Ohquote:Op zondag 30 november 2025 07:44 schreef Morgane89 het volgende:
@:Tele6 gisteravond aflevering 19 gezien. Zat hij er toch niet in?
Heb je even geknipperd met je ogen? Misschien was het wel zo snelquote:Op zondag 30 november 2025 07:44 schreef Morgane89 het volgende:
@:Tele6 gisteravond aflevering 19 gezien. Zat hij er toch niet in?
Vertel, bijen bijvoerenquote:Op zondag 30 november 2025 10:35 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!
Ik lig nog lekker te luieren.. zo er maar eens uit..
Gister vond ik DE perfecte kerstboom en liet het door het ventje van de zelf-zaag- plek omzagen.. nu begint het huis naar kerstboom te ruiken..
Dit jaar wordt het een kerstboom met breekbare ballen dus hopen dat de katten de boom laten staan![]()
Vandaag eens bij de bijen kijken en bijvoeren,heb ik nog niet eerder gedaan dus ik denk dat ik het wel kan.. en daarna bij chef op bezoek voor æbleskiver en gløgg
![]()
Verder rustig aan en zien wat de dag brengt
Dat zag ik ook. En dat was ná het stofzuigenquote:Op zondag 30 november 2025 08:55 schreef Candaasje het volgende:
@:Quellerik zie de vlokken nu door de hele kamer dansen!
Oh ja, verlaat gelachenquote:Op zondag 30 november 2025 11:16 schreef Queller het volgende:
Dat zag ik ook. En dat was ná het stofzuigen
Wat voor schijven? Met glühweinquote:Op zondag 30 november 2025 10:35 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!
Ik lig nog lekker te luieren.. zo er maar eens uit..
Gister vond ik DE perfecte kerstboom en liet het door het ventje van de zelf-zaag- plek omzagen.. nu begint het huis naar kerstboom te ruiken..
Dit jaar wordt het een kerstboom met breekbare ballen dus hopen dat de katten de boom laten staan![]()
Vandaag eens bij de bijen kijken en bijvoeren,heb ik nog niet eerder gedaan dus ik denk dat ik het wel kan.. en daarna bij chef op bezoek voor æbleskiver en gløgg
![]()
Verder rustig aan en zien wat de dag brengt
Als je de honing weg haalt, haal je de voedselvoorraad voor de winter weg. De bijen leven in de winter van de honing gespaard in de rest van het jaar.quote:
ja wat hij zegt dus..quote:Op zondag 30 november 2025 11:42 schreef z80 het volgende:
[..]
Als je de honing weg haalt, haal je de voedselvoorraad voor de winter weg. De bijen leven in de winter van de honing gespaard in de rest van het jaar.
Bijvoeren doe je met suikerwater. Je geeft de bijen een goedkoop product terug voor dat gene dat je hebt afgenomen.
quote:Op zondag 30 november 2025 11:16 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat zag ik ook. En dat was ná het stofzuigen
Leuk dat je het wil oppakken, ik vind het heel 'zen' ondanks inspanning om weer eens te 'lessen'.quote:Op zondag 30 november 2025 12:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]oeps
@:Blues : wat voor site/abbo gebruik jij voor het instuderen van pianostukken?
Omdat mijn piano’s* staan te verstoffen en ik echt heel graag weer wil spelen, maar de muziekschool hier voor mij onmogelijke tijden heeft, net HDpiano geprobeerd. (7 dagen gratis uitproberen).
Moet zeggen dat de uitleg wel duidelijk is, maar het is een euh… geheel nieuwe ervaring zullen we maar zeggen. Ik ben gewend om notenschrift te lezen, en dit is meer Guitar Hero . Dus ik schrijf nu zelf maar de noten neer (en vooral ook de timing) want ik hou het anders niet bij. Ik word oud![]()
(* Ja meervoudIk heb mijn digitale exemplaar ook maar weer neergezet, dan kan in de avonduren oefenen met koptelefoon. Houden we nog een beetje een goede verstandhouding met de buren
)
Hoe of wat deze units geschakeld worden weet ik niet. Kan zijn dat deze een x aantal uur per 24 uur draait.quote:
Oh…typenummer of ander plaatje zie ik niet staan.quote:Op zondag 30 november 2025 15:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Hoe of wat deze units geschakeld worden weet ik niet. Kan zijn dat deze een x aantal uur per 24 uur draait.
En het energie verbruik hangt af van het model en hoe oud deze unit is. Ook daar kan ik zo geen zinnig woord over zeggen.
Rondje fiets was wel aardig. met af en toe wat mot regen.
Als avond eten zo eens wat poffertjes in de oven gooien. Van die kant en klaar dingen, van een merk dat ik nog niet eerder heb gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hé jij! Poffertjes zijn toch geen avondeten na een rondje fiets 😳
Vast wel een flesje wijn voor broertje, verder geen idee eigenlijk. Oh ja, koelkastmagneetjes natuurlijkquote:Op zaterdag 29 november 2025 21:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Welke lekkere dingen neemt moeders mee terug eigenlijk?![]()
quote:Op zondag 30 november 2025 15:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh…typenummer of ander plaatje zie ik niet staan.De poffertjes waren ongeveer 1200 KCal. Maar vullen niet bepaald. Nu aan een zak drop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hé jij! Poffertjes zijn toch geen avondeten na een rondje fiets 😳Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Jaaaa dat gaat beter denk ikquote:Op zondag 30 november 2025 16:09 schreef z80 het volgende:
[..]
De poffertjes waren ongeveer 1200 KCal. Maar vullen niet bepaald. Nu aan een zak drop.
Jij had vakantie? Zo klonk het niet.. ik had je wat meer écht vakantie gegund. Met leuke dingen ipv uitvaarten..quote:Op zondag 30 november 2025 18:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn rare week vakantie is bijna voorbij![]()
Heb komende week veel thuiswerkdagen ingepland om te acclimatiseren.
Na de kerst pasquote:Op zondag 30 november 2025 19:10 schreef derLudolf het volgende:
Wanneer gaan jullie naar de kerstmarkt dan Cat en Fles?
Jup, ik had 10 glorieuze dagen 'vrij' (onderbroken door 1 werkoverleg en 1 personeelsdag waar ik zelf heen wilde)quote:Op zondag 30 november 2025 18:49 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Jij had vakantie? Zo klonk het niet.. ik had je wat meer écht vakantie gegund. Met leuke dingen ipv uitvaarten..![]()
Nichtje ging pas om 8 geluid maken, dus toen eruit gehaald. Fijne dag gehad samen. Rond 15u was schoonzus er en na klein halfuurtje kletsen oa over waar we thuis-afmaak-menu voor kerstavond gaan bestellen, nichtje wakker gemaakt. Toen ze weggingen ging nichtje al beetje verdrietig doen 'ik wil dit niet', en ze had al dikke knuffel gegeven en een kus gehad, maar wilde toen ze de deur uit zouden gaan eerst nog een kus. En toen schoonzus r naar de auto tilde hoorde ik r huilen 'ik wil niet naar huis'. Ben dus maar dit keer niet buiten blijven staan om te zwaaien, wilde niet nog vervelender maken voor schoonzus. Wel heel lief dat ze het hier zo fijn had gehad
.
Verboden door het ministerie. VWN mag niet meer helpen met gezinshereniging. Mensen moeten zelf de formulieren invullen, kopieën opsturen, antwoorden geven op vragen. Er komt (tijdelijk) een telefonische helpdesk van de ind (die hier ook niet blij mee is, coa ook niet) waar in het totaal 10 mensen werken in het Nederlands en Engels. Wij krijgen mensen die een vrijwel onbekende taal spreken, veel analfabeten en heel veel digibeten. Bij ons is de wifi ook nog eens niet optimaalquote:Op zondag 30 november 2025 20:01 schreef Barreltje het volgende:
hoe werkt dat dan dat je niet mag helpen kaatje ?
je werkt toch vrijwillig, als jij ergens tijd insteekt kost dat toch niks ?
oprechte vraag hoor
quote:
Gelukkig wel op redelijk korte termijn dan alsnog even 'echt' vrij. Ik duim voor je dat er alleen maar heel leuke dingen gebeuren de komende tijd en je die vakantie wél gewoon kunt vullen met ontspanning en leuke bezigheden!quote:Op zondag 30 november 2025 19:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jup, ik had 10 glorieuze dagen 'vrij' (onderbroken door 1 werkoverleg en 1 personeelsdag waar ik zelf heen wilde)![]()
En dus tijd zat voor alle ellende en regeldingen.
Nieuwe kans vanaf O&N![]()
Je nichtje![]()
![]()
Die heeft het getroffen met tante. Eenmaal thuis zal ze vast ook weer naar haar zin hebben.
Het treft dat we daar dus niet heen gaanquote:Op zondag 30 november 2025 21:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Köln? Daar is tussen kerst en O&N kerstmarkt - of was tenminste een paar jaar terug
Is dit vrouws voor "pijn"?quote:Op maandag 1 december 2025 07:46 schreef Lonaa het volgende:
een overbelasting/peesonsteking/slijmbeursontsteking/impingment/iets anders kuts.
Gelukkig zit december er bijna opquote:Op maandag 1 december 2025 07:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb rechts in de schouder een overbelasting/peesonsteking/slijmbeursontsteking/impingment/iets anders kuts.
ik heb zoiets ook al maanden. Wat ga jij ermee doen?quote:Op maandag 1 december 2025 07:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb rechts in de schouder een overbelasting/peesonsteking/slijmbeursontsteking/impingment/iets anders kuts.
Ja, die heb ik ook. Rechts. Heb jij ook stroom in je armen, doortrekkend naar je hand? Ik heb al een (professionele, JRoss is er erg slecht in) massage en een warmtekussen geprobeerd, maar het schiet niet echt op. Had jij geen 'flos' oefeningen gekregen van de fysio?quote:Op maandag 1 december 2025 07:46 schreef Lonaa het volgende:
De Philips na320/00, 321/00 en 322/00 zijn beste uit de test bij Consumentenbond en 4.2 liter, en wordt omschreven als compact en energiezuinig. Schoonmaakgemak wordt beoordeeld met een 7,7.quote:Op maandag 1 december 2025 13:43 schreef fietsie het volgende:
Heeft er hier iemand een goede tip voor de aanschaf van een "1 persoons Airfryer" ?
Mijn moeder geeft aan dat ze zich er vaak maar met moeite toe kan zetten om haar Bosch inbouwoven te gebruiken (Is ook een kloteding, ze heeft m al jaren maar ik kan er nog steeds niet veel mee) maar soms best wel iets wil wat gebakken of krokant is.
En het schoonmaken na bv kip wordt ze ook niet blij van. Dus ben ik met dr gaan zitten en hebben we doorgenomen wat haar -wel- blij zou maken.
Conclusie was: een compacte airfryer. Waarom compact? Omdat ze in haar hoofd heeft dat een grote energieverspilling is. Ga ik geen discussie over aan (zonnepanelen + thuisaccu.....)
Maar dan, welke ? De Philips Essetial van 4 liter ? Zo'n Tefal met een grillrooster?
Thnx; die zien er wel heul veel kekker uit dan die Essentialquote:Op maandag 1 december 2025 13:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Philips na320/00, 321/00 en 322/00
Kijk ook welke accessoires ze eventueel wil en of die wel passen in het kleinere model.quote:Op maandag 1 december 2025 13:43 schreef fietsie het volgende:
Heeft er hier iemand een goede tip voor de aanschaf van een "1 persoons Airfryer" ?
Mijn moeder geeft aan dat ze zich er vaak maar met moeite toe kan zetten om haar Bosch inbouwoven te gebruiken (Is ook een kloteding, ze heeft m al jaren maar ik kan er nog steeds niet veel mee) maar soms best wel iets wil wat gebakken of krokant is.
En het schoonmaken na bv kip wordt ze ook niet blij van. Dus ben ik met dr gaan zitten en hebben we doorgenomen wat haar -wel- blij zou maken.
Conclusie was: een compacte airfryer. Waarom compact? Omdat ze in haar hoofd heeft dat een grote energieverspilling is. Ga ik geen discussie over aan (zonnepanelen + thuisaccu.....)
Maar dan, welke ? De Philips Essetial van 4 liter ? Zo'n Tefal met een grillrooster?
Kijk ook even naar instant pot, die heeft ook fijne en kleinere (ik heb een 5.7 en klein genoeg maar ook groot genoeg voor cake of overschotel voor 2 dagenquote:Op maandag 1 december 2025 13:43 schreef fietsie het volgende:
Nou…het werkte in jouw variatie…quote:Op maandag 1 december 2025 13:41 schreef Blues het volgende:
Zittend voorover hangen, arm bungelen tussen je benen en 10x kleine (!!) rustige rondjes linksom en rechtsom draaien.
Helpt ontsteking af te vloeien uit schoudergewricht.
Ooit van @:annex geleerd, en t helpt echt, al duurt zoiets megalang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weer een tournee in én buiten het dorp. Bieb geregel om nu te doen.
Ook telefoontje met de coörd. en serieus pro/contra voor haar organisatie en voor mij overwogen en ik blijf ‘gewoon’ mijn dagdeel te draaien.![]()
Leuk sinterklaaskerstcadeau voor mama fietsie.![]()
![]()
Vanmorgen zitten kijken naar een kleine magimix. En weg geklikt.
Fijnquote:Op maandag 1 december 2025 15:38 schreef AnneX het volgende:
en ik blijf ‘gewoon’ mijn dagdeel te draaien
quote:Op maandag 1 december 2025 17:52 schreef Blues het volgende:
Mijn stagair voor t eerst de telefoon laten opnemen.
Ze zei heel relaxed ja hoor dat durf ik wel.
De paniek in haar ogen bij het eerste telefoontjewaar moet ik op drukken, ik wil doorverbinden, eh kan jij m nemen
![]()
![]()
Etc.
Vergt nog veel oefening.
Voor de rest gaat het best goed en vind ze het leuk en ik ook![]()
Geen mogelijkheid te (laten) wassen? Zat soms een jaar in het buitenland en toch niet meer dan een grote sporttas.quote:Op maandag 1 december 2025 19:00 schreef derLudolf het volgende:
Vind zo'n grote hutkoffer altijd zo overdreven overkomen. Maar al m'n spullen passen niet in een normale koffer.
Drie werktruien, werkbroeken en verse shirtjes. Bult ondergoed en een toilettas en toen wou de gewone koffer al niet meer dicht.
Toch maar overstag, wil 's avonds niet ook nog in werkkleding zitten en ook niet tweeënhalf week in hetzelfde.
Klein verschilletje. Binnen in aan een bureau zitten, of in een fabriekshal beulen met veel ijzer. Dus veel zweten.quote:Op maandag 1 december 2025 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geen mogelijkheid te (laten) wassen? Zat soms een jaar in het buitenland en toch niet meer dan een grote sporttas.
Zij had ook wel wat terughoudendheid. En daar vonden wij elkaar. 😎quote:Op maandag 1 december 2025 17:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Fijn
Tevreden over hoe het is aangepakt?
Mooi zo. Goed dat je niet éérst 'ja' gezegd hebt.quote:Op maandag 1 december 2025 19:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zij had ook wel wat terughoudendheid. En daar vonden wij elkaar. 😎
Wasserette? Droger? Zit je in een hotel? Wasservice -> deed ik altijdquote:Op maandag 1 december 2025 19:21 schreef z80 het volgende:
[..]
Klein verschilletje. Binnen in aan een bureau zitten, of in een fabriekshal beulen met veel ijzer. Dus veel zweten.
Werkkleding is zwaar en niet snel droog. Dus je hebt veel nodig.
Maar dan krijg je geen Bahnbonus puntenquote:Op maandag 1 december 2025 19:24 schreef z80 het volgende:
Bij de DB kun je blijkbaar geen Deutschland Ticket kopen met een CC. Moet perse met een machtiging van een Duitse betaalrekening. Dan niet. Genoeg andere aanbieders waar het wel kan.
Zit in een hotel ja, geen ervaring mee. Moet ik misschien ook doen, maar dat wil je ook niet elke drie dagen moeten doen. Werkkleding neemt nou stuk meer ruimte in.quote:Op maandag 1 december 2025 19:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wasserette? Droger? Zit je in een hotel? Wasservice -> deed ik altijd
Vanaf 13 maart, mijn laatste dag, tot eind mei, haar laatste dag, moet ze het met mn collega doen, die haar ook op mijn vrije dinsdag begeleidt.quote:Op maandag 1 december 2025 18:19 schreef sigme het volgende:
![]()
Loopt de stageperiode af binnen jouw dienstverband? Of moet je haar nog overdragen?
Daar heb ik toch niets aan. Deutschland Ticket is een vast bedrag. En die enkele keer dat ik met een ice ga omdat ik geen zin heb om lang te zitten, zet ook geen zoden aan de dijk.quote:Op maandag 1 december 2025 20:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar dan krijg je geen Bahnbonus punten
Is volgens mij niet alleen die DUitslandkaart.quote:Op maandag 1 december 2025 20:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Daar heb ik toch niets aan. Deutschland Ticket is een vast bedrag. En die enkele keer dat ik met een ice ga omdat ik geen zin heb om lang te zitten, zet ook geen zoden aan de dijk.
Je krijgt standaard 250 punten als je BB kaart aan maakt. Als je hotels boekt via hrs krijg je ook punten. Na morgen heb ik meer dan 2000 punten. Goed voor vrije retour 2e klas.quote:Op maandag 1 december 2025 20:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Daar heb ik toch niets aan. Deutschland Ticket is een vast bedrag. En die enkele keer dat ik met een ice ga omdat ik geen zin heb om lang te zitten, zet ook geen zoden aan de dijk.
Met PayPal ging het in elk geval wel, met CC dacht ik ookquote:Op maandag 1 december 2025 20:48 schreef borisz het volgende:
[..]
Is volgens mij niet alleen die DUitslandkaart.
Probeerde eind jan via de DB website last minute een kaartje te kopen terug van Bad Bentheim naar NL, maar dat ging niet met een (Nederlandse) cc. Stond al op het perron![]()
Werd doen alsnog met NS Internationaal. Wilde eerst terug boemelen, maar moest ivm het weer en uitgevallen treinen toch de snelle trein naar Amsterdam CS nemen.
Het is erg comfortabel moet ik zeggen, en bij mij betaalde de baas.quote:Op maandag 1 december 2025 20:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zit in een hotel ja, geen ervaring mee. Moet ik misschien ook doen, maar dat wil je ook niet elke drie dagen moeten doen. Werkkleding neemt nou stuk meer ruimte in.
Oh kosten ben ik ook niet bang, baas kijkt niet zo nauw als men op klus is. Zal er es naar informeren als ik schone kleren wil.quote:Op maandag 1 december 2025 21:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het is erg comfortabel moet ik zeggen, en bij mij betaalde de baas.
Zat maanden of langer op een klus, kleding werd voor me gewassen en in de kast gelegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Same!quote:Op dinsdag 2 december 2025 04:43 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!
Ik draai me nog een keertje om..
Maar echt.quote:Op dinsdag 2 december 2025 07:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dry needling is echt fantastisch he
Liever uurtje eerder weg en op Münster wat eten halen, treintjes kijken etc dan twee keer extra overstappen of twee uur moeten wachten in Münster (dan is de volgende rechtstreekse ICE naar München). De kerstmarkt is ook nog niet geopend rond die tijd.quote:Op dinsdag 2 december 2025 07:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Jammer van het wachten @:derLudolf, wat een tijden..
quote:Op dinsdag 2 december 2025 07:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dry needling is echt fantastisch he
Oh, ja, dat is vervelend. En het is inderdaad super suf dat ze daar niet aan denken.quote:Op dinsdag 2 december 2025 07:10 schreef Lonaa het volgende:
Haha, ja is vlinder, maar ik ben met onze eigen bus dus boetes komen op eigen adres.
Ik vind gewoon dat ze dat moeten regelen, inrij vergunning en dergelijke, maar daar denken ze geloof ik helemaal niet over na/staan ze niet bij stil.
Zit wel groot verschil voor mij gevoel tussen kantoor en de vloer zeg maar
Snap ik idd, maar blijft achterlijk vroegquote:Op dinsdag 2 december 2025 07:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Liever uurtje eerder weg en op Münster wat eten halen, treintjes kijken etc dan twee keer extra overstappen of twee uur moeten wachten in Münster (dan is de volgende rechtstreekse ICE naar München). De kerstmarkt is ook nog niet geopend rond die tijd.
Lekker zou ik het op het moment zelf ook niet noemenquote:Op dinsdag 2 december 2025 07:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn fysio zegt dat er ook mensen zijn die het haten
Ik vind het (behalve in die nekschouderspier waarvan ik ff niet weet hoe die voelt) eigenlijk altijd wel lekker en fascinerend ook om dat naaldje te voelen wiebelen en dan de spier te voelen samentrekken
Het daadwerkelijk uit bed komen vind ik lastig, maar of dat nou om 4:30 of 6:30 is maakt me weinig uit. Zodra ik de voeten op de vloer heb maakt het je weinig uit.quote:Op dinsdag 2 december 2025 08:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Snap ik idd, maar blijft achterlijk vroeg
Oh, die hebben wij! Super handig, niet te groot (geen bakbeest in je keuken), doet het prima en ik vind hem makkelijk schoon te maken.quote:Op maandag 1 december 2025 13:50 schreef vlindertje89 het volgende:
De Philips na320/00, 321/00 en 322/00 zijn beste uit de test bij Consumentenbond en 4.2 liter, en wordt omschreven als compact en energiezuinig. Schoonmaakgemak wordt beoordeeld met een 7,7.
Verder geen eigen ervaring.
Die van mij was wel sappig. Droog is misschien nog erger dan heel veel pitjesquote:
Zeker allemaal al berekend, voors/tegens/vergeleken. Dit was voor ons de meest gunstigste optie.quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:07 schreef AnneX het volgende:
@:Blues jullie hebben het laten berekenen etc. Weet je zeker dat het financieel zo achteruit gaat. Jij hebt je leven lang gewerkt!?
En golfer ook natuurlijk.
Krijg je nu niet gewoon meer huurtoeslag als het inkomen daalt?quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:10 schreef Blues het volgende:
Zeker allemaal al berekend, voors/tegens/vergeleken. Dit was voor ons de meest gunstigste optie.
Ergens eind volgend jaar kunnen we daardoor mss praten met de WBV voor een kleiner/goedkoper huis
In de vrije sector niet.quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Krijg je nu niet gewoon meer huurtoeslag als het inkomen daalt?
Vrije sector maakt niets uit, je woning moet gewoon een zelfstandige woning zijn met eigen voordeur. De grootste verandering voor volgend jaar is dat er geen maximale huurgrens meer is (en die was er wel en daar zaten jullie altijd boven), Dus volgens mij komen jullie nu ook in aanmerking voor huurtoeslag: https://www.belastingdien(...)verandert-vanaf-2026quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:13 schreef Blues het volgende:
In de vrije sector niet.
Mss kunnen we vlg jaar doorstromen naar 'middenhuur'.
We willen eigenlijk niet verhuizen, want heerlijk huis op de goede plek.
Maar wel enorm groot en 1100 kale huur.
We gaan het zien! Nu al veel dure uitgaves gedaan voor de komende jaren en geen vakanties meer zoals we gewend waren, dan gaat het wel lukken.
We 'wonen op vakantie'
quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:13 schreef Blues het volgende:
[..]
In de vrije sector niet.
Mss kunnen we vlg jaar doorstromen naar 'middenhuur'.
We willen eigenlijk niet verhuizen, want heerlijk huis op de goede plek.
Maar wel enorm groot en 1100 kale huur.
We gaan het zien! Nu al veel dure uitgaves gedaan voor de komende jaren en geen vakanties meer zoals we gewend waren, dan gaat het wel lukken.
We 'wonen op vakantie'
Dank voor de link!quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:18 schreef Isabeau het volgende:
Vrije sector maakt niets uit, je woning moet gewoon een zelfstandige woning zijn met eigen voordeur. De grootste verandering voor volgend jaar is dat er geen maximale huurgrens meer is (en die was er wel en daar zaten jullie altijd boven), Dus volgens mij komen jullie nu ook in aanmerking voor huurtoeslag: https://www.belastingdien(...)verandert-vanaf-2026
Ja hequote:Op dinsdag 2 december 2025 11:46 schreef Vanyel het volgende:
Dat betaal ik amper aan hypotheek
Ons inkomen is er ook niet bepaald op vooruit gegaan met mijn huidige situatie. Dat is toch wel even wennen ja.
Dat zeggen wij ook vaak tegen elkaar.quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is ook wel relatief. Een huur of hypotheek van 1200-2000 is niet eens heel bijzonder meer.
Uit de losse hand bereken ik dit voor vlg jaar voor ons:quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:18 schreef Isabeau het volgende:
Vrije sector maakt niets uit, je woning moet gewoon een zelfstandige woning zijn met eigen voordeur. De grootste verandering voor volgend jaar is dat er geen maximale huurgrens meer is (en die was er wel en daar zaten jullie altijd boven), Dus volgens mij komen jullie nu ook in aanmerking voor huurtoeslag: https://www.belastingdien(...)verandert-vanaf-2026
quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Uit de losse hand bereken ik dit voor vlg jaar voor ons:
Uw huurtoeslag per maand: ¤ 185
Uw zorgtoeslag per maand: ¤ 15
Dat we sowieso ergens 'recht op hebben'quote:
Ik betaal minder hypotheek inderdaad en daar zit een stukje aflossing in. Maar goed, ik heb ook geluk met ouders die me geholpen hebben met een hypotheek verstrekken zodat we in 2011 al konden kopen en een schenking zodat ik in het huis kon blijven na de scheiding. 2011 was een behoorlijk dieptepunt in de markt dus het vorige huis met overwaarde verkocht en deze WOZ is ook al twee ton gestegen in 4 jaarquote:Op dinsdag 2 december 2025 11:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat betaal ik amper aan hypotheek
Ons inkomen is er ook niet bepaald op vooruit gegaan met mijn huidige situatie. Dat is toch wel even wennen ja.
In oneerlijk veel gevallenquote:Op dinsdag 2 december 2025 12:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Geld maakt echt meer geld, in zo'n geval.
Nietes.quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Team 400 piek hypotheek
Enige ding in mn leven wat ik slim heb aangepakt
Ben jij alweer 4 jaar geleden verhuisd?quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:26 schreef Clubsoda het volgende:
en deze WOZ is ook al twee ton gestegen in 4 jaarGeld maakt echt meer geld, in zo'n geval.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ben jij alweer 4 jaar geleden verhuisd?
quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:31 schreef derLudolf het volgende:
Mensen lopen altijd wel te haten op Deutsche Bahn, maar ook dit keer zijn het mensen die er voor zorgen dat de hele boel in soep loopt. Spoorlopers in Stuttgart, het Hauptbahnhof is compleet gesperrt.
Stond ze hoor, wir kinder vom Hoog Catherijnequote:Op dinsdag 2 december 2025 12:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nietes.
