abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 januari 2026 @ 09:47:06 #32
426493 crew  PippenScottie
pi_219708975
Sportief nieuwjaar allemaal.

Ik heb de eerste pakrun er al opzitten.

De tweede helft van 2025 was nogal kut, ik verwacht dat 2026 beter wordt. Ook sportief
My friends all drive horses
pi_219709602
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 09:47 schreef PippenScottie het volgende:
Sportief nieuwjaar allemaal.

Ik heb de eerste pakrun er al opzitten.

De tweede helft van 2025 was nogal kut, ik verwacht dat 2026 beter wordt. Ook sportief
Goed bezig, een vliegende start. Hopelijk wordt het beter weer. Regen, natte sneeuw en kou zijn niet de ideale trainingsomstandigheden.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_219714041
Vorig jaar uitgekomen op 3118 km, eens zien of ik daar dit jaar weer bij in de buurt kom.
pi_219715055
Afgelopen jaar 1834 km gelopen, baalde daar wel wat van maar ik heb de afgelopen dagen echt geen mogelijkheid gehad om er nog 16 bij te lopen…dit jaar dan maar!

Vandaag de laatste 3 + de eerste 4 km van Rotterdam marathon alvast gelopen en toen nog 20 naar huis, was in de middag prima loopweer.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219743435
Vorig jaar net als 2024 net de 1500km niet gehaald, drie keer scheepsrecht gaan we maar voor.

Vanochtend met de loopgroep door het Amsterdamse bos gelopen. Prachtig met sneeuw en zon, en gladheid was er eigenlijk bijna niet gelukkig. Mooi begin van het jaar :)
pi_219743525
Ik had zo zin om weer te hardlopen. Op vakantie zag ik op 1e kerstdag ik denk een santarun ik had zo'n zin om mee te doen (het was 30 graden dus wat anders dan de kou hier) ik had geen spullen bij mij en we waren onderweg.

Nu in Nederland kan het ook niet. Er is hier veel sneeuw gevallen en echt wel glad. Donderdag hoop ik weer.
pi_219743918
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:03 schreef F_r het volgende:
Ik had zo zin om weer te hardlopen. Op vakantie zag ik op 1e kerstdag ik denk een santarun ik had zo'n zin om mee te doen (het was 30 graden dus wat anders dan de kou hier) ik had geen spullen bij mij en we waren onderweg.

Nu in Nederland kan het ook niet. Er is hier veel sneeuw gevallen en echt wel glad. Donderdag hoop ik weer.
Kan prima lopen met de sneeuw hoor, ik heb wel trailrun schoenen voor iets meer grip. Tempo ligt iets lager dan normaal.
pi_219744458
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:34 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Kan prima lopen met de sneeuw hoor, ik heb wel trailrun schoenen voor iets meer grip. Tempo ligt iets lager dan normaal.
Ik heb alleen gewone hardloopschoenen en angst om te vallen vanwege een trauma schouder
pi_219744534
Ik heb deze week heerlijk door de bossen gelopen. Hoogste km/week sinds maanden! (43 km)

Afgelopen jaar ongeveer 1250 km gehaald door een blessure - het doel was meer dan 1500 km.
Hopelijk komend jaar beter!

@F_r heb je niet ergens een weg met een fietspad ernaast dat goed geveegd en gestrooid is? Hier was het fietspad naast de provinciale weg gewoon schoon vanochtend.
pi_219745060
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 15:38 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb deze week heerlijk door de bossen gelopen. Hoogste km/week sinds maanden! (43 km)

Afgelopen jaar ongeveer 1250 km gehaald door een blessure - het doel was meer dan 1500 km.
Hopelijk komend jaar beter!

@:F_r heb je niet ergens een weg met een fietspad ernaast dat goed geveegd en gestrooid is? Hier was het fietspad naast de provinciale weg gewoon schoon vanochtend.
Vanmorgen sneeuwde het nog heel erg. Ze waren net aan het vegen
pi_219745298
Ik heb bedacht dat ik de doos Decathlon Energy Jellies die ik nog had staan op ga maken maar daarna overstap op Haribo Perziken of Bananen als duurloopvoedsel. 2 of 3 daarvan is qua suiker gelijk aan zo'n reepje van de Decathlon en veeel goedkoper.

Andere sportvoedingtips? O-)
pi_219745592
Vaste voeding of gels? Ik heb om ook wat geld te besparen een lading XXL nutrition gels gekocht. Had eerst van Amacx maar die waren niet op voorraad bij Mantel dus maar even wat anders proberen. Prima weg te krijgen en 60 cent goedkoper per stuk, dat is toch ook fijn. Wel maar in twee smaken: rood fruit en appel, heb de rood fruit geprobeerd.
pi_219745728
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 18:03 schreef valleilijn het volgende:
Vaste voeding of gels? Ik heb om ook wat geld te besparen een lading XXL nutrition gels gekocht. Had eerst van Amacx maar die waren niet op voorraad bij Mantel dus maar even wat anders proberen. Prima weg te krijgen en 60 cent goedkoper per stuk, dat is toch ook fijn. Wel maar in twee smaken: rood fruit en appel, heb de rood fruit geprobeerd.
Ik heb nu iets tussen vast en gel in, de Decathlon jellies zijn geloof ik gebonden met pectine. Je moet een beetje kauwen maar dat vind ik wel fijn want dan lijkt het iets meer op normaal voedsel :@
pi_219746337
Duurloop in de sneeuw was nog wel te doen maar hoop toch dat het wat minder is tijdens de komende snellere trainingen.
pi_219748557
Dit jaar staat de teller nog op 0 kilometer. Ik vrees dat dat nog even zo blijft. Dry January 0.0 krijgt zo een hele andere betekenis. Ik wou dat ik de motivatie kon opbrengen om te gaan hardlopen, maar alle seinen staan op rood.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  maandag 5 januari 2026 @ 09:57:04 #48
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_219749439
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 06:01 schreef core2duo het volgende:
Dit jaar staat de teller nog op 0 kilometer. Ik vrees dat dat nog even zo blijft. Dry January 0.0 krijgt zo een hele andere betekenis. Ik wou dat ik de motivatie kon opbrengen om te gaan hardlopen, maar alle seinen staan op rood.
Lekker heerlijk (eventueel rustig) loopbandje meepakken :)
  maandag 5 januari 2026 @ 10:40:49 #49
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219749720
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 06:01 schreef core2duo het volgende:
Ik heb ook minder gelopen in de kerstvakantie dan ik eerder gepland had. Ik heb geen voorjaarsmarathon staan, dus het hoeft ff niet en dat vind ik wel zo fijn. De boog kan niet continue gespannen staan. Bovendien worden er momenteel nieuwe podozooltjes gebakken, dus het komt allemaal mooi samen.

[ Bericht 4% gewijzigd door SEMTEX op 05-01-2026 10:47:17 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219749996
Afgelopen zaterdag heb ik wel meegedaan aan een 21km trailrun door de Drunense Duinen, was prachtig met die sneeuw.
Verder even afwachten of de wegen een beetje begaanbaar zijn komende avonden, anders maar wat alternatieve (fiets)trainingen op Zwift.

Afgelopen jaar bijna 2100km gerend, kijken of ik daar dit jaar overheen ga.
pi_219763312
Argh, ineens vet last van mn linker hip flexor, waar komt dat nou weer vandaan :( niks raars gedaan of gevoeld tijdens mn vorige loopje...
  woensdag 7 januari 2026 @ 10:13:06 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219767361
Ik heb een pijntje in mijn linker hamstring, ook uit het niets.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219767619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:03 schreef valleilijn het volgende:
linker hip flexor
Bij mij had dat te maken met het feit dat spieren niet sterk genoeg zijn, dan gaan ze op spanning staan en trekken ze aan je heupbot of knie. Dus heb nu allerhande oefeningen van de fysio om dat sterker te maken, en dat lijkt te werken, want al een tijdje geen last meer.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_219767830
Vanmorgen vroeg auto naar de garage gebracht en terug met een omweg 6km gelopen. Op zich het gaat prima zolang je maar op de voetpaden blijft, het verraderlijke zit in dat je niet altijd ziet waar het voetpad overgaat in fietspad. Het was gelukkig niet koud als je je goed aankleedde, alleen de vingers wat.

Geinig om een x te doen maar ik wacht voor nu wel fijn tot het warm water regent eer ik weer ga.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219767888
Van mij mag het nog even slecht blijven tot en met zondag, ik wil graag Egmond in zware omstandigheden lopen i.p.v. wat het de afgelopen twee jaar was.
  woensdag 7 januari 2026 @ 11:09:14 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219767947
quote:
6s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:04 schreef pipster het volgende:
Van mij mag het nog even slecht blijven tot en met zondag, ik wil graag Egmond in zware omstandigheden lopen i.p.v. wat het de afgelopen twee jaar was.
Oh jezus, is dat zondag? Hele volksstammen gaan daar heen. Wat zijn de voorspellingen nu?
pi_219768028
Vooralsnog gaat het gewoon door. Volgens mij gaat het alleen niet door met code rood. Nou ja we gaan het zien.

Zo te zien wordt het zondag koud, maar geen neerslag.
pi_219769736
Ik ben het jaar lekker begonnen. 1 en 2 januari gelopen, toen een griepje opgepikt. Vervolgens is het dit weer geworden. Volgende week ook nog een operatie waardoor ik weer minimaal een trainingsdag verlies. Het schiet niet echt op met de marathonvoorbereiding.

Gisteren heb ik een 7km loopje rustig gedaan, maar inmiddels is het tijd voor wat serieuzer werk. Snelheid zit er niet in, maar ik vraag me af of het vandaag te doen is om een km of 12 te lopen. Van het weekend had ik eigenlijk weer 25+ willen doen, maar ik weet niet of dat wat wordt.

Hoe zetten jullie je trainingen een beetje effectief voort met dit weer.
  woensdag 7 januari 2026 @ 14:41:19 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219769897
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:22 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Ik ben het jaar lekker begonnen. 1 en 2 januari gelopen, toen een griepje opgepikt. Vervolgens is het dit weer geworden. Volgende week ook nog een operatie waardoor ik weer minimaal een trainingsdag verlies. Het schiet niet echt op met de marathonvoorbereiding.

Gisteren heb ik een 7km loopje rustig gedaan, maar inmiddels is het tijd voor wat serieuzer werk. Snelheid zit er niet in, maar ik vraag me af of het vandaag te doen is om een km of 12 te lopen. Van het weekend had ik eigenlijk weer 25+ willen doen, maar ik weet niet of dat wat wordt.

Hoe zetten jullie je trainingen een beetje effectief voort met dit weer.
Op gestrooide fietspaden of in de sportschool op de loopbaan denk ik.
pi_219771447
Toch geweest en heerlijk 15km gelopen. Het stukje binnen de bebouwde kom was vrij slecht en glad, maar de fietspaden in het buitengebied was verrassend genoeg bijna allemaal sneeuwvrij. Ook nog even 2km tempo gelopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')