Iemand waarmee ik ooit heb gewerkt stemt schijnbaar FvD. Nooit echt over politiek gehad volgens mij. Maar wat mij opviel dat ze heel wantrouwend was tegenover andere mensen. Ze had heel snel het gevoel dat mensen bewust dingen zo deden om haar te stangen.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is ook een van hun standpunten ja.
En dat het coronabeleid misdadig was. En dat er tribunalen moesten komen.
Maar wat de mensen nu precies drijft die erop stemmen, welke standpunten ze nu voor vallen.. ik weet het niet. De PVV is veel een-dimensionaler.
En het is dun gezaaid in mijn omgeving met FvD aanhangers. En ze moeten er echt wel zijn. Misschien schamen ze zich ook?
Oh, ik vond de Schooflezing dit jaar met Bart de Wever, de Belgische premier, best goed.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:43 schreef Klopkoek het volgende:
Het buitenland is niet gek:
[ x ]
Onze media is natuurlijk ook niet 'gek' - het zijn enkel sneue retenlikkers van de macht. Zoals Elsevier met hun jaarlijkse xenofobe Schooflezing.
Uit mijn voormalige kennissenkring helaas wel een paar, notabene eentje die in de provinciale staten belandde namens die partij.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is ook een van hun standpunten ja.
En dat het coronabeleid misdadig was. En dat er tribunalen moesten komen.
Maar wat de mensen nu precies drijft die erop stemmen, welke standpunten ze nu voor vallen.. ik weet het niet. De PVV is veel een-dimensionaler.
En het is dun gezaaid in mijn omgeving met FvD aanhangers. En ze moeten er echt wel zijn. Misschien schamen ze zich ook?
Oke, dat vind jij. Ook die lezing van nationalist De Wever was, zoals elk jaar, niet gespeend van uithalen naar buitenlanders en migranten. Elk jaar.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik vond de Schooflezing dit jaar met Bart de Wever, de Belgische premier, best goed.
Dat we veel meer samen moeten werken op van alles. Meer richting een Unie. Nederland, België en wellicht ook Luxemburg erbij.
Ik denk dat we tijdens de corona periode ook echt mensen verloren hebben in dat Rabbit Hole. En zie ze maar weer eens terug te krijgen. Bij het idee dat de overheid echt niet tegen de Burger is. En dat niet alles een groot complot is.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb een collega gehad die FvD stemde en daar ook voor uit kwam. Eigenlijk een vrij normale man, tot dingen als vaccinaties, de EU en vooral "onze overheid" voorbij kwamen. Alles is of was een complot, de "msm" was onbetrouwbaar, etc etc.
Ik denk dan ook dat veel van die mensen helemaal niet zo pro Rusland zijn, maar vooral anti Europa en dat dat toevalligerwijs goed uit komt omdat er een Russisch autocratisch regime is dat keihard tegen alles aanschopt wat ze zelf ook haten. En Rusland weet dat zeer goed uit de buiten.
Ik weet dat het geen bewijs is, maar ik vind het interessant om op socials profielen te checken van mensen die uitgesproken FvD steunen. Hebben dan vaak hun hele profiel vol staan met typische FvD praat en de Nederlandse vlag.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Iemand waarmee ik ooit heb gewerkt stemt schijnbaar FvD. Nooit echt over politiek gehad volgens mij. Maar wat mij opviel dat ze heel wantrouwend was tegenover andere mensen. Ze had heel snel het gevoel dat mensen bewust dingen zo deden om haar te stangen.
Terwijl Nederland vrij coulant is om gegaan met corona.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat we tijdens de corona periode ook echt mensen verloren hebben in dat Rabbit Hole. En zie ze maar weer eens terug te krijgen. Bij het idee dat de overheid echt niet tegen de Burger is. En dat niet alles een groot complot is.
Forum is heel goed in wat de pvv en ja21 ook doen. Mensen gerust stellen dat hun leventje niet hoeft te veranderen en problemen best bij andere partijen gelegd kunnen worden.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan niet goed inschatten om welke standpunten mensen op Forum stemmen. Is dat omdat ze pro Rusland zijn? Of zeer conservatief uiterst rechts, of Nederland uit de EU willen hebben, of geen menselijk handelen in de klimaatverandering zien of een combinatie van dit alles?
Zeven zetels is gewoon veel, meer dan twee keer de SP.
Mijn ervaring is juist andersom, vaak wel intelligent, diegene die ik kende is advocate. En die jongerenkampen bestaan ook niet uit hoofdzakelijk laag-opgeleiden.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet dat het geen bewijs is, maar ik vind het interessant om op socials profielen te checken van mensen die uitgesproken FvD steunen. Hebben dan vaak hun hele profiel vol staan met typische FvD praat en de Nederlandse vlag.
De kicker is dat dat zonder uitzondering mensen van eind 40 en ouder zijn en vaak niet al te intelligent als ik af ga op het taalgebruik en de spelfouten die er in staan. Alles wat klote is is de schuld van de EU en buitenlanders. Rutte is een pion. Geld wordt uitgegeven aan het laten verdwijnen van Nederlanders, massale import. Zulke dingen.
Weet je waar het eng wordt? De jongere fvders. Dat zijn geen ontevreden simpele mensen, maar heel vaak mensen die heel goed weten wat ze zeggen en wat ze willen.
Het is ook subjectief, met 7 zetels kan het niet anders dan dat het een gemêleerd gezelschap is.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist andersom, vaak wel intelligent, diegene die ik kende is advocate. En die jongerenkampen bestaan ook niet uit hoofdzakelijk laag-opgeleiden.
Namen en rugnummers.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh de zaterdag is voor veel bedrijven al een gewone werkdag hoor. Zonder of met weinig toeslag ook nog eens.
Ik heb ook wel social media profielen gezien van jonge fvders (even vanuit gaande dat geen bots of nepprofiel waren). Die ook er ook nog wel dieper in zaten dan de gemiddelde ontevreden burger, alles was een joods complot, zelfs verhalen gelezen dat 7 oktober nooit gebeurd was naast dat 9/11 een hoax was, geneuzel over het blanke ras versus de mindere mens. Crypto ook zeer centraal op profiel, telegram groepen, vaak type balletje Pieter-Jan, geen Sjonnies zeg maar.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet dat het geen bewijs is, maar ik vind het interessant om op socials profielen te checken van mensen die uitgesproken FvD steunen. Hebben dan vaak hun hele profiel vol staan met typische FvD praat en de Nederlandse vlag.
De kicker is dat dat zonder uitzondering mensen van eind 40 en ouder zijn en vaak niet al te intelligent als ik af ga op het taalgebruik en de spelfouten die er in staan. Alles wat klote is is de schuld van de EU en buitenlanders. Rutte is een pion. Geld wordt uitgegeven aan het laten verdwijnen van Nederlanders, massale import. Zulke dingen.
Weet je waar het eng wordt? De jongere fvders. Dat zijn geen ontevreden simpele mensen, maar heel vaak mensen die heel goed weten wat ze zeggen en wat ze willen.
Het is ook subjectief, met 7 zetels kan het niet anders dan dat het een gemêleerd gezelschap is.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist andersom, vaak wel intelligent, diegene die ik kende is advocate. En die jongerenkampen bestaan ook niet uit hoofdzakelijk laag-opgeleiden.
PostNL, DHL bijvoorbeeld.quote:
Nou ja, als je ziet wat er allemaal wel mag, en wat door allerlei crew wordt gedaan en toegejuicht, is dit toch wat bijzonder en eenzijdig lijkt het.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nier echt, er komt nooit een goed gesprek uit zulke opmerkingen. Laten we GeenStijl taal vooral daar houden.
Bleek uit die Ipsos enquete na de verkiezingen best veel moslims die juist op FvD hebben gestemd vanwege die conservatieve denkbeelden en ook hun mening over Israel.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:01 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb een stel Islamieten in mijn omgeving die FvD stemmen omdat ze die flauwekul van Baudet over lentekriebels geloven.
Op zaterdag krijg je 40% extra.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
PostNL, DHL bijvoorbeeld.
Ach dit staat je niet. Laten we niet doen alsof de crew toestaat dat alleen links gebashed wordt.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, als je ziet wat er allemaal wel mag, en wat door allerlei crew wordt gedaan en toegejuicht, is dit toch wat bijzonder en eenzijdig lijkt het.
Dat was meer en de ORT is ook afgebouwd.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op zaterdag krijg je 40% extra.
Ja, behoorlijk triest allemaalquote:Op donderdag 4 december 2025 16:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Bleek uit die Ipsos enquete na de verkiezingen best veel moslims die juist op FvD hebben gestemd vanwege die conservatieve denkbeelden en ook hun mening over Israel.
Ok, maar dat maakt het nog niet een 'gewone werkdag'. 40% is ook niet 'zonder of weinig'. Er klopt dus niets van je opmerking.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat was meer en de ORT is ook afgebouwd.
Zeker wel, als jij structureel op de zaterdag moet werken is dat een gewone werkdag, toeslag of niet. Een werkweek loopt immers van maandag tot en met vrijdag.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, maar dat maakt het nog niet een 'gewone werkdag'. 40% is ook niet 'zonder of weinig'. Er klopt dus niets van je opmerking.
Dan kies je daar zelf voor. En nee, een gewone werkdag krijg je geen toeslag op, die toeslag is de erkenning dat het geen gewone werkdag is.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker wel, als jij structureel op de zaterdag moet werken is dat een gewone werkdag, toeslag of niet.
Nee, niet de doelpalen gaan verzetten nu.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan kies je daar zelf voor. En nee, een gewone werkdag krijg je geen toeslag op, die toeslag is de erkenning dat het geen gewone werkdag is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |