Gewoon niet doen.aub.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mag ze omschrijven als uiterst rechtse gekkies wel? Dat zijn ze immers aantoonbaar (op zijn minst).
Zijn rol is uitgespeeld, hij was al langer niet meer relevant maar nu is dat heel duidelijk gemaakt. Het is na al die jaren vruchteloos in Den Haag zijn ding doen, tijd om eens een echte baan te zoeken.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:03 schreef MoreDakka het volgende:
Wil Klaver met de VVD of niet? Hij heeft verder niet zo veel te zeggen.
“Verlaag je nu niet tot een niveautje Nanninga” wordt er bedoeldquote:Op donderdag 4 december 2025 15:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mag ze omschrijven als uiterst rechtse gekkies wel? Dat zijn ze immers aantoonbaar (op zijn minst).
Ja. Dat lijkt me geen probleem.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:20 schreef Firuze60 het volgende:
Misschien mag je wel zeggen dat je vindt dat er in het verkiezingsprogramma van JA21 nogal extreme voorstellen staan?
Hakunamathafacka is de naam.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Van wie is dit nou weer een kloon
We hebben een vrij urgent personeelstekort en door de huidige opzet van dit soort toeslagen loont het voor mensen die nu vier dagen werken het gewoon om drie dagen te gaan werken als ze een kind krijgen, omdat ze er dan nog niet eens 100 euro netto op achteruit gaan. Terwijl ze op zich best bereid zouden zijn om gewoon vier dagen te werken. Dat lijkt me een streefwaardig doel.quote:Op donderdag 4 december 2025 13:59 schreef KaheemSaid het volgende:
Dit kan prima wanneer het andere doelen dient dan alleen de toeslag weghalen, maar als enkel dat het doel is dan lijkt het mij een vrij kostbare oplossing.
Ik vind het maar engig. Dat zijn behoorlijk wat mensen die er op zijn zachtst gezegd bijzondere denkbeelden op na houden.quote:Op woensdag 3 december 2025 21:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Inmiddels goed voor 7 zetels.
Ik vind dat best wel veel. Zeven van die pipo's in de kamer.
En dat ze als liefdesbaby van PVV en FvD nooit serieus afstand hebben genomen van de hardcore extremistische shit van die clubs?quote:Op donderdag 4 december 2025 15:20 schreef Firuze60 het volgende:
Misschien mag je wel zeggen dat je vindt dat er in het verkiezingsprogramma van JA21 nogal extreme voorstellen staan?
Nier echt, er komt nooit een goed gesprek uit zulke opmerkingen. Laten we GeenStijl taal vooral daar houden.quote:
Loonslaven moeten meer werken voor minder. Desnoods weer op zaterdag. Zo rolt de VVD.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:29 schreef nostra het volgende:
[..]
We hebben een vrij urgent personeelstekort en door de huidige opzet van dit soort toeslagen loont het voor mensen die nu vier dagen werken het gewoon om drie dagen te gaan werken als ze een kind krijgen, omdat ze er dan nog niet eens 100 euro netto op achteruit gaan. Terwijl ze op zich best bereid zouden zijn om gewoon vier dagen te werken. Dat lijkt me een streefwaardig doel.
Oh de zaterdag is voor veel bedrijven al een gewone werkdag hoor. Zonder of met weinig toeslag ook nog eens.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Loonslaven moeten meer werken voor minder. Desnoods weer op zaterdag. Zo rolt de VVD.
Dat is het omgekeerde van wat er staat hè. En ik kom nog uit de tijd dat we zaterdagochtend naar school gingen, niets mis mee.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Loonslaven moeten meer werken voor minder. Desnoods weer op zaterdag. Zo rolt de VVD.
Ik kan niet goed inschatten om welke standpunten mensen op Forum stemmen. Is dat omdat ze pro Rusland zijn? Of zeer conservatief uiterst rechts, of Nederland uit de EU willen hebben, of geen menselijk handelen in de klimaatverandering zien of een combinatie van dit alles?quote:Op donderdag 4 december 2025 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het maar engig. Dat zijn behoorlijk wat mensen die er op zijn zachtst gezegd bijzondere denkbeelden op na houden.
Waar de PVV populistisch is is het FvD geraffineerd en georganiseerd en zijn ze in theorie in staat veel meer schade aan ons land toe te brengen dan de PVV ooit zou kunnen. Denk alleen al aan hun EU en navo standpunten.
Terug naar het liberalisme van de 19e eeuw! (Waar NRC voor zegt te staan)quote:Op donderdag 4 december 2025 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh de zaterdag is voor veel bedrijven al een gewone werkdag hoor. Zonder of met weinig toeslag ook nog eens.
En fuck je ORT trouwens. Moet je maar meer uren draaien.
Voor een beetje Trump met zeep ondersmeren.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:32 schreef nostra het volgende:
Rutte EW man van het jaar.
https://www.ewmagazine.nl(...)leider-2025-105410w/
Vergeleken bij JA21 gaat de FvD nog een stapje verder. Meer uiterst conservatief rechts.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan niet goed inschatten om welke standpunten mensen op Forum stemmen. Is dat omdat ze pro Rusland zijn? Of zeer conservatief uiterst rechts, of Nederland uit de EU willen hebben, of geen menselijk handelen in de klimaatverandering zien of een combinatie van dit alles?
Zeven zetels is gewoon veel, meer dan twee keer de SP.
https://res.cloudinary.co(...)al-DEF-V5_t8qcsr.pdfquote:We willen stoppen met de massale immigratie en
remigratie tot stand brengen zodat ons volk ook in
de komende tientallen, honderden jaren als zodanig
kan blijven bestaan.
Dat is ook een van hun standpunten ja.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vergeleken bij JA21 gaat de FvD nog een stapje verder. Meer uiterst conservatief rechts.
[..]
https://res.cloudinary.co(...)al-DEF-V5_t8qcsr.pdf
Ik heb een collega gehad die FvD stemde en daar ook voor uit kwam. Eigenlijk een vrij normale man, tot dingen als vaccinaties, de EU en vooral "onze overheid" voorbij kwamen. Alles is of was een complot, de "msm" was onbetrouwbaar, etc etc.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan niet goed inschatten om welke standpunten mensen op Forum stemmen. Is dat omdat ze pro Rusland zijn? Of zeer conservatief uiterst rechts, of Nederland uit de EU willen hebben, of geen menselijk handelen in de klimaatverandering zien of een combinatie van dit alles?
Iemand waarmee ik ooit heb gewerkt stemt schijnbaar FvD. Nooit echt over politiek gehad volgens mij. Maar wat mij opviel dat ze heel wantrouwend was tegenover andere mensen. Ze had heel snel het gevoel dat mensen bewust dingen zo deden om haar te stangen.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is ook een van hun standpunten ja.
En dat het coronabeleid misdadig was. En dat er tribunalen moesten komen.
Maar wat de mensen nu precies drijft die erop stemmen, welke standpunten ze nu voor vallen.. ik weet het niet. De PVV is veel een-dimensionaler.
En het is dun gezaaid in mijn omgeving met FvD aanhangers. En ze moeten er echt wel zijn. Misschien schamen ze zich ook?
Oh, ik vond de Schooflezing dit jaar met Bart de Wever, de Belgische premier, best goed.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:43 schreef Klopkoek het volgende:
Het buitenland is niet gek:
[ x ]
Onze media is natuurlijk ook niet 'gek' - het zijn enkel sneue retenlikkers van de macht. Zoals Elsevier met hun jaarlijkse xenofobe Schooflezing.
Uit mijn voormalige kennissenkring helaas wel een paar, notabene eentje die in de provinciale staten belandde namens die partij.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is ook een van hun standpunten ja.
En dat het coronabeleid misdadig was. En dat er tribunalen moesten komen.
Maar wat de mensen nu precies drijft die erop stemmen, welke standpunten ze nu voor vallen.. ik weet het niet. De PVV is veel een-dimensionaler.
En het is dun gezaaid in mijn omgeving met FvD aanhangers. En ze moeten er echt wel zijn. Misschien schamen ze zich ook?
Oke, dat vind jij. Ook die lezing van nationalist De Wever was, zoals elk jaar, niet gespeend van uithalen naar buitenlanders en migranten. Elk jaar.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik vond de Schooflezing dit jaar met Bart de Wever, de Belgische premier, best goed.
Dat we veel meer samen moeten werken op van alles. Meer richting een Unie. Nederland, België en wellicht ook Luxemburg erbij.
Ik denk dat we tijdens de corona periode ook echt mensen verloren hebben in dat Rabbit Hole. En zie ze maar weer eens terug te krijgen. Bij het idee dat de overheid echt niet tegen de Burger is. En dat niet alles een groot complot is.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb een collega gehad die FvD stemde en daar ook voor uit kwam. Eigenlijk een vrij normale man, tot dingen als vaccinaties, de EU en vooral "onze overheid" voorbij kwamen. Alles is of was een complot, de "msm" was onbetrouwbaar, etc etc.
Ik denk dan ook dat veel van die mensen helemaal niet zo pro Rusland zijn, maar vooral anti Europa en dat dat toevalligerwijs goed uit komt omdat er een Russisch autocratisch regime is dat keihard tegen alles aanschopt wat ze zelf ook haten. En Rusland weet dat zeer goed uit de buiten.
Ik weet dat het geen bewijs is, maar ik vind het interessant om op socials profielen te checken van mensen die uitgesproken FvD steunen. Hebben dan vaak hun hele profiel vol staan met typische FvD praat en de Nederlandse vlag.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Iemand waarmee ik ooit heb gewerkt stemt schijnbaar FvD. Nooit echt over politiek gehad volgens mij. Maar wat mij opviel dat ze heel wantrouwend was tegenover andere mensen. Ze had heel snel het gevoel dat mensen bewust dingen zo deden om haar te stangen.
Terwijl Nederland vrij coulant is om gegaan met corona.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat we tijdens de corona periode ook echt mensen verloren hebben in dat Rabbit Hole. En zie ze maar weer eens terug te krijgen. Bij het idee dat de overheid echt niet tegen de Burger is. En dat niet alles een groot complot is.
Forum is heel goed in wat de pvv en ja21 ook doen. Mensen gerust stellen dat hun leventje niet hoeft te veranderen en problemen best bij andere partijen gelegd kunnen worden.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist andersom, vaak wel intelligent, diegene die ik kende is advocate. En die jongerenkampen bestaan ook niet uit hoofdzakelijk laag-opgeleiden.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet dat het geen bewijs is, maar ik vind het interessant om op socials profielen te checken van mensen die uitgesproken FvD steunen. Hebben dan vaak hun hele profiel vol staan met typische FvD praat en de Nederlandse vlag.
De kicker is dat dat zonder uitzondering mensen van eind 40 en ouder zijn en vaak niet al te intelligent als ik af ga op het taalgebruik en de spelfouten die er in staan. Alles wat klote is is de schuld van de EU en buitenlanders. Rutte is een pion. Geld wordt uitgegeven aan het laten verdwijnen van Nederlanders, massale import. Zulke dingen.
Weet je waar het eng wordt? De jongere fvders. Dat zijn geen ontevreden simpele mensen, maar heel vaak mensen die heel goed weten wat ze zeggen en wat ze willen.
Het is ook subjectief, met 7 zetels kan het niet anders dan dat het een gemêleerd gezelschap is.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist andersom, vaak wel intelligent, diegene die ik kende is advocate. En die jongerenkampen bestaan ook niet uit hoofdzakelijk laag-opgeleiden.
Namen en rugnummers.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh de zaterdag is voor veel bedrijven al een gewone werkdag hoor. Zonder of met weinig toeslag ook nog eens.
Ik heb ook wel social media profielen gezien van jonge fvders (even vanuit gaande dat geen bots of nepprofiel waren). Die ook er ook nog wel dieper in zaten dan de gemiddelde ontevreden burger, alles was een joods complot, zelfs verhalen gelezen dat 7 oktober nooit gebeurd was naast dat 9/11 een hoax was, geneuzel over het blanke ras versus de mindere mens. Crypto ook zeer centraal op profiel, telegram groepen, vaak type balletje Pieter-Jan, geen Sjonnies zeg maar.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet dat het geen bewijs is, maar ik vind het interessant om op socials profielen te checken van mensen die uitgesproken FvD steunen. Hebben dan vaak hun hele profiel vol staan met typische FvD praat en de Nederlandse vlag.
De kicker is dat dat zonder uitzondering mensen van eind 40 en ouder zijn en vaak niet al te intelligent als ik af ga op het taalgebruik en de spelfouten die er in staan. Alles wat klote is is de schuld van de EU en buitenlanders. Rutte is een pion. Geld wordt uitgegeven aan het laten verdwijnen van Nederlanders, massale import. Zulke dingen.
Weet je waar het eng wordt? De jongere fvders. Dat zijn geen ontevreden simpele mensen, maar heel vaak mensen die heel goed weten wat ze zeggen en wat ze willen.
Het is ook subjectief, met 7 zetels kan het niet anders dan dat het een gemêleerd gezelschap is.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist andersom, vaak wel intelligent, diegene die ik kende is advocate. En die jongerenkampen bestaan ook niet uit hoofdzakelijk laag-opgeleiden.
PostNL, DHL bijvoorbeeld.quote:
Nou ja, als je ziet wat er allemaal wel mag, en wat door allerlei crew wordt gedaan en toegejuicht, is dit toch wat bijzonder en eenzijdig lijkt het.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nier echt, er komt nooit een goed gesprek uit zulke opmerkingen. Laten we GeenStijl taal vooral daar houden.
Bleek uit die Ipsos enquete na de verkiezingen best veel moslims die juist op FvD hebben gestemd vanwege die conservatieve denkbeelden en ook hun mening over Israel.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:01 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb een stel Islamieten in mijn omgeving die FvD stemmen omdat ze die flauwekul van Baudet over lentekriebels geloven.
Op zaterdag krijg je 40% extra.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
PostNL, DHL bijvoorbeeld.
Ach dit staat je niet. Laten we niet doen alsof de crew toestaat dat alleen links gebashed wordt.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, als je ziet wat er allemaal wel mag, en wat door allerlei crew wordt gedaan en toegejuicht, is dit toch wat bijzonder en eenzijdig lijkt het.
Dat was meer en de ORT is ook afgebouwd.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op zaterdag krijg je 40% extra.
Ja, behoorlijk triest allemaalquote:Op donderdag 4 december 2025 16:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Bleek uit die Ipsos enquete na de verkiezingen best veel moslims die juist op FvD hebben gestemd vanwege die conservatieve denkbeelden en ook hun mening over Israel.
Ok, maar dat maakt het nog niet een 'gewone werkdag'. 40% is ook niet 'zonder of weinig'. Er klopt dus niets van je opmerking.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat was meer en de ORT is ook afgebouwd.
Zeker wel, als jij structureel op de zaterdag moet werken is dat een gewone werkdag, toeslag of niet. Een werkweek loopt immers van maandag tot en met vrijdag.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, maar dat maakt het nog niet een 'gewone werkdag'. 40% is ook niet 'zonder of weinig'. Er klopt dus niets van je opmerking.
Dan kies je daar zelf voor. En nee, een gewone werkdag krijg je geen toeslag op, die toeslag is de erkenning dat het geen gewone werkdag is.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker wel, als jij structureel op de zaterdag moet werken is dat een gewone werkdag, toeslag of niet.
Nee, niet de doelpalen gaan verzetten nu.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan kies je daar zelf voor. En nee, een gewone werkdag krijg je geen toeslag op, die toeslag is de erkenning dat het geen gewone werkdag is.
Zijn er op zaterdag tijden dat je geen toeslag krijgt ja of nee?quote:Op donderdag 4 december 2025 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, niet de doelpalen gaan verzetten nu.
Doordeweeks krijg je afhankelijk van je cao (en dat is bij beroepsgoederenvervoer zo) ook toeslagen voor het werken op of na bepaalde tijden. Is dat dan ineens geen werkdag meer?
Beantwoord eerst mijn vraag maar eens want een vraag beantwoorden met een tegenvraag is zwak. Dat doe je maar op GeenStijl.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zijn er op zaterdag tijden dat je geen toeslag krijgt ja of nee?
Mijn antwoord zit in de vraag, maar goed: een toeslag krijg je als je werkt buiten de bepaalde tijden. De gehele zaterdag valt buiten die tijden en is dus niet gelijk aan een normale werkdag waar er een normale werktijd is. Zonder toeslag. Ergo, zaterdag is geen normale werkdag.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Beantwoord eerst mijn vraag maar eens want een vraag beantwoorden met een tegenvraag is zwak. Dat doe je maar op GeenStijl.
Nee je punt hangt af van het feit dat je een toeslag krijgt of niet en dat is dus niet waar, je krijgt op meerdere dagen en omstandigheden een toeslag. Werk je zonder cao krijg je zelfs geen toeslag op zaterdag tenzij je dat zelf uitonderhandeld hebt.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mijn antwoord zit in de vraag, maar goed: een toeslag krijg je als je werkt buiten de bepaalde tijden. De gehele zaterdag valt buiten die tijden en is dus niet gelijk aan een normale werkdag waar er een normale werktijd is. Ergo, zaterdag is geen normale werkdag.
Jammer dat het weer zo met muggenzifterij moet, maar dat krijg je als je met hersenloze oneliners gaat strooien
Nogmaals, dat maakt van zaterdag geen normale werkdag, en zijn er niet 'heel veel' bedrijven die zo denken. Bedankt voor het spelenquote:Op donderdag 4 december 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee je punt hangt af van het feit dat je een toeslag krijgt of niet en dat is dus niet waar, je krijgt op meerdere dagen en omstandigheden een toeslag.
"Nee is gewoon niet zo"quote:Op donderdag 4 december 2025 16:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals, dat maakt van zaterdag geen normale werkdag. Bedankt voor het spelen
Met zijn allen aan tafel. Alle vijf.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:20 schreef miss_sly het volgende:
https://www.nu.nl/formati(...)derheidskabinet.html
Impasse. Goh.
https://nos.nl/liveblog/2(...)t-vijf-partijleidersquote:Formatie loopt vast, Buma ziet nu geen opties voor coalitie • Morgen extra overleg met vijf partijleiders
In dit liveblog vind je het laatste nieuws over de formatie
De formatie zit vast, informateur Buma ziet geen werkbare opties
Buma heeft vandaag de grotere fracties ontvangen, gisteren ontving hij de kleinere al
Morgen wil hij praten met de leiders van D66, VVD, GL-PvdA, CDA en JA21
De deadline voor Buma's eindverslag is dinsdag 9 december
Ook een minderheidscoalitie heeft onvoldoende steun.quote:Informateur Buma ziet op dit moment geen steun voor werkbare coalitie
Informateur Buma (CDA) constateert dat er onder politieke partijen niet genoeg steun is voor een meerderheidscoalitie óf een minderheidscoalitie. Hij wil morgen met D66, CDA, VVD, GroenLinks-PvdA en JA21 om tafel om te kijken hoe hij een impasse kan voorkomen.
"Zij moeten mee gaan denken over deze situatie om een advies uit te brengen", zegt Buma. "Bij hen ligt er ook een verantwoordelijkheid om een stap verder te gaan." De PVV zit niet aan tafel, omdat die partij heeft aangegeven niet verder te willen onderhandelen over de nieuwe coalitie.
De afgelopen twee dagen heeft Buma met alle partijleiders gepraat over het tussenverslag van D66 en CDA. Vandaag zijn die gesprekken afgerond. Op 9 december moet hij zijn definitieve verslag opleveren.
Mooi. Prima zet van Buma.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Met zijn allen aan tafel. Alle vijf.
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)t-vijf-partijleiders
[..]
Ook een minderheidscoalitie heeft onvoldoende steun.
Ik begrijp alleen niet goed wat ze daarmee bedoelen. Dat die meteen naar huis gestemd wordt?
En wie heeft dat vandaag gezegd dan tegen Buma?
PVV kom er maar in!quote:Op donderdag 4 december 2025 17:35 schreef OmniRocket het volgende:
Tijd dat partijen stoppen met het uitsluiten van andere partijen.
Lijkt wel alsof ze vergeten zijn hoe te polderen.
quote:Matteo Orsini, de belangrijkste bestuurder van Rome, had op een gegeven moment genoeg van deze besluiteloosheid en sloot de kardinalen op in een oud gebouw – samen met een kist met daarin de dode paus. Wie overdag in slaap dreigde te vallen, kreeg van een wachter een por met een speer. Om de kardinalen verder onder druk te zetten, liet Orsini de overvolle toiletten niet legen. Dit alles leidde dankzij de hoge temperaturen tot ernstige stankoverlast.
Ik begreep dat Yesilgöz ook gezegd heeft dat als zij in de coalitie stapt, het plan dat er nu ligt in de vuilnisbak kan en ze van scratch wil onderhandelen.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik begrijp alleen niet goed wat ze daarmee bedoelen. Dat die meteen naar huis gestemd wordt?
Er zijn geen partijen die een minderheidskabinet willen gedogen, maar ook ligt de voorkeur voor alle partijen nog steeds bij een meerderheidskabinet. Ik denk dat met name D66 gewoon weigert om over een minderheidsvariant te praten. En terecht, want een minderheidskabinet gaat helemaal niks voor elkaar krijgen.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
[..]
Is ook wel een aparte opmerking aangezien VVD gewoon met deze opdracht voor informateur akkoord is gegaan. En dan achteraf nog zeggen; nee gooi maar in de kliko.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begreep dat Yesilgöz ook gezegd heeft dat als zij in de coalitie stapt, het plan dat er nu ligt in de vuilnisbak kan en ze van scratch wil onderhandelen.
Echt, de VVD moet een lesje leren en heel erg van de macht af gehouden worden. Over dedain gesproken.
Ze heeft kaarten in handen die ze niet wil uitspelen voor inhoud, alleen voor beeldvorming. Wordt dan geen politicus, maar ga lekker voor de tv werken oid.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:44 schreef MoreDakka het volgende:
Haha, allemaal weer lekker kankeren op de VVD
Ik heb weinig met Yesilgoz maar ja, ze heeft wel gewoon kaarten in handen. Daar zul je mee moeten dealen.
Joh.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:44 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb weinig met Yesilgoz maar ja, ze heeft wel gewoon kaarten in handen. Daar zul je mee moeten dealen.
Oh jee, een politicus speelt politieke spelletjes. Veeg me opquote:Op donderdag 4 december 2025 17:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze heeft kaarten in handen die ze niet wil uitspelen voor inhoud, alleen voor beeldvorming. Wordt dan geen politicus, maar ga lekker voor de tv werken oid.
Het is geen spel hè, het gaat min of meer om de toekomst van Nederland in de komende 25 jaar. Er liggen inmiddels zoveel dossiers waarop besluiten moeten worden genomen. Dat niet doen schaadt het landsbelang. Dat de VVD meent zich dat te kunnen permitteren is schandelijk. Uiteraard hoeft de VVD niet te tekenen bij het kruisje, maar de VVD wil niet eens de discussie aan gaan…quote:Op donderdag 4 december 2025 17:44 schreef MoreDakka het volgende:
Deze act pls stop ik kan niet meerquote:Op donderdag 4 december 2025 17:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh jee, een politicus speelt politieke spelletjes. Veeg me op
Gewoon zoals in het Heilige Roomse rijk vroeger.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mooi. Prima zet van Buma.
Sterker nog, verzegel de deuren en maak een luikje voor wat water en eten. Ze komen er maar pas uit als ze eruit zijn. In welke combinatie dan ook.
Het is veel leuker om mensen met een andere mening uit te lachen en belachelijk te maken dan constructief naar de politiek en de mogelijkheden te kijken. Dat is precies wat er mis is met een groot deel van de kiezers.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is geen spel hè, het gaat min of meer om de toekomst van Nederland in de komende 25 jaar. Er liggen inmiddels zoveel dossiers waarop besluiten moeten worden genomen. Dat niet doen schaadt het landsbelang. Dat de VVD meent zich dat te kunnen permitteren is schandelijk. Uiteraard hoeft de VVD niet te tekenen bij het kruisje, maar de VVD wil niet eens de discussie aan gaan…
En Yesilgoz meent dat in zee gaan met GL daar niet aan bijdraagt. Zij heeft meer zetels. Daar mag je het mee oneens zijn, maar dat is politiek. Beslissingen op alle dossiers is politiek. Als Yesilgoz het niet eens is met de manier waarop die besluiten genomen gaan worden door D66 en CDA verplicht haar niets om te tekenen. Net doen alsof, voor het zogenaamde 'landsbelang' verraad je eigen polarisatie.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is geen spel hè, het gaat min of meer om de toekomst van Nederland in de komende 25 jaar. Er liggen inmiddels zoveel dossiers waarop besluiten moeten worden genomen. Dat niet doen schaadt het landsbelang.
Misschien moeten we maar stoppen met normaal maken van zulke spelletjes. Politiek of beter gezegd landsbelang is geen spelletje. Tuurlijk heb je je voorkeuren en moet je kijken of je eruit komt maar Yesilgoz wil uberhaupt niet praten.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies, maar dat geldt niet voor de VVD. Daarop kankeren zonder enige inhoud is een traditie in dit topicquote:Op donderdag 4 december 2025 18:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is veel leuker om mensen met een andere mening uit te lachen en belachelijk te maken dan constructief naar de politiek en de mogelijkheden te kijken. Dat is precies wat er mis is met een groot deel van de kiezers.
Nee, dat het zoet wel gesteund wordt maar het zuur niet en het daardoor voor een coalitie onwerkbaar wordt.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat is het wel, daarom zijn er politieke partijen. Iedereen speelt spelletjes, net doen alsof D66 en CDA (en GL) dat niet doen slaat nergens op.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien moeten we maar stoppen met normaal maken van zulke spelletjes. Politiek of beter gezegd landsbelang is geen spelletje.
Niemand vindt dat de VVD niet nodig is, maar men beseft dat PvdA/GL ook nodig is omdat er anders op stikstof, zorgkosten en nog wel wat punten niets door de Eerste Kamer gaat komen.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is het wel, daarom zijn er politieke partijen. Iedereen speelt spelletjes, net doen alsof D66 en CDA (en GL) dat niet doen slaat nergens op.
Als men vindt dat de VVD niet nodig is dan proberen ze maar een coalitie zonder.
Moet GL daarvoor in de coalitie?quote:Op donderdag 4 december 2025 18:13 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Niemand vindt dat de VVD niet nodig is, maar men beseft dat PvdA/GL ook nodig is omdat er anders op stikstof, zorgkosten en nog wel wat punten niets door de Eerste Kamer gaat komen.
Ja, die gaan bijvoorbeeld echt geen bezuiniging op zorg dragen zonder normale uitruil.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Moet GL daarvoor in de coalitie?
Dat zal, dat zijn de politieke spelletjes. Maar als er een kabinet is met VVD dat komt met wetten om de rechter tevreden te stellen wbt stikstof, dan stemt GL tegen zolang er geen schrappen van bezuinigingen in de zorg tegenover staat? Zoiets?quote:Op donderdag 4 december 2025 18:25 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja, die gaan bijvoorbeeld echt geen bezuiniging op zorg dragen zonder normale uitruil.
Als je op dit moment denkt dat het een goed idee is om politieke spelletjes te spelen, dan ben je gewoon zwaar ongeschikt voor de politiek.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou, alle huidige politici vallen dus al afquote:Op donderdag 4 december 2025 18:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je op dit moment denkt dat het een goed idee is om politieke spelletjes te spelen, dan ben je gewoon zwaar ongeschikt voor de politiek.
Dit gaat niet gebeuren. JA21 stapt niet in een kabinet met GroenLinks-PvdA en niet zonder de VVD.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hopelijk gaan we gewoon een poging zien met GL/PvdA, JA21 en CU. Wat mij betreft geven ze wat stokpaardjes als kernenergie aan JA21.
Als je als politicus politieke spelletjes niet goed weet te spelen, dan ben je niet geschikt voor de politiek.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je op dit moment denkt dat het een goed idee is om politieke spelletjes te spelen, dan ben je gewoon zwaar ongeschikt voor de politiek.
Jij het niet vaak gelijk. Maar het getuigt van weinig democratische ethos om dergelijke verregaande besluiten te nemen/voor te stellen zonder dat je daarover de kiezer informeert.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ik haat D66Hun eigen verkiezingsprogramma zegt niks over ontslagrecht (en ook transitievergoeding) en toch gaan ze door op deze weg
De neoliberale afbraak rolt door.
Volgende keer toch maar Geert stemmen. Uit protest en walging.
Ik zou een goede grap kunnen maken, maar ik weet niet of die goed landt. Dus ik doe het niet.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb een collega gehad die FvD stemde en daar ook voor uit kwam. Eigenlijk een vrij normale man, tot dingen als vaccinaties, de EU en vooral "onze overheid" voorbij kwamen. Alles is of was een complot, de "msm" was onbetrouwbaar, etc etc.
Ik denk dan ook dat veel van die mensen helemaal niet zo pro Rusland zijn, maar vooral anti Europa en dat dat toevalligerwijs goed uit komt omdat er een Russisch autocratisch regime is dat keihard tegen alles aanschopt wat ze zelf ook haten. En Rusland weet dat zeer goed uit de buiten.
VVD’ers die openlijk afstand durven te nemen van Dilan zijn er amper. Die gaan dit nu echt niet doen.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:55 schreef tizitl2 het volgende:
Gokje: morgen wordt het niets.
Volgende fase wordt een VVD'er die niet op de koers van Dilan zit om het los te trekken, ik denk aan Dijkhof, Rutte of Remkes.
Wat willen ze nu precies?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ik haat D66Hun eigen verkiezingsprogramma zegt niks over ontslagrecht (en ook transitievergoeding) en toch gaan ze door op deze weg
De neoliberale afbraak rolt door.
Volgende keer toch maar Geert stemmen. Uit protest en walging.
Wees een kerel en doe het.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zou een goede grap kunnen maken, maar ik weet niet of die goed landt. Dus ik doe het niet.
Heeft geen zin. Enige optie is een interne opstand binnen de VVD. De grootste voedingsbodem voor protest ligt bij de VVD burgermeesters die met alle problemen zitten die door de VVD landelijk zijn veroorzaakt.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:55 schreef tizitl2 het volgende:
Gokje: morgen wordt het niets.
Volgende fase wordt een VVD'er die niet op de koers van Dilan zit om het los te trekken, ik denk aan Dijkhof, Rutte of Remkes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |