abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219408391
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee, niet de doelpalen gaan verzetten nu.

Doordeweeks krijg je afhankelijk van je cao (en dat is bij beroepsgoederenvervoer zo) ook toeslagen voor het werken op of na bepaalde tijden. Is dat dan ineens geen werkdag meer?
Zijn er op zaterdag tijden dat je geen toeslag krijgt ja of nee?
  Forum Admin donderdag 4 december 2025 @ 16:14:07 #252
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219408395
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zijn er op zaterdag tijden dat je geen toeslag krijgt ja of nee?
Beantwoord eerst mijn vraag maar eens want een vraag beantwoorden met een tegenvraag is zwak. Dat doe je maar op GeenStijl.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219408408
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Beantwoord eerst mijn vraag maar eens want een vraag beantwoorden met een tegenvraag is zwak. Dat doe je maar op GeenStijl.
Mijn antwoord zit in de vraag, maar goed: een toeslag krijg je als je werkt buiten de bepaalde tijden. De gehele zaterdag valt buiten die tijden en is dus niet gelijk aan een normale werkdag waar er een normale werktijd is. Zonder toeslag. Ergo, zaterdag is geen normale werkdag.

Jammer dat het weer zo met muggenzifterij moet, maar dat krijg je als je met hersenloze oneliners gaat strooien :D
  Forum Admin donderdag 4 december 2025 @ 16:20:22 #254
pi_219408438
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Mijn antwoord zit in de vraag, maar goed: een toeslag krijg je als je werkt buiten de bepaalde tijden. De gehele zaterdag valt buiten die tijden en is dus niet gelijk aan een normale werkdag waar er een normale werktijd is. Ergo, zaterdag is geen normale werkdag.

Jammer dat het weer zo met muggenzifterij moet, maar dat krijg je als je met hersenloze oneliners gaat strooien :D
Nee je punt hangt af van het feit dat je een toeslag krijgt of niet en dat is dus niet waar, je krijgt op meerdere dagen en omstandigheden een toeslag. Werk je zonder cao krijg je zelfs geen toeslag op zaterdag tenzij je dat zelf uitonderhandeld hebt.

Daarnaast is het zo dat het in geval van de cao beroepsgoederenvervoer is opgenomen dat zaterdag werken verplicht kan worden. Dat was ook niet altijd zo, dit nog los van de kwestie van bedrijven die hun processen veranderen (zoals PostNL) waarbij je helemaal geen keuze hebt, ook al werkte je voorheen nooit op de zaterdag. Voor zover sprake is van een keuze is het dus een valse keuze.

Feit dat je het muggenziften noemt en het (wederom) op de man speelt verteld me dat je vooral heel luid bent, maar geen enkel idee hebt waar je het over hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Straatcommando. op 04-12-2025 16:25:52 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219408469
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee je punt hangt af van het feit dat je een toeslag krijgt of niet en dat is dus niet waar, je krijgt op meerdere dagen en omstandigheden een toeslag.
Nogmaals, dat maakt van zaterdag geen normale werkdag, en zijn er niet 'heel veel' bedrijven die zo denken. Bedankt voor het spelen :)
  Forum Admin donderdag 4 december 2025 @ 16:28:05 #256
pi_219408474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nogmaals, dat maakt van zaterdag geen normale werkdag. Bedankt voor het spelen :)
"Nee is gewoon niet zo"

Tot zover het niveau van @MoreDakka Weten we dat ook weer, gaan we ook geen gesprek meer mee aan.
pi_219408720
Proces tegen de staat vanwege PFAS

https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-optreden-a4914237

Alleen maar een aansporing om de toegang tot de rechter echt te gaan inperken en het voortaan te verbieden om met overheidsgeld een proces te voeren tegen dezelfde overheid (tenzij je Shell heet, uiteraard)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219408738
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219408751
quote:
Met zijn allen aan tafel. Alle vijf.

quote:
Formatie loopt vast, Buma ziet nu geen opties voor coalitie • Morgen extra overleg met vijf partijleiders
In dit liveblog vind je het laatste nieuws over de formatie

De formatie zit vast, informateur Buma ziet geen werkbare opties
Buma heeft vandaag de grotere fracties ontvangen, gisteren ontving hij de kleinere al
Morgen wil hij praten met de leiders van D66, VVD, GL-PvdA, CDA en JA21
De deadline voor Buma's eindverslag is dinsdag 9 december
https://nos.nl/liveblog/2(...)t-vijf-partijleiders

quote:
Informateur Buma ziet op dit moment geen steun voor werkbare coalitie
Informateur Buma (CDA) constateert dat er onder politieke partijen niet genoeg steun is voor een meerderheidscoalitie óf een minderheidscoalitie. Hij wil morgen met D66, CDA, VVD, GroenLinks-PvdA en JA21 om tafel om te kijken hoe hij een impasse kan voorkomen.

"Zij moeten mee gaan denken over deze situatie om een advies uit te brengen", zegt Buma. "Bij hen ligt er ook een verantwoordelijkheid om een stap verder te gaan." De PVV zit niet aan tafel, omdat die partij heeft aangegeven niet verder te willen onderhandelen over de nieuwe coalitie.

De afgelopen twee dagen heeft Buma met alle partijleiders gepraat over het tussenverslag van D66 en CDA. Vandaag zijn die gesprekken afgerond. Op 9 december moet hij zijn definitieve verslag opleveren.
Ook een minderheidscoalitie heeft onvoldoende steun.

Ik begrijp alleen niet goed wat ze daarmee bedoelen. Dat die meteen naar huis gestemd wordt?
En wie heeft dat vandaag gezegd dan tegen Buma?

[ Bericht 35% gewijzigd door capricia op 04-12-2025 17:28:21 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219408832
Tijd dat partijen stoppen met het uitsluiten van andere partijen.
Lijkt wel alsof ze vergeten zijn hoe te polderen.
  donderdag 4 december 2025 @ 17:36:42 #261
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219408841
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:22 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
[..]

Ik begrijp alleen niet goed wat ze daarmee bedoelen. Dat die meteen naar huis gestemd wordt?

Mooi. Prima zet van Buma.

Sterker nog, verzegel de deuren en maak een luikje voor wat water en eten. Ze komen er maar pas uit als ze eruit zijn. In welke combinatie dan ook.
pi_219408843
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:35 schreef OmniRocket het volgende:
Tijd dat partijen stoppen met het uitsluiten van andere partijen.
Lijkt wel alsof ze vergeten zijn hoe te polderen.
PVV kom er maar in! :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219408882
Ik zou Van Haersma Buma willen adviseren om onderstaand artikel te lezen. Staan best een aantal goede tips in om het proces te bespoedigen.

Knokpartijen, omkoping, sterfgevallen en overlopende wc’s: de bewogen geschiedenis van het conclaaf
quote:
Matteo Orsini, de belangrijkste bestuurder van Rome, had op een gegeven moment genoeg van deze besluiteloosheid en sloot de kardinalen op in een oud gebouw – samen met een kist met daarin de dode paus. Wie overdag in slaap dreigde te vallen, kreeg van een wachter een por met een speer. Om de kardinalen verder onder druk te zetten, liet Orsini de overvolle toiletten niet legen. Dit alles leidde dankzij de hoge temperaturen tot ernstige stankoverlast.
pi_219408883
quote:

[..]
[..]
[..]

Ik begreep dat Yesilgöz ook gezegd heeft dat als zij in de coalitie stapt, het plan dat er nu ligt in de vuilnisbak kan en ze van scratch wil onderhandelen.

Echt, de VVD moet een lesje leren en heel erg van de macht af gehouden worden. Over dedain gesproken.
pi_219408891
quote:

[..]
[..]
[..]

Er zijn geen partijen die een minderheidskabinet willen gedogen, maar ook ligt de voorkeur voor alle partijen nog steeds bij een meerderheidskabinet. Ik denk dat met name D66 gewoon weigert om over een minderheidsvariant te praten. En terecht, want een minderheidskabinet gaat helemaal niks voor elkaar krijgen.

Ze zijn nu net zo ver als 2 weken geleden en dat allemaal omdat de VVD totaal niet naar de inhoud kijkt, maar alleen naar beeldvorming. Hoe diep kan zo'n partij zinken.

Ze alle 5 bij elkaar zetten is verstandig. Ik zou zeggen: laat ze maar met z'n 5en gaan formeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 4 december 2025 @ 17:42:38 #266
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219408893
quote:
7s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik begreep dat Yesilgöz ook gezegd heeft dat als zij in de coalitie stapt, het plan dat er nu ligt in de vuilnisbak kan en ze van scratch wil onderhandelen.

Echt, de VVD moet een lesje leren en heel erg van de macht af gehouden worden. Over dedain gesproken.
Is ook wel een aparte opmerking aangezien VVD gewoon met deze opdracht voor informateur akkoord is gegaan. En dan achteraf nog zeggen; nee gooi maar in de kliko.
  donderdag 4 december 2025 @ 17:43:38 #267
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219408899
De VVD, al 75 jaar Nederland aan het verkankeren.
Blaf me vol
pi_219408906
Haha, allemaal weer lekker kankeren op de VVD _O-

Ik heb weinig met Yesilgoz maar ja, ze heeft wel gewoon kaarten in handen. Daar zul je mee moeten dealen.
pi_219408918
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

Ik heb weinig met Yesilgoz maar ja, ze heeft wel gewoon kaarten in handen. Daar zul je mee moeten dealen.
Ze heeft kaarten in handen die ze niet wil uitspelen voor inhoud, alleen voor beeldvorming. Wordt dan geen politicus, maar ga lekker voor de tv werken oid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 4 december 2025 @ 17:48:38 #270
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219408930
quote:

Joh.

Maar dan moet ze geen praatjes hebben over landsbelang zus en zo. Dus ja, dat gekanker op Yesilgoz is simpelweg volkomen terecht gezien de praatjes enerzijds en de opstelling van de VVD anderzijds.
Huilen dan.
pi_219408959
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze heeft kaarten in handen die ze niet wil uitspelen voor inhoud, alleen voor beeldvorming. Wordt dan geen politicus, maar ga lekker voor de tv werken oid.
Oh jee, een politicus speelt politieke spelletjes. Veeg me op :D
pi_219408974
quote:

Het is geen spel hè, het gaat min of meer om de toekomst van Nederland in de komende 25 jaar. Er liggen inmiddels zoveel dossiers waarop besluiten moeten worden genomen. Dat niet doen schaadt het landsbelang. Dat de VVD meent zich dat te kunnen permitteren is schandelijk. Uiteraard hoeft de VVD niet te tekenen bij het kruisje, maar de VVD wil niet eens de discussie aan gaan…
  donderdag 4 december 2025 @ 17:54:34 #273
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219408980
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Oh jee, een politicus speelt politieke spelletjes. Veeg me op :D
Deze act pls stop ik kan niet meer :')
Huilen dan.
pi_219409007
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Mooi. Prima zet van Buma.

Sterker nog, verzegel de deuren en maak een luikje voor wat water en eten. Ze komen er maar pas uit als ze eruit zijn. In welke combinatie dan ook.
Gewoon zoals in het Heilige Roomse rijk vroeger.

Daar hadden de keurvorsten 30 dagen om tot een nieuwe keizer te komen, zo niet dan mocht geen van hen de stad uit en ging iedereen op water en brood tot het alsnog gelukt was.
pi_219409018
quote:
15s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:53 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Het is geen spel hè, het gaat min of meer om de toekomst van Nederland in de komende 25 jaar. Er liggen inmiddels zoveel dossiers waarop besluiten moeten worden genomen. Dat niet doen schaadt het landsbelang. Dat de VVD meent zich dat te kunnen permitteren is schandelijk. Uiteraard hoeft de VVD niet te tekenen bij het kruisje, maar de VVD wil niet eens de discussie aan gaan…
Het is veel leuker om mensen met een andere mening uit te lachen en belachelijk te maken dan constructief naar de politiek en de mogelijkheden te kijken. Dat is precies wat er mis is met een groot deel van de kiezers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')