SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Ik was bezig met een disclaimer in mijn reactiequote:
Uiteraard.quote:
Voor december sta jij nu wel aan kop.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:52 schreef Redefine het volgende:
Niet als afsluiter van het vorige topic, maar net zoals Bohemian Rhapsody is Luctor de bijna eeuwige nummer 1 van de top posters lijst
Ja. Wel vaker over gehad dat het zou helpen om wat algemene regels te hebben. Maximaal aantal liedjes per artiest per stemlijst en minimaal een jaar oud.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:54 schreef Meke het volgende:
Het nadeel van de top 2000 is ook een beetje dat 50% van de mensen (ongeveer) hetzelfde lijstje jaarlijks aanleveren. Een aantal creatievelingen (oa hier) legt zichzelf een aantal restricties op, dat zou toch ook leuk zijn als ze dat voor de hele lijst zouden doen.
Bijv:
• Maximaal één liedje per artiest
• Een max aantal liedjes per decennium
• Alleen maar vrouwen/mannen/bands
• Alleen maar Nederlandstalig
• Niets Nederlandstalig
Net zoals bij de top 2000 is er eens per vijf jaar maanden een andere nummer 1.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Voor december sta jij nu wel aan kop.
Nee.quote:
De meeste mensen stemmen ook maar 1x en dan is het erg jammer als je niet op je favoriete plaat kan stemmen vanwege die restricties. Ik heb toevallig wel een lijstje gemaakt met 35 Nederlandstalige liedjes, waarvan ik op elke artiest slechts 1x mag stemmen, maar die heb ik niet ingestuurd.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:54 schreef Meke het volgende:
Het nadeel van de top 2000 is ook een beetje dat 50% van de mensen (ongeveer) hetzelfde lijstje jaarlijks aanleveren. Een aantal creatievelingen (oa hier) legt zichzelf een aantal restricties op, dat zou toch ook leuk zijn als ze dat voor de hele lijst zouden doen.
Bijv:
• Maximaal één liedje per artiest
• Een max aantal liedjes per decennium
• Alleen maar vrouwen/mannen/bands
• Alleen maar Nederlandstalig
• Niets Nederlandstalig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slechts 1tje toch? Mijn Feyenoord van Lee Towers? Naja, je kan er donder op zeggen dat er de komende jaren meer van dit soort liedjes in komen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 12:04 schreef Redefine het volgende:
Zag qua restricties dat ze in Duitsland een lijst hebben waar ze liedjes van voetbal clubs eruit halen omdat dat op een gegeven moment spuigaten uitliep. Zou dit jaar al een paar schelen.
Dans je de hele nacht met mij was een stemactie van NEC supporters. En er is nog een bijgekomen, maar die is mij even ontschoten.quote:Op vrijdag 12 december 2025 12:07 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Slechts 1tje toch? Mijn Feyenoord van Lee Towers? Naja, je kan er donder op zeggen dat er de komende jaren meer van dit soort liedjes in komen.
Owja, die is verschrikkelijk, maar wat kan je aan dat soort liedjes doen, waar ligt de grens? Dan moet je Simply The Best, Three Little Birds en You Never Walk Alone ook schrappen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 12:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dans je de hele nacht met mij was een stemactie van NEC supporters. En er is nog een bijgekomen, maar die is mij even ontschoten.
Daar is inderdaad ook niet veel te doen. En zou ook ten koste gaan van nummers waar mensen los van de club wel op stemmen. Maar De Sjonnies erbij is natuurlijk wel weer vrij smakeloosquote:Op vrijdag 12 december 2025 12:11 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Owja, die is verschrikkelijk, maar wat kan je aan dat soort liedjes doen, waar ligt de grens? Dan moet je Simply The Best, Three Little Birds en You Never Walk Alone ook schrappen.
Eens, maar er staan vrij veel nummers in die lijst die wat mij betreft niet bij de beste 2000 ooit horenquote:Op vrijdag 12 december 2025 11:32 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Heel goed! Niet dat hij bij de beste 2000 nummers hoort, maar ik vind het wel een terecht eerbetoon
quote:
* Deelt lijntjes coke uit aan de hele SCquote:Op vrijdag 12 december 2025 12:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
* slaat op gong
Tijd voor weekend mensen.
Ah, je hebt toch nog contact met Colombia?quote:Op vrijdag 12 december 2025 13:03 schreef Strani het volgende:
[..]
* Deelt lijntjes coke uit aan de hele SC
Tuurlijk, voor koffie en coke moet je toch je adresjes hebben hèquote:Op vrijdag 12 december 2025 13:05 schreef H_T het volgende:
[..]
Ah, je hebt toch nog contact met Colombia?
* pakt een rietje en neemt een goede snuifquote:Op vrijdag 12 december 2025 13:03 schreef Strani het volgende:
[..]
De gastendoekjes zullen ook wel weer zijn meegenomen.quote:
Je slaat al op de gong terwijl we nog 80 liedjes moetenquote:Op vrijdag 12 december 2025 12:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
* slaat op gong
Tijd voor weekend mensen.
Jij lag bij Arin in de tuin, dus wel te verwachten dat jij er als eerste bent.quote:Op vrijdag 12 december 2025 13:25 schreef Strani het volgende:
[..]
We zijn er, we zijn er!!! Pump up the jam!!
Yeahh!!quote:Op vrijdag 12 december 2025 13:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik was al vertrokken. Ik voelde me heel, heel alleenquote:Op vrijdag 12 december 2025 13:25 schreef Strani het volgende:
[..]
We zijn er, we zijn er!!! Pump up the jam!!
Kerkstmarkt dusquote:Op vrijdag 12 december 2025 13:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik was al vertrokken. Ik voelde me heel, heel alleen![]()
Gelukkig heb ik nog een wild feest voor later vandaag op de agenda staan: ik ga naar een kerstmarkt in een kerk en daarna gaan we kaasfonduen in een restaurantje. ZO!
Leukquote:Op vrijdag 12 december 2025 13:49 schreef Arizona het volgende:
Nee natuuuuurlijk was ik niet al weg!
Ik was even kijken voor een hotel en treinkaartjes voor Londen, we willen graag in april weer een paar dagen die kant op.
Man man wat een leven heb jij toch ook! Weekendje Mallorca, dan weer eens naar Londen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 13:49 schreef Arizona het volgende:
Nee natuuuuurlijk was ik niet al weg!
Ik was even kijken voor een hotel en treinkaartjes voor Londen, we willen graag in april weer een paar dagen die kant op.
We willen deze keer wel graag naar een show, waarschijnlijk Lion King.quote:Op vrijdag 12 december 2025 13:52 schreef H_T het volgende:
[..]
LeukWeet je al wat je daar wil gaan doen?
Wij maken best veel uitstapjes en reizen inderdaadquote:Op vrijdag 12 december 2025 13:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Man man wat een leven heb jij toch ook! Weekendje Mallorca, dan weer eens naar Londen.
Camden Market is zeker leukquote:Op vrijdag 12 december 2025 13:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
We willen deze keer wel graag naar een show, waarschijnlijk Lion King.
En de vorige keer zijn we naar het British Museum geweest, deze keer zou ik graag naar het National History Museum willen. Camden Market vonden we vorige keer heel leuk, maar ontdekten we pas toen het bijna ging sluiten, dus daar willen we wel weer naartoe. Verder naar een hoog uitzichtpunt, er zijn er meerdere zag ik. En gewoon wat rondlopen
, de standaard toeristenplekken hebben we de vorige keer al gezien. Maar Londen smaakt naar meer
Dat vind ik juist niet zwaarmoedig maar een mooie manier om het leven te zienquote:Op vrijdag 12 december 2025 13:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij maken best veel uitstapjes en reizen inderdaad. We vinden dat alledrie heel erg leuk en we hebben gelukkig de mogelijkheid om dit soort dingen vaak te doen.
En zonder al te zwaarmoedig te willen zijn, aan spullen heb je niet zoveel, die herinner je je meestal niet, maar ervaringen wel. En het leven is soms best zwaar en soms best kort en daarom kun je maar het beste proberen zoveel mogelijk in het nú ervan te genieten.
De vorige keer zijn we naar Harrod's geweest, Selfridges lijkt me nu wel leukquote:Op vrijdag 12 december 2025 14:02 schreef H_T het volgende:
[..]
Camden Market is zeker leukEr gaat ook een kabelbaan over de Thames. Geen idee wat het kost, maar daar moet je wel wat uitzicht kunnen vinden
Londen is behoorlijk groot en er is genoeg te ontdekken. Vorige keer dat ik er was ben ik voor het eerst in warenhuis Selfridges geweest, waarvan ik eigenlijk dacht dat dat al lang en breed failliet was
Toevallig tegengekomen toen ik besloten had wat te slenteren daar
Volgens mij kan je in die Sky Garden ook een high tea doenquote:Op vrijdag 12 december 2025 14:09 schreef Arizona het volgende:
[..]
De vorige keer zijn we naar Harrod's geweest, Selfridges lijkt me nu wel leuk.
En qua uitzichten zag ik bijvoorbeeld dit: https://skygarden.london/
Oh, dan wordt het Fortnum & Masonquote:Op vrijdag 12 december 2025 14:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Volgens mij kan je in die Sky Garden ook een high tea doenFortnum & Mason vind ik ook nog wel geinig als te duur Londens warenhuis. Selfridges lijkt wat meer op een gigantische Bijenkorf dan Harrod's en Fortnum & Mason
Selfridges verkoopt wel onzin als gemotoriseerde handbagage, dus het is wel iets meer dan een mega-Bijenkorf. Maar als je een van de twee wil bezoeken en je wil niet per se iets kopen, dan is F&M denk ik wel leukerquote:Op vrijdag 12 december 2025 14:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oh, dan wordt het Fortnum & Mason
Dan moet je een abonnement nemenquote:Op vrijdag 12 december 2025 13:53 schreef Strani het volgende:
Ondertussen doen de ads hier bij mij nu op de laptop ook heel vervelend.
Dan moet je maar een abo nemen!quote:Op vrijdag 12 december 2025 13:53 schreef Strani het volgende:
Ondertussen doen de ads hier bij mij nu op de laptop ook heel vervelend.
quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan moet je een abonnement nemen
Oh ja natuurlijk! Ik ga het meteen toen!quote:
Gelezen. Dat er niks mee gedaan wordt is helaas te verwachten. Dat stuk is namelijk geschreven door de grote leider en dus heilig. De ultieme treurigheid en kwaadaardigheid druipt uiteraard weer van dat stuk af. Maar ja dat is het niveau van der schrijver...quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:53 schreef AgnesGru het volgende:
De feedback over de frontpage en het ‘artikel’ over Nemo komen niet echt binnen
Zo die paar euro hebben we weer even verdiend voor FOK! @AgnesGruquote:Op vrijdag 12 december 2025 17:04 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Oh ja natuurlijk! Ik ga het meteen toen!
Helaas wel jaquote:Op vrijdag 12 december 2025 17:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Gelezen. Dat er niks mee gedaan wordt is helaas te verwachten. Dat stuk is namelijk geschreven door de grote leider en dus heilig. De ultieme treurigheid en kwaadaardigheid druipt uiteraard weer van dat stuk af. Maar ja dat is het niveau van der schrijver...
Inderdaad, ik heb al bij andere artikelen met zeer duidelijk politiek kleur erop gemerkt dat feedback niet nuttig is.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Gelezen. Dat er niks mee gedaan wordt is helaas te verwachten. Dat stuk is namelijk geschreven door de grote leider en dus heilig. De ultieme treurigheid en kwaadaardigheid druipt uiteraard weer van dat stuk af. Maar ja dat is het niveau van der schrijver...
Dit zou een reden moeten zijn om geen abonnement te nemen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:53 schreef AgnesGru het volgende:
De feedback over de frontpage en het ‘artikel’ over Nemo komen niet echt binnen
En dan verbaast zijn dat er geen nieuwe users bijkomenquote:Op vrijdag 12 december 2025 18:04 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Winnaar songfestival zoekt aandacht en stuurt trofee terug vanwege deelname Israël
Of geen abonnement nemen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 18:28 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En dan verbaast zijn dat er geen nieuwe users bijkomen
[ afbeelding ]
Dat stuk over de reacties op de dood van Charlie Kirk was ook al zo'n pareltje...quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb al bij andere artikelen met zeer duidelijk politiek kleur erop gemerkt dat feedback niet nuttig is.
Ja, het schiet niet echt op. Of naja, het schiet niet.quote:Op vrijdag 12 december 2025 18:41 schreef Redefine het volgende:
Bij de wereldbeker schaatsen in Hamar hebben ze het startpistool blijkbaar bij Shein of Temu gekocht.
quote:Op vrijdag 12 december 2025 18:43 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, het schiet niet echt op. Of naja, het schiet niet.
Ze zijn nu alle winkels van Hamar aan het afstruinen voor startpistolen.quote:
quote:Op vrijdag 12 december 2025 19:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ze zijn nu alle winkels van Hamar aan het afstruinen voor startpistolen.
Dit is een herhaling van de WB van vorige weekquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |