Mensen op Twitter hebben doorgaans een IQ gelijk aan hun schoenmaat.quote:Op zaterdag 6 december 2025 22:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Pareltje van Twitter;
Dus morgenvroeg bij de herhaling van #EvenTotHier zien kinderen een scheldende #sinterklaas waarover gezegd wordt dat hij niet bestaat?!?!
Dit straatje vegen ze niet schoon!!
@:eventothier
True, maar het leest wel lekker weg zoquote:Op zaterdag 6 december 2025 22:52 schreef Oriente het volgende:
[..]
Mensen op Twitter hebben doorgaans een IQ gelijk aan hun schoenmaat.
Ondertussen heeft de schuimbekkende Telegraaf niet eens door dat zij ook "verraden" dat de hoofdpiet eigenlijk gewoon Niels van der Laan isquote:Op zaterdag 6 december 2025 22:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Pareltje van Twitter;
Dus morgenvroeg bij de herhaling van #EvenTotHier zien kinderen een scheldende #sinterklaas waarover gezegd wordt dat hij niet bestaat?!?!
Wat nou als de kindertjes dat tegenkomen op hun Tiktok!! Schande, schande!!quote:Op zaterdag 6 december 2025 23:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ondertussen heeft de schuimbekkende Telegraaf niet eens door dat zij ook "verraden" dat de hoofdpiet eigenlijk gewoon Niels van der Laan is
Ja want kinderen kijken naar Even tot hierquote:Op zaterdag 6 december 2025 22:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Pareltje van Twitter;
Gelukkig zijn ze op een leeftijd dat ze het nog niet begrijpen maar anders..quote:Op zondag 7 december 2025 00:35 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja want kinderen kijken naar Even tot hier
Haha inderdaad! Zodra hij begon te praten klingelde de broodje-poep-bel meteen!!quote:
Het zou verboden moeten worden dat sommige mensen zich voortplantenquote:Op zondag 7 december 2025 00:35 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja want kinderen kijken naar Even tot hier
quote:Niels van der Laan en Jeroen Woe zijn uitgeroepen tot Mediapersonen van het Jaar. De makers van het populaire BNNVARA-programma Even tot hier kregen de titel van mediavakblad Broadcast Magazine. Het presentatieduo ontving de bijbehorende wisselbeker dinsdag in Beeld & Geluid in Hilversum.
"Het was een hectisch jaar met heel veel fijne Even tot hier-uitzendingen", zei Van der Laan tijdens de uitreiking. "We dachten op een gegeven moment dat we het roer moesten omgooien. Je hebt een programma en na een x aantal jaar moet dat nieuw of op de schop. Maar wij merkten dat de tijd om ons heen zo veranderde en zo grillig werd, dat we juist een vaste waarde wilden blijven. Ik vind dit wel een hele mooie bekroning voor die keuze."
De Scary Pocketscover was een stuk beter dan het origineel:quote:Op zaterdag 13 december 2025 21:53 schreef Felagund het volgende:
Ze hebben er wel een matig jaren-90 nummer voor genomen.
Oh deze keer niet behquote:Op zaterdag 13 december 2025 00:06 schreef NailQueen het volgende:
Morgen Vanavond is de laatste aflevering toch? Dan verwacht ik een simpel liedje over 2025![]()
Bekijk deze YouTube-video
Misschien volgende week bij de compilatie?quote:
Meehh!quote:
Toch nog een overzicht!quote:
Voetnoot in de Nederlandse politiek.quote:Op zaterdag 13 december 2025 22:06 schreef Felagund het volgende:
Ik was van het bestaan van NSC alweer vergeten.
19, 5 zijn al in UKRquote:Op zaterdag 13 december 2025 22:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hoeveel ambulances zijn het van dat bedrag?
quote:De aanschaf van een nieuwe, volledig uitgeruste ambulance kost
minimaal zo'n ¤ 125.000 voor een basismodel, maar kan oplopen tot ¤ 250.000 of meer afhankelijk van de specifieke medische apparatuur en het type voertuig (bijv. een busje of een groot type), waarbij de techniek en inrichting het meeste kosten, en tweedehands ambulances beschikbaar zijn vanaf enkele duizenden euro's tot tienduizenden euro's.
quote:
Is net alsof ze geen tijd hadden om iets in te studeren.quote:Op zaterdag 13 december 2025 22:03 schreef Eightyone het volgende:
Het mekkerlied is geen hoogtepunt in hun carrière.
En ze hadden Dio met Tijdmachine al geboekt om 2025 samen te vatten.quote:Op zaterdag 13 december 2025 22:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Is net alsof ze geen tijd hadden om iets in te studeren.
Ze zijn in het voorjaar weer terug zeiden ze.quote:Op zaterdag 13 december 2025 23:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat zijn die seizoenen tegenwoordig kort zeg.
Hopelijk komt er ook een 15de seizoen. Maar dat heb ik ze niet horen aankondigen.
Ik vond dat ie het wel goed deed, heb m een keer live gezien toen ie daadwerkelijk de hit tijdmachine had en dat was euh matig.quote:Op zaterdag 13 december 2025 22:42 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En ze hadden Dio met Tijdmachine al geboekt om 2025 samen te vatten.
Tijdmachine is erg jeugdsentiment voor mij. Ik kan het nog steeds meezingen. Leuk om hem weer even te zien. Hij is niets veranderdquote:Op zondag 14 december 2025 15:39 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik vond dat ie het wel goed deed, heb m een keer live gezien toen ie daadwerkelijk de hit tijdmachine had en dat was euh matig.
Dat is het al jarenquote:Op zaterdag 4 april 2026 11:30 schreef NailQueen het volgende:
Miguel Wiels zit trouwens in de band van de K3 Originals dus ik verwacht dat dit een running joke gaat worden
Ja ik bedoel meer dat ze nu weer terug zijn en de concerten lopen samen met het nieuwe seizoen. Dus het kan best zijn dat Miguel het een paar keer moet afweten. Daar kunnen ze mooi op inhakenquote:Op zaterdag 4 april 2026 11:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is het al jaren![]()
Miguel is al jaren lang de componist voor vele K3 hits...
Bijna iets voor hier: GC / Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt! Deel 111
Zal vanmiddag opgenomen zijn.quote:
Ik denk het ook niet.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:50 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat sowieso maar dat zal er wel geen middagshow van K3 zijn
Daar zat ik niet ver van af. Nu al veel meer K3 grappen dan normaalquote:Op zaterdag 4 april 2026 11:30 schreef NailQueen het volgende:
Miguel Wiels zit trouwens in de band van de K3 Originals dus ik verwacht dat dit een running joke gaat worden
Was al vanaf het gebin een item.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:03 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Daar zat ik niet ver van af. Nu al veel meer K3 grappen dan normaal
Dat deed Michiel.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:10 schreef spapaars het volgende:
Er is iets anders voor de muziek
Geen aankodiging van de blazers.
[ afbeelding ]
Jawel, hij introduceerde de blazers.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:12 schreef spapaars het volgende:
[..]
Maar geen andere muzikanten.
Tot nu toe niet erg scherp.
Misschien maken ze het zichzelf dit seizoen iets makkelijker en hoeft het geen nummer van de artiest zelf te zijn die ze verbouwenquote:
Zijn nummer Frans Duits had misschien nog gepast.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Misschien maken ze het zichzelf dit seizoen iets makkelijker en hoeft het geen nummer van de artiest zelf te zijn die ze verbouwen
Vond het ook een matige aflevering.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:40 schreef PoesInDoos het volgende:
Imo geen sterke seizoensopener. Er is dan ook weinig grappigs gebeurd afgelopen maanden.
Oleg-item was wel cool.
Oh dat is een goede ja, daar had ik niet bij stilgestaan.quote:Op zondag 12 april 2026 09:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vond het ook een matige aflevering.
Maar het helpt wellicht niet in de voorbereiding dat Jeroen Woe maandenlang behoorlijk ziek is geweest en pas een week of 2 weer op de been is.
Misschien heeft dat nog invloed gehad.
Vroeger werden dit soort dingen gemaakt door illustratoren, animatoren, acteurs, grimeurs en andere vakmensen, die er ook voor werden betaald. Die zitten nu vaak werkloos thuis omdat de slopmachine hun werk heeft overgenomen.quote:Op zondag 12 april 2026 13:06 schreef NailQueen het volgende:
Als AI goed wordt gebruikt en alleen voor het komische effect heb ik er geen problemen mee. Die horror-eerste kamer was misschien een beetje te veel van het goede.
De publieke omroep heeft ook niet zoveel geld meer hé.quote:Op zondag 12 april 2026 13:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vroeger werden dit soort dingen gemaakt door illustratoren, animatoren, acteurs, grimeurs en andere vakmensen, die er ook voor werden betaald. Die zitten nu vaak werkloos thuis omdat de slopmachine hun werk heeft overgenomen.
Dan verzinnen ze maar betere grappen. Veel van die ai slop vond ik uitermate flauw en weinig toevoegen.quote:Op zondag 12 april 2026 13:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De publieke omroep heeft ook niet zoveel geld meer hé.
Dat vind ik al jaren een terugkerend feit, dus dat verbaast me niet meer.quote:Op maandag 13 april 2026 15:20 schreef Irri-tante het volgende:
Het stuk met de alwetende had wat mij betreft niet gehoeven. Kan een stuk beter.
Toen Miguel heel commerciëel een K3-hit ging spelen na de gestelde vraag en Niels en Jeroen hem bruut afkapten heb ik wel het hardst gelachen.quote:Op maandag 13 april 2026 14:32 schreef GereDathan het volgende:
Bijzonder matige en flauwe seizoensopening. Heel veel goedkope AI en de gimmick met Miquel begon grappig maar werd vervelend.
Oleg was wel verrassend en gun hem en zijn inzet elke eurocent die hij hiermee binnenhaalt. Maar hoop niet dat een heel seizoen blijft, er zijn wel meer mensen en doelen die op een of andere manier wat steun kunnen gebruiken.
Ach, die Oleg en de show eromheen kan nog wel. Maar die zombie Eerste Kamer sloeg nergens opquote:Op maandag 13 april 2026 15:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat vind ik al jaren een terugkerend feit, dus dat verbaast me niet meer.
[..]
Toen Miguel heel commerciëel een K3-hit ging spelen na de gestelde vraag en Niels en Jeroen hem bruut afkapten heb ik wel het hardst gelachen.
Ja, maar het IS niet shockerend, dat is het hele punt.quote:Op maandag 13 april 2026 21:22 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Jezus, waar je je aan stoort. Ben je al eens bij een gemiddelde cabaretier geweest? Dat is nu eenmaal hoe publiek reageert op iets shockerends.
Voor het brave vara-publiek is het zelfs al shockerend als ze kut zeggen.quote:Op maandag 13 april 2026 21:46 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja, maar het IS niet shockerend, dat is het hele punt.
Brave vara-publiek? Wie zitten daar in?quote:Op maandag 13 april 2026 22:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Voor het brave vara-publiek is het zelfs al shockerend als ze kut zeggen.
Brave vara-boomers die thuis een abonnement op de papieren vara-gids hebben, altijd PvdA hebben gestemd, en met weemoed terugdenken aan de tijd van Marcel van Dam, want die wist het altijd zo mooi te zeggen, en zo beschaafd! Echt heel anders dan die Van der Laan die altijd zo grof in de mond is, met z'n "kut" en z'n "godver".quote:Op maandag 13 april 2026 22:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Brave vara-publiek? Wie zitten daar in?
Joh, dat zijn inmiddels 90-plussers..quote:Op maandag 13 april 2026 22:22 schreef Farenji het volgende:
[..]
Brave vara-boomers die thuis een abonnement op de papieren vara-gids hebben, altijd PvdA hebben gestemd, en met weemoed terugdenken aan de tijd van Marcel van Dam, want die wist het altijd zo mooi te zeggen, en zo beschaafd! Echt heel anders dan die Van der Laan die altijd zo grof in de mond is, met z'n "kut" en z'n "godver".
Nee joh, zelfs Van Dam is nog maar 88.quote:Op maandag 13 april 2026 22:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Joh, dat zijn inmiddels 90-plussers..
quote:Op maandag 13 april 2026 22:29 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee joh, zelfs Van Dam is nog maar 88.
Ze staan er niet zo goed voor. Het kampioenschap is al naar PSVquote:Op zaterdag 18 april 2026 21:47 schreef NailQueen het volgende:
Speelt Ajax zo slecht? Ik volg geen voetbal
Anders gaat dat wel een staartje krijgenquote:Op zaterdag 18 april 2026 22:33 schreef svann het volgende:
[..]
Jammer dat die identiteitsfraude wel AI geweest zal zijn.
Geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:26 schreef Felagund het volgende:
Dat antwoord van Habtuma klopt toch ook niet? 1208,27 is de maximale prijs van een middenhuurwoning.
Praktijk is anders.quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
https://www.volkshuisvest(...)ale-huurprijsgrenzen
Ja.
Er zijn zat woningen die duurder zijn, maar dat zijn dan dus geen middenhuurwoningen maar vrije sector woningenquote:
Er is volgens mij daar tussen geen verschil, middenhuur is een huurhuis waarbij de huur zo hoog is dat je geen huursubsidie krijgt, dat is bij de vrije sector sowieso.quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er zijn zat woningen die duurder zijn, maar dat zijn dan dus geen middenhuurwoningen maar vrije sector woningen
Er is wel degelijk verschil tussen middenhuur en vrije sector huur: https://www.rijksoverheid(...)g-in-de-vrije-sector.quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Er is volgens mij daar tussen geen verschil, middenhuur is een huurhuis waarbij de huur zo hoog is dat je geen huursubsidie krijgt, dat is bij de vrije sector sowieso.
Kan er geen touw aan vast knopen. Maar goed, bij een middenhuurwoning krijg je geen huursubsidie?quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er is wel degelijk verschil tussen middenhuur en vrije sector huur: https://www.rijksoverheid(...)g-in-de-vrije-sector
quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kan er geen touw aan vast knopen. Maar goed, bij een middenhuurwoning krijg je geen huursubsidie?
In principe niet nee.quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kan er geen touw aan vast knopen. Maar goed, bij een middenhuurwoning krijg je geen huursubsidie?
Nou dan? Wat is dan het verschil tussen middenhuur en vrije sector huur?quote:Op zaterdag 25 april 2026 23:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
[..]
In principe niet nee.
De hoogte van de huur.quote:Op zaterdag 25 april 2026 23:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou dan? Wat is dan het verschil tussen middenhuur en vrije sector huur?
Ok, snap het, alleen de discussie erover weer niet.quote:Op zaterdag 25 april 2026 23:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De hoogte van de huur.
Huur tot EUR 932,93: sociale huur
Huur hoger dan EUR 932,93 maar maximaal EUR 1228,07: middenhuur
Huur hoger dan EUR 1228,07: Vrije sector
En een tweede verschil is dat, in tegenstelling tot sociale en middenhuur, vrije sectorhuur geen maximale huurprijs kent.
Ik heb hetzelfde. De scherpte lijkt eraf, het lijkt meer op de automatische piloot te gaan ofzo.quote:Op zondag 26 april 2026 09:14 schreef Paul het volgende:
Ik merk dat ik dit seizoen 'even tot hier' minder vind
Waarom kan ik niet goed zeggen, maar merk dat ik meer afdwaalt of doorspoel 😅
Ik vind het ook minder, buiten Miguel die K3 ging promoten en de heren die daar tegenin gingen geen memorabel moment nog gehad dit seizoen. Maar wellicht komt dat nog. Ze hebben wellicht ook minder goede voorbereiding gehadquote:Op zondag 26 april 2026 18:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde. De scherpte lijkt eraf, het lijkt meer op de automatische piloot te gaan ofzo.
Voorgaande jaren zat er minimaal één grap of lied per uitzending waarbij ik hardop moest lachen, maar tot nu toe blijft het bij glimlachen en een grap wel aardig gevonden vinden, maar dat is het dan ook wel.
Denk dat de inspiratie een beetje op aan het raken is bij het team.
Eens, maar de aflevering van nu vind ik beterquote:Op zondag 26 april 2026 09:14 schreef Paul het volgende:
Ik merk dat ik dit seizoen 'even tot hier' minder vind
Waarom kan ik niet goed zeggen, maar merk dat ik meer afdwaalt of doorspoel 😅
Zal morgen terugkijken dan sgatquote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Eens, maar de aflevering van nu vind ik beter
Het liedje is subliem.quote:
Hun eigen liedje wel ja.quote:
Die kijkt toch echt elke week naar Even tot Hier?quote:
Tuurlijk!quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:44 schreef Felagund het volgende:
Die kijkt toch echt elke week naar Even tot Hier?
Neel is echt een player.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:57 schreef golfer het volgende:
100 jarige lesbo met een vriendin van 72 jaar.
Jong blaadje.
Ik blijf twijfelen of die Neel nou Nelis of Neeltje is, zie je niet altijd zo bij die hoogbejaarden.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:57 schreef golfer het volgende:
100 jarige lesbo met een vriendin van 72 jaar.
Jong blaadje.
Wat bedoel je daarmee? Heb je daar voorbeelden van?quote:Op zondag 3 mei 2026 08:24 schreef FlippingCoin het volgende:
even teruggekeken
vind het eendimensionaal geworden
ja, wanneer ik eerder dit programma keek namen ze ook vele mensen op de hak, maar was er vaak nog wel een maar in het verhaal. Een moment waarop ze zichzelf verplaatsten in de persoon of groep personen die ze als onderwerp voor de grap hebben gekozen, om te laten zien dat hoe grappig dan wel dom iets was, het nog ergens vandaan komt. Ik heb het idee dat dit verdwenen is, dat het nu simpelweg grappen maken over mensen is geworden. Meer richting een niveau van mensen gewoon belachelijk maken.quote:Op zondag 3 mei 2026 11:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Heb je daar voorbeelden van?
Dat vind ik niet. Maar goed, iedereen z'n eigen mening.quote:Op zondag 3 mei 2026 12:09 schreef FlippingCoin het volgende:
ja, wanneer ik eerder dit programma keek namen ze ook vele mensen op de hak, maar was er vaak nog wel een maar in het verhaal. Een moment waarop ze zichzelf verplaatsten in de persoon of groep personen die ze als onderwerp voor de grap hebben gekozen, om te laten zien dat hoe grappig dan wel dom iets was, het nog ergens vandaan komt. Ik heb het idee dat dit verdwenen is, dat het nu simpelweg grappen maken over mensen is geworden. Meer richting een niveau van mensen gewoon belachelijk maken.
Wat vind je niet? Dat er een verandering is in het programma? Dat het mensen belachelijk maken is? Iets anders?quote:Op zondag 3 mei 2026 12:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Maar goed, iedereen z'n eigen mening.
Dat er een verandering is.quote:Op zondag 3 mei 2026 12:17 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat vind je niet? Dat er een verandering is in het programma? Dat het mensen belachelijk maken is? Iets anders?
Ja, ze durven blijkbaar ook niet aan om iets minder mainstream artiesten zoals Eefje de Visser, Aafke Romeijn of Fresku uit te nodigen. Dan is het logisch dat de grote namen met tal van hits vaker terugkeren, zoals met Paul de Munnik ook al gebeurde.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:42 schreef NailQueen het volgende:
Guus Meeuwis voor de 2e keer
Nouja goed na 100 afleveringen zijn de artiesten ook wel een beetje op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Gretzl op 03-05-2026 23:28:19 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
De kijkcijfers van de eerste 3 afleveringen van dit seizoen bevestigen dat de grootste hype voorbij is. Een stuk lager dan een jaar geleden.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:24 schreef FlippingCoin het volgende:
even teruggekeken
vind het eendimensionaal geworden
quote:Op maandag 16 december 2024 10:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)iek-pamflet-geworden
Roep het al zeker 1,5 jaar en het begint nu echt op steeds meer plekken door te dringen. Op de socials zie je bovenstaande mening steeds vaker en ook in dit topic begint het te rommelen. Zoals iemand het hier terecht noemde, het concept wordt sleets. De inhoud is zoals deze column ook laat zien steeds meer mensen een doorn in het oog.
quote:Even tot hier is één boos politiek pamflet geworden
Wat is er met Even tot hier aan de hand? Het programma van Jeroen Woe en Niels van der Laan scoort nog steeds hartstikke goed hoor, dus nog geen kijkcijferpaniek. Zo keken er zaterdag ruim 1,6 miljoen mensen en was de show het best bekeken televisieprogramma van de dag. Maar toch scoren de afleveringen dit hele seizoen wel zo'n 100.000 tot 200.000 kijkers minder dan een jaar geleden. En dat is toch opmerkelijk.
Zelf valt me op dat de show dit najaar wel heel erg politiek is geworden. Het is eigenlijk een groot boos politiek pamflet. Met elke week het kapsel van Fabertje hier en de tranen van Pieter Omtzigt daar. Daarnaast zit er een stuk minder humor in dan voorheen. Er valt gewoonweg minder te lachen. Jammer. Ik merk zelf dat ik er minder geconcentreerd naar kijk, me soms zelfs verveel en als ik niet live-, maar terugkijk vaker op de vooruitknop druk, in plaats van dat ik elke minuut wil zien zoals vroeger. Meer mensen hebben dat blijkbaar want de kijkcijfers zakken dus iets.
Het is na deze reeks, misschien wel gewoon tijd om de formule van Even tot hier wat op te frissen en aan te scherpen. Vaak is het namelijk zo dat een echte kijkcijferval van een televisieprogramma pas komt, een seizoen nadat het format is uitgewerkt. Om maar een metafoor te gebruiken: metaalmoeheid zie je ook niet meteen, maar pas als het balkon is afgebroken.
Bohemian rhapsody
Wellicht moeten Jeroen en Niels zich af gaan vragen of de zin ,,Hé, hé is dat niet dat liedje?" van Miguel Wiels niet te veel gaat vervelen en is het tijd voor iets anders dan weer een actueel liedje op de melodie van een bekende artiest. En zijn er nog wel genoeg ingewikkelde onderwerpen voor één minuut als zelfs Bohemian rhapsody in die rubriek terechtkomt zoals afgelopen zaterdag?
Maar met name het wekelijkse benefietonderwerp lijkt aan een update toe. Dat neemt inmiddels zoveel minuten in beslag, dat het bijna een halve aflevering van Hart in aktie is geworden. Ik ben gelukkig niet Jeroen Woe of Niels van der Laan, want het lijkt me vreselijk lastig om voor zo'n succesformule nieuwe ingrediënten te moeten bedenken, maar denk wel dat de tijd daar is.
quote:Op zondag 3 mei 2026 23:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, ze durven blijkbaar ook niet aan om iets minder mainstream artiesten zoals Eefje de Visser, Aafke Romeijn of Fresku uit te nodigen. Dan is het logisch dat de grote namen met tal van hits vaker terugkeren, zoals met Paul de Munnik ook al gebeurde.
Populairste Nederlandse en Belgische artiesten die nog nooit optraden bij Even Tot HierVolgens mij zou Flemming een keer te gast zijn maar moest toen op het laatste moment afzeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En van deze lijst gaan ze iemand als Lil' kleine echt niet vragen. Daar kijken ze wel uit. Verder weet ik niet hoe erg die andere rappers zijn want die ken ik niet goed.
En Stromae komt al helemaal niet want die is veel te groot.
Klopt ja, toen hebben Jeroen en Niels uiteindelijk het liedje Amalia en de Pechgeneratie (op de melodie van Amsterdam) zelf maar gezongenquote:Op zondag 3 mei 2026 23:33 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Volgens mij zou Flemming een keer te gast zijn maar moest toen op het laatste moment afzeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Gretzl op 03-05-2026 23:46:32 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Ja helaas. Grote Nederlandse rockbands als Son Mieux, Di-rect en Kensington hebben ze ook nog niet te gast gehad. Maar dat heeft er ook mee te maken dat Engelstalige liedjes misschien lastiger te hertalen zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:33 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En Stromae komt al helemaal niet want die is veel te groot.
Wat mij betreft is het nummer over de toeslagenaffaire het allersterkst, gevolgd door die ene met Trijntje Oosterhuis en die Baudet/gloria gaynor- persiflage.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:26 schreef Gretzl het volgende:
Op MusicMeter.nl spelen we een knock-out spel om te bepalen wat nu de allerbeste Even Tot Hier-liedjes zijn. Deelnemend zijn alle nummers/vertolkingen m.u.v. die bij de musicals behoorden (eerste seizoenen) en de simpele liedjes. En Red Sebastian doet ook niet mee, want dat was gewoon een live-optreden zonder dat er aan z'n Eurosong werd gesleuteld.
[ afbeelding ]
De eerste ronde is net van start gegaan [ afbeelding ][ afbeelding ]
Even Tot Hier K.O.
Om mee te doen hoef je enkel een account aan te maken, daarna is stemmen simpel
[ afbeelding ]
Ik hou m'n eigen top-10 nog even geheim, tot de k.o. is afgelopen.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:43 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het nummer over de toeslagenaffaire het allersterkst, gevolgd door die ene met Trijntje Oosterhuis en die Baudet/gloria gaynor- persiflage.
