Zijn er op zaterdag tijden dat je geen toeslag krijgt ja of nee?quote:Op donderdag 4 december 2025 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, niet de doelpalen gaan verzetten nu.
Doordeweeks krijg je afhankelijk van je cao (en dat is bij beroepsgoederenvervoer zo) ook toeslagen voor het werken op of na bepaalde tijden. Is dat dan ineens geen werkdag meer?
Beantwoord eerst mijn vraag maar eens want een vraag beantwoorden met een tegenvraag is zwak. Dat doe je maar op GeenStijl.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zijn er op zaterdag tijden dat je geen toeslag krijgt ja of nee?
Mijn antwoord zit in de vraag, maar goed: een toeslag krijg je als je werkt buiten de bepaalde tijden. De gehele zaterdag valt buiten die tijden en is dus niet gelijk aan een normale werkdag waar er een normale werktijd is. Zonder toeslag. Ergo, zaterdag is geen normale werkdag.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Beantwoord eerst mijn vraag maar eens want een vraag beantwoorden met een tegenvraag is zwak. Dat doe je maar op GeenStijl.
Nee je punt hangt af van het feit dat je een toeslag krijgt of niet en dat is dus niet waar, je krijgt op meerdere dagen en omstandigheden een toeslag. Werk je zonder cao krijg je zelfs geen toeslag op zaterdag tenzij je dat zelf uitonderhandeld hebt.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mijn antwoord zit in de vraag, maar goed: een toeslag krijg je als je werkt buiten de bepaalde tijden. De gehele zaterdag valt buiten die tijden en is dus niet gelijk aan een normale werkdag waar er een normale werktijd is. Ergo, zaterdag is geen normale werkdag.
Jammer dat het weer zo met muggenzifterij moet, maar dat krijg je als je met hersenloze oneliners gaat strooien
Nogmaals, dat maakt van zaterdag geen normale werkdag, en zijn er niet 'heel veel' bedrijven die zo denken. Bedankt voor het spelenquote:Op donderdag 4 december 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee je punt hangt af van het feit dat je een toeslag krijgt of niet en dat is dus niet waar, je krijgt op meerdere dagen en omstandigheden een toeslag.
"Nee is gewoon niet zo"quote:Op donderdag 4 december 2025 16:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals, dat maakt van zaterdag geen normale werkdag. Bedankt voor het spelen
Met zijn allen aan tafel. Alle vijf.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:20 schreef miss_sly het volgende:
https://www.nu.nl/formati(...)derheidskabinet.html
Impasse. Goh.
https://nos.nl/liveblog/2(...)t-vijf-partijleidersquote:Formatie loopt vast, Buma ziet nu geen opties voor coalitie • Morgen extra overleg met vijf partijleiders
In dit liveblog vind je het laatste nieuws over de formatie
De formatie zit vast, informateur Buma ziet geen werkbare opties
Buma heeft vandaag de grotere fracties ontvangen, gisteren ontving hij de kleinere al
Morgen wil hij praten met de leiders van D66, VVD, GL-PvdA, CDA en JA21
De deadline voor Buma's eindverslag is dinsdag 9 december
Ook een minderheidscoalitie heeft onvoldoende steun.quote:Informateur Buma ziet op dit moment geen steun voor werkbare coalitie
Informateur Buma (CDA) constateert dat er onder politieke partijen niet genoeg steun is voor een meerderheidscoalitie óf een minderheidscoalitie. Hij wil morgen met D66, CDA, VVD, GroenLinks-PvdA en JA21 om tafel om te kijken hoe hij een impasse kan voorkomen.
"Zij moeten mee gaan denken over deze situatie om een advies uit te brengen", zegt Buma. "Bij hen ligt er ook een verantwoordelijkheid om een stap verder te gaan." De PVV zit niet aan tafel, omdat die partij heeft aangegeven niet verder te willen onderhandelen over de nieuwe coalitie.
De afgelopen twee dagen heeft Buma met alle partijleiders gepraat over het tussenverslag van D66 en CDA. Vandaag zijn die gesprekken afgerond. Op 9 december moet hij zijn definitieve verslag opleveren.
Mooi. Prima zet van Buma.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Met zijn allen aan tafel. Alle vijf.
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)t-vijf-partijleiders
[..]
Ook een minderheidscoalitie heeft onvoldoende steun.
Ik begrijp alleen niet goed wat ze daarmee bedoelen. Dat die meteen naar huis gestemd wordt?
En wie heeft dat vandaag gezegd dan tegen Buma?
PVV kom er maar in!quote:Op donderdag 4 december 2025 17:35 schreef OmniRocket het volgende:
Tijd dat partijen stoppen met het uitsluiten van andere partijen.
Lijkt wel alsof ze vergeten zijn hoe te polderen.
quote:Matteo Orsini, de belangrijkste bestuurder van Rome, had op een gegeven moment genoeg van deze besluiteloosheid en sloot de kardinalen op in een oud gebouw – samen met een kist met daarin de dode paus. Wie overdag in slaap dreigde te vallen, kreeg van een wachter een por met een speer. Om de kardinalen verder onder druk te zetten, liet Orsini de overvolle toiletten niet legen. Dit alles leidde dankzij de hoge temperaturen tot ernstige stankoverlast.
Ik begreep dat Yesilgöz ook gezegd heeft dat als zij in de coalitie stapt, het plan dat er nu ligt in de vuilnisbak kan en ze van scratch wil onderhandelen.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik begrijp alleen niet goed wat ze daarmee bedoelen. Dat die meteen naar huis gestemd wordt?
Er zijn geen partijen die een minderheidskabinet willen gedogen, maar ook ligt de voorkeur voor alle partijen nog steeds bij een meerderheidskabinet. Ik denk dat met name D66 gewoon weigert om over een minderheidsvariant te praten. En terecht, want een minderheidskabinet gaat helemaal niks voor elkaar krijgen.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
[..]
Is ook wel een aparte opmerking aangezien VVD gewoon met deze opdracht voor informateur akkoord is gegaan. En dan achteraf nog zeggen; nee gooi maar in de kliko.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begreep dat Yesilgöz ook gezegd heeft dat als zij in de coalitie stapt, het plan dat er nu ligt in de vuilnisbak kan en ze van scratch wil onderhandelen.
Echt, de VVD moet een lesje leren en heel erg van de macht af gehouden worden. Over dedain gesproken.
Ze heeft kaarten in handen die ze niet wil uitspelen voor inhoud, alleen voor beeldvorming. Wordt dan geen politicus, maar ga lekker voor de tv werken oid.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:44 schreef MoreDakka het volgende:
Haha, allemaal weer lekker kankeren op de VVD
Ik heb weinig met Yesilgoz maar ja, ze heeft wel gewoon kaarten in handen. Daar zul je mee moeten dealen.
Joh.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:44 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb weinig met Yesilgoz maar ja, ze heeft wel gewoon kaarten in handen. Daar zul je mee moeten dealen.
Oh jee, een politicus speelt politieke spelletjes. Veeg me opquote:Op donderdag 4 december 2025 17:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze heeft kaarten in handen die ze niet wil uitspelen voor inhoud, alleen voor beeldvorming. Wordt dan geen politicus, maar ga lekker voor de tv werken oid.
Het is geen spel hè, het gaat min of meer om de toekomst van Nederland in de komende 25 jaar. Er liggen inmiddels zoveel dossiers waarop besluiten moeten worden genomen. Dat niet doen schaadt het landsbelang. Dat de VVD meent zich dat te kunnen permitteren is schandelijk. Uiteraard hoeft de VVD niet te tekenen bij het kruisje, maar de VVD wil niet eens de discussie aan gaan…quote:Op donderdag 4 december 2025 17:44 schreef MoreDakka het volgende:
Deze act pls stop ik kan niet meerquote:Op donderdag 4 december 2025 17:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh jee, een politicus speelt politieke spelletjes. Veeg me op
Gewoon zoals in het Heilige Roomse rijk vroeger.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mooi. Prima zet van Buma.
Sterker nog, verzegel de deuren en maak een luikje voor wat water en eten. Ze komen er maar pas uit als ze eruit zijn. In welke combinatie dan ook.
Het is veel leuker om mensen met een andere mening uit te lachen en belachelijk te maken dan constructief naar de politiek en de mogelijkheden te kijken. Dat is precies wat er mis is met een groot deel van de kiezers.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is geen spel hè, het gaat min of meer om de toekomst van Nederland in de komende 25 jaar. Er liggen inmiddels zoveel dossiers waarop besluiten moeten worden genomen. Dat niet doen schaadt het landsbelang. Dat de VVD meent zich dat te kunnen permitteren is schandelijk. Uiteraard hoeft de VVD niet te tekenen bij het kruisje, maar de VVD wil niet eens de discussie aan gaan…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |