abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2025 @ 15:48:10 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219408252
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is ook een van hun standpunten ja.
En dat het coronabeleid misdadig was. En dat er tribunalen moesten komen.

Maar wat de mensen nu precies drijft die erop stemmen, welke standpunten ze nu voor vallen.. ik weet het niet. De PVV is veel een-dimensionaler.
En het is dun gezaaid in mijn omgeving met FvD aanhangers. En ze moeten er echt wel zijn. Misschien schamen ze zich ook?
Iemand waarmee ik ooit heb gewerkt stemt schijnbaar FvD. Nooit echt over politiek gehad volgens mij. Maar wat mij opviel dat ze heel wantrouwend was tegenover andere mensen. Ze had heel snel het gevoel dat mensen bewust dingen zo deden om haar te stangen.
pi_219408255
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:43 schreef Klopkoek het volgende:
Het buitenland is niet gek:
[ x ]

Onze media is natuurlijk ook niet 'gek' - het zijn enkel sneue retenlikkers van de macht. Zoals Elsevier met hun jaarlijkse xenofobe Schooflezing.
Oh, ik vond de Schooflezing dit jaar met Bart de Wever, de Belgische premier, best goed.
Dat we veel meer samen moeten werken op van alles. Meer richting een Unie. Nederland, België en wellicht ook Luxemburg erbij.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219408256
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is ook een van hun standpunten ja.
En dat het coronabeleid misdadig was. En dat er tribunalen moesten komen.

Maar wat de mensen nu precies drijft die erop stemmen, welke standpunten ze nu voor vallen.. ik weet het niet. De PVV is veel een-dimensionaler.
En het is dun gezaaid in mijn omgeving met FvD aanhangers. En ze moeten er echt wel zijn. Misschien schamen ze zich ook?
Uit mijn voormalige kennissenkring helaas wel een paar, notabene eentje die in de provinciale staten belandde namens die partij.
pi_219408267
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh, ik vond de Schooflezing dit jaar met Bart de Wever, de Belgische premier, best goed.
Dat we veel meer samen moeten werken op van alles. Meer richting een Unie. Nederland, België en wellicht ook Luxemburg erbij.
Oke, dat vind jij. Ook die lezing van nationalist De Wever was, zoals elk jaar, niet gespeend van uithalen naar buitenlanders en migranten. Elk jaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219408272
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb een collega gehad die FvD stemde en daar ook voor uit kwam. Eigenlijk een vrij normale man, tot dingen als vaccinaties, de EU en vooral "onze overheid" voorbij kwamen. Alles is of was een complot, de "msm" was onbetrouwbaar, etc etc.

Ik denk dan ook dat veel van die mensen helemaal niet zo pro Rusland zijn, maar vooral anti Europa en dat dat toevalligerwijs goed uit komt omdat er een Russisch autocratisch regime is dat keihard tegen alles aanschopt wat ze zelf ook haten. En Rusland weet dat zeer goed uit de buiten.
Ik denk dat we tijdens de corona periode ook echt mensen verloren hebben in dat Rabbit Hole. En zie ze maar weer eens terug te krijgen. Bij het idee dat de overheid echt niet tegen de Burger is. En dat niet alles een groot complot is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin donderdag 4 december 2025 @ 15:52:58 #231
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219408275
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Iemand waarmee ik ooit heb gewerkt stemt schijnbaar FvD. Nooit echt over politiek gehad volgens mij. Maar wat mij opviel dat ze heel wantrouwend was tegenover andere mensen. Ze had heel snel het gevoel dat mensen bewust dingen zo deden om haar te stangen.
Ik weet dat het geen bewijs is, maar ik vind het interessant om op socials profielen te checken van mensen die uitgesproken FvD steunen. Hebben dan vaak hun hele profiel vol staan met typische FvD praat en de Nederlandse vlag.

De kicker is dat dat zonder uitzondering mensen van eind 40 en ouder zijn en vaak niet al te intelligent als ik af ga op het taalgebruik en de spelfouten die er in staan. Alles wat klote is is de schuld van de EU en buitenlanders. Rutte is een pion. Geld wordt uitgegeven aan het laten verdwijnen van Nederlanders, massale import. Zulke dingen.

Weet je waar het eng wordt? De jongere fvders. Dat zijn geen ontevreden simpele mensen, maar heel vaak mensen die heel goed weten wat ze zeggen en wat ze willen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 4 december 2025 @ 15:54:46 #232
pi_219408281
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat we tijdens de corona periode ook echt mensen verloren hebben in dat Rabbit Hole. En zie ze maar weer eens terug te krijgen. Bij het idee dat de overheid echt niet tegen de Burger is. En dat niet alles een groot complot is.
Terwijl Nederland vrij coulant is om gegaan met corona.

Wel zijn er fouten gemaakt, wat niet raar is bij een nieuwe onbekende situatie van die schaal maar sommige dingen steken ook mij nog steeds hoor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219408292
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan niet goed inschatten om welke standpunten mensen op Forum stemmen. Is dat omdat ze pro Rusland zijn? Of zeer conservatief uiterst rechts, of Nederland uit de EU willen hebben, of geen menselijk handelen in de klimaatverandering zien of een combinatie van dit alles?

Zeven zetels is gewoon veel, meer dan twee keer de SP.
Forum is heel goed in wat de pvv en ja21 ook doen. Mensen gerust stellen dat hun leventje niet hoeft te veranderen en problemen best bij andere partijen gelegd kunnen worden.
Mensen die bang zijn voor enige vorm van verandering boeit het niet zo wat er gezegd wordt, als het maar eventuele problemen bij hen weghoudt.
pi_219408296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik weet dat het geen bewijs is, maar ik vind het interessant om op socials profielen te checken van mensen die uitgesproken FvD steunen. Hebben dan vaak hun hele profiel vol staan met typische FvD praat en de Nederlandse vlag.

De kicker is dat dat zonder uitzondering mensen van eind 40 en ouder zijn en vaak niet al te intelligent als ik af ga op het taalgebruik en de spelfouten die er in staan. Alles wat klote is is de schuld van de EU en buitenlanders. Rutte is een pion. Geld wordt uitgegeven aan het laten verdwijnen van Nederlanders, massale import. Zulke dingen.

Weet je waar het eng wordt? De jongere fvders. Dat zijn geen ontevreden simpele mensen, maar heel vaak mensen die heel goed weten wat ze zeggen en wat ze willen.
Mijn ervaring is juist andersom, vaak wel intelligent, diegene die ik kende is advocate. En die jongerenkampen bestaan ook niet uit hoofdzakelijk laag-opgeleiden.
  Forum Admin donderdag 4 december 2025 @ 16:00:27 #235
pi_219408305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mijn ervaring is juist andersom, vaak wel intelligent, diegene die ik kende is advocate. En die jongerenkampen bestaan ook niet uit hoofdzakelijk laag-opgeleiden.
Het is ook subjectief, met 7 zetels kan het niet anders dan dat het een gemêleerd gezelschap is.

En ja, ook onder hoger opgeleiden heb je FvD sympathisanten. Dat blijf ik bijzonder vinden.
pi_219408316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oh de zaterdag is voor veel bedrijven al een gewone werkdag hoor. Zonder of met weinig toeslag ook nog eens.

Namen en rugnummers.
  donderdag 4 december 2025 @ 16:01:31 #237
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219408317
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik heb ook wel social media profielen gezien van jonge fvders (even vanuit gaande dat geen bots of nepprofiel waren). Die ook er ook nog wel dieper in zaten dan de gemiddelde ontevreden burger, alles was een joods complot, zelfs verhalen gelezen dat 7 oktober nooit gebeurd was naast dat 9/11 een hoax was, geneuzel over het blanke ras versus de mindere mens. Crypto ook zeer centraal op profiel, telegram groepen, vaak type balletje Pieter-Jan, geen Sjonnies zeg maar.
pi_219408321
Ik heb een stel Islamieten in mijn omgeving die FvD stemmen omdat ze die flauwekul van Baudet over lentekriebels geloven.
pi_219408324
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Namen en rugnummers.
Nah, schot voor open doel, noem de bezorgers en distributiecentra alleen al.
  Forum Admin donderdag 4 december 2025 @ 16:02:30 #240
pi_219408325
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het is ook subjectief, met 7 zetels kan het niet anders dan dat het een gemêleerd gezelschap is.

En ja, ook onder hoger opgeleiden heb je FvD sympathisanten. Dat blijf ik bijzonder vinden.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Namen en rugnummers.
PostNL, DHL bijvoorbeeld.
pi_219408326
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nier echt, er komt nooit een goed gesprek uit zulke opmerkingen. Laten we GeenStijl taal vooral daar houden.
Nou ja, als je ziet wat er allemaal wel mag, en wat door allerlei crew wordt gedaan en toegejuicht, is dit toch wat bijzonder en eenzijdig lijkt het.
  donderdag 4 december 2025 @ 16:03:25 #242
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219408334
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:01 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb een stel Islamieten in mijn omgeving die FvD stemmen omdat ze die flauwekul van Baudet over lentekriebels geloven.
Bleek uit die Ipsos enquete na de verkiezingen best veel moslims die juist op FvD hebben gestemd vanwege die conservatieve denkbeelden en ook hun mening over Israel.
pi_219408337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

PostNL, DHL bijvoorbeeld.
Op zaterdag krijg je 40% extra.
  Forum Admin donderdag 4 december 2025 @ 16:04:01 #244
pi_219408338
quote:
10s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou ja, als je ziet wat er allemaal wel mag, en wat door allerlei crew wordt gedaan en toegejuicht, is dit toch wat bijzonder en eenzijdig lijkt het.
Ach dit staat je niet. Laten we niet doen alsof de crew toestaat dat alleen links gebashed wordt.

Dat er nou eenmaal meer luide rechts georiënteerde users zijn is wel een feit. En daar verwijderen we al best veel van.
  Forum Admin donderdag 4 december 2025 @ 16:04:31 #245
pi_219408341
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Op zaterdag krijg je 40% extra.
Dat was meer en de ORT is ook afgebouwd.

En dat is de legitieme kant. Er zijn hordes subcontractors die er maling aan hebben en beide bedrijven weten dat ook.
pi_219408343
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Bleek uit die Ipsos enquete na de verkiezingen best veel moslims die juist op FvD hebben gestemd vanwege die conservatieve denkbeelden en ook hun mening over Israel.
Ja, behoorlijk triest allemaal
pi_219408345
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat was meer en de ORT is ook afgebouwd.
Ok, maar dat maakt het nog niet een 'gewone werkdag'. 40% is ook niet 'zonder of weinig'. Er klopt dus niets van je opmerking.

Misschien is Geenstijl een betere plek voor zulke ongenuanceerde losse flodders.
  Forum Admin donderdag 4 december 2025 @ 16:06:28 #248
pi_219408351
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok, maar dat maakt het nog niet een 'gewone werkdag'. 40% is ook niet 'zonder of weinig'. Er klopt dus niets van je opmerking.
Zeker wel, als jij structureel op de zaterdag moet werken is dat een gewone werkdag, toeslag of niet. Een werkweek loopt immers van maandag tot en met vrijdag.

Edit wat ben jij ineens zuur richting mij jongen. Bannetje gehad?
pi_219408364
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker wel, als jij structureel op de zaterdag moet werken is dat een gewone werkdag, toeslag of niet.
Dan kies je daar zelf voor. En nee, een gewone werkdag krijg je geen toeslag op, die toeslag is de erkenning dat het geen gewone werkdag is.
  Forum Admin donderdag 4 december 2025 @ 16:11:38 #250
pi_219408381
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan kies je daar zelf voor. En nee, een gewone werkdag krijg je geen toeslag op, die toeslag is de erkenning dat het geen gewone werkdag is.
Nee, niet de doelpalen gaan verzetten nu.

Doordeweeks krijg je afhankelijk van je cao (en dat is bij beroepsgoederenvervoer zo) ook toeslagen voor het werken op of na bepaalde tijden. Is dat dan ineens geen werkdag meer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')