Hallo Bassie48. Hoe is het?quote:Op donderdag 4 december 2025 20:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Fout gedacht. d66 moet JA21 accepteren dan kunnen we verder. Jetten hoeft alleen maar te buigen voor de VVD en zijn kiezers teleurstellen. Waarom zou de VVD dat moeten doen? Jetten wil toch PM worden, nou dat heeft dus een prijs.
Volgens Klopkoek hebben we ook een van de meeste flexibele arbeidsmarkten in Europa. Daar valt wat voor te zeggen.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het ontslagrecht moderniseren, meer staat er niet. Lijkt me nog niks om woest van te worden. Er wordt bijvoorbeeld al een tijd gesproken om ontslag voor kleine bedrijven goedkoper te maken en dat aan te vullen vanuit het UWV. Merk je als werknemer niks van. Dus @:Klopkoek is te vroeg aan het klagen. Het is ook onzettend onlogisch om het ontslagrecht als in steen gebeiteld te moeten zien.
SGP gedoogsteun geven aan D66 beleid? Dacht het niet.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kan prima d66+cda+VVD+ja21. De SGP zal daar vast wel gedoogsteun aan willen leveren.
Ligt eraan waar je dat mee vergelijkt? Vergeleken met Frankrijk en Belgie is dat zeker zo. En er is niks op tegen om een niet dynamische arbeidsmarkt te hebben. En ja, dat heeft bedrijfseconomische nadelen. Maar het idee dat als onze arbeidsmarkt flexibeler is wij automatisch ineens meer innovatie hebben vind ik nogal een aanname is.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:59 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Volgens Klopkoek hebben we ook een van de meeste flexibele arbeidsmarkten in Europa. Daar valt wat voor te zeggen.
Uiteraard is de VVD nergens toe verplicht, het kan zijn dat ze er inhoudelijk inderdaad niet uit zouden komen met PvdA/GL maar dat weet je pas als je serieus met elkaar in gesprek gaat.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:05 schreef MoreDakka het volgende:
En Yesilgoz meent dat in zee gaan met GL daar niet aan bijdraagt. Zij heeft meer zetels. Daar mag je het mee oneens zijn, maar dat is politiek. Beslissingen op alle dossiers is politiek. Als Yesilgoz het niet eens is met de manier waarop die besluiten genomen gaan worden door D66 en CDA verplicht haar niets om te tekenen. Net doen alsof, voor het zogenaamde 'landsbelang' verraad je eigen polarisatie.
Ach, de VVD weet ook prima dat JA21 niet acceptabel is voor normale partijen. Dus dit is gewoon een spelletje van de VVD.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jij schijnt alleen even vergeten te zijn dat heel veel VVD stemmers juist daarom op de VVD hebben gestemd.
En laten we wel zijn: de VVd heeft in twee verkiezingen eenderde van haar kiezers verloren onder leiding van Yesilgöz. Ze trekt wel een enorme broek aan voor iemand die haar partij alleen nog maar verlies heeft opgeleverd.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, de VVD weet ook prima dat JA21 niet acceptabel is voor normale partijen. Dus dit is gewoon een spelletje van de VVD.
Trust the processquote:Op donderdag 4 december 2025 21:38 schreef Tijn het volgende:
Ik snap er weinig van wat Buma nou geprobeerd heeft. Dat de formatie op deze manier vastzit was al duidelijk de dag na de verkiezingen.
Wat er is geprobeerd is partijen op inhoud bij elkaar krijgen. Een document opstellen waarbij GLPvdA en VVD allebei zeggen: dat is zo gek nog niet. En dan hopen dat de inhoud belangrijker is dan de beeldvorming.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:38 schreef Tijn het volgende:
Ik snap er weinig van wat Buma nou geprobeerd heeft. Dat de formatie op deze manier vastzit was al duidelijk de dag na de verkiezingen.
Het is toch simpel. VVD heeft op voorhand steeds maar herhaald. We gaan niet met (PvdA)groenlinks in kabinet. Doen ze het nu alsnog wel worden ze nog veel verder gedecimeerd komende verkiezingen.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En laten we wel zijn: de VVd heeft in twee verkiezingen eenderde van haar kiezers verloren onder leiding van Yesilgöz. Ze trekt wel een enorme broek aan voor iemand die haar partij alleen nog maar verlies heeft opgeleverd.
En de VVD is mede-verantwoordelijk voor het prutserskabinet Schoof. Het rellen, het vertrouwen van de kiezers in de politiek , dus de democratie kapot maken.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En laten we wel zijn: de VVd heeft in twee verkiezingen eenderde van haar kiezers verloren onder leiding van Yesilgöz. Ze trekt wel een enorme broek aan voor iemand die haar partij alleen nog maar verlies heeft opgeleverd.
jA21 is dan wel weer flink gestegen. Dus als het gaat om hoeveel procent je verliest of wint, zijn ze wel koploper.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou nee, Yesilgoz zegt dat al sinds de campagne en heeft ook gezegd waarom. Er is geen verplichting om in gesprek te gaan. Ook niet met de PVV, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Uiteraard is de VVD nergens toe verplicht, het kan zijn dat ze er inhoudelijk inderdaad niet uit zouden komen met PvdA/GL maar dat weet je pas als je serieus met elkaar in gesprek gaat.
Ze heeft al meteen aan willen schuiven. Bij de positieve agenda van Jetten en Bontenbal.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou nee, Yesilgoz zegt dat al sinds de campagne en heeft ook gezegd waarom. Er is geen verplichting om in gesprek te gaan. Ook niet met de PVV, bijvoorbeeld.
Waar is die haat naar GL/PvdA op gebaseerd ?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:56 schreef capricia het volgende:
Verders doet ze gewoon wat ze voor de verkiezingen beloofd heeft.
Ik vind het niet zo verwonderlijk allemaal.
Op dit moment.
Tja wat noem je normale partijen, dat zijn dus blijkbaar alle partijen links van CDA(de rest is niet normaal?). D66 zei vooraf letterlijk dat wel te willen proberen(een leugen dus). Ook logisch dat alle partijen rechts van CDA niet met groenlinks willen. De fusie waarbij PvdA verder naar links schoof blockt vooral.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, de VVD weet ook prima dat JA21 niet acceptabel is voor normale partijen. Dus dit is gewoon een spelletje van de VVD.
Ook dat, de keuze om de deur naar de PVV c.s. open te trappen is nogal desastreus gebleken. Maar ze volhardt welquote:Op donderdag 4 december 2025 21:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. De VVD is voorheen altijd sterker geworden als ze het midden opzoeken. Waarom zou dat nu plots anders zijn?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:51 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Het is toch simpel. VVD heeft op voorhand steeds maar herhaald. We gaan niet met (PvdA)groenlinks in kabinet. Doen ze het nu alsnog wel worden ze nog veel verder gedecimeerd komende verkiezingen.
De uiterst rechtse partijen FvD, JA21 en PVV zijn wat mij betreft niet normaal. En het zou de VVD sieren als ze zich ook daarvan af zou keren. Verder zitten er eigenlijk alleen maar normale partijen in ons parlementquote:Op donderdag 4 december 2025 22:04 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Tja wat noem je normale partijen, dat zijn dus blijkbaar alle partijen links van CDA(de rest is niet normaal?). D66 zei vooraf letterlijk dat wel te willen proberen(een leugen dus). Ook logisch dat alle partijen rechts van CDA niet met groenlinks willen. De fusie waarbij PvdA verder naar links schoof blockt vooral.
Om precies wat ik schreef. Ze hebben meermaals gezegd niet samen te willen met GL/PvdA door het huidig verkiezingsprogramma, daardoor zijn veel stemmers bij VVD gebleven. Als ze het dan nu alsnog wel doen verliezen ze die stemmers en nog veel meer door onbetrouwbaarheid.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. De VVD is voorheen altijd sterker geworden als ze het midden opzoeken. Waarom zou dat nu plots anders zijn?
Jazeker, al direct nadat Nanninga van de EK naar de TK ging verloren ze een senaatszetel. Beukering stapte direct uit JA21, net zoals hij eerder al eens uit FvD was gestapt.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
Is ja21 ondertussen niet eens een zeteltje kwijt aan een afvallig lid?
TK bedoel ik. Aangezien die lui dat regelmatig doen.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Jazeker, al direct nadat Nanninga van de EK naar de TK ging verloren ze een senaatszetel. Beukering stapte direct uit JA21, net zoals hij eerder al eens uit FvD was gestapt.
Zoals ik het inschat:quote:Op donderdag 4 december 2025 22:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waar is die haat naar GL/PvdA op gebaseerd ?
Die afkeer had ze niet van Wilders, terwijl sinds 2012 de VVD wist dat die man niet deugt.
Daar nog niet. Maar ook dat komt vast nog. Uit partijen stappen is het bijna enige waar ze bij die club bewezen ervaring mee hebben.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
TK bedoel ik. Aangezien die lui dat regelmatig doen.
Niet de feiten gaan verdraaien.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:56 schreef capricia het volgende:
Ze heeft al meteen aan willen schuiven. Bij de positieve agenda van Jetten en Bontenbal.
Maar toen mocht ze niet.
Tja...
Huh, dat zeg ik toch ook nergens?quote:Op donderdag 4 december 2025 22:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet de feiten gaan verdraaien.Ook toen wilde de VVD PvdA/GL niet aan tafel hebben. De gemene deler van D66 en CDA was dat zij geen partijen uitsloten, de VVD deed dat wel en heeft zich zo zelf buitenspel gezet.
Ze wou eigenlijk alleen aanschuiven als ze aanhangsel JA21 mee mocht nemen, dat is wel een verschil.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, dat zeg ik toch ook nergens?
Ik zeg alleen dat Yeşilgöz heel graag had willen aanschuiven bij Jetten en Bontenbal. Maar niet mocht. Ze zouden het wel met zijn tweeën schrijven.
D66 heeft JA21 niet vooraf letterlijk uitgesloten. Jetten heeft alleen gezegd dat hij de verschillen groot vindt, maar buiten PVV en FvD geen partij uitsluit.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:04 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Tja wat noem je normale partijen, dat zijn dus blijkbaar alle partijen links van CDA(de rest is niet normaal?). D66 zei vooraf letterlijk dat wel te willen proberen(een leugen dus). Ook logisch dat alle partijen rechts van CDA niet met groenlinks willen. De fusie waarbij PvdA verder naar links schoof blockt vooral.
Inderdaad, maar Yeşilgöz voelt zich de morele winnaar omdat het verlies minder erg was dan verwacht.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:28 schreef miss_sly het volgende:
En dat hebben ze ook gedaan. En daar is weinig op af te dingen, er is vanuit allerlei richtingen positief op gereageerd.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat Yeşilgöz heel graag had willen aanschuiven bij Jetten en Bontenbal. Maar niet mocht. Ze zouden het wel met zijn tweeën schrijven.
Jij schrijft dat Yeşilgöz niet mee mocht doen, ik schrijf dat Yeşilgöz wel mee mocht doen maar zelf niet aan de voorwaarden wilde voldoen.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat die omhelzing zo innig is. Oh, ze zullen JA21 graag aan boord willen houden, zeker. Maar die twee partijen zijn niet getrouwd.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze wou eigenlijk alleen aanschuiven als ze aanhangsel JA21 mee mocht nemen, dat is wel een verschil.
Precies!quote:Op donderdag 4 december 2025 22:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Inderdaad, maar Yeşilgöz voelt zich de morele winnaar omdat het verlies minder erg was dan verwacht.
Is het dan geen zaak dat die twee eens goed gaan praten dan? jA21 en D66. Eerdmans en Jetten.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
D66 heeft JA21 niet vooraf letterlijk uitgesloten. Jetten heeft alleen gezegd dat hij de verschillen groot vindt, maar buiten PVV en FvD geen partij uitsluit.
Yesilgoz heeft dat letterlijk gezegd. Ze hebben zich aan elkaar verbonden.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat die omhelzing zo innig is. Oh, ze zullen JA21 graag aan boord willen houden, zeker. Maar die twee partijen zijn niet getrouwd.
JA21 zei vandaag zonder VVD niet mee te willen doen.
Maar van de VVD geloof ik dat niet zo, dat die zo innig zijn.
Zolang GL-PvdA maar niet mee doet in het kabinet waar zij in deelnemen. Dat is alles.
Dus toen mocht ze niet meedoen.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jij schrijft dat Yeşilgöz niet mee mocht doen, ik schrijf dat Yeşilgöz wel mee mocht doen maar zelf niet aan de voorwaarden wilde voldoen.
Het blijft mij verbazen.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
D66 heeft JA21 niet vooraf letterlijk uitgesloten. Jetten heeft alleen gezegd dat hij de verschillen groot vindt, maar buiten PVV en FvD geen partij uitsluit.
De media vragen ook niet door naar wat de VVD zo afschuwelijk vind in het partijprogramma van GL/PvdA.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:13 schreef capricia het volgende:
Zoals ik het inschat:
Puur electoraal.
Zodra er geformeerd is, is Klaver opeens wel die geschikte gozer, want dan hebben ze elkaar nodig voor meerderheden.
Zie ook de VK van vandaag:
https://www.volkskrant.nl(...)asme-groot~b95ae3fc/
Even lachen, hoor, dat gaat natuurlijk nooit overeenkomen, JA21 zit nu nog ver rechts van de VVD en ook D66 en het CDA.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Is het dan geen zaak dat die twee eens goed gaan praten dan? jA21 en D66. Eerdmans en Jetten.
Dit is dus de beeldvorming die VVD en Yesilgoz wil hebben.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze heeft al meteen aan willen schuiven. Bij de positieve agenda van Jetten en Bontenbal.
Maar toen mocht ze niet.
Tja...
Verders doet ze gewoon wat ze voor de verkiezingen beloofd heeft.
Ik vind het niet zo verwonderlijk allemaal.
Op dit moment.
Geen idee op dit moment wat de VVD wel of niet meent. Ze zijn wel vanaf het begin stellig dat wat hen betreft een “centrumrechts” kabinet met JA21 het enige is waar ze voor gaan.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat die omhelzing zo innig is. Oh, ze zullen JA21 graag aan boord willen houden, zeker. Maar die twee partijen zijn niet getrouwd.
JA21 zei vandaag zonder VVD niet mee te willen doen.
Maar van de VVD geloof ik dat niet zo, dat die zo innig zijn.
Zolang GL-PvdA maar niet mee doet in het kabinet waar zij in deelnemen. Dat is alles.
Dan zegt ze nu wat anders.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Yesilgoz heeft dat letterlijk gezegd. Ze hebben zich aan elkaar verbonden.
quote:Vooralsnog willen de liberalen JA21 wél graag aan boord houden, maar de VVD houdt er rekening mee dat D66 of CDA op hun beurt weer een blokkade richting Joost Eerdmans opwerpen. ‘Dat is hun goed recht’, aldus een bron.
https://www.volkskrant.nl(...)dscoalitie~b4e68858/quote:VVD-leider Yesilgöz geeft opening om JA21 los te laten: ‘Ik heb geen bondjes, met niemand’
Ik vind het niet verwonderlijk dat ze draait. Daar is ze goed in.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zegt ze nu wat anders.
[..]
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)dscoalitie~b4e68858/
Leer mij de VVD kennen.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geen idee op dit moment wat de VVD wel of niet meent. Ze zijn wel vanaf het begin stellig dat wat hen betreft een “centrumrechts” kabinet met JA21 het enige is waar ze voor gaan.
Volgens mij is tijd rekken het voornaamste wat de VVD wil…quote:Op donderdag 4 december 2025 22:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is dus de beeldvorming die VVD en Yesilgoz wil hebben.
De opdracht was dat D66 met CDA een tussenakkoord ging schrijven. Daar is de VVD gewoon mee akkoord gegaan in de Kamer. Dan roept Yesilgoz dat ze er wel bij had willen zijn. Let wel: zij sluit GL-PVDA uit en PVV dus over beide kanten is geen realistische optie vanuit haar kant maar toch denkt men dat ze gelijk heeft.
Nu wil Yesilgoz zelfs opnieuw beginnen met z'n drietjes. Terwijl ze dus twee weken geleden ja heeft gezegd op akkoord tussen D66 en CDA. Wat wil je dan precies eigenlijk?
Als ze gelijk heeft volgens jou dan zou je D66 ook gelijk moeten geven dat het niet in een centrumrechtse kabinet wil. Kortom VVD zorgt voor een impasse.
Alle andere suggesties over BBB of SGP is compleet ridicuul omdat dat water en vuur is met andere combinaties
Oh natuurlijk is er formeel niks. Maar ze blijft het dapper proberen om extremen te normaliseren en normaal als extreem te framen…quote:Op donderdag 4 december 2025 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Leer mij de VVD kennen.
Die hebben niets beloofd aan JA21.
Enkel aan hun kiezers.
Yeşilgöz houdt hem veel minder stevig vast dan hij haar.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het niet verwonderlijk dat ze draait. Daar is ze goed in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |