Goed bezig, een vliegende start. Hopelijk wordt het beter weer. Regen, natte sneeuw en kou zijn niet de ideale trainingsomstandigheden.quote:Op donderdag 1 januari 2026 09:47 schreef PippenScottie het volgende:
Sportief nieuwjaar allemaal.
Ik heb de eerste pakrun er al opzitten.
De tweede helft van 2025 was nogal kut, ik verwacht dat 2026 beter wordt. Ook sportief
Kan prima lopen met de sneeuw hoor, ik heb wel trailrun schoenen voor iets meer grip. Tempo ligt iets lager dan normaal.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:03 schreef F_r het volgende:
Ik had zo zin om weer te hardlopen. Op vakantie zag ik op 1e kerstdag ik denk een santarun ik had zo'n zin om mee te doen (het was 30 graden dus wat anders dan de kou hier) ik had geen spullen bij mij en we waren onderweg.
Nu in Nederland kan het ook niet. Er is hier veel sneeuw gevallen en echt wel glad. Donderdag hoop ik weer.
Ik heb alleen gewone hardloopschoenen en angst om te vallen vanwege een trauma schouderquote:Op zondag 4 januari 2026 14:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Kan prima lopen met de sneeuw hoor, ik heb wel trailrun schoenen voor iets meer grip. Tempo ligt iets lager dan normaal.
Vanmorgen sneeuwde het nog heel erg. Ze waren net aan het vegenquote:Op zondag 4 januari 2026 15:38 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb deze week heerlijk door de bossen gelopen. Hoogste km/week sinds maanden! (43 km)
Afgelopen jaar ongeveer 1250 km gehaald door een blessure - het doel was meer dan 1500 km.
Hopelijk komend jaar beter!
@:F_r heb je niet ergens een weg met een fietspad ernaast dat goed geveegd en gestrooid is? Hier was het fietspad naast de provinciale weg gewoon schoon vanochtend.
Ik heb nu iets tussen vast en gel in, de Decathlon jellies zijn geloof ik gebonden met pectine. Je moet een beetje kauwen maar dat vind ik wel fijn want dan lijkt het iets meer op normaal voedselquote:Op zondag 4 januari 2026 18:03 schreef valleilijn het volgende:
Vaste voeding of gels? Ik heb om ook wat geld te besparen een lading XXL nutrition gels gekocht. Had eerst van Amacx maar die waren niet op voorraad bij Mantel dus maar even wat anders proberen. Prima weg te krijgen en 60 cent goedkoper per stuk, dat is toch ook fijn. Wel maar in twee smaken: rood fruit en appel, heb de rood fruit geprobeerd.
Lekker heerlijk (eventueel rustig) loopbandje meepakkenquote:Op maandag 5 januari 2026 06:01 schreef core2duo het volgende:
Dit jaar staat de teller nog op 0 kilometer. Ik vrees dat dat nog even zo blijft. Dry January 0.0 krijgt zo een hele andere betekenis. Ik wou dat ik de motivatie kon opbrengen om te gaan hardlopen, maar alle seinen staan op rood.
Ik heb ook minder gelopen in de kerstvakantie dan ik eerder gepland had. Ik heb geen voorjaarsmarathon staan, dus het hoeft ff niet en dat vind ik wel zo fijn. De boog kan niet continue gespannen staan. Bovendien worden er momenteel nieuwe podozooltjes gebakken, dus het komt allemaal mooi samen.quote:Op maandag 5 januari 2026 06:01 schreef core2duo het volgende:
Dit jaar staat de teller nog op 0 kilometer. Ik vrees dat dat nog even zo blijft. Dry January 0.0 krijgt zo een hele andere betekenis. Ik wou dat ik de motivatie kon opbrengen om te gaan hardlopen, maar alle seinen staan op rood.
Bij mij had dat te maken met het feit dat spieren niet sterk genoeg zijn, dan gaan ze op spanning staan en trekken ze aan je heupbot of knie. Dus heb nu allerhande oefeningen van de fysio om dat sterker te maken, en dat lijkt te werken, want al een tijdje geen last meer.quote:
Oh jezus, is dat zondag? Hele volksstammen gaan daar heen. Wat zijn de voorspellingen nu?quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:04 schreef pipster het volgende:
Van mij mag het nog even slecht blijven tot en met zondag, ik wil graag Egmond in zware omstandigheden lopen i.p.v. wat het de afgelopen twee jaar was.
Op gestrooide fietspaden of in de sportschool op de loopbaan denk ik.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:22 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Ik ben het jaar lekker begonnen. 1 en 2 januari gelopen, toen een griepje opgepikt. Vervolgens is het dit weer geworden. Volgende week ook nog een operatie waardoor ik weer minimaal een trainingsdag verlies. Het schiet niet echt op met de marathonvoorbereiding.
Gisteren heb ik een 7km loopje rustig gedaan, maar inmiddels is het tijd voor wat serieuzer werk. Snelheid zit er niet in, maar ik vraag me af of het vandaag te doen is om een km of 12 te lopen. Van het weekend had ik eigenlijk weer 25+ willen doen, maar ik weet niet of dat wat wordt.
Hoe zetten jullie je trainingen een beetje effectief voort met dit weer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |