Oké dan. Omdat jullie zo aandringen. Maar ik moet er echt nog een beetje inkomen. En ik hou het kort.
Gelukkig is er ook weer een poes. Er moet altijd een hond of een poes zijn. Elsje in Zweden heeft een dikke grijze. En Jeroen is er ook nog. Onze P.I.M.P. bakte een appeltaart, want dat is wat Jeroen doet als hij iemand leuk vindt. Persoonlijk hou ik niet van appeltaart. Net zo min als fruit op een pannenkoek. Warm fruit, bah.
Elsje vond de appeltaart op zich lekker, maar het maakt allemaal niets meer uit, want ze vindt de baardige boswachter gewoon niet leuk. Gilbert was er nog geen vijf minuten en had al een voorsprong. Ondanks de badeend. Moet je nagaan.
Ook Claudia heeft pech met haar eerste gast. Luuk is een echte kleurenlijer. Wie trekt er nou die kleren aan als je indruk moet maken? Als ik vroeger in de discotheek een keertje geen zin had in al dat vrouwelijk schoon om mijn nek, deed ik altijd een groene broek en een gele trui aan. Alleen daar zijn zulke kledingstukken goed voor.
Toch is die Luuk een goeie vent. Dat werd duidelijk toen Claudia klaagde over koude billen. Op dat moment had ‘ie kunnen zeggen: “Ja tuurlijk, daarom wilde ik ook op dat bankie zitten. Maar jij wilde per se met een kleedje op de grond. Eigenwijze drolhannes.” Had gekund. Maar hij zei het niet.
Om zeker te zijn dat ze morgen de juiste keus maakt om hem weg te sturen, vroeg Claudia nog even: “Zou je hier kunnen wonen?” Het antwoord van Luuk was redelijk duidelijk:
“Ik denk het niet, nee.
Ik denk het niet, nee.
Nee, ik denk het niet.
Ik denk het niet, nee
Nee, dat denk ik niet.
Nee.”
Dan hebben we die aartsluie man nog met zesendertig apparaten op het aanrecht. Daar gaan we de komende weken nog veel plezier aan beleven. Lekker niets in huis halen voor je gasten en ’s ochtends ontbijten met een droog pistoletje en koffie uit de magnetron. Goed bezig, pik.
Ondertussen zit er in Andorra weer een ontzettend vervelende schoonmoeder die waarschijnlijk weer meer zendtijd krijgt dan die lieve jongen zelf. Verder viel het me vooral op dat ze voor 40 man lunch aan het voorbereiden waren terwijl er nog geen reserveringen binnen waren. Maar misschien is dat daar normaal en komen die Andorranen allemaal op het laatste moment binnenwaaien.
Tot morgen. Dan komt er weer sneeuw. Gezellig.
@rickevers.