Bij mij had dat te maken met het feit dat spieren niet sterk genoeg zijn, dan gaan ze op spanning staan en trekken ze aan je heupbot of knie. Dus heb nu allerhande oefeningen van de fysio om dat sterker te maken, en dat lijkt te werken, want al een tijdje geen last meer.quote:
Oh jezus, is dat zondag? Hele volksstammen gaan daar heen. Wat zijn de voorspellingen nu?quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:04 schreef pipster het volgende:
Van mij mag het nog even slecht blijven tot en met zondag, ik wil graag Egmond in zware omstandigheden lopen i.p.v. wat het de afgelopen twee jaar was.
Op gestrooide fietspaden of in de sportschool op de loopbaan denk ik.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:22 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Ik ben het jaar lekker begonnen. 1 en 2 januari gelopen, toen een griepje opgepikt. Vervolgens is het dit weer geworden. Volgende week ook nog een operatie waardoor ik weer minimaal een trainingsdag verlies. Het schiet niet echt op met de marathonvoorbereiding.
Gisteren heb ik een 7km loopje rustig gedaan, maar inmiddels is het tijd voor wat serieuzer werk. Snelheid zit er niet in, maar ik vraag me af of het vandaag te doen is om een km of 12 te lopen. Van het weekend had ik eigenlijk weer 25+ willen doen, maar ik weet niet of dat wat wordt.
Hoe zetten jullie je trainingen een beetje effectief voort met dit weer.
Het wordt in ieder geval goed koud. Vorig jaar liep ik de 10 in korte broek. Ik denk niet dat ik morgen de halve in korte broek ga doenquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:04 schreef pipster het volgende:
Van mij mag het nog even slecht blijven tot en met zondag, ik wil graag Egmond in zware omstandigheden lopen i.p.v. wat het de afgelopen twee jaar was.
Dat is een nuchtere constatering. Op vakantie lopen sommige mensen ook niet (soms laat de infrastructuur het ook niet toe). Maar het is wel erg lang deze keer. Het is echt zeer extreem, normaal hebben we ook dagen waarop het 6 graden wordt en het geen glijbaan is. Misschien ben ik bevooroordeeld als tropenmens, maar in dit weer lopen is bijna niet te doen, of het vergt veel voorbereiding en discipline. Neemt niet weg dat ik hardlopen en prachtige sport vind. Het gaat me waarschijnlijk een minder goede tijd opleveren op de halve marathon van Parijs.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:54 schreef kalinhos het volgende:
Het is misschien effectief- beetje afhankelijk waar je woont - een dag of 5-6 die je niet echt kan trainen als normaal. Dat is normaal gesproken geen probleem. Je bent ook wel eens een paar daagjes ziek
Sucksssssssquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:13 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een pijntje in mijn linker hamstring, ook uit het niets.
Ik zie dit nu pas.quote:Op maandag 22 december 2025 22:41 schreef core2duo het volgende:
[..]
Het is al even geleden, maar... bij jou vast hoge dauwpunten, dat maakt een groot verschil. Ik loop graag nog een keer in de tropen. En dan bijvoorbeeld voor 2:08 gaan (4 minuten sneller) en de race beter indelen. Ik heb iets met warmte, het heeft voor mij iets magisch. Het zit misschien wel in mijn Indonesische wortels.
Heb je al eens aan een loopevenement in je regio meegedaan?
Ik heb ook wel lekker gelopen op zich, ik vond het strand prima gaan, na twee kilometer was ik warm geraaid en heb ik comfortabel over het mooie harde zand kunnen rennen. Begin duinen was inderdaad wat druk, kreeg wel last van mijn longen bij kilometer 12 waardoor ik niet meer zo diep kon inademen (heb al niet zo'n goede longinhoud) dat was wel wat minder, dus wat rustiger gaan lopen en lekker rondgekeken en van de omgeving genoten. 2.05 was het verdict. Maar zeker niet erbarmelijk genoeg, het had wel wat extremer weer mogen zijn voor mij.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:16 schreef valleilijn het volgende:
Nou wel een hele onderneming altijd naar Egmond met die pendelbussen enzo. Prima geregeld wel maar het kost veel tijd. Viel in nog wel mee met de kou in het startvak want je staat lekker hutje mutje, maar poeh die wind tegen op het strand was vies. Koud en je kwam ook gewoon niet zo vooruit. Strand afdraaien en de duinen in scheelde meteen heel veel alleen kom je dan op dat smalle paadje met heel veel mensen, duurde wel tot de camping van Bakkum voor er een beetje ruimte kwam. Verder wel lekker gelopen, logischerwijs een nette negative split. 1:56 gelopen zonder heel diep te gaan, prima tevreden mee
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |