ik moet er niet aan denkenquote:Op vrijdag 12 december 2025 13:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou ronduit bizar (en dom) zijn voor zowel D66 als het CDA om daar in mee te gaan.
Je wilt echt niet met über aso's als Annabel geassocieerd worden, dat gaat ze beiden stemmen kosten en dan gaan ze weer gedecimeerd de kamer in na de volgende verkiezingen.
Ik heb het nergens over een minderheidskabinet.quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:22 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
ja21 gaat niet zonder dde vvd in een kabinet stappen. heeft eerdmans gezegd.
en pvdagl gaat niet in een minderheidskabinet.
je hebt dus alijd de vvd nodig
hoevaak heb je bontenbal horen zeggen dat ie zo graag met glpvda wil regeren? nul keer.quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over een minderheidskabinet.
Maar goed, als Jetten en Bontenbal werkelijk met de VVD en JA21 willen gaan regeren dan is het wachten op het volgende BS excuus dat Dilan gebruikt om de stekker eruit te trekken en kunnen we in mei 2026 weer naar de stembus, met een gedecimeerd D66 en CDA als gevolg, want hun achterban pikt dit niet.
Het wordt vrij lastig dat niet te doen, dat betekent echter niet dat je Dilan moet geven wat ze hebben wil, "erbij betrekken" is niet hetzelfde als "vetorecht geven", hoewel Dilan vast graag denkt dat dat wel zo is.quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:26 schreef Cupfighter het volgende:
Ik vind eigenlijk de VVD erbij betrekken al zelfmoord voor een nieuw kabinet
Kan gemakkelijk, ze hadden ook voor PvdA/GL kunnen kiezenquote:Op vrijdag 12 december 2025 14:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het wordt vrij lastig dat niet te doen, dat betekent echter niet dat je Dilan moet geven wat ze hebben wil, "erbij betrekken" is niet hetzelfde als "vetorecht geven", hoewel Dilan vast graag denkt dat dat wel zo is.
ja vervelend die kiezersquote:Op vrijdag 12 december 2025 14:26 schreef Cupfighter het volgende:
Ik vind eigenlijk de VVD erbij betrekken al zelfmoord voor een nieuw kabinet
Het verschil tussen de VVD en PvdA/GL is te verwaardelozen in zetelsquote:Op vrijdag 12 december 2025 14:33 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
ja vervelend die kiezers
zitten altijd je droomcolaitie in de weg
Hij heeft voor de verkiezingen (partijcongres 6 sept) gezegd graag een breed middenkabinet te willen, en daar hoorde ook GL/PvdA bij.quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:28 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
hoevaak heb je bontenbal horen zeggen dat ie zo graag met glpvda wil regeren? nul keer.
dit kan toch geen verrassing zijn
quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:38 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, als Bontenbal zo graag een CDA-VVD-JA21 kabinet wil dan kan dat natuurlijk ook met de PVV, eens kijken hoe graag de VVD en JA21 dan nog willen.
Laten we hopen dat het niet uitdraait op een brexit scenario waarbij mensen die praktisch over hun graf regeren gaan bepalen hoe (slecht) de toekomst er uit gaat zien voor de jongere generaties.quote:Op vrijdag 12 december 2025 07:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ook al Trump wordt geofferd dan verandert er nog niets in de houding van de VS tegenover Europa. Die is namelijk rechtstreeks afkomstig uit Project 2025 en wordt ook gesteund door de Heritage Foundation en de techbaronnen. Beide willen af van de EU want dan wordt het makkelijker ons tegen elkaar uit te spelen.
Ik begreep van mijn puber dat er uit het Witte Huis stukken waren gelekt waarin stond dat het doel was Polen, Hongarije, Oostenrijk en Italië los te weken van de EU.quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het niet uitdraait op een brexit scenario waarbij mensen die praktisch over hun graf regeren gaan bepalen hoe (slecht) de toekomst er uit gaat zien voor de jongere generaties.
Ja, zo dwing je VVD en CDA om kleur te bekennen, maar ja, dat zal Rob Jetten wel niet aandurven. Die staat iedere avond al voor de spiegel om te oefenen als premier.quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:38 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, als Bontenbal zo graag een CDA-VVD-JA21 kabinet wil dan kan dat natuurlijk ook met de PVV, eens kijken hoe graag de VVD en JA21 dan nog willen.
Ja, beetje jammer is dat, maar dat zou hij wel moeten doen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, zo dwing je VVD en CDA om kleur te bekennen, maar ja, dat zal Rob Jetten wel niet aandurven. Die staat iedere avond al voor de spiegel om te oefenen als premier.
Dat is de ellende met die lui. Zijn veel te ijdel.quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, zo dwing je VVD en CDA om kleur te bekennen, maar ja, dat zal Rob Jetten wel niet aandurven. Die staat iedere avond al voor de spiegel om te oefenen als premier.
Is ook niet bepaald de eerste keer he. Maar goed, dat "de kiezer" een slecht geheugen heeft mag geen verrassing meer zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:09 schreef Kowloon het volgende:
Al die potentiële PvdA/GL kiezers die in de laatste campagneweek zijn overgestapt naar D66 vanwege de optimistische boodschap zijn echt heel dom geweest.
Jawel, maar veel mensen stemmen nu eenmaal op gevoel en hebben maar een oppervlakkige kennis van politieke processen, structuren en het politieke landschap. Het is ook aan GLPvdA om gewoon een fatsoenlijke campagne in elkaar te draaien en mensen te overtuigen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:09 schreef Kowloon het volgende:
Al die potentiële PvdA/GL kiezers die in de laatste campagneweek zijn overgestapt naar D66 vanwege de optimistische boodschap zijn echt heel dom geweest.
Nou dit! Jetten moet gewoon veel harder JA21 uitsluiten en Bontenbal vervolgens succes wensen met z'n PVV-VVD-JA21-CDA kabinet.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:07 schreef Leandra het volgende:
Het is overigens vooral een raar idee dat het aan Bontenbal (CDA: 18 zetels) zou zijn om te bepalen waar Jetten (D66: 26 zetels = 44,44% meer) mee in zee zou moeten gaan, dus ja, als Bontenbal aanstuurt op een kabinet met VVD en JA21 dan zou Jetten hem vooral moeten adviseren dat te doen, met de PVV.
Juist dat en ze hadden moeten leren van eerder met Job Cohen als lijsttrekker in 2010.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jawel, maar veel mensen stemmen nu eenmaal op gevoel en hebben maar een oppervlakkige kennis van politieke processen, structuren en het politieke landschap. Het is ook aan GLPvdA om gewoon een fatsoenlijke campagne in elkaar te draaien en mensen te overtuigen.
Op papier leek Timmermans misschien een uitstekende kandidaat, maar het werkte eerder averechts.quote:Job Cohen verwisselde het burgemeesterschap van Amsterdam voor de landelijke politiek vanwege de opkomst van de PVV. ‘Niet alleen om de PVV tegen te houden, maar om erover heen te gaan in de richting van een fatsoenlijke samenleving waarin iedereen meetelt.’
En dat terwijl Cohen meer heeft gedaan aan het buitenhouden van die duivelse buut'nlanders dan Faber. of Wildersquote:Op vrijdag 12 december 2025 15:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Juist dat en ze hadden moeten leren van eerder met Job Cohen als lijsttrekker in 2010.
[..]
Op papier leek Timmermans misschien een uitstekende kandidaat, maar het werkte eerder averechts.
Ik heb al sinds de uitslag zo'n gevoel dat er inderdaad een boel mensen zijn geweest die "dan maar d66" hebben gedacht. Geen bash richting d66 overigens.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:09 schreef Kowloon het volgende:
Al vaker geschreven, bij mij dus net andersom. 'Normaal' stem ik D66, dit keer GLPvdA, heeft helaas niet geholpen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb al sinds de uitslag zo'n gevoel dat er inderdaad een boel mensen zijn geweest die "dan maar d66" hebben gedacht. Geen bash richting d66 overigens.
Dat is collectief in het geheugen verdwenen..quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dat terwijl Cohen meer heeft gedaan aan het buitenhouden van die duivelse buut'nlanders dan Faber. of Wilders
In 2019 werd Timmermans met de PvdA wel de grootste tijdens de Europese Parlementsverkiezingen. Zo’n verkiezing is niet direct te vergelijken met een nationale verkiezing natuurlijk maar ik begrijp wel dat ze ooit voor Timmermans kozen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:21 schreef Leandra het volgende:
Overigens vind ik Timmermans een intens vervelende vent, ik ontken niet dat hij kundig is, maar hij was echt een onhandige keuze voor het samengestelde GL/PvdA.
Atje Kuiken en Jesse Klaver hebben die combinatie voor elkaar gekregen en dan moet er even zo'n "mastodont" uit Brussel worden gehaald om het zaakje te runnen? Nah....
Te oud (1961) voor dit jonge frisse geluid (Klaver (1986), Jetten (1987), Bontenbal (1982)), en een totaal gebrek aan charisma.
Vroeger kon je het nog redden op je kennis en kunde, tegenwoordig moet je charisma hebben bij je verhaal, uitzonderingen daargelaten.
En de oudere generatie kent hem wellicht nog wel van zijn tijd voor Brussel, het is niet de eerste keer dat hij in de tweede kamer zit, maar de generatie van Klaver, Jetten en Bontenbal kent Timmermans helemaal niet, en ziet alleen maar een oude man die even komt vertellen hoe het moet, nog even een paar jaar tot zijn pensioen.
Niet dus, dat werkt niet.
Superkundige man die het dan echt over de inhoud had. Vind het ook wat ver gaan hem nog even een trap na te geven.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
In 2019 werd Timmermans met de PvdA wel de grootste tijdens de Europese Parlementsverkiezingen. Zo’n verkiezing is niet direct te vergelijken met een nationale verkiezing natuurlijk maar ik begrijp wel dat ze ooit voor Timmermans kozen.
In zoverre dat hij het halverwege de campagne zelf niet door leek te krijgen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Superkundige man die het dan echt over de inhoud had. Vind het ook wat ver gaan hem nog even een trap na te geven.
Diegene die ook al in het nieuwe leiderschap waren getrapt beleven nu een deja-vu XL.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:09 schreef Kowloon het volgende:
Ja, haha, heb indertijd op Kaag gestemd..quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:05 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Diegene die ook al in het nieuwe leiderschap waren getrapt beleven nu een deja-vu XL.
Een ezel stoot zich in het gemeen, niet driemaal aan dezelfde steen. Hopen we dan maar.
Tja, ik zat al te denken aan D66, een goede campagne of gevoel had me naar GL/PvdA kunnen trekken maar die bakten er niks vanquote:Op vrijdag 12 december 2025 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb al sinds de uitslag zo'n gevoel dat er inderdaad een boel mensen zijn geweest die "dan maar d66" hebben gedacht. Geen bash richting d66 overigens.
Wat werd dat gevoel uiteindelijk dan?quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, ik zat al te denken aan D66, een goede campagne of gevoel had me naar GL/PvdA kunnen trekken maar die bakten er niks van.
Dat was inderdaad dramatisch en dat heeft zich ook direct vertaald in het aantal zetels.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, ik zat al te denken aan D66, een goede campagne of gevoel had me naar GL/PvdA kunnen trekken maar die bakten er niks van.
Die moeten eens een keer een nieuw gezicht naar voren schuiven. Iets fris. Nieuw elan.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Timmermans werd wel gepresenteerd als de premier kandidaat.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat was inderdaad dramatisch en dat heeft zich ook direct vertaald in het aantal zetels.
Timmermans heeft nooit het imago van EU bobo van zich kunnen afschudden.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:30 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Timmermans werd wel gepresenteerd als de premier kandidaat.
En dan dat idiote filmpje van Timmermans en Klaver.
Iemand laag op de lijst van D66quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat werd dat gevoel uiteindelijk dan?
Eens hoor. Ze hebben tot nu toe de fusie heel onnozel aangepakt.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Die moeten eens een keer een nieuw gezicht naar voren schuiven. Iets fris. Nieuw elan.
Timmermans was een beetje een saaie duffe oude man. En dito campagne.
En die nummer twee op de lijst was ook niet veel soeps en zagen we nooit.
Klaver is trouwens ook mè.
Vraag me trouwens af of ze met Klaver wel opeens heel veel stemmen gaan trekken de komende verkiezingen.
Ik ook, Phlippen, al stond Ollongren er ook weer bij, maar was al lang van plan op ze te stemmen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Iemand laag op de lijst van D66
Een (Limburgse) man op leeftijd als lijsttrekker was dan ook geen briljante keuze. Twee jaar terug wel te rechtvaardigen maar was nu echt niet handig.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Timmermans heeft nooit het imago van EU bobo van zich kunnen afschudden.
ja precies ter vervanging van de toeslagenquote:Op vrijdag 12 december 2025 07:07 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je geeft niet echt antwoord, wil je door middel van de arbeidskorting iedereen geld geven?
Oftewel een soort basisinkomen voor werkende?
nee werken loont absoluut nietquote:Op vrijdag 12 december 2025 07:10 schreef Hanca het volgende:
Werken loont al en de arbeidskorting voor AOW en niet AOW gelijk trekken maakt de belasting nog schever dan het nu al is.
Dat was niet het enige, volgens mij. Hij had een soort betweter houding over zich en dat stoot af.quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Timmermans is een oude Pvda bobo en die zat echt voor joker met die lahlah naast zich als nummer 2quote:Op vrijdag 12 december 2025 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |