van Dordt voor een PR wil gaan, de anderen allemaal wat rustiger.
Nee niet echt maar ik liep toen ook niet tussen veel mensen. Kan me voorstellen dat het met wat meer drukte wel file is daar, scherpe bocht en meteen smerig steil omhoog.quote:Op zondag 28 december 2025 14:48 schreef En1gma het volgende:
[..]
Mooie route inderdaad, ik heb hem vorig jaar gedaan. Was er nu weer zo'n opstopping bij dat stukje waar je omhoog moet naast dat viaduct?
Goed bezig, een vliegende start. Hopelijk wordt het beter weer. Regen, natte sneeuw en kou zijn niet de ideale trainingsomstandigheden.quote:Op donderdag 1 januari 2026 09:47 schreef PippenScottie het volgende:
Sportief nieuwjaar allemaal.
Ik heb de eerste pakrun er al opzitten.
De tweede helft van 2025 was nogal kut, ik verwacht dat 2026 beter wordt. Ook sportief
Kan prima lopen met de sneeuw hoor, ik heb wel trailrun schoenen voor iets meer grip. Tempo ligt iets lager dan normaal.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:03 schreef F_r het volgende:
Ik had zo zin om weer te hardlopen. Op vakantie zag ik op 1e kerstdag ik denk een santarun ik had zo'n zin om mee te doen (het was 30 graden dus wat anders dan de kou hier) ik had geen spullen bij mij en we waren onderweg.
Nu in Nederland kan het ook niet. Er is hier veel sneeuw gevallen en echt wel glad. Donderdag hoop ik weer.
Ik heb alleen gewone hardloopschoenen en angst om te vallen vanwege een trauma schouderquote:Op zondag 4 januari 2026 14:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Kan prima lopen met de sneeuw hoor, ik heb wel trailrun schoenen voor iets meer grip. Tempo ligt iets lager dan normaal.
Vanmorgen sneeuwde het nog heel erg. Ze waren net aan het vegenquote:Op zondag 4 januari 2026 15:38 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb deze week heerlijk door de bossen gelopen. Hoogste km/week sinds maanden! (43 km)
Afgelopen jaar ongeveer 1250 km gehaald door een blessure - het doel was meer dan 1500 km.
Hopelijk komend jaar beter!
@:F_r heb je niet ergens een weg met een fietspad ernaast dat goed geveegd en gestrooid is? Hier was het fietspad naast de provinciale weg gewoon schoon vanochtend.
Ik heb nu iets tussen vast en gel in, de Decathlon jellies zijn geloof ik gebonden met pectine. Je moet een beetje kauwen maar dat vind ik wel fijn want dan lijkt het iets meer op normaal voedselquote:Op zondag 4 januari 2026 18:03 schreef valleilijn het volgende:
Vaste voeding of gels? Ik heb om ook wat geld te besparen een lading XXL nutrition gels gekocht. Had eerst van Amacx maar die waren niet op voorraad bij Mantel dus maar even wat anders proberen. Prima weg te krijgen en 60 cent goedkoper per stuk, dat is toch ook fijn. Wel maar in twee smaken: rood fruit en appel, heb de rood fruit geprobeerd.
Lekker heerlijk (eventueel rustig) loopbandje meepakkenquote:Op maandag 5 januari 2026 06:01 schreef core2duo het volgende:
Dit jaar staat de teller nog op 0 kilometer. Ik vrees dat dat nog even zo blijft. Dry January 0.0 krijgt zo een hele andere betekenis. Ik wou dat ik de motivatie kon opbrengen om te gaan hardlopen, maar alle seinen staan op rood.
Ik heb ook minder gelopen in de kerstvakantie dan ik eerder gepland had. Ik heb geen voorjaarsmarathon staan, dus het hoeft ff niet en dat vind ik wel zo fijn. De boog kan niet continue gespannen staan. Bovendien worden er momenteel nieuwe podozooltjes gebakken, dus het komt allemaal mooi samen.quote:Op maandag 5 januari 2026 06:01 schreef core2duo het volgende:
Dit jaar staat de teller nog op 0 kilometer. Ik vrees dat dat nog even zo blijft. Dry January 0.0 krijgt zo een hele andere betekenis. Ik wou dat ik de motivatie kon opbrengen om te gaan hardlopen, maar alle seinen staan op rood.
Bij mij had dat te maken met het feit dat spieren niet sterk genoeg zijn, dan gaan ze op spanning staan en trekken ze aan je heupbot of knie. Dus heb nu allerhande oefeningen van de fysio om dat sterker te maken, en dat lijkt te werken, want al een tijdje geen last meer.quote:
Oh jezus, is dat zondag? Hele volksstammen gaan daar heen. Wat zijn de voorspellingen nu?quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:04 schreef pipster het volgende:
Van mij mag het nog even slecht blijven tot en met zondag, ik wil graag Egmond in zware omstandigheden lopen i.p.v. wat het de afgelopen twee jaar was.
Op gestrooide fietspaden of in de sportschool op de loopbaan denk ik.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:22 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Ik ben het jaar lekker begonnen. 1 en 2 januari gelopen, toen een griepje opgepikt. Vervolgens is het dit weer geworden. Volgende week ook nog een operatie waardoor ik weer minimaal een trainingsdag verlies. Het schiet niet echt op met de marathonvoorbereiding.
Gisteren heb ik een 7km loopje rustig gedaan, maar inmiddels is het tijd voor wat serieuzer werk. Snelheid zit er niet in, maar ik vraag me af of het vandaag te doen is om een km of 12 te lopen. Van het weekend had ik eigenlijk weer 25+ willen doen, maar ik weet niet of dat wat wordt.
Hoe zetten jullie je trainingen een beetje effectief voort met dit weer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |