abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2025 @ 20:53:42 #51
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_219411203
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:21 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Fout gedacht. d66 moet JA21 accepteren dan kunnen we verder. Jetten hoeft alleen maar te buigen voor de VVD en zijn kiezers teleurstellen. Waarom zou de VVD dat moeten doen? Jetten wil toch PM worden, nou dat heeft dus een prijs.
Hallo Bassie48. Hoe is het?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_219411262
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het ontslagrecht moderniseren, meer staat er niet. Lijkt me nog niks om woest van te worden. Er wordt bijvoorbeeld al een tijd gesproken om ontslag voor kleine bedrijven goedkoper te maken en dat aan te vullen vanuit het UWV. Merk je als werknemer niks van. Dus @:Klopkoek is te vroeg aan het klagen. Het is ook onzettend onlogisch om het ontslagrecht als in steen gebeiteld te moeten zien.
Volgens Klopkoek hebben we ook een van de meeste flexibele arbeidsmarkten in Europa. Daar valt wat voor te zeggen.
pi_219411287
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 19:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Kan prima d66+cda+VVD+ja21. De SGP zal daar vast wel gedoogsteun aan willen leveren.
SGP gedoogsteun geven aan D66 beleid? Dacht het niet.
  donderdag 4 december 2025 @ 21:02:36 #54
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219411292
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:59 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:

[..]
Volgens Klopkoek hebben we ook een van de meeste flexibele arbeidsmarkten in Europa. Daar valt wat voor te zeggen.
Ligt eraan waar je dat mee vergelijkt? Vergeleken met Frankrijk en Belgie is dat zeker zo. En er is niks op tegen om een niet dynamische arbeidsmarkt te hebben. En ja, dat heeft bedrijfseconomische nadelen. Maar het idee dat als onze arbeidsmarkt flexibeler is wij automatisch ineens meer innovatie hebben vind ik nogal een aanname is.

Er is wel een probleem met het gegeven dat werknemers gewoon 2 jaar lang ziek kunnen zijn zonder om allerlei redenen, er zijn absoluut objectief vast te stellen (beroeps)ziektes, maar dat werkgevers een keer klaar zijn met allerhande psychische aandoeningen begrijp ik wel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219411392
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:05 schreef MoreDakka het volgende:
En Yesilgoz meent dat in zee gaan met GL daar niet aan bijdraagt. Zij heeft meer zetels. Daar mag je het mee oneens zijn, maar dat is politiek. Beslissingen op alle dossiers is politiek. Als Yesilgoz het niet eens is met de manier waarop die besluiten genomen gaan worden door D66 en CDA verplicht haar niets om te tekenen. Net doen alsof, voor het zogenaamde 'landsbelang' verraad je eigen polarisatie.
Uiteraard is de VVD nergens toe verplicht, het kan zijn dat ze er inhoudelijk inderdaad niet uit zouden komen met PvdA/GL maar dat weet je pas als je serieus met elkaar in gesprek gaat.

Dat de VVD het gesprek niet aan wil gaan heeft niets met de inhoud te maken, maar alles met het feit dat zich inmiddels 49 zetels rechts van de VVD bevinden. Dat komt weer voort uit het feit dat de VVD in 2023 het deksel van de rioolput van radicaal-rechts heeft getrokken. Een kolossale strategische blunder waarvan men bij de VVD nog steeds de pijn niet durft te nemen. Dat zal echter onvermijdelijk zijn omdat de VVD het simpelweg nooit kan winnen qua rechts van PVV, FvD en JA21.

Die bange VVD gijzelt nu de Nederlandse politiek.
pi_219411417
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Jij schijnt alleen even vergeten te zijn dat heel veel VVD stemmers juist daarom op de VVD hebben gestemd.
Ach, de VVD weet ook prima dat JA21 niet acceptabel is voor normale partijen. Dus dit is gewoon een spelletje van de VVD.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyan9 op 04-12-2025 21:29:36 ]
pi_219411468
quote:
10s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, de VVD weet ook prima dat JA21 niet acceptabel is voor normale partijen. Dus dit is gewoon een spelletje van de VVD.
En laten we wel zijn: de VVd heeft in twee verkiezingen eenderde van haar kiezers verloren onder leiding van Yesilgöz. Ze trekt wel een enorme broek aan voor iemand die haar partij alleen nog maar verlies heeft opgeleverd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyan9 op 04-12-2025 21:29:51 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 4 december 2025 @ 21:38:34 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_219411557
Ik snap er weinig van wat Buma nou geprobeerd heeft. Dat de formatie op deze manier vastzit was al duidelijk de dag na de verkiezingen.
pi_219411571
quote:
2s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:38 schreef Tijn het volgende:
Ik snap er weinig van wat Buma nou geprobeerd heeft. Dat de formatie op deze manier vastzit was al duidelijk de dag na de verkiezingen.
Trust the process
pi_219411652
quote:
2s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:38 schreef Tijn het volgende:
Wat er is geprobeerd is partijen op inhoud bij elkaar krijgen. Een document opstellen waarbij GLPvdA en VVD allebei zeggen: dat is zo gek nog niet. En dan hopen dat de inhoud belangrijker is dan de beeldvorming.

Dit was trouwens geen idee van Buma, maar van de Kamer. Dit was exact de opdracht. De Kamer heeft dus verkeerd ingeschat dat het niet zou helpen.

Wat Buma morgen waarschijnlijk gaat doen is de 5 hoofdrolspelers confronteren met het feit dat ze inhoudelijk behoorlijk op 1 lijn zitten op de meeste punten, maar dat dankzij deze hoofdpersonen (en dan met name Yeşilgöz, maar de andere 4 kunnen ook om VVD heen of kiezen voor een minderheidsvariant) er geen regering kan worden gevormd en dat het hun schuld is als het land langer op slot zit. Inpraten op hun verantwoordelijkheidsgevoel en hopelijk ook tegelijk zeggen: doe nu mee of je doet helemaal niet meer mee deze formatie, desnoods gaan we met 2 door.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219411654
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En laten we wel zijn: de VVd heeft in twee verkiezingen eenderde van haar kiezers verloren onder leiding van Yesilgöz. Ze trekt wel een enorme broek aan voor iemand die haar partij alleen nog maar verlies heeft opgeleverd.
Het is toch simpel. VVD heeft op voorhand steeds maar herhaald. We gaan niet met (PvdA)groenlinks in kabinet. Doen ze het nu alsnog wel worden ze nog veel verder gedecimeerd komende verkiezingen.
pi_219411679
quote:

[..]
En de VVD is mede-verantwoordelijk voor het prutserskabinet Schoof. Het rellen, het vertrouwen van de kiezers in de politiek , dus de democratie kapot maken.

VVD heeft nooit duidelijk aangegeven waarom er geen coalitieakkoord gemaakt kan worden met D66, CDA én GL/PvdA . Rutte II werd redelijk snel geformeerd met de PvdA..
Het is een kokervisie van de VVD en hun kiezers.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bluesdude op 04-12-2025 21:59:55 ]
pi_219411685
quote:

[..]
jA21 is dan wel weer flink gestegen. Dus als het gaat om hoeveel procent je verliest of wint, zijn ze wel koploper. :D 900%
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219411693
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:16 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Uiteraard is de VVD nergens toe verplicht, het kan zijn dat ze er inhoudelijk inderdaad niet uit zouden komen met PvdA/GL maar dat weet je pas als je serieus met elkaar in gesprek gaat.
Nou nee, Yesilgoz zegt dat al sinds de campagne en heeft ook gezegd waarom. Er is geen verplichting om in gesprek te gaan. Ook niet met de PVV, bijvoorbeeld.
pi_219411698
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou nee, Yesilgoz zegt dat al sinds de campagne en heeft ook gezegd waarom. Er is geen verplichting om in gesprek te gaan. Ook niet met de PVV, bijvoorbeeld.
Ze heeft al meteen aan willen schuiven. Bij de positieve agenda van Jetten en Bontenbal.
Maar toen mocht ze niet.
Tja...

Verders doet ze gewoon wat ze voor de verkiezingen beloofd heeft.
Ik vind het niet zo verwonderlijk allemaal.
Op dit moment.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219411732
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:56 schreef capricia het volgende:

Op dit moment.
Waar is die haat naar GL/PvdA op gebaseerd ?
Die afkeer had ze niet van Wilders, terwijl sinds 2012 de VVD wist dat die man niet deugt.
pi_219411745
quote:
10s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja wat noem je normale partijen, dat zijn dus blijkbaar alle partijen links van CDA(de rest is niet normaal?). D66 zei vooraf letterlijk dat wel te willen proberen(een leugen dus). Ook logisch dat alle partijen rechts van CDA niet met groenlinks willen. De fusie waarbij PvdA verder naar links schoof blockt vooral.
pi_219411752
quote:

[..]
Ook dat, de keuze om de deur naar de PVV c.s. open te trappen is nogal desastreus gebleken. Maar ze volhardt wel :D.
pi_219411768
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:51 schreef JJ76 het volgende:

[..]
Het is toch simpel. VVD heeft op voorhand steeds maar herhaald. We gaan niet met (PvdA)groenlinks in kabinet. Doen ze het nu alsnog wel worden ze nog veel verder gedecimeerd komende verkiezingen.
Dat weet je helemaal niet. De VVD is voorheen altijd sterker geworden als ze het midden opzoeken. Waarom zou dat nu plots anders zijn?
pi_219411777
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:04 schreef JJ76 het volgende:

[..]
Tja wat noem je normale partijen, dat zijn dus blijkbaar alle partijen links van CDA(de rest is niet normaal?). D66 zei vooraf letterlijk dat wel te willen proberen(een leugen dus). Ook logisch dat alle partijen rechts van CDA niet met groenlinks willen. De fusie waarbij PvdA verder naar links schoof blockt vooral.
De uiterst rechtse partijen FvD, JA21 en PVV zijn wat mij betreft niet normaal. En het zou de VVD sieren als ze zich ook daarvan af zou keren. Verder zitten er eigenlijk alleen maar normale partijen in ons parlement :).
pi_219411779
Is ja21 ondertussen niet eens een zeteltje kwijt aan een afvallig lid?
pi_219411795
quote:
10s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat weet je helemaal niet. De VVD is voorheen altijd sterker geworden als ze het midden opzoeken. Waarom zou dat nu plots anders zijn?
Om precies wat ik schreef. Ze hebben meermaals gezegd niet samen te willen met GL/PvdA door het huidig verkiezingsprogramma, daardoor zijn veel stemmers bij VVD gebleven. Als ze het dan nu alsnog wel doen verliezen ze die stemmers en nog veel meer door onbetrouwbaarheid.
pi_219411798
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
Is ja21 ondertussen niet eens een zeteltje kwijt aan een afvallig lid?
Jazeker, al direct nadat Nanninga van de EK naar de TK ging verloren ze een senaatszetel. Beukering stapte direct uit JA21, net zoals hij eerder al eens uit FvD was gestapt.
pi_219411806
quote:
10s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Jazeker, al direct nadat Nanninga van de EK naar de TK ging verloren ze een senaatszetel. Beukering stapte direct uit JA21, net zoals hij eerder al eens uit FvD was gestapt.
TK bedoel ik. Aangezien die lui dat regelmatig doen.
pi_219411810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Waar is die haat naar GL/PvdA op gebaseerd ?
Die afkeer had ze niet van Wilders, terwijl sinds 2012 de VVD wist dat die man niet deugt.
Zoals ik het inschat:
Puur electoraal.
Zodra er geformeerd is, is Klaver opeens wel die geschikte gozer, want dan hebben ze elkaar nodig voor meerderheden.
Zie ook de VK van vandaag:
https://www.volkskrant.nl(...)asme-groot~b95ae3fc/

En je hebt gezien dat de VVD in een vrije val was voor de verkiezingen. En die is gestopt toen ze regeren met GLPVDA uit gingen sluiten. Als ze nu toch zomaar in zee gaan met GLpvda, gaat de VVD stemmer ze dat niet zomaar vergeven. Dat is gewoon electoraal zelfmoord voor die partij en het einde van Yeşilgöz als partijleider. Zeker op dit moment. Het is nog vroeg in de formatie.

Vanuit de VVD geredeneerd is er geen enkele reden om nu opeens hun beloften te gaan verbreken en wel met links in zee te gaan. Waarom zouden ze?
Het is politiek hč. Dan zoekt Jetten maar een andere meerderheid.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219411816
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
TK bedoel ik. Aangezien die lui dat regelmatig doen.
Daar nog niet. Maar ook dat komt vast nog. Uit partijen stappen is het bijna enige waar ze bij die club bewezen ervaring mee hebben.
pi_219411840
quote:
Ze heeft al meteen aan willen schuiven. Bij de positieve agenda van Jetten en Bontenbal.
Maar toen mocht ze niet.
Tja...
Niet de feiten gaan verdraaien. ;) Ook toen wilde de VVD PvdA/GL niet aan tafel hebben. De gemene deler van D66 en CDA was dat zij geen partijen uitsloten, de VVD deed dat wel en heeft zich zo zelf buitenspel gezet.
pi_219411853
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:17 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Niet de feiten gaan verdraaien. ;) Ook toen wilde de VVD PvdA/GL niet aan tafel hebben. De gemene deler van D66 en CDA was dat zij geen partijen uitsloten, de VVD deed dat wel en heeft zich zo zelf buitenspel gezet.
Huh, dat zeg ik toch ook nergens?

