abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219649743
Ik blijf me verbazen hoe dierenliefhebbers en zogenaamde kenners kunnen blijven vinden dat dit allemaal wel oké is. En ook uit oogpunt van de wolf zelf. Hoe kun je nu geloven dat die hier gelukkig is. Zien die dan niet hoeveel stress die beesten hebben die zich zo dicht bij de bewoonde wereld begeven. En weten die niet dat stress voor een dier een van de meest vreselijke situaties is?
Ik begin echt te twijfelen aan de verstandelijke vermogens van die mensen. Lelieveld en Loos inclusief.
pi_219649814
En dan geven ze die wolven namen. En vermelden dat hij een vrouw en kindjes had. En iedereen trapt er in, in die simpele disneyficatie.
pi_219649869
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:48 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Haha. Ik woon midden tussen de bossen en natuur. Zelf altijd dieren gehad, ook weidedieren. En vertel mij niks over liefde voor de natuur en dieren. Daar kun jij nog wat van leren. Mits je gebrek aan gezond verstand geen roet in het eten zou gooien.
Wat een grap.
Als dat zo was dan had je niet zo gesproken over de natuur en wolf specifiek.
pi_219649901
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik blijf me verbazen hoe dierenliefhebbers en zogenaamde kenners kunnen blijven vinden dat dit allemaal wel oké is. En ook uit oogpunt van de wolf zelf. Hoe kun je nu geloven dat die hier gelukkig is. Zien die dan niet hoeveel stress die beesten hebben die zich zo dicht bij de bewoonde wereld begeven. En weten die niet dat stress voor een dier een van de meest vreselijke situaties is?
Ik begin echt te twijfelen aan de verstandelijke vermogens van die mensen. Lelieveld en Loos inclusief.
Ah sure, vandaar dat alle onderzoeken uitwijzen dat er genoeg ruimte is voor wolven in Nederland.
En dus ook voldoende geschikt natuurgebied om goed in te kunnen leven.

Maar bloodymary weet het natuurlijk beter dan alle deskundigen en denkt dat wolfen in het Vondelpark leven..
pi_219649947
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is ook niet verboden om een valhelm in je auto te dragen...
Een gordel was ook heel lang niet verplicht is een betere vergelijking.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 29 december 2025 @ 12:03:14 #276
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219649971
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 21:55 schreef bianconeri het volgende:
Knettergek die anti-wolf mensen.

Mensen aanvallen en allemaal ellende veroorzaken.

Laat wel zien wat voor kamp dat is.
..

Wappie niet serieus te nemen kamp dat anti-wolf is. Dat hadden we niet zien aankomen.
De pro-wolfkamp faciliteert dierenleed. Het is maar net wat je liefhebberij is....

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219649976
Dus het zit zo: Boeren houden gecultiveerde dieren, boeren geven om de natuur.
Maar als dan een ander dier uit die natuur zijn gecultiveerde dier aanvalt, dat hij kennelijk onvoldoende beschermt, dan moet de natuur plaats maken en moeten we de wolven dood schieten.
En als je daar commentaar op hebt ben je een randstedelijke idioot, schiet mij maar lek.

[ Bericht 0% gewijzigd door raptorix op 29-12-2025 12:14:12 ]
  maandag 29 december 2025 @ 12:06:58 #278
24533 ACT-F
pi_219650024
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 12:03 schreef raptorix het volgende:
Dus het zit zo: Boeren houden gecultiveerde dieren, dieren geven om de natuur.
Maar als dan een ander dier uit die natuur zijn gecultiveerde dier aanvalt, dat hij kennelijk onvoldoende beschermt, dan moet de natuur plaats maken en moeten we de wolven dood schieten.
En als je daar commentaar op hebt ben je een randstedelijke idioot, schiet mij maar lek.
En als een ongeciviliseerde jou om welke redenen dan ook jouw leven bedreigt dan zie je ook liever dat zo'n iemand uit de geciviliseerde samenleving wordt verwijderd.
pi_219650067
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat een grap.
Als dat zo was dan had je niet zo gesproken over de natuur en wolf specifiek.
Jij bent wel erg hoor. Geen grap. :')
Je moet en zal gelijk hebben blijkbaar, dus ik lieg blijkbaar. :')
Maar goed, je bent dierenliefhebber. Dat is altijd goed.
pi_219650087
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2025 11:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom is dat nodig? En is dat een feit?
[..]
Zoiets heb ik weleens gezien. Inderdaad geen aangenaam gezicht. Mag ik nu 'praten'?
Ja hoor ga je gang.
pi_219650114
quote:
Dus het zit zo: Boeren houden gecultiveerde dieren, dieren geven om de natuur.
Het gaat niet alleen om dieren hè.
pi_219650153
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 12:12 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om dieren hè.
Ik denk dat we echt wel kunnen stellen dat het de meeste boeren niet om de natuur te doen is.
  maandag 29 december 2025 @ 12:16:36 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219650195
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 12:01 schreef raptorix het volgende:

Een gordel was ook heel lang niet verplicht is een betere vergelijking.
Neen. Want de boer in kwestie neemt wel degelijk beschermingsmaatregelen (de gordel dus).
pi_219650243
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 12:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat we echt wel kunnen stellen dat het de meeste boeren niet om de natuur te doen is.
Dat weet ik wel zeker. Ik heb ook geen medelijden met boeren, wel met de mensen die hobbymatig dieren hebben en er wijs mee zijn. Zo iemand ben ik zelf ook altijd geweest( ja echt bianconeri! ;) ), en die gaan compleet anders met dieren en natuur om dan boeren. Ik vind wolven prachtige dieren. Maar dit land gaat uiteindelijk niet goed zijn voor deze dieren, en daar gaat nog een hele hoop dierenleed aan vooraf helaas.
  maandag 29 december 2025 @ 12:20:09 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219650258
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:58 schreef bianconeri het volgende:

Ah sure, vandaar dat alle onderzoeken uitwijzen dat er genoeg ruimte is voor wolven in Nederland.
En dus ook voldoende geschikt natuurgebied om goed in te kunnen leven.

Maar bloodymary weet het natuurlijk beter dan alle deskundigen en denkt dat wolfen in het Vondelpark leven..
Nu kom je zeker weer met dat "onderzoek" waar ze Duitsland maar gepakt hebben als referentie omdat ze van Nederland niks hebben...

AchJa in NWS / De plaats van de wolf in NL #17 De Wolf hoort thuis in Nederland

quote:
Lammertsma: ‘De huidige analyse is gedaan op basis van data m.b.t. terreingebruik afkomstig van gezenderde wolven in Duitsland. Dit kan omdat de Nederlandse dieren afkomstig zijn uit de Duitse populatie. We kregen aanvullende informatie doordat twee Duitse gezenderde wolven door Nederland zijn gelopen. Deze informatie geeft een indruk van het trekgedrag, maar niet van het terreingebruik van gevestigde dieren. In Duitsland zijn wel verschillende veldstudies uitgevoerd, waarbij wolven zijn gezenderd en zodoende informatie is verzameld over hun habitatgebruik en verspreiding.

Enige voorzichtigheid is wel geboden bij de interpretatie van de resultaten. Grote delen van Nederland lijken qua habitat op Duitsland, zoals de Veluwe of de Achterhoek, maar dit kan niet gezegd worden van de open landbouwgebieden in andere delen van het land, die in vergelijking met landbouwgebieden in Duitsland een veel lagere mate van bosbedekking en beschikbaarheid van wilde prooidieren hebben.’
_O-
pi_219650293
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 12:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
De gemiddelde Nederlander wel dan?
pi_219650299
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2025 12:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De gemiddelde Nederlander wel dan?
Ook niet, alleen op papier.
pi_219650393
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 12:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ook niet, alleen op papier.
De hele discussie rondom de wolf heeft m.i. weinig met natuur te maken. In Nederland is (bijna) alles gecultiveerd
  maandag 29 december 2025 @ 12:29:45 #289
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219650427
quote:
Dus het zit zo: Boeren houden gecultiveerde dieren, boeren geven om de natuur.
Als een hond schapen doodbijt wordt die ook afgemaakt...
pi_219650555
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 12:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als een hond schapen doodbijt wordt die ook afgemaakt...
Honden mogen alleen loslopen op aangegeven plekken.
pi_219650626
quote:
13s.gif Op maandag 29 december 2025 12:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De pro-wolfkamp faciliteert dierenleed. Het is maar net wat je liefhebberij is....

[
Ah, want de mens eet geen dieren.
En roofdieren bestaan ineens niet meer.

Ga jij alle roofdieren even uitleggen dat ze alleen onder verdoving mogen doden? En alleen mogen eten met vork en mes?
pi_219650642
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:54 schreef bloodymary1 het volgende:
En dan geven ze die wolven namen. En vermelden dat hij een vrouw en kindjes had. En iedereen trapt er in, in die simpele disneyficatie.
Rip Bram.
pi_219650653
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 12:09 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Jij bent wel erg hoor. Geen grap. :')
Je moet en zal gelijk hebben blijkbaar, dus ik lieg blijkbaar. :')
Maar goed, je bent dierenliefhebber. Dat is altijd goed.
Nou sorry hoor, maar als jij van de natuur houdt dan zou je wel weten hoe de natuur en ecologie in elkaar zitten. Ook qua flora en fauna.

Ipv een typische stedeling die denkt dat natuur een simpel park is en dat onderhouden moet en kan worden.
pi_219650660
quote:
10s.gif Op maandag 29 december 2025 12:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nu kom je zeker weer met dat "onderzoek" waar ze Duitsland maar gepakt hebben als referentie omdat ze van Nederland niks hebben...

AchJa in NWS / De plaats van de wolf in NL #17 De Wolf hoort thuis in Nederland
[..]
_O-
Ik wist niet dat de Veluwe in Duitsland lag. My bad.
pi_219650688
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2025 12:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De hele discussie rondom de wolf heeft m.i. weinig met natuur te maken. In Nederland is (bijna) alles gecultiveerd
Het heeft alles met natuur te maken.

Het heeft te maken met het bestaande natuurgebied in Nederland (en ja natuur bestaat niet meer in de originele context van het woord).
Hoe die gebieden met elkaar verbonden zijn, dan wel niet.
Wat voor flora en fauna vind je waar?

En in een verder stadium ook hoe een populatie zichzelf in stand kan houden.
  maandag 29 december 2025 @ 12:56:52 #296
24533 ACT-F
pi_219650823
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 12:42 schreef bianconeri het volgende:
Ga jij alle roofdieren even uitleggen dat ze alleen onder verdoving mogen doden? En alleen mogen eten met vork en mes?
Dat mag jij doen als pro-wolf.
  maandag 29 december 2025 @ 12:58:33 #297
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 29 december 2025 @ 12:59:55 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219650871
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 12:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Niet heel relevant natuurlijk en dat snap jij ook donders goed.
Honden zijn huisdieren en wolven zijn wilde roofdieren.
Dus wat hij zegt is wel relevant.

quote:
3s.gif Op maandag 29 december 2025 12:56 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat mag jij doen als pro-wolf.
Gelukkig zie je zelf de onzin in je reactie dus ook wel in.
  maandag 29 december 2025 @ 13:01:04 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')