quote:
Op zaterdag 7 maart 2026 12:28 schreef Silenus het volgende:[..]
Helaas saai artikel idd. Wij hebben ons door dit kutseizoen heen moeten worstelen en derhalve recht op het hele verhaal! ‘Gelogen over werk’ doet de hele wereld, kijk maar naar LinkedIn. Erg onbevredigend dit allemaal.
Tijdens de reünie zei ze zoiets als 'gelogen over wie hij was' (toen Leonie verderop doorvroeg, noemde ze zijn werk als voorbeeld). Dat impliceert dat hij over meer dan zijn baan gelogen heeft. Misschien is zijn moeder niet dood. Dat armbandje zal sowieso niet van haar zijn geweest. Ik lees elders geruchten over een gokverslaving. Wellicht heeft hij schulden. Wellicht heeft hij een heel leven bij elkaar verzonnen, vrienden, familie, opleidingen, cv, huis etc. (Hoewel Elsje ook in Nederland is geweest. Maar pathologische leugenaars zijn slim. Wellicht in een vakantiehuisje afgesproken etc). Mogelijk is er een verleden in relatie tot justitie of ggz. Dan nog zijn ontslagen vanwege grensoverschrijdend gedrag.
Ik denk echt dat het ver gaat. Ook omdat ze in het AD zegt dat hij
iedereen voor de gek hield. Dat klinkt als een behoorlijk kaartenhuis en dat bouw je niet zomaar even. Dat klinkt behoorlijk pathologisch.
Ook omdat hij zo 'stom' was dit op tv te doen. Pathologische fabulanten geloven in hun eigen leugens. Dat moet de verklaring zijn dat hij zit achterlijk grote risico op betrapping heeft genomen. Het zegt ook dat hij dus niet zomaar een jokkebrok is, maar dat er een verregaand en flink steekje los is.
En toen de uitzending naderde zal hij (of wellicht zat hij inmiddels ergens opgenomen) toch genoodzaakt zijn geweest de realiteit onder ogen te zien. Proberen te redden wat er te redden valt, met een emotionele halve bekentenis of zo. Gelukkig trapte Elsje daar niet meer in.
Ik zag op Twitter dat die boswachter die bij Elsje kandidaat was (weet zijn naam even niet) al eerder opmerkingen maakte over Gilbert en zijn geloofwaardigheid. Nog voor dat dit allemaal bekend was. Dus die mannen hebben denk ik ter plekke ook wel gemerkt dat er iets niet in de haak was.
[ Bericht 12% gewijzigd door Duderinnetje op 07-03-2026 13:44:53 ]