Ik zeg alleen dat Yeşilgöz heel graag had willen aanschuiven bij Jetten en Bontenbal. Maar niet mocht. Ze zouden het wel met zijn tweeën schrijven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219411862
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat Yeşilgöz heel graag had willen aanschuiven bij Jetten en Bontenbal. Maar niet mocht. Ze zouden het wel met zijn tweeën schrijven.

Ze wou eigenlijk alleen aanschuiven als ze aanhangsel JA21 mee mocht nemen, dat is wel een verschil.
pi_219411889
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:04 schreef JJ76 het volgende:

[..]

D66 heeft JA21 niet vooraf letterlijk uitgesloten. Jetten heeft alleen gezegd dat hij de verschillen groot vindt, maar buiten PVV en FvD geen partij uitsluit.
pi_219411891
quote:
Inderdaad, maar Yeşilgöz voelt zich de morele winnaar omdat het verlies minder erg was dan verwacht.
pi_219411896
quote:

[..]

En dat hebben ze ook gedaan. En daar is weinig op af te dingen, er is vanuit allerlei richtingen positief op gereageerd.
VVD wilde vasthouden aan JA21 en bleef GL/PvdA uitsluiten. Dan zit je niet open in de wedstrijd en hoor je niet bij het midden-motorblok.
pi_219411904
quote:

[..]

Jij schrijft dat Yeşilgöz niet mee mocht doen, ik schrijf dat Yeşilgöz wel mee mocht doen maar zelf niet aan de voorwaarden wilde voldoen.
pi_219411912
quote:
10s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze wou eigenlijk alleen aanschuiven als ze aanhangsel JA21 mee mocht nemen, dat is wel een verschil.
Ik heb niet de indruk dat die omhelzing zo innig is. Oh, ze zullen JA21 graag aan boord willen houden, zeker. Maar die twee partijen zijn niet getrouwd.

JA21 zei vandaag zonder VVD niet mee te willen doen.
Maar van de VVD geloof ik dat niet zo, dat die zo innig zijn.
Zolang GL-PvdA maar niet mee doet in het kabinet waar zij in deelnemen. Dat is alles.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219411920
quote:
14s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:25 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Inderdaad, maar Yeşilgöz voelt zich de morele winnaar omdat het verlies minder erg was dan verwacht.
Precies!
Terwijl een deel van de teruggekeerde zetels van PVV komen nadat ze PVV weer uitsloot maar wel erg rechts bleef en op asielmigratie bleef hakken. Kiezers dachten dus: dan maar geen PVV, maar VVD. Het zijn niet dezelfde kiezers die vertrokken waren.
pi_219411921
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
D66 heeft JA21 niet vooraf letterlijk uitgesloten. Jetten heeft alleen gezegd dat hij de verschillen groot vindt, maar buiten PVV en FvD geen partij uitsluit.
Is het dan geen zaak dat die twee eens goed gaan praten dan? jA21 en D66. Eerdmans en Jetten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219411927
https://www.parool.nl/col(...)uzes-maakt~bbd60c7d/

Doet die Reinout Oerlemans heel goed. Is tevens Trump apologeet. Misschien kan hij over twee decennia ook hier een gooi doen naar het premierschap - en dan daar persoonlijk van profiteren. Al dat soort trends waaien vanzelf over naar hier.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219411928
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb niet de indruk dat die omhelzing zo innig is. Oh, ze zullen JA21 graag aan boord willen houden, zeker. Maar die twee partijen zijn niet getrouwd.

Zolang GL-PvdA maar niet mee doet in het kabinet waar zij in deelnemen. Dat is alles.
Yesilgoz heeft dat letterlijk gezegd. Ze hebben zich aan elkaar verbonden.
pi_219411933
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:27 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Jij schrijft dat Yeşilgöz niet mee mocht doen, ik schrijf dat Yeşilgöz wel mee mocht doen maar zelf niet aan de voorwaarden wilde voldoen.
Dus toen mocht ze niet meedoen. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219411941
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het blijft mij verbazen.

Ja21: Holocaust is zo gek nog niet of viel mee
Pvda-Gl: Misschien het uurloon naar 17 euro?

Vvd: Gadverdamme, nooit GL-PVDA, Eerdmans is mijn beste vriend
pi_219411948
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:13 schreef capricia het volgende:
Zoals ik het inschat:
Puur electoraal.
Zodra er geformeerd is, is Klaver opeens wel die geschikte gozer, want dan hebben ze elkaar nodig voor meerderheden.
Zie ook de VK van vandaag:
https://www.volkskrant.nl(...)asme-groot~b95ae3fc/
De media vragen ook niet door naar wat de VVD zo afschuwelijk vind in het partijprogramma van GL/PvdA.
Het is populisme...... iets roepen wat de kiezers willen horen, de sentimenten opkloppen..... en idd het is gelukt zo zetels binnen te slepen.
pi_219411951
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Is het dan geen zaak dat die twee eens goed gaan praten dan? jA21 en D66. Eerdmans en Jetten.
Even lachen, hoor, dat gaat natuurlijk nooit overeenkomen, JA21 zit nu nog ver rechts van de VVD en ook D66 en het CDA.
pi_219411953
quote:

[..]
Maar toen mocht ze niet.
Tja...

Op dit moment.
Dit is dus de beeldvorming die VVD en Yesilgoz wil hebben.

De opdracht was dat D66 met CDA een tussenakkoord ging schrijven. Daar is de VVD gewoon mee akkoord gegaan in de Kamer. Dan roept Yesilgoz dat ze er wel bij had willen zijn. Let wel: zij sluit GL-PVDA uit en PVV dus over beide kanten is geen realistische optie vanuit haar kant maar toch denkt men dat ze gelijk heeft.

Nu wil Yesilgoz zelfs opnieuw beginnen met z'n drietjes. Terwijl ze dus twee weken geleden ja heeft gezegd op akkoord tussen D66 en CDA. Wat wil je dan precies eigenlijk?

Als ze gelijk heeft volgens jou dan zou je D66 ook gelijk moeten geven dat het niet in een centrumrechtse kabinet wil. Kortom VVD zorgt voor een impasse.

Alle andere suggesties over BBB of SGP is compleet ridicuul omdat dat water en vuur is met andere combinaties
pi_219411966
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Geen idee op dit moment wat de VVD wel of niet meent. Ze zijn wel vanaf het begin stellig dat wat hen betreft een “centrumrechts” kabinet met JA21 het enige is waar ze voor gaan.
pi_219411970
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Yesilgoz heeft dat letterlijk gezegd. Ze hebben zich aan elkaar verbonden.
Dan zegt ze nu wat anders.

quote:
Vooralsnog willen de liberalen JA21 wél graag aan boord houden, maar de VVD houdt er rekening mee dat D66 of CDA op hun beurt weer een blokkade richting Joost Eerdmans opwerpen. ‘Dat is hun goed recht’, aldus een bron.
quote:
VVD-leider Yesilgöz geeft opening om JA21 los te laten: ‘Ik heb geen bondjes, met niemand’

https://www.volkskrant.nl(...)dscoalitie~b4e68858/
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219411981
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan zegt ze nu wat anders.
[..]
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)dscoalitie~b4e68858/
Ik vind het niet verwonderlijk dat ze draait. Daar is ze goed in.
pi_219411983
quote:
10s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geen idee op dit moment wat de VVD wel of niet meent. Ze zijn wel vanaf het begin stellig dat wat hen betreft een “centrumrechts” kabinet met JA21 het enige is waar ze voor gaan.
Leer mij de VVD kennen.
Die hebben niets beloofd aan JA21.
Enkel aan hun kiezers.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219411984
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit is dus de beeldvorming die VVD en Yesilgoz wil hebben.

De opdracht was dat D66 met CDA een tussenakkoord ging schrijven. Daar is de VVD gewoon mee akkoord gegaan in de Kamer. Dan roept Yesilgoz dat ze er wel bij had willen zijn. Let wel: zij sluit GL-PVDA uit en PVV dus over beide kanten is geen realistische optie vanuit haar kant maar toch denkt men dat ze gelijk heeft.

Nu wil Yesilgoz zelfs opnieuw beginnen met z'n drietjes. Terwijl ze dus twee weken geleden ja heeft gezegd op akkoord tussen D66 en CDA. Wat wil je dan precies eigenlijk?

Als ze gelijk heeft volgens jou dan zou je D66 ook gelijk moeten geven dat het niet in een centrumrechtse kabinet wil. Kortom VVD zorgt voor een impasse.

Alle andere suggesties over BBB of SGP is compleet ridicuul omdat dat water en vuur is met andere combinaties
Volgens mij is tijd rekken het voornaamste wat de VVD wil…
pi_219411992
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Leer mij de VVD kennen.
Die hebben niets beloofd aan JA21.
Enkel aan hun kiezers.
Oh natuurlijk is er formeel niks. Maar ze blijft het dapper proberen om extremen te normaliseren en normaal als extreem te framen…
pi_219411996
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het niet verwonderlijk dat ze draait. Daar is ze goed in.
Yeşilgöz houdt hem veel minder stevig vast dan hij haar.

En zo heb ik dat altijd wel begrepen.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')