abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219409033
Het wordt echt hoog tijd dat de VVD die Yesilgoz eruit flikkert en normaal gaat doen. Hadden ze direct na de verkiezingen moeten doen, dan hadden we voor de kerst een kabinet gehad.
A mind with a heart of it's own
pi_219409051
quote:
15s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:53 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Het is geen spel hè, het gaat min of meer om de toekomst van Nederland in de komende 25 jaar. Er liggen inmiddels zoveel dossiers waarop besluiten moeten worden genomen. Dat niet doen schaadt het landsbelang.
En Yesilgoz meent dat in zee gaan met GL daar niet aan bijdraagt. Zij heeft meer zetels. Daar mag je het mee oneens zijn, maar dat is politiek. Beslissingen op alle dossiers is politiek. Als Yesilgoz het niet eens is met de manier waarop die besluiten genomen gaan worden door D66 en CDA verplicht haar niets om te tekenen. Net doen alsof, voor het zogenaamde 'landsbelang' verraad je eigen polarisatie.
  donderdag 4 december 2025 @ 18:05:17 #278
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219409052
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Oh jee, een politicus speelt politieke spelletjes. Veeg me op :D
Misschien moeten we maar stoppen met normaal maken van zulke spelletjes. Politiek of beter gezegd landsbelang is geen spelletje. Tuurlijk heb je je voorkeuren en moet je kijken of je eruit komt maar Yesilgoz wil uberhaupt niet praten.

Welk soort spelletje is dat dan? Vind het maar een raar spelletje dan.
pi_219409058
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is veel leuker om mensen met een andere mening uit te lachen en belachelijk te maken dan constructief naar de politiek en de mogelijkheden te kijken. Dat is precies wat er mis is met een groot deel van de kiezers.
Precies, maar dat geldt niet voor de VVD. Daarop kankeren zonder enige inhoud is een traditie in dit topic :D
pi_219409060
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Met zijn allen aan tafel. Alle vijf.
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)t-vijf-partijleiders
[..]
Ook een minderheidscoalitie heeft onvoldoende steun.

Ik begrijp alleen niet goed wat ze daarmee bedoelen. Dat die meteen naar huis gestemd wordt?
En wie heeft dat vandaag gezegd dan tegen Buma?

Nee, dat het zoet wel gesteund wordt maar het zuur niet en het daardoor voor een coalitie onwerkbaar wordt.

Neem stikstof (het belangrijkste waarop al het andere vasthangt met vergunningen): dat kan alleen opgelost door pijnlijke maatregelen en minder vee. Dan zul je geld nodig hebben en steun van de VVD en PvdA/GL in de Eerste Kamer want BBB blokkeert alleen.

Helpt het land verder, maar doet wel even pijn en gedoogpartjers moeten dan wel pijn willen nemen.

Ik kan eenzelfde voorbeeld geven voor de zorgkosten, wat zonder dan PvdA/GL pijn neemt moeilijk wordt want PVV en BBB gaan soweiso in de nee-stand en zo zijn er nog wel wat.

Dus niet zozeer wegstemmen, maar onbestuurbaarheid en stilstand.
pi_219409069
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Misschien moeten we maar stoppen met normaal maken van zulke spelletjes. Politiek of beter gezegd landsbelang is geen spelletje.
Dat is het wel, daarom zijn er politieke partijen. Iedereen speelt spelletjes, net doen alsof D66 en CDA (en GL) dat niet doen slaat nergens op.

Als men vindt dat de VVD niet nodig is dan proberen ze maar een coalitie zonder.
  donderdag 4 december 2025 @ 18:13:02 #282
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219409107
Tja zolang VVD dwarsligt zit er voor D66 niets anders op dan de poot stijf te houden en onder geen beding met JA21 en/of VVD in 1 kabinet te kruipen. Daar heeft D66 niets bij te winnen. Daar heeft Nederland ook niets bij te winnen overigens, conservatief afbraakbeleid kennen we al van de afgelopen decennia.
pi_219409112
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is het wel, daarom zijn er politieke partijen. Iedereen speelt spelletjes, net doen alsof D66 en CDA (en GL) dat niet doen slaat nergens op.

Als men vindt dat de VVD niet nodig is dan proberen ze maar een coalitie zonder.
Niemand vindt dat de VVD niet nodig is, maar men beseft dat PvdA/GL ook nodig is omdat er anders op stikstof, zorgkosten en nog wel wat punten niets door de Eerste Kamer gaat komen.

De VVD wijst op partijen als BBB en PVV maar laat onbenoemd dat diedgeen verantwoordelijkheid voor pijnlijke maatregelen gaan nemen. Kijk de reactie van Wilders er maar op na, laat aan duidelijkheid toch weinig te wensen over.
pi_219409150
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:13 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Niemand vindt dat de VVD niet nodig is, maar men beseft dat PvdA/GL ook nodig is omdat er anders op stikstof, zorgkosten en nog wel wat punten niets door de Eerste Kamer gaat komen.

Moet GL daarvoor in de coalitie?
pi_219409210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Moet GL daarvoor in de coalitie?
Ja, die gaan bijvoorbeeld echt geen bezuiniging op zorg dragen zonder normale uitruil.
  donderdag 4 december 2025 @ 18:27:16 #286
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219409232
Hopelijk gaan we gewoon een poging zien met GL/PvdA, JA21 en CU. Wat mij betreft geven ze wat stokpaardjes als kernenergie aan JA21.
pi_219409242
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:25 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ja, die gaan bijvoorbeeld echt geen bezuiniging op zorg dragen zonder normale uitruil.
Dat zal, dat zijn de politieke spelletjes. Maar als er een kabinet is met VVD dat komt met wetten om de rechter tevreden te stellen wbt stikstof, dan stemt GL tegen zolang er geen schrappen van bezuinigingen in de zorg tegenover staat? Zoiets?
pi_219409269
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Oh jee, een politicus speelt politieke spelletjes. Veeg me op :D
Als je op dit moment denkt dat het een goed idee is om politieke spelletjes te spelen, dan ben je gewoon zwaar ongeschikt voor de politiek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219409279
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je op dit moment denkt dat het een goed idee is om politieke spelletjes te spelen, dan ben je gewoon zwaar ongeschikt voor de politiek.
Nou, alle huidige politici vallen dus al af _O-
pi_219409293
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hopelijk gaan we gewoon een poging zien met GL/PvdA, JA21 en CU. Wat mij betreft geven ze wat stokpaardjes als kernenergie aan JA21.
Dit gaat niet gebeuren. JA21 stapt niet in een kabinet met GroenLinks-PvdA en niet zonder de VVD.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-4-november-a4911826
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_219409354
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je als politicus politieke spelletjes niet goed weet te spelen, dan ben je niet geschikt voor de politiek.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_219409422
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:36 schreef capricia het volgende:

[..]
PVV kom er maar in! :+
En de VVD ook richting Groenlinks.
  donderdag 4 december 2025 @ 18:53:06 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219409541
VVD, van kleuters voor kleuters.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219409579
Gokje: morgen wordt het niets.

Volgende fase wordt een VVD'er die niet op de koers van Dilan zit om het los te trekken, ik denk aan Dijkhof, Rutte of Remkes.
  donderdag 4 december 2025 @ 19:01:05 #295
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219409645
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ik haat D66 :r Hun eigen verkiezingsprogramma zegt niks over ontslagrecht (en ook transitievergoeding) en toch gaan ze door op deze weg :r De neoliberale afbraak rolt door.

Volgende keer toch maar Geert stemmen. Uit protest en walging.
Jij het niet vaak gelijk. Maar het getuigt van weinig democratische ethos om dergelijke verregaande besluiten te nemen/voor te stellen zonder dat je daarover de kiezer informeert.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 4 december 2025 @ 19:04:40 #296
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219409693
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb een collega gehad die FvD stemde en daar ook voor uit kwam. Eigenlijk een vrij normale man, tot dingen als vaccinaties, de EU en vooral "onze overheid" voorbij kwamen. Alles is of was een complot, de "msm" was onbetrouwbaar, etc etc.

Ik denk dan ook dat veel van die mensen helemaal niet zo pro Rusland zijn, maar vooral anti Europa en dat dat toevalligerwijs goed uit komt omdat er een Russisch autocratisch regime is dat keihard tegen alles aanschopt wat ze zelf ook haten. En Rusland weet dat zeer goed uit de buiten.
Ik zou een goede grap kunnen maken, maar ik weet niet of die goed landt. Dus ik doe het niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219409697
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:55 schreef tizitl2 het volgende:

Volgende fase wordt een VVD'er die niet op de koers van Dilan zit om het los te trekken, ik denk aan Dijkhof, Rutte of Remkes.
VVD’ers die openlijk afstand durven te nemen van Dilan zijn er amper. Die gaan dit nu echt niet doen.
De VVD lijkt vastberaden om minstens tot de gemeenteraadsverkiezingen gewoon de campagne voorrang te geven…
  Forum Admin donderdag 4 december 2025 @ 19:05:36 #298
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219409704
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ik haat D66 :r Hun eigen verkiezingsprogramma zegt niks over ontslagrecht (en ook transitievergoeding) en toch gaan ze door op deze weg :r De neoliberale afbraak rolt door.

Volgende keer toch maar Geert stemmen. Uit protest en walging.
Wat willen ze nu precies?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 4 december 2025 @ 19:07:26 #299
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219409724
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2025 19:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zou een goede grap kunnen maken, maar ik weet niet of die goed landt. Dus ik doe het niet.
Wees een kerel en doe het.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 4 december 2025 @ 19:09:28 #300
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219409754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:55 schreef tizitl2 het volgende:

Heeft geen zin. Enige optie is een interne opstand binnen de VVD. De grootste voedingsbodem voor protest ligt bij de VVD burgermeesters die met alle problemen zitten die door de VVD landelijk zijn veroorzaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')