De pro-wolfkamp faciliteert dierenleed. Het is maar net wat je liefhebberij is....quote:Op zondag 28 december 2025 21:55 schreef bianconeri het volgende:
Knettergek die anti-wolf mensen.
Mensen aanvallen en allemaal ellende veroorzaken.
Laat wel zien wat voor kamp dat is.
..
Wappie niet serieus te nemen kamp dat anti-wolf is. Dat hadden we niet zien aankomen.
En als een ongeciviliseerde jou om welke redenen dan ook jouw leven bedreigt dan zie je ook liever dat zo'n iemand uit de geciviliseerde samenleving wordt verwijderd.quote:Op maandag 29 december 2025 12:03 schreef raptorix het volgende:
Dus het zit zo: Boeren houden gecultiveerde dieren, dieren geven om de natuur.
Maar als dan een ander dier uit die natuur zijn gecultiveerde dier aanvalt, dat hij kennelijk onvoldoende beschermt, dan moet de natuur plaats maken en moeten we de wolven dood schieten.
En als je daar commentaar op hebt ben je een randstedelijke idioot, schiet mij maar lek.
Jij bent wel erg hoor. Geen grap.quote:Op maandag 29 december 2025 11:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een grap.
Als dat zo was dan had je niet zo gesproken over de natuur en wolf specifiek.
Ja hoor ga je gang.quote:Op maandag 29 december 2025 11:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom is dat nodig? En is dat een feit?
[..]
Zoiets heb ik weleens gezien. Inderdaad geen aangenaam gezicht. Mag ik nu 'praten'?
Het gaat niet alleen om dieren hè.quote:Op maandag 29 december 2025 12:03 schreef raptorix het volgende:
Dus het zit zo: Boeren houden gecultiveerde dieren, dieren geven om de natuur.
Maar als dan een ander dier uit die natuur zijn gecultiveerde dier aanvalt, dat hij kennelijk onvoldoende beschermt, dan moet de natuur plaats maken en moeten we de wolven dood schieten.
En als je daar commentaar op hebt ben je een randstedelijke idioot, schiet mij maar lek.
Ik denk dat we echt wel kunnen stellen dat het de meeste boeren niet om de natuur te doen is.quote:Op maandag 29 december 2025 12:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om dieren hè.
Neen. Want de boer in kwestie neemt wel degelijk beschermingsmaatregelen (de gordel dus).quote:Op maandag 29 december 2025 12:01 schreef raptorix het volgende:
Een gordel was ook heel lang niet verplicht is een betere vergelijking.
Dat weet ik wel zeker. Ik heb ook geen medelijden met boeren, wel met de mensen die hobbymatig dieren hebben en er wijs mee zijn. Zo iemand ben ik zelf ook altijd geweest( ja echt bianconeri!quote:Op maandag 29 december 2025 12:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat we echt wel kunnen stellen dat het de meeste boeren niet om de natuur te doen is.
Nu kom je zeker weer met dat "onderzoek" waar ze Duitsland maar gepakt hebben als referentie omdat ze van Nederland niks hebben...quote:Op maandag 29 december 2025 11:58 schreef bianconeri het volgende:
Ah sure, vandaar dat alle onderzoeken uitwijzen dat er genoeg ruimte is voor wolven in Nederland.
En dus ook voldoende geschikt natuurgebied om goed in te kunnen leven.
Maar bloodymary weet het natuurlijk beter dan alle deskundigen en denkt dat wolfen in het Vondelpark leven..
quote:Lammertsma: ‘De huidige analyse is gedaan op basis van data m.b.t. terreingebruik afkomstig van gezenderde wolven in Duitsland. Dit kan omdat de Nederlandse dieren afkomstig zijn uit de Duitse populatie. We kregen aanvullende informatie doordat twee Duitse gezenderde wolven door Nederland zijn gelopen. Deze informatie geeft een indruk van het trekgedrag, maar niet van het terreingebruik van gevestigde dieren. In Duitsland zijn wel verschillende veldstudies uitgevoerd, waarbij wolven zijn gezenderd en zodoende informatie is verzameld over hun habitatgebruik en verspreiding.
Enige voorzichtigheid is wel geboden bij de interpretatie van de resultaten. Grote delen van Nederland lijken qua habitat op Duitsland, zoals de Veluwe of de Achterhoek, maar dit kan niet gezegd worden van de open landbouwgebieden in andere delen van het land, die in vergelijking met landbouwgebieden in Duitsland een veel lagere mate van bosbedekking en beschikbaarheid van wilde prooidieren hebben.’
De gemiddelde Nederlander wel dan?quote:Op maandag 29 december 2025 12:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat we echt wel kunnen stellen dat het de meeste boeren niet om de natuur te doen is.
Ook niet, alleen op papier.quote:Op maandag 29 december 2025 12:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander wel dan?
De hele discussie rondom de wolf heeft m.i. weinig met natuur te maken. In Nederland is (bijna) alles gecultiveerdquote:
Als een hond schapen doodbijt wordt die ook afgemaakt...quote:Op maandag 29 december 2025 12:03 schreef raptorix het volgende:
Dus het zit zo: Boeren houden gecultiveerde dieren, boeren geven om de natuur.
Honden mogen alleen loslopen op aangegeven plekken.quote:Op maandag 29 december 2025 12:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als een hond schapen doodbijt wordt die ook afgemaakt...
Ah, want de mens eet geen dieren.quote:Op maandag 29 december 2025 12:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De pro-wolfkamp faciliteert dierenleed. Het is maar net wat je liefhebberij is....
[
Rip Bram.quote:Op maandag 29 december 2025 11:54 schreef bloodymary1 het volgende:
En dan geven ze die wolven namen. En vermelden dat hij een vrouw en kindjes had. En iedereen trapt er in, in die simpele disneyficatie.
Nou sorry hoor, maar als jij van de natuur houdt dan zou je wel weten hoe de natuur en ecologie in elkaar zitten. Ook qua flora en fauna.quote:Op maandag 29 december 2025 12:09 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Jij bent wel erg hoor. Geen grap.![]()
Je moet en zal gelijk hebben blijkbaar, dus ik lieg blijkbaar.![]()
Maar goed, je bent dierenliefhebber. Dat is altijd goed.
Ik wist niet dat de Veluwe in Duitsland lag. My bad.quote:Op maandag 29 december 2025 12:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nu kom je zeker weer met dat "onderzoek" waar ze Duitsland maar gepakt hebben als referentie omdat ze van Nederland niks hebben...
AchJa in NWS / De plaats van de wolf in NL #17 De Wolf hoort thuis in Nederland
[..]
Het heeft alles met natuur te maken.quote:Op maandag 29 december 2025 12:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De hele discussie rondom de wolf heeft m.i. weinig met natuur te maken. In Nederland is (bijna) alles gecultiveerd
Dat mag jij doen als pro-wolf.quote:Op maandag 29 december 2025 12:42 schreef bianconeri het volgende:
Ga jij alle roofdieren even uitleggen dat ze alleen onder verdoving mogen doden? En alleen mogen eten met vork en mes?
Niet heel relevant natuurlijk en dat snap jij ook donders goed.quote:Op maandag 29 december 2025 12:38 schreef raptorix het volgende:
Honden mogen alleen loslopen op aangegeven plekken.
Jij komt met die onderzoeken, ik niet.quote:Op maandag 29 december 2025 12:44 schreef bianconeri het volgende:
Ik wist niet dat de Veluwe in Duitsland lag. My bad.
Honden zijn huisdieren en wolven zijn wilde roofdieren.quote:Op maandag 29 december 2025 12:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet heel relevant natuurlijk en dat snap jij ook donders goed.
Gelukkig zie je zelf de onzin in je reactie dus ook wel in.quote:
Nee, totaal niet.quote:Op maandag 29 december 2025 13:00 schreef bianconeri het volgende:
Honden zijn huisdieren en wolven zijn wilde roofdieren.
Dus wat hij zegt is wel relevant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |