Rick Evers:
quote:
Leuk hoor, dat vuurspuwen. Maar ik ben pas echt onder de indruk als-ie morgen Gilbert doormidden zaagt. Elsje wil immers kwelletie time met Ernst. Ik zou zeggen: zaag met elkaar die kale nathals in tweeën en je hebt samen de tijd van je leven.
Laten we de nieuwe man eens nader bekijken. Ernst is 54 en komt uit Rotterdam. Hoor je verder niets van. Hij houdt van koffie, Zweedse woordjes, spontane vrouwen en heeft al heel lang geen sneeuw meer gezien. Maar ik kan het ook eenvoudiger samenvatten: Ernst, koffie & de rest. Is veel makkelijker.
Gilbert nam vandaag de tijd om al zijn belevenissen met Elsje in een schriftje op te schrijven. Dat hij het daarbij niet droog hield, verbaast niemand meer. Gilbert huilt al wanneer je hem een zak snoephartjes in zijn handen drukt. Ga met Gilbert naar Bambi kijken en je hebt een overstroming in je woonkamer. Doodvermoeiend, zo’n man.
Weet je wie ook moe zijn? Robin en Pearl. Volgens Robin zijn alle remmen losgegaan en Pearl geeft geen commentaar over de gebeurtenissen. Nou, dan weet je het wel. Die Robin heeft zijn Eland flink laten grazen vannacht. Wel jammer dat er vandaag weer een stoorzender langskwam.
Jeannette heeft 31 keer de Vierdaagse uitgelopen en zet elke dag tienduizend stappen. Ik denk dat Robin er goed aan doet haar morgen naar huis te sturen, want dat zijn zeer bijzondere types, die stappenzetters. Als ze voor het slapengaan op 9500 zitten, lopen ze tijdens het tandenpoetsen twaalf keer op en neer de trap op.
Qua uiterlijk is Robin helemaal Jeannettes type, want hij is kaal met een baardje. Ze had hem wel groter verwacht. En breder. En sportiever. En vrijgezel. Voordat ze in Zweden belandde deed ze mee aan een ander tv-programma over daten. Uit betrouwbare bron weet ik dat het First Dates was. Een groot succes was het niet. Jeannette houdt niet van lang stilzitten en vroeg of een lopend buffet misschien ook een optie was.
Hanneke probeerde met Jordy vandaag een stukje verdieping te zoeken. Er schijnt nog altijd druk gezocht te worden. Het achteruit schaatsen ging best aardig, maar eenmaal op het terras wist ondertitelaar Ronald meteen: dit worden een paar rustige minuten. Op zich is het natuurlijk handig dat iemand die niet te verstaan is bijna niets zegt, maar voor Hanneke is het wat minder gezellig.
Grappig vond ik dat Hanneke bij gebrek aan vragen van zijn kant uiteindelijk zelf maar over haar werk begon te vertellen. Ook qua vakantie heeft Jordy geen concrete plannen. Iets van de wereld zien? ‘Mwah, misschien Losser en Nijverdal nog, maar verder nie zo 1, 2, 3.’ Of Dave dan wel haar prins op het witte paard is betwijfel ik ernstig, maar hij kan in ieder geval beter waterverven.
Bij Klaas heeft Barbara matig geslapen. Zullen we dat trouwens afspreken? Dat ik het alleen vertel als iemand slecht geslapen heeft? Scheelt een boel typewerk. Barbara heeft heimwee. Klaas heeft daar geen last van, want die is gewoon thuis. Fijn dat je het even zegt, Klaas. Dat helpt Barbara vast.
En als ultieme knuppel in het hoenderhok kwam er ook nog een nieuwe vrouw bij. Saskia, heet ze. Gelukkig voor Barbara kan dit nooit wat worden, want Saskia durft haar gezicht niet te bewegen. Dan knapt alle foundation kapot. Bovendien heeft ze drie schoolgaande kinderen en we weten allemaal hoe Klaas over schoolgaande kinderen denkt.
Ik heb het boek van Heleen van Royen voor het laatst bewaard. Vooral Vieze Viktor is flink op dreef. Hij vergelijkt zichzelf met een sensuele rups en is zeker geen Vlugge Japie. Wat is dit allemaal voor informatie? Ik mis Ben. Gewoon gesprekken over verfrollers en afplaktape zonder dubbelzinnigheden. Wat een mooie tijd was dat.
Morgen is André boos op Lisette. Ik gok dat ze bovenop zijn dartpijltjes is gaan staan.