Je besloot ook op een dag mij te meeten. Toch al dik 25 jaar toegevoegde waarde in het leven.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Stond ze hoor, wir kinder vom Hoog Catherijne
Maar die hypotheekrente mag je dan nog aftrekken, scheelt ook weer.quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze hypotheek is 670. Maar we willen een flinke verbouwing. Met 1,5 ton aan hypotheek er bij, kom je ook aan zo'n bizar bedrag per maand. Dat maakt het echt wel moeilijk.
We rijden alweer en mogen over de hogesnelheidslijn naar Ulm ipv gewone spoorquote:
Wow, ja. Maar het is wel jullie 'eigen' superleuke huisquote:Op dinsdag 2 december 2025 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze hypotheek is 670. Maar we willen een flinke verbouwing. Met 1,5 ton aan hypotheek er bij, kom je ook aan zo'n bizar bedrag per maand. Dat maakt het echt wel moeilijk.
Neuh, toen werd mijn peuter geborenquote:Op dinsdag 2 december 2025 12:36 schreef Vanyel het volgende:
Als je 2023 had gezegd had ik je ook geloofd.
Dit bericht had dus sneller gemoeten![]()
Ja dat verbaast me ook elke keer, als je het niet over je baby hebt.quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Neuh, toen werd mijn peuter geboren
Maar daar moet je als huiseigenaar ook dingen voor laten. Staat dan wel tegenover dat de hypotheek niet elk jaar enige procenten wordt verhoogd.quote:
Wordt daar nog wel gesaldeerd dan?quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:03 schreef Barreltje het volgende:
Hier staat okk een grote verbouwing op de planning.. of nouja, het dak moet vervangen ( 65K) en dan hopelijk ooit ook zonnepanelen en warmte pomp etc.. dat zou de kosten pas ECHT drukken
Denk dat dit breder ging over dat de duivel altijd op de grootste hoop schijt.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:09 schreef derLudolf het volgende:
Maar daar moet je als huiseigenaar ook dingen voor laten.
Hehe ja, ik betaal dit in m'n eentje voor 50 m˛ huurappartement.quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:05 schreef Blues het volgende:
Aan de andere kant qua onze huurprijs en als je vergelijkt met een 2kamer app in grotere steden enzo valt het ook wel weer mee
Apart ja!quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:14 schreef derLudolf het volgende:
Je komt nog es ergens met de trein. Net door Plochingen (wie kent het niet) maar daar stond een pand aan het spoor dat me aan Gaudi deed denken. Sierlijke lijnen en mozaīeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Als we het over huur/woonlasten gaan hebben ben ik bang dat ik "win"
Jij wintSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons zitten de zonnepanelen er ook bij in tegenwoordig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Blues op 02-12-2025 15:10:23 ]
Je vertelt er niet bij hoe groot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tele heeft 50m˛. Jij? Ben je dan per m˛ ook nog de winnaar?Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:19 schreef Tele6 het volgende:
Trouwens nu het over woonkosten gaat...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Hoe werkt dit, kun je gekort worden op je aow om andere redenen dan een partner hebben?quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:49 schreef AnneX het volgende:
Een kennis van ons wordt enorm gekort - de sufferd vergat zijn pensioen rechten te regelen
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.La derecha oprime, la izquierda libera
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Niet 'gekort' ,wel gekozen voor als ik met pens zou gaan, en dus de eerste 5 jaar wat meer, hij weer wat minder.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:49 schreef AnneX het volgende:
Het zijn enorme bedragen van huur / hypotheek en lastig onderling vergelijkbaar.
Denk ik zo.
@:Blues Wordt golfer ook gekort op zijn aow?omdat jij een jongere blom bent!
Een kennis van ons wordt enorm gekort - de sufferd vergat zijn pensioen rechten te regelenbij de werkgever - en echtgenote zķnder arbeidsverleden is vele jaren jonger. Kunstenaars. 😎
Armoe.
Trouwens nu het over woonkosten gaat...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Blues ja dat was hem. Het leven is mooi, als je de mooie dingen maar wilt/kunt zien.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Minilot weer hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Een aow- gat. Oa. als de partner (veel) jonger is.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe werkt dit, kun je gekort worden op je aow om andere redenen dan een partner hebben?
Zijn twee verschillende vergelijkingen natuurlijk, kosten per m2 en kosten per maand. Ik keek nu even alleen naar kosten per maand, aangezien alle anderen voor mij dat ook dedenquote:Op dinsdag 2 december 2025 14:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je vertelt er niet bij hoe groot.
Tele heeft 50m˛. Jij? Ben je dan per m˛ ook nog de winnaar?
quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Blues ja dat was hem. Het leven is mooi, als je de mooie dingen maar wilt/kunt zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou er vanquote:Op dinsdag 2 december 2025 15:25 schreef derLudolf het volgende:
@:Blues ja dat was hem. Het leven is mooi, als je de mooie dingen maar wilt/kunt zien.
[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 02-12-2025 16:28:48 ]
Wat ik dacht maar niet zeiquote:
@derLudolf Hundertwasserquote:Op dinsdag 2 december 2025 13:14 schreef derLudolf het volgende:
Je komt nog es ergens met de trein. Net door Plochingen (wie kent het niet) maar daar stond een pand aan het spoor dat me aan Gaudi deed denken. Sierlijke lijnen en mozaīeken.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
De naaldjes zelf doen bij mij ook geen pijn, die voel ik inderdaad niet. Het krampen van de hamstring door het aanprikken daarentegen doet bij mij wel echt pijn als die behoorlijk vast zit. En die eerste keer dat ik er toen kwam had ik al een week of zes doorgehockeyd met pijn, dus vast zat hetquote:Op dinsdag 2 december 2025 17:01 schreef Lonaa het volgende:
Ja, thuis.
Ik voel dus amper wat van die naaldjes. Schijnt ook niet te hoeven, zegt mijn fysio. Dan zit je net in een huidzenuw.
Pijn is nog verder afgenomen gedurende de dag.![]()
Vandaag 400 km in de bus gezeten. Gaar. Morgen weer, maar dan in de bakwagen. Zie er wel beetje tegenop want moet binnenstad Groningen en Zwolle zijn en dat was met bus al fucking krap.
Ah, ja akkoord. Mijn spieren hebben soms ook wel een mening inderdaad. En daarna is alles zwaaaaaaaaaar.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:06 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De naaldjes zelf doen bij mij ook geen pijn, die voel ik inderdaad niet. Het krampen van de hamstring door het aanprikken daarentegen doet bij mij wel echt pijn als die behoorlijk vast zit. En die eerste keer dat ik er toen kwam had ik al een week of zes doorgehockeyd met pijn, dus vast zat het
Fijn dat je pijn nog verder weg is gegaan![]()
Rot voor je hoor.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:01 schreef Lonaa het volgende:
Ja, thuis.
Ik voel dus amper wat van die naaldjes. Schijnt ook niet te hoeven, zegt mijn fysio. Dan zit je net in een huidzenuw.
En dat is alleen nog niet eens def, pfffquote:Op dinsdag 2 december 2025 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Net de asielpagina in het stuk van de informateur gelezen, VWN willen ze nu weer op alle locaties en die moeten/mogen gewoon weer gaan helpen met gezinshereniging. Er komen wel andere maatregelen maar echt niet slecht. Denk dat ze op het hoofdkantoor de kerstvakantie maar afschaffen
Ik dacht vanmiddag “zal ik de boom opzetten” maar donderdag komt de hulp, dan kan ze nog overal bij en dan ga ik dit weekend opzetten.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nu is het echt winter hoor. De kerstboom staat en biatlon staat aan
Postduiven waren opquote:Op dinsdag 2 december 2025 21:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik dacht vanmiddag “zal ik de boom opzetten” maar donderdag komt de hulp, dan kan ze nog overal bij en dan ga ik dit weekend opzetten.
Kwam trouwens vanmiddag een van onze oud tolken tegen die een huis hier in de buurt heeft. Ik had haar telefoonnummer en mailadres dus kon geen contact opnemen (gebouw aar zij woont is groot en ik dacht ook dat ze in een ander gebouw woonde). Blijkt dat ze graag langs had willen komen wanneer ze langs mijn huis fietste maar ze had gehoord dat Nederlanders daar niet van houden
. Telefoonnummer uitgewisseld en gezegd dat ze echt moet aanbellen
Woordje “niet” vergetenquote:Op dinsdag 2 december 2025 21:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Postduiven waren op
Gelukkig toch goed gekomen![]()
Ik dacht dat dat een bouwstijl wasquote:
Ik denk dat ik winquote:Op dinsdag 2 december 2025 21:51 schreef borisz het volgende:
Vlindertje wint qua woonlasten. Of Barrel.
Ik zit nu op 950. 550 hypotheek. 360 VVE (incluis voorschot blokverwarming) en 40 naar de energieboer.
Krijg dan wel weer wat terug.
Pinic op dinsdagavond. Omdat het kan
Geen boom. Wel lampjes aangeschaft.Moet ze alleen nog even door mn woonkamer ophangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hingen dit weekend lampjes op, aan dat veel te dure klushuus![