En het is vaak niet eens echt grappig, tzijn allemaal grapjes die je zelf bedacht toen je 13 was.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:28 schreef timmmmm het volgende:
Als ze nou eerst eens stoppen met die domme AI-filmpjes. Het 'haha ik laat iemand iets zeggen of doen of overkomen wat helemaal niet zo is' was al niet grappig toen LuckyTV het bij DWDD deed.
Meest fantasieloze manier van komedie. Allemaal even lachen, we hebben een filmpje van Wim-Lex met op de achtergrond verbouwingsgeluiden. Allemaal even lachen, we hebben beelden van Caroline van der Plas in een SM-pakje.
Afgelopen aflevering was er helemaal geen politiek maar ik vind het dus als het niet politiek is, heel snel flauw worden. Spreekwoorden verkeerd uitspreken, wie mag de eerste vraag stellen grap, snelle grapjes met AI plaatjes. Daar kijk ik niet voor. Ik kijk in de hoop dat alle asielrellers met goede argumenten helemaal worden neergehaald.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:31 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De kijkcijfers van de eerste 3 afleveringen van dit seizoen bevestigen dat de grootste hype voorbij is. Een stuk lager dan een jaar geleden.
Nog steeds relevant deze Nijkamp column ben ik bang?
[..]
[..]
Waarom heb ik ze 20x onze oud-premier zien treiteren dan?quote:Op zondag 3 mei 2026 23:52 schreef Remco het volgende:
[..]
Afgelopen aflevering was er helemaal geen politiek
Dat zijn juist de grapjes die ik bedoel en 1 aflevering leuk zijn maar nu allang niet meer.quote:Op maandag 4 mei 2026 05:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom heb ik ze 20x onze oud-premier zien treiteren dan?
De grap was leuk, maar de uitvoering is matig.quote:
Dan gaan ze dood vanwege de pesticiden in de honing.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:21 schreef svann het volgende:
Als de bij het zo slecht heeft, kunnen we dan niet beter de honing bij de bij laten (in plaats van ze 's winters suikerwater te geven)?
Volgens mij werd er juist verteld, dat er in de honing schadelijke stoffen voor de bij zit, door de honing weg te laten, vergroot men de overlevingskansen voor de bij. Die stoffen zijn niet schadelijk voor ons mensen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:21 schreef svann het volgende:
Als de bij het zo slecht heeft, kunnen we dan niet beter de honing bij de bij laten (in plaats van ze 's winters suikerwater te geven)?
Was inderdaad tussendoor even met wat anders bezig.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:23 schreef OmniRocket het volgende:
Dan gaan ze dood vanwege de pesticiden in de honing.
Dat werd gezegd tijdens de uitzending.
Niks mis mee :-)quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:26 schreef svann het volgende:
[..]
Was inderdaad tussendoor even met wat anders bezig.
Dat kreeg ik net ook al hier thuis ingewreven.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:24 schreef Bomenverzameling het volgende:
Volgens mij werd er juist verteld, dat er in de honing schadelijke stoffen voor de bij zit, door de honing weg te laten, vergroot men de overlevingskansen voor de bij. Die stoffen zijn niet schadelijk voor ons mensen.
Maar ik kan dat verkeerd begrepen hebben natuurlijk
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:28 schreef svann het volgende:
[..]
Dat kreeg ik net ook al hier thuis ingewreven.
Zal voortaan beter bij de les blijven.
Dat vond ik ook niet zo sterk nee.quote:Op zondag 10 mei 2026 07:11 schreef Homdeck het volgende:
Eerst wordt de bekladding op de Dam obligaat veroordeeld, maar uiteindelijk snappen ze het ook wel weer want Gaza. Echt, gooi jezelf weg
De hoeveelheid AI slop is dodelijk. Ik denk ook dat het niet fit zijn van Jeroen voor niet geheel de juiste voorbereiding heeft gezorgd. Het is oké, maar het holt achteruit en ik denk inderdaad dat ze ergens vorig jaar beter hadden afgezwaaid.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:20 schreef Guanabana het volgende:
Ze hebben vaker gezegd dat ze willen stoppen op hun hoogtepunt en niet pas als mensen het zat gaan raken, maar ik vrees dat ze nu toch een seizoen te lang door zijn gegaan.
Tot een aantal jaar terug vond ik het echt briljante tv, maar nu kijk ik zelfs niet meer.
Eens wel, de overdaad aan AI maakt het niet beter. En na 15 seizoenen zijn onderwerpen ook wel uitgekauwd natuurlijk, zeker politiek gezien val je (helaas) vaak in herhaling omdat de problematiek niet wordt opgelost.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De hoeveelheid AI slop is dodelijk. Ik denk ook dat het niet fit zijn van Jeroen voor niet geheel de juiste voorbereiding heeft gezorgd. Het is oké, maar het holt achteruit en ik denk inderdaad dat ze ergens vorig jaar beter hadden afgezwaaid.
Ik krijg ook meer de indruk dat bij hun de lol ook langzaam aan het afnemen is. Het programma voorbereiden kan niet alleen slopend zijn maar ik denk ook dat ze nu veel liever met hun eigen shows in het theater staan.quote:Op zondag 10 mei 2026 11:20 schreef Guanabana het volgende:
Ze hebben vaker gezegd dat ze willen stoppen op hun hoogtepunt en niet pas als mensen het zat gaan raken, maar ik vrees dat ze nu toch een seizoen te lang door zijn gegaan.
Tot een aantal jaar terug vond ik het echt briljante tv, maar nu kijk ik zelfs niet meer.
Vind lastig te zeggen voor mijn gevoel is het programma nog hetzelfde. Maar vind het op 1 of andere manier saai gewordenquote:Op zondag 10 mei 2026 11:20 schreef Guanabana het volgende:
quote:Op zondag 3 mei 2026 23:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, ze durven blijkbaar ook niet aan om iets minder mainstream artiesten zoals Eefje de Visser, Aafke Romeijn of Fresku uit te nodigen. Dan is het logisch dat de grote namen met tal van hits vaker terugkeren, zoals met Paul de Munnik ook al gebeurde.
Populairste Nederlandse en Belgische artiesten die nog nooit optraden bij Even Tot HierHo, Flemming zou ooit optreden en liet het zelf heel last-minute afweten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
Ja misschien zijn we als kijkers ook wel 'verzadigd' geraakt omdat we het nu wel kennen. Wil niet zeggen dat ze niet goed zijn in wat ze doen, maar ja, toch te lang doorgegaan dan.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:22 schreef Paul het volgende:
[..]
Vind lastig te zeggen voor mijn gevoel is het programma nog hetzelfde. Maar vind het op 1 of andere manier saai geworden
Met de opmerking over het item van 1 minuut is wel duidelijk dat je de afgelopen weken niet kijktquote:Op zondag 10 mei 2026 12:35 schreef Farenji het volgende:
Ik kijk al een tijdje niet meer, vond het al steeds minder leuk worden, tenenkrommend vaak, die liedjes vond ik al nooit heel leuk, en dat "1 minuut" gimmickje was leuk maar heeft wel z'n beste tijd gehad. Voor de rest is het allemaal te braaf en te formule-achtig, en die kinderachtige AI zooi maakt het ook niet beter.
Ja, vandaar dat ik hem erbij zette. Feitelijk nooit opgetreden bij ETH, al was het wel de bedoelingquote:Op zondag 10 mei 2026 12:33 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ho, Flemming zou ooit optreden en liet het zelf heel last-minute afweten.
https://parlement.com/column/202605/gehaktdagquote:De aftelklok op de website van de Algemene Rekenkamer tikt de dagen weg. Nog een paar nachtjes slapen en het is weer de derde woensdag in mei: Verantwoordingsdag. De vraag is of er politici en ambtenaren zijn die daar van wakker liggen. Dat zou eigenlijk wel moeten, gezien de vlijmscherpe kritiek die dit Hoog College van Staat de afgelopen jaren heeft geuit. Want doet de overheid wel wat ze belooft? Wat komt er terecht van al die plannen en welke (onbedoelde) effecten hebben ze? Is de bedrijfsvoering wel op orde?
Daði Freyrquote:
Nu al een ETH-classicquote:Op vrijdag 15 mei 2026 22:00 schreef NailQueen het volgende:
Dadi Freyr spreekt geen Nederlands. Maar superleuk dat ze hem hebben gevraagd![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |