abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219763312
Argh, ineens vet last van mn linker hip flexor, waar komt dat nou weer vandaan :( niks raars gedaan of gevoeld tijdens mn vorige loopje...
  woensdag 7 januari 2026 @ 10:13:06 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219767361
Ik heb een pijntje in mijn linker hamstring, ook uit het niets.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219767619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:03 schreef valleilijn het volgende:
linker hip flexor
Bij mij had dat te maken met het feit dat spieren niet sterk genoeg zijn, dan gaan ze op spanning staan en trekken ze aan je heupbot of knie. Dus heb nu allerhande oefeningen van de fysio om dat sterker te maken, en dat lijkt te werken, want al een tijdje geen last meer.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_219767830
Vanmorgen vroeg auto naar de garage gebracht en terug met een omweg 6km gelopen. Op zich het gaat prima zolang je maar op de voetpaden blijft, het verraderlijke zit in dat je niet altijd ziet waar het voetpad overgaat in fietspad. Het was gelukkig niet koud als je je goed aankleedde, alleen de vingers wat.

Geinig om een x te doen maar ik wacht voor nu wel fijn tot het warm water regent eer ik weer ga.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219767888
Van mij mag het nog even slecht blijven tot en met zondag, ik wil graag Egmond in zware omstandigheden lopen i.p.v. wat het de afgelopen twee jaar was.
  woensdag 7 januari 2026 @ 11:09:14 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219767947
quote:
6s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:04 schreef pipster het volgende:
Van mij mag het nog even slecht blijven tot en met zondag, ik wil graag Egmond in zware omstandigheden lopen i.p.v. wat het de afgelopen twee jaar was.
Oh jezus, is dat zondag? Hele volksstammen gaan daar heen. Wat zijn de voorspellingen nu?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219768028
Vooralsnog gaat het gewoon door. Volgens mij gaat het alleen niet door met code rood. Nou ja we gaan het zien.

Zo te zien wordt het zondag koud, maar geen neerslag.
pi_219769736
Ik ben het jaar lekker begonnen. 1 en 2 januari gelopen, toen een griepje opgepikt. Vervolgens is het dit weer geworden. Volgende week ook nog een operatie waardoor ik weer minimaal een trainingsdag verlies. Het schiet niet echt op met de marathonvoorbereiding.

Gisteren heb ik een 7km loopje rustig gedaan, maar inmiddels is het tijd voor wat serieuzer werk. Snelheid zit er niet in, maar ik vraag me af of het vandaag te doen is om een km of 12 te lopen. Van het weekend had ik eigenlijk weer 25+ willen doen, maar ik weet niet of dat wat wordt.

Hoe zetten jullie je trainingen een beetje effectief voort met dit weer.
  woensdag 7 januari 2026 @ 14:41:19 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219769897
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:22 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Ik ben het jaar lekker begonnen. 1 en 2 januari gelopen, toen een griepje opgepikt. Vervolgens is het dit weer geworden. Volgende week ook nog een operatie waardoor ik weer minimaal een trainingsdag verlies. Het schiet niet echt op met de marathonvoorbereiding.

Gisteren heb ik een 7km loopje rustig gedaan, maar inmiddels is het tijd voor wat serieuzer werk. Snelheid zit er niet in, maar ik vraag me af of het vandaag te doen is om een km of 12 te lopen. Van het weekend had ik eigenlijk weer 25+ willen doen, maar ik weet niet of dat wat wordt.

Hoe zetten jullie je trainingen een beetje effectief voort met dit weer.
Op gestrooide fietspaden of in de sportschool op de loopbaan denk ik.
pi_219771447
Toch geweest en heerlijk 15km gelopen. Het stukje binnen de bebouwde kom was vrij slecht en glad, maar de fietspaden in het buitengebied was verrassend genoeg bijna allemaal sneeuwvrij. Ook nog even 2km tempo gelopen.
pi_219773134
Ja meer dan een rustig duurloopje gaat niet met deze omstandigheden, voor een tempotraining zou ik toch de loopband verkiezen.

@pipster ja die neem ik dus ook wel mee met m'n krachttraining eens per week. MIsschien was het een combinatie van de kou en de weer ervoor pittig verkouden zijn dat het wat kwetsbaarder was...
pi_219773282
De route iets moeten aanpassen maar mijn treshold training ging min of meer zoals gehoopt.
pi_219792187
Ik denk dat ik ondanks het weer en m'n griep toch nog aan de 60-65km moet kunnen komen deze week, dus dan valt de schade mee. Al wordt de long run zondagochtend wel aan de frisse kant🤐.
pi_219793660
Het is misschien effectief- beetje afhankelijk waar je woont - een dag of 5-6 die je niet echt kan trainen als normaal. Dat is normaal gesproken geen probleem. Je bent ook wel eens een paar daagjes ziek
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219795859
Het is hier echt te glad om te lopen, ik ga wel een stuk wandelen straks en volgende week weer trainen als de sneeuw enzo weg is.
Fake it till you make it...
pi_219796311
Ik heb gister ook maar op de loopband gelopen want er stond een intervalsessie gepland en dat ging ik echt niet doen terwijl het hard sneeuwde. Overigens 0,0 last van m'n hip flexor, merkwaardig toch hoe sommige pijntjes komen en gaan.

Zin in Egmond morgen :9
  zaterdag 10 januari 2026 @ 10:19:59 #67
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_219796776
quote:
6s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:04 schreef pipster het volgende:
Het wordt in ieder geval goed koud. Vorig jaar liep ik de 10 in korte broek. Ik denk niet dat ik morgen de halve in korte broek ga doen :D
pi_219800205
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 22:54 schreef kalinhos het volgende:
Het is misschien effectief- beetje afhankelijk waar je woont - een dag of 5-6 die je niet echt kan trainen als normaal. Dat is normaal gesproken geen probleem. Je bent ook wel eens een paar daagjes ziek
Dat is een nuchtere constatering. Op vakantie lopen sommige mensen ook niet (soms laat de infrastructuur het ook niet toe). Maar het is wel erg lang deze keer. Het is echt zeer extreem, normaal hebben we ook dagen waarop het 6 graden wordt en het geen glijbaan is. Misschien ben ik bevooroordeeld als tropenmens, maar in dit weer lopen is bijna niet te doen, of het vergt veel voorbereiding en discipline. Neemt niet weg dat ik hardlopen en prachtige sport vind. Het gaat me waarschijnlijk een minder goede tijd opleveren op de halve marathon van Parijs.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_219800436
Heb er vandaag toch 26km uitgeperst maar dat is wel dodelijk saai met steeds heen en weertjes op de enige fietspaden die begaanbaar waren.
  zondag 11 januari 2026 @ 00:42:49 #70
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_219804749
quote:
8s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:13 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een pijntje in mijn linker hamstring, ook uit het niets.
Sucksssssss

Mijn doel voor dit jaar:
900km lopen. Das 8,6km per loopje, uitgaande v 2x pw lopen.

Verder staat er een HM voor 22 maart gepland. En mogelijk een HM in juni or juli.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_219811763
Nou wel een hele onderneming altijd naar Egmond met die pendelbussen enzo. Prima geregeld wel maar het kost veel tijd. Viel in nog wel mee met de kou in het startvak want je staat lekker hutje mutje, maar poeh die wind tegen op het strand was vies. Koud en je kwam ook gewoon niet zo vooruit. Strand afdraaien en de duinen in scheelde meteen heel veel alleen kom je dan op dat smalle paadje met heel veel mensen, duurde wel tot de camping van Bakkum voor er een beetje ruimte kwam. Verder wel lekker gelopen, logischerwijs een nette negative split. 1:56 gelopen zonder heel diep te gaan, prima tevreden mee ^O^
  zondag 11 januari 2026 @ 18:39:01 #72
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_219811957
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:41 schreef core2duo het volgende:

[..]
Het is al even geleden, maar... bij jou vast hoge dauwpunten, dat maakt een groot verschil. Ik loop graag nog een keer in de tropen. En dan bijvoorbeeld voor 2:08 gaan (4 minuten sneller) en de race beter indelen. Ik heb iets met warmte, het heeft voor mij iets magisch. Het zit misschien wel in mijn Indonesische wortels.

Heb je al eens aan een loopevenement in je regio meegedaan?
Ik zie dit nu pas.

Ja, meermaals. Ik loop niet zo heel veel in evenementvorm meer. Moet er te vroeg voor opstaan. In maart moet ik om 4.30 op een parkeerplaats staan om met een pendelbus naar de start gebracht te worden. 4 uur opstaan is helllll.

Ik loop eigenlijk alleen maar na 8 in de ochtend. Veel fijner voor mn nachtrust.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_219815622
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:16 schreef valleilijn het volgende:
Nou wel een hele onderneming altijd naar Egmond met die pendelbussen enzo. Prima geregeld wel maar het kost veel tijd. Viel in nog wel mee met de kou in het startvak want je staat lekker hutje mutje, maar poeh die wind tegen op het strand was vies. Koud en je kwam ook gewoon niet zo vooruit. Strand afdraaien en de duinen in scheelde meteen heel veel alleen kom je dan op dat smalle paadje met heel veel mensen, duurde wel tot de camping van Bakkum voor er een beetje ruimte kwam. Verder wel lekker gelopen, logischerwijs een nette negative split. 1:56 gelopen zonder heel diep te gaan, prima tevreden mee ^O^
Ik heb ook wel lekker gelopen op zich, ik vond het strand prima gaan, na twee kilometer was ik warm geraaid en heb ik comfortabel over het mooie harde zand kunnen rennen. Begin duinen was inderdaad wat druk, kreeg wel last van mijn longen bij kilometer 12 waardoor ik niet meer zo diep kon inademen (heb al niet zo'n goede longinhoud) dat was wel wat minder, dus wat rustiger gaan lopen en lekker rondgekeken en van de omgeving genoten. 2.05 was het verdict. Maar zeker niet erbarmelijk genoeg, het had wel wat extremer weer mogen zijn voor mij.

Volgend jaar koop ik geen kaartje, en als het het dan kloteweer is dan staan er wel genoeg in de aanbieding denk ik.
pi_219824140
Ingeloot voor marathon Valencia! *O*
  dinsdag 13 januari 2026 @ 19:03:51 #75
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_219827063
Nou, 7 juni KLM HM op Aruba, inschrijving is compleet. Dus eerst 22 maart en dan ongeveer 11 weken later nog eentje en dan is het wel weer leuk geweest met georganiseerde loopjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')