abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 december 2025 @ 09:08:24 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219439974
Marco Borsato vrijgesproken van ontucht met meisje wegens gebrek aan bewijs

Marco Borsato is donderdagochtend vrijgesproken van ontucht met een minderjarig meisje vanwege een gebrek aan "wettig en overtuigend bewijs". De rechtbank in Utrecht vond geen steunbewijs in verklaringen van getuigen en in de stiekem opgenomen gesprekken.

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste eind oktober vijf maanden onvoorwaardelijke celstraf tegen Borsato. Het is nog niet duidelijk of het OM in hoger beroep gaat. "We zullen de motivering van de rechtbank zorgvuldig beoordelen om te bepalen of er aanleiding is om hoger beroep in te stellen", laat een woordvoerder weten.

Borsato, die de beschuldigingen steeds heeft ontkend, verliet huilend de rechtszaal. Hij liet weten dat hij opgelucht is. "Ik hoop nu door te kunnen gaan met mijn leven. Dat heeft zes jaar stilgestaan", zei hij tegen de pers. "Ik ga naar mijn gezin. Ik moet echt even bijkomen."

De vrouw die aangifte had gedaan en haar moeder, over wie veel werd gesproken tijdens de inhoudelijke behandeling van de zaak, waren allebei weer niet aanwezig in de rechtbank.

De advocaat van de vrouw, Peter Plasman, sprak na afloop van een "lastige" uitspraak. Hij stelt dat de uitspraak niets zegt over wat er tussen Borsato en zijn cliënt heeft plaatsgevonden. "Het is een zogenaamde technische vrijspraak", zei de advocaat, die ervan overtuigd is dat het proces nog niet rond is. "Gezien de inzet en de belangen die aan de orde zijn, verwacht ik dat het Openbaar Ministerie in hoger beroep zal gaan."

'Aan keukentafels is van alles besproken'

De voorzitter van de rechtbank begon de zitting met het benadrukken van de "buitengewone" media-aandacht die er voor de zaak tegen Borsato is geweest. Ze stelde dat de aandacht grote gevolgen heeft gehad voor alle betrokkenen. "Aan de keukentafels is van alles besproken, ook over zaken die niet direct relevant zijn voor deze zaak."

De rechter gaf daarna een samenvatting van het vonnis. De centrale vraag was of is bewezen dat Borsato ontucht heeft gepleegd. Het gaat daarbij specifiek om het betasten van de benen, borsten en vagina - zowel boven als onder de kleding van het vermeende slachtoffer - in de periode van september 2014 tot en met januari 2015. De inmiddels 26-jarige vrouw was toen vijftien jaar oud.

Zedenzaken zijn vaak lastig te bewijzen, omdat er meestal geen sprake is van getuigen of ander direct bewijs. De rechtbank kijkt daarom goed naar de verklaring van het slachtoffer. Die moet concreet, consistent en authentiek zijn. Al benadrukt de rechter dat een verklaring door omstandigheden niet altijd aan die voorwaarden voldoet en het daarom belangrijk is om de inhoud van de aangifte als geheel te beoordelen.

Dat de vrouw haar aangifte vooraf met anderen had besproken maakt de aangifte volgens de rechter minder betrouwbaar. Daarnaast worden in de aangifte meerdere handelingen beschreven waarvan niet duidelijk is wanneer die hebben plaatsgevonden. De rechtbank kan daarom niet vaststellen dat het ontucht heeft plaatsgevonden toen de vrouw vijftien jaar was. Dat laatste geldt ook voor het dagboek waarin de vrouw in een handgeschreven passage het seksueel misbruik beschreven heeft. Bovendien had ze het misbruik "zeer algemeen beschreven".

Borsato heeft geen ondubbelzinnige bekentenis afgelegd

Vervolgens heeft de rechtbank gekeken of er steunbewijs "van voldoende gewicht" te vinden was. Dat steunbewijs, dat afkomstig moet zijn uit een andere bron dan de persoon die de aangifte deed, ontbrak in de zaak tegen Borsato. Zo heeft de rechtbank de verklaringen van de verschillende getuigen, appgesprekken en de stiekem opgenomen gesprekken tussen Borsato, de vrouw en haar moeder beoordeeld.

De rechtbank concludeerde dat er geen getuigen zijn geweest van ontuchtige handelingen en dat in het steunbewijs geen bevestiging is gevonden van ontuchtige handelingen. Daarnaast heeft Borsato in de opgenomen gesprekken geen ondubbelzinnige bekentenis afgelegd. De rechtbank kwam op basis van die afwegingen tot vrijspraak.

https://www.nu.nl/muziek/(...)brek-aan-bewijs.html

https://www.rechtspraak.n(...)et-minderjarige.aspx

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
UITSPRAAK:

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2025:6495

Laatste bijdrage: de analfabetische bijdrage van Boef:
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 8 december 2025 @ 09:15:44 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219440043
Ik denk dat het grootste verschil met Ali B is dat het bij Marco bij die ene zaak bleef. Het lijkt er niet op dat Marco een soort seksueel roofdier is die misbruik maakt vrouwen die zijn pad kruisen. Meer op een vrij naieve man die in een ongezonde relatie met een bepaalde familie zeer domme dingen gedaan heeft.

Bij Ali waren er veel meer vrouwen en was er duidelijk een gedragspatroon. Dus dan wordt het een stuk moeilijker.
  Miss 200.000.000! maandag 8 december 2025 @ 09:32:01 #3
367000 roos94
pi_219440163
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 09:15 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het grootste verschil met Ali B is dat het bij Marco bij die ene zaak bleef. Het lijkt er niet op dat Marco een soort seksueel roofdier is die misbruik maakt vrouwen die zijn pad kruisen. Meer op een vrij naieve man die in een ongezonde relatie met een bepaalde familie zeer domme dingen gedaan heeft.

Bij Ali waren er veel meer vrouwen en was er duidelijk een gedragspatroon. Dus dan wordt het een stuk moeilijker.
Dus 1 uitglijder mag. :+
pi_219440258
Het OM heeft bij Ali B dan ook niet zulk amateuristisch broddelwerk geleverd. Dáár hadden ze een zaak.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 8 december 2025 @ 09:57:03 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219440318
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 09:32 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dus 1 uitglijder mag. :+
Nee, het moet alleen wel voldoende bewezen worden.

Had Marco haar in een volle Ahoy bij haar tieten gegrepen, dan had hij nu in de bak gezeten.
pi_219440394
Ik ben dan vooral benieuwd wat Yo in het gezelschap van deze boefjes deed..
pi_219440462
Boef is een wordtkunstenaar.
pi_219440464
Bedankt, denker des vaderlands Boef.
pi_219440476
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 09:46 schreef r_one het volgende:
Het OM heeft bij Ali B dan ook niet zulk amateuristisch broddelwerk geleverd. Dáár hadden ze een zaak.
Moet wel heerlijk zijn om r_one te zijn. Altijd de grootste dingen roepen, maar nooit iets onderbouwen.
pi_219440485
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Moet wel heerlijk zijn om r_one te zijn. Altijd de grootste dingen roepen, maar nooit iets onderbouwen.
Valt weinig meer aan te onderbouwen, de zaak Borsato kritisch volgen en de uitspraak goed lezen (ik betwijfel of Boef dat gedaan heeft; of überhaupt kan) is afdoende.

En ja, ik ben best wel content met mijzelf :s)
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219440493
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 09:15 schreef Hexagon het volgende:

Ali B heeft altijd ontkend, er was geen opgenomen gesprek waarin Ali B ongepast gedrag toegaf, en ook geen whatsappberichten met ongepaste inhoud. Het was zijn woord tegen dat van een paar vrouwen (waaronder Ellen ten Damme, die niet eens aangifte gedaan had).

Ik denk dat het ook misgegaan is omdat Ali B zich in de rechtbank dominant gedroeg, terwijl Borsato een strategie had waarbij hij als slachtoffer gepresenteerd werd en alle aandacht naar de moeder en het andere gezin verlegd werd.
pi_219440494
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:21 schreef r_one het volgende:

[..]
Valt weinig meer aan te onderbouwen, de zaak Borsato kritisch volgen en de uitspraak goed lezen (ik betwijfel of Boef dat gedaan heeft; of überhaupt kan) is afdoende.

Welke punten uit de uitspraak wijzen op broddelwerk?
pi_219440503
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Welke punten uit de uitspraak wijzen op broddelwerk?
Vrijwel alle!
.
pi_219440507
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:24 schreef r_one het volgende:

[..]
Vrijwel alle!
Dan is het vast een koud kunstje om deze kennis met ons te delen.
pi_219440519
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dan is het vast een koud kunstje om deze kennis met ons te delen.
Nee, dat is geen koud kunstje. Maar je zou zelf alvast kunnen beginnen door de uitspraak eens goed tot je te nemen (en zonder vooroordelen).

Ik wil je er wel twee kado doen:

• Het dagboek (want auteur = verdachte zelf)
• De jurisprudentie waar het OM zich op beriep.
.
pi_219440546
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:27 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee, dat is geen koud kunstje. Maar je zou zelf alvast kunnen beginnen door de uitspraak eens goed tot je te nemen (en zonder vooroordelen).

Ik wil je er wel twee kado doen:

• Het dagboek (want auteur = verdachte zelf)
De jurisprudentie waar het OM zich op beriep.
Op welke jurisprudentie beriep het OM zich wat het dan zo'n broddelwerk maakte?
pi_219440553
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Op welke jurisprudentie beriep het OM zich wat het dan zo'n broddelwerk maakte?
LEES
DE
UITSPRAAK

Het staat er gewoon in!
.
pi_219440621
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:36 schreef r_one het volgende:

[..]
LEES
DE
UITSPRAAK

Het staat er gewoon in!
Wie stelt bewijst. Ik ga geen moeite doen om jouw punten te onderbouwen.

Ook heb je eerder al laten zien van de afdeling fact-free te zijn, bijvoorbeeld toen je ontkende dat de moeder in dienst was bij Marco Borsato.
pi_219440804
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Niks mis met een gezonde dosis zelfvertrouwen.
pi_219441660
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 10:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wie stelt bewijst. Ik ga geen moeite doen om jouw punten te onderbouwen.

Ook heb je eerder al laten zien van de afdeling fact-free te zijn, bijvoorbeeld toen je ontkende dat de moeder in dienst was bij Marco Borsato.
Ja 't is goed met je, ga een ander lopen vervelen ):O
.
pi_219446165
de heer b is onschuldig, allebei de b's zijn onschuldig als je het mij vraagt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_219446193
Asmara zocht twee jaar geleden contact door Marco in Alkmaar op te zoeken.

Dit staat ergens in SHO in dat topic al. Toen gaven Nathalie en Asmara een interview dat ze hem zo miste en zijn muziek draaide en dat de rest van Nederland dat ook moest doen….

Maar nu hoorde ik het weer in de podcast van Victor Vlam.
Want ze miste hem enorm.

Ik vraag me met deze informatie echt af of die twee überhaupt doorhebben gehad wat zo’n aangifte betekend? Zijn die twee echt zo dom?

Idem voor de tegenaangifte, Marco kan deze niet eens meer intrekken. Ook al eist heen Nederland dat nu van hem.
pi_219456027
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Asmara zocht twee jaar geleden contact door Marco in Alkmaar op te zoeken.

Dit staat ergens in SHO in dat topic al. Toen gaven Nathalie en Asmara een interview dat ze hem zo miste en zijn muziek draaide en dat de rest van Nederland dat ook moest doen….

Maar nu hoorde ik het weer in de podcast van Victor Vlam.
Want ze miste hem enorm.

Ik vraag me met deze informatie echt af of die twee überhaupt doorhebben gehad wat zo’n aangifte betekend? Zijn die twee echt zo dom?

Idem voor de tegenaangifte, Marco kan deze niet eens meer intrekken. Ook al eist heen Nederland dat nu van hem.
In SHO staat ook dat Leontine over Borsato zegt dat hij kan liegen als de beste. Ik denk dat je dit soort shownieuws niet te serieus moet nemen.
pi_219457709
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 13:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In SHO staat ook dat Leontine over Borsato zegt dat hij kan liegen als de beste. Ik denk dat je dit soort shownieuws niet te serieus moet nemen.
Ik lees nergens in de post van @ootjekatootje dat die info in SHO afkomstig is van Borsato.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Toen gaven Nathalie en Asmara een interview dat ze hem zo miste en zijn muziek draaide en dat de rest van Nederland dat ook moest doen
.
pi_219457749
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 15:16 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik lees nergens in de post van @:ootjekatootje dat die info in SHO afkomstig is van Borsato.
SHO is een categorie, zoals NWS dat ook is.
pi_219457761
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 15:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
SHO is een categorie, zoals NWS dat ook is.
Ja. Dus?
.
pi_219458067
https://www.rtl.nl/boulev(...)to-doorbreekt-stilte

quote:
Op de slotvraag of ze Marco Borsato nog wel eens mist, geeft Nathalie duidelijk antwoord. "Nu niet meer. Maar de eerste paar jaren. Ja, dan mis je je beste vriend, je klankbord.
pi_219458455
.
pi_219459114
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 17:14 schreef r_one het volgende:

[..]
Mooi.
Waarvan akte.
Marco was anders ook aan het slijmen.
Bekijk deze YouTube-video
pi_219462267
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 18:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Marco was anders ook aan het slijmen.
Bekijk deze YouTube-video
Fijn.
Staat genoteerd.
.
  Miss 200.000.000! donderdag 11 december 2025 @ 17:38:44 #31
367000 roos94
pi_219465976
Marco op radio 10 :D

What is happening
pi_219466485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:38 schreef roos94 het volgende:
Marco op radio 10 :D

What is happening
Een interview of een liedje?
pi_219503500
quote:
Top 100 van Top 2000 overspoeld met Marco Borsato: ‘Het sentiment is aan het kantelen’

Na zijn vrijspraak in de rechtbank wordt Marco Borsato in de Top 2000 van dit jaar volledig gerehabiliteerd. De vijf grootste stijgers in de lijst van NPO Radio 2 komen achter zijn naam. „Nederland gunt hem die tweede kans.”

Alexander van Eenennaam
15 december 2025, 14:01
Laatste update: 15:14

Het was toeval, maar natuurlijk was de timing perfect. Op de dag (4 december) dat de rechter Marco Borsato vrijsprak in de geruchtmakende zaak over vermeende ontucht met een minderjarig meisje, was de stemweek voor de Top 2000 nog maar net bezig. „Marco was top of mind”, zegt radio-dj Daniël Dekker. Hij opende nog dezelfde dag zijn uitzending op Radio 5 met Vrij Zijn, dat dit jaar terugkeert in de Top 2000 op plek 1453.

Dat is verreweg de laagste klassering van dit jaar voor de zanger, want bijna al zijn nummers staan in de top 100. De negen liedjes van Borsato die ook vorig jaar al in de lijst stonden, zijn bij elkaar maar liefst 9346 plaatsen gestegen. De hoogste stijger is Zij, dat 1450 posities klom en nu op 116 staat. De Waarheid (+1393 plekken) is op 35 de hoogste Borsato-notering.

‘Duidelijk twee kampen’
„Het sentiment is aan het kantelen bij de luisteraars”, concludeert Jeroen van Inkel, dj van Radio 2. Hij zag vorige week de reacties binnenkomen toen hij Borsato draaide. „Duidelijk twee kampen, ongeveer 15 procent zegt af te haken en te zappen. Maar het overgrote deel was positief.”

Het geschonden blazoen van Borsato (58) wordt weer opgepoetst, merkt imagodeskundige Zabeth van Veen. Daar helpt hij zelf overigens aan mee. „Dat Borsato kort na de uitspraak een wedstrijd van AZ bezocht, was strategisch heel sterk: een veilig publiek van mannen met een gedeelde passie, voetbal. Daarnaast zien mensen dat zijn ex-vrouw en kinderen hem steunen. De gedachte is dan: ‘Wie zijn wij als Nederlanders om hem dan nog af te vallen?”

De liedjes van Marco Borsato in de Top 2000 (en waar ze vorig jaar stonden)

• 35. De Waarheid (1428)
• 47. Dochters (325)
• 53. Rood (989)
• 82. Afscheid nemen bestaat niet (1276)
• 90. De Bestemming (1202)
• 93. Ik leef niet meer voor jou (1238)
• 116. Zij (1566)
• 127. Margherita (886)
• 182. Hoe het danst (met Armin van Buuren en Davina Michelle) (1261)
• 1453. Vrij Zijn (-)

Angela de Jong, columniste van deze site, kan zich hier niet in vinden. Ze fronst haar wenkbrauwen als ze hoort dat Vrij Zijn in de lijst terugkeert. „Ik vind het tamelijk belachelijk dat je weer naar een plaat wil luisteren waarin hij zingt: Amper achttien jaar, maar zoveel ouder in dit licht. Ik ben voor de rechtspraak, dat iets bewezen moet worden. Maar in dit geval heb ik genoeg gehoord over bijvoorbeeld de appjes van een man van 50 naar een jong meisje. Of ze nu 15, 16 of 17 was, dat blijft ongepast gedrag. Het verbaast me niet eens dat Marco Borsato nu weer zo populair is, hij blijft een ster en mensen willen daar het liefst niets negatiefs over horen. Maar er is wel heel weinig coulance met de slachtoffers.”

Radio-dj Daniël Dekker stopte de afgelopen jaren nooit met het draaien van Borsato’s muziek. „De radio is geen rechtbank. Zijn muziek is weliswaar minder gedraaid, maar hij is nooit weggeweest uit alle lijsten. Dat hij nu weer zo hoog komt, heeft natuurlijk te maken met het sentiment dat nou eenmaal altijd rond zo’n lijst hangt.”

In de koelkast
Borsato’s muziek heeft ‘in de koelkast’ gestaan, concludeert dj Daniël Lippens van Radio 2. „Mensen hebben lange tijd niet geweten hoe ze zich moesten voelen als ze zijn muziek hoorden. Die vrijspraak heeft daar verandering in gebracht. ‘We durven ’m nu weer mee te zingen’, zeggen zij, want het is nu eenmaal zo dat hij een oeuvre heeft met platen waar mensen hartstikke mooie herinneringen aan hebben.”

In hoeverre Borsato nog terugkeert als artiest - er kan nog hoger beroep volgen - is aan hem. Aan het publiek zal het niet liggen. „Nederland gunt hem die tweede kans”, zegt imagodeskundige Van Veen, die nog wel een tip heeft, mocht hij weer muziek uitbrengen: „Maak een mooi liedje, maar kruip niet in de slachtofferrol en geef de tegenpartij niet de schuld. Dat is cruciaal voor een succesvolle comeback.”

M.m.v. Mark den Blanken, Dennis Jansen en Edwin van der Aa
Angela Angela Angela toch :N
Ze kan het niet laten hè :')

Haar frustratie spat van het scherm :blauwoog:

Bron
.
  Miss 200.000.000! dinsdag 16 december 2025 @ 10:40:02 #35
367000 roos94
pi_219508370
Nederland Nederland w/
  dinsdag 16 december 2025 @ 10:47:03 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219508402
Wat een treurnis om daarom op die schijtliedjes te gaan stemmen.
pi_219508419
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 10:47 schreef Hexagon het volgende:
Ja, en van al die kutliedjes is er maar 1 die 's nachts, als iedereen slaapt, langskomt in de top 2000 :(
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  dinsdag 16 december 2025 @ 10:54:13 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219508444
Maar tijden zijn veranderd. Ooit vond ik Marco Borsato wel de ergste muzikale wansmaakterreur die ons ooit overkwam.

Maar sinds we artiesten als Meau, Suzan & Freek, Flemming, Nielsson en nog meer met bekakte zeikstem zingende landgenoten hebben is het referentiekader zo opgeschoven dat de scherpe randjes er vanaf zijn.
pi_219508471
quote:
Mooi.

Hopelijk zet Borsato de smaad claim naar die moeder niet door en kan iedereen verder met haar en zijn leven.
  Miss 200.000.000! dinsdag 16 december 2025 @ 10:58:53 #40
367000 roos94
pi_219508486
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 10:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mooi.

Hopelijk zet Borsato de smaad claim naar die moeder niet door en kan iedereen verder met haar en zijn leven.
Er komt vast wel een boek.

NATHALIE THIELEN
- mijn ware verhaal -
pi_219508529
quote:

[..]
Mooi.

Hoop juist dat ie die wel doorzet :Y
pi_219508533
quote:

[..]
Mooi.

Juist wel, anders blijft Nathalie doorgaan.
  dinsdag 16 december 2025 @ 11:40:07 #43
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219508755
quote:
Mooi, dan zal die fijn de kerstdagen in gaan.
pi_219508769
Ze hadden dus geen poot om op te staan.

Hoop dat Marco en gezin mooie feestdagen hebben. Mag wel na al dit gezeik.
Nadeel: die kutmuziek komt nu ook weer op de radio.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 16 december 2025 @ 11:48:28 #45
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219508800
En Angela de Jong mag ook wel eens leren dat vrijspraak betekend dat je in de ogen van de wet onschuldig bent.
En ook dat meisjes ook nog wel eens liegen en niet altijd 100% gelijk hebben.

Onschuldig tot bewezen schuld, dat gelde bij Marco al helemaal niet.
Columnisten als Angela en John vallen de rechtstaat alleen maar verder aan door door te blijven hameren op Marco.

https://www.instagram.com/reel/DSS160rktd-/
pi_219508805
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 10:54 schreef Hexagon het volgende:
Maar tijden zijn veranderd. Ooit vond ik Marco Borsato wel de ergste muzikale wansmaakterreur die ons ooit overkwam.

Maar sinds we artiesten als Meau, Suzan & Freek, Flemming, Nielsson en nog meer met bekakte zeikstem zingende landgenoten hebben is het referentiekader zo opgeschoven dat de scherpe randjes er vanaf zijn.
Waaaw. Ben het een keer met Hexagon eens merk ik. Op dit onderwerp dan.

Wat luister je zelf dan graag?
1947-2016
  dinsdag 16 december 2025 @ 11:50:41 #47
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219508819
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waaaw. Ben het een keer met Hexagon eens merk ik. Op dit onderwerp dan.

Als ik moet gokken Metal / punk

Metal fans zijn vaak extreem neerbuigend naar andere soorten muziek
  dinsdag 16 december 2025 @ 11:50:59 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219508824
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:49 schreef Red_85 het volgende:

Vooral veel dance/electronica en nog bepaalde hiphop en rock.

En wat betreft Nederlandstalige muziek vind ik dingen als Roosbeef, Spinvis en de jaren 80 Nederpop wel leuk.
  dinsdag 16 december 2025 @ 11:51:37 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219508830
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:50 schreef Zoddie het volgende:

[..]

Nee Metal kan ik helemaal niks mee.
pi_219508852
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:43 schreef Red_85 het volgende:
Ze hadden dus geen poot om op te staan.

Hoop dat Marco en gezin mooie feestdagen hebben. Mag wel na al dit gezeik.
Nadeel: die kutmuziek komt nu ook weer op de radio.
Nu die moeder aanklagen voor smaad.
pi_219508856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:48 schreef Zoddie het volgende:
En Angela de Jong mag ook wel eens leren dat vrijspraak betekend dat je in de ogen van de wet onschuldig bent.

Columnisten als Angela en John vallen de rechtstaat alleen maar verder aan door door te blijven hameren op Marco.

Die vieze appjes aan een kind zijn simpelweg nooit weersproken, daar heeft Angela de Jong ( :r ) zowaar een goed punt.

Dat je niet schuldig bent bevonden aan seksueel misbruik betekent uiteraard niet dat Marco geen ontzettende viespeuk is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 16 december 2025 @ 11:57:05 #52
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219508864
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 10:47 schreef Hexagon het volgende:
Waarom is dat treurnis
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator dinsdag 16 december 2025 @ 11:57:43 #53
pi_219508870
6 Borsato liedjes in de top 100.

Ja het OM denkt: Nederland heeft gesproken! Dan maar geen hoger beroep.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219508872
quote:

[..]

Oew, dan spreek je toch echt tegen de verkeerde.

Hier een die hard metal/hard rock/skate punk fan sprekende en kan van mezelf zeggen dat ik toch best een brede muzieksmaak en kennis heb. Tot mijn verbazing wordt dat iedere keer bij pubquizen enzo wel bevestigd.
Het enige waar ik echt niks mee heb is NL's talig, celine dion, maria kerrie en hardstyle.

Ik kan zelfs de old school rap nog wel eens grappig vinden en ook een shitload waar mijn vriendin naar luistert kan ik best hebben.

Denk dat je een beetje projecteert want juist de metal/hard rock/skate punk scene kan op veel afkeuring rekenen van de top40 mainstream luisteraars die die mensen vaak direct wegzetten met hun standaard 'gatver! dat luister je toch niet!!!!!?' en vervolgens autotune pop nummers in starten.
1947-2016
pi_219508874
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:48 schreef Zoddie het volgende:

Hij is vooral technisch vrijgesproken. Dat neemt niet weg dat hij extreem verwerpelijk gedrag heeft vertoont.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219508885
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hij is vooral technisch vrijgesproken. Dat neemt niet weg dat hij extreem verwerpelijk gedrag heeft vertoont.
Dit. En daarom stuit het me tegen de borst dat half Nederland weer zijn voeten aan het kussen is. Zijn we nou met zijn allen echt zo simpel?
  dinsdag 16 december 2025 @ 12:00:45 #57
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219508894
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:56 schreef Caland het volgende:

[..]
Die vieze appjes aan een kind zijn simpelweg nooit weersproken, daar heeft Angela de Jong ( :r ) zowaar een goed punt.

Dat je niet schuldig bent bevonden aan seksueel misbruik betekent uiteraard niet dat Marco geen ontzettende viespeuk is.
Maar hoeveel moet je iemand daarvoor straffen?
Al 6 jaar is zijn hele wereld ingestort, zijn imago is al naar de klote.
En het zal nooit meer volledig herstellen.

Wat dat betreft heeft die al meer straf gehad dan onbekende Nederlanders die nog veel meer hebben gedaan.

Na zo'n uitspraak moet je er dan ook gewoon een punt achter zetten, en niet op een kruistocht blijven gaan om een paar appjes. :')
pi_219508904
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 12:00 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Maar hoeveel moet je iemand daarvoor straffen?
Al 6 jaar is zijn hele wereld ingestort, zijn imago is al naar de klote.
En het zal nooit meer volledig herstellen.

Wat dat betreft heeft die al meer straf gehad dan onbekende Nederlanders die nog veel meer hebben gedaan.

Na zo'n uitspraak moet je er dan ook gewoon een punt achter zetten, en niet op een kruistocht blijven gaan om een paar appjes. :')
Je kan toch gewoon blijven benoemen dat iemand een enorme viespeuk is als het een enorme viespeuk is.

Zie daar het probleem niet in. Moet diegene maar geen enorme viespeuk zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 16 december 2025 @ 12:05:17 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219508925
Slotje dan maar.
pi_219509233
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 12:05 schreef Tengano het volgende:
Slotje dan maar.
Ho ff, er ligt nog een stevige aanklacht.
pi_219509240
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 12:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Er ligt helemaal niets meer.
  dinsdag 16 december 2025 @ 12:45:14 #62
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219509247
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 12:43 schreef ootjekatootje het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 12:44 schreef raptorix het volgende:
Ehhhhh..... :{
  dinsdag 16 december 2025 @ 12:47:51 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219509276
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:57 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Waarom is dat treurnis
Je vind ze goed of niet.

Niet omdat je de zanger ervan zo zielig vind.
  Moderator dinsdag 16 december 2025 @ 13:06:53 #64
pi_219509399
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 12:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je vind ze goed of niet.

Niet omdat je de zanger ervan zo zielig vind.
Weet niet of ze op hem stemmen vanuit medelijden of omdat men hem heeft ge-"uncancelled"
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219509440
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 12:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Is het al duidelijk of Marco zijn zaak doorzet van het doen van een valse aangifte?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_219509508
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:13 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Is het al duidelijk of Marco zijn zaak doorzet van het doen van een valse aangifte?
Volgens mij is dat technisch niet aan Marco maar aan het OM.
pi_219509589
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dit. En daarom stuit het me tegen de borst dat half Nederland weer zijn voeten aan het kussen is. Zijn we nou met zijn allen echt zo simpel?
Er is geen bewijs dat hij aan haar kutje heeft gezeten. Is wel een verschil in echt aan raken en ongepast appen. Voor dat is hij door de samenleving al genoeg gestraft.
pi_219509628
quote:

[..]
Mooi.

Hopelijk zet hij zijn claim wel door.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 16 december 2025 @ 13:41:05 #69
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219509636
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Weet niet of ze op hem stemmen vanuit medelijden of omdat men hem heeft ge-"uncancelled"
Marco stond altijd al wel veel en vrij hoog in de Top 2000.
Maar hij zal vast dit jaar wel gemiddeld hoger liggen.
  dinsdag 16 december 2025 @ 14:09:15 #70
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219509835
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 10:54 schreef Hexagon het volgende:

Vergeleken met een Roxy Dekker lijkt zelfs z'n lastig te verteren post-Binnen-oeuvre (t/m Binnen ging het vaak nog wel) nog wel wat.

Hoewel 'Dochters' me bijna met dingen laat gooien van ellende.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eightyone op 16-12-2025 16:52:26 (tikfout) ]
pi_219510501
quote:

[..]

Dat is niet waar, ik ben een metal fan maar kan zeker andere genres waarderen
pi_219510508
quote:
[..]
Precies

Wat mij nog het meest stoort is dat zijn muziek niet meer gedraaid mag worden
Dan kun je iedere artiest wel gaan cancelen (of denkt een columniste zoals Angela dat zij allemaal heilig zijn?)

Misschien mishandelde Van Gogh z'n hond wel
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen!
pi_219510514
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dit dus, het blijft voor mij een dubieus mannetje, rare omgang met een meid van 15 maar het recht heeft gesproken en hij is vrijgesproken en nu moet alles maar weer vergeten worden
  dinsdag 16 december 2025 @ 16:25:43 #74
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219510648
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 14:09 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Vergeleken met een Roxy Dekker lijkt zelfs z'n lastig te verteren post-Binnen-ouvre (t/m Binnen ging het vaak nog wel) nog wel wat.

Hoewel 'Dochters' me bijna met dingen laat gooien van ellende.
oeuvre
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219510755
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 15:57 schreef Kakadylo het volgende:

[..]
Precies

Dan kun je iedere artiest wel gaan cancelen (of denkt een columniste zoals Angela dat zij allemaal heilig zijn?)

Hij is nooit van spotify verwijderd hoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219510773
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 16:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij is nooit van spotify verwijderd hoor.
De publieke mores
pi_219510837
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 15:57 schreef Kakadylo het volgende:

[..]
Precies

Klopt, als je dan toch een lijn trekt dan zou je Hazes ook niet meer moeten draaien, die ontkende niet eens dat hij met een minderjarige ging.
pi_219510884
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, als je dan toch een lijn trekt dan zou je Hazes ook niet meer moeten draaien, die ontkende niet eens dat hij met een minderjarige ging.
Of jongeren die zich druk maken om mensenrechten maar vervolgens wel kaartjes kopen voor een vrouwenmepper
pi_219510917
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:57 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Waarom is dat treurnis
omdat je moet stemmen op liedjes die je het leukste vind, niet op zielige mensen die kanker hebben of vorige maand dood zijn gegaan of al dan niet hebben zit flikflooien met minderjarige meisjes
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  Moderator dinsdag 16 december 2025 @ 17:27:28 #80
pi_219510953
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:23 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
omdat je moet stemmen op liedjes die je het leukste vind, niet op zielige mensen die kanker hebben of vorige maand dood zijn gegaan of al dan niet hebben zit flikflooien met minderjarige meisjes
Moeten hunnie zelf weten
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  dinsdag 16 december 2025 @ 17:28:17 #81
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219510959
quote:

[..]
Nou ja, een lolletje is het daadwerkelijk niet.

Maar gewoon stemmen op wat je echt goed vindt heeft ook mijn voorkeur.
pi_219510976
quote:

[..]
Je moet helemaal niks
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219511045
quote:

[..]
Toe maar ... "extreem" nog wel :')
Appjes noem ik niet "extreem". Verkrachting, dát is extreem.

En bijna elke vrijspraak van een zedendelict is een "technische vrijspraak". Fijn dat je dan toch nog door Jan, An(gela) en Alleman gestigmatiseerd wordt als kindermisbruiker "want het is alleen niet bewezen maarrrrrr ...."
.
  dinsdag 16 december 2025 @ 17:47:00 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219511057
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:45 schreef r_one het volgende:

[..]

En bijna elke vrijspraak van een zedendelict is een "technische vrijspraak". Fijn dat je dan toch nog door Jan, An(gela) en Alleman gestigmatiseerd wordt als kindermisbruiker "want het is alleen niet bewezen maarrrrrr ...."
Ik vind Marco een viespeuk en daar kan geen enkele vrijspraak iets aan veranderen.
pi_219511074
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 15:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit dus, het blijft voor mij een dubieus mannetje, rare omgang met een meid van 15
Nee, rare omgang in Huize Thielen. Daar waren meer volwassenen dan alleen Marco.
quote:
maar het recht heeft gesproken en hij is vrijgesproken en nu moet alles maar weer vergeten worden
Wat wil je dan? Helemaal niks vergeten? Hem tóch nog publiekelijk/moreel 'schuldig' betitelen?
.
pi_219511082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vind Marco een viespeuk en daar kan geen enkele vrijspraak iets aan veranderen.
Dat mag jij vinden.

Ook een extreem vieze viespeuk?
.
  dinsdag 16 december 2025 @ 17:52:34 #87
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219511093
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:50 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden.

Ook een extreem vieze viespeuk?
Wat maakt het uit, ieder z’n eigen mening en gedachten over die man.
Kan jou het schelen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219511102
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat maakt het uit, ieder z’n eigen mening en gedachten over die man.
Kan jou het schelen.
Helder.
Topantwoord ^O^

Ik vroeg het alleen aan @Momo , detail :{w
.
pi_219511105
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:49 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee, rare omgang in Huize Thielen. Daar waren meer volwassenen dan alleen Marco.
[..]
Wat wil je dan? Helemaal niks vergeten? Hem tóch nog publiekelijk/moreel 'schuldig' betitelen?
Nou ik ga als vriend van de familie geen lingerie kopen voor hun 15 jarige dochter, het is niet dat het niet mag maar het is wel wat vreemd zeker als je ook nog een BN-er bent want de kans dat dit op straat komt is aanwezig

Niet publiekelijk, kijk van mij mag hij weer optreden en liedjes uitbrengen, mij schaadt dat niet maar ik zal zijn muziek zelf nooit draaien
pi_219511112
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:45 schreef r_one het volgende:

[..]

Misschien moet je eens terug naar het groepje begrijpend lezen :') :') :') :')
pi_219511130
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nou ik ga als vriend van de familie geen lingerie kopen voor hun 15 jarige dochter, het is niet dat het niet mag maar het is wel wat vreemd zeker als je ook nog een BN-er bent want de kans dat dit op straat komt is aanwezig
Hij was meer dan "een vriend".

En nee , nou geen flauwe grapjes maken, het is een feit dat hij de vervangende rol van haar biologische vader opgespeld kreeg
quote:
Niet publiek, kijk van mij mag hij weer optreden en liedjes uitbrengen, mij schaadt dat niet maar ik zal zijn muziek zelf nooit draaien
Een muzikaal oeuvre is niet onderscheidend voor iemands morele verwerpelijkheid.
.
pi_219511136
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Misschien moet je eens terug naar het groepje begrijpend lezen :') :') :') :')
Begrijpend lezen is extreem moeilijk voor mij :{w :{w :{w :{w
.
pi_219511142
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:59 schreef r_one het volgende:

[..]
Hij was meer dan "een vriend".

En nee , nou geen flauwe grapjes maken, het is een feit dat hij de vervangende rol van haar biologische vader opgespeld kreeg
[..]
Een muzikaal oeuvre is niet onderscheidend voor iemands morele verwerpelijkheid.
Maar dan nog zou ik dat zelf nooit doen die lingerie kopen voor dat meisje

Met het tweede punt ben ik wel eens met je
pi_219511153
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 18:02 schreef Cupfighter het volgende:
Maar dan nog zou ik dat zelf nooit doen die lingerie kopen voor dat meisje
Zou je het wel doen als het je eigen (biologische of stief-) dochter is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_219511157
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 18:06 schreef r_one het volgende:

[..]

SPOILER
Zou jij aan je dochter sturen dat vingeren wellicht helpt bij het in slaap komen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219511162
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 18:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Zou jij aan je dochter sturen dat vingeren wellicht helpt bij het in slaap komen?
Dat was de vraag niet, het gaat hier om 'shoppen' met/voor je (stief-)dochter.

En Marco's antwoord was trouwens "nee".
.
pi_219511165
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 18:06 schreef r_one het volgende:

[..]

SPOILER
_O- Ik wist dat die grap zou komen in de spoiler

Nee ik zou dat aan mama overlaten
pi_219511168
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 18:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
_O- Ik wist dat die grap zou komen in de spoiler
Daar wachtte je toch gewoon op hè?! :D
quote:
Nee ik zou dat aan mama overlaten
En als er geen mama (meer) is?
.
pi_219511177
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 18:09 schreef r_one het volgende:

[..]
En als er geen mama (meer) is?
Dan zou ik samen met dochter gaan of dochter het zelf laten kopen want ze is al 15
pi_219511191
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 18:11 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dan zou ik samen met dochter gaan of dochter het zelf laten kopen want ze is al 15
Dochter van 15 wil heel graag dat JIJ meegaat.

Eventuele mama wil heel graag dat JIJ pint :')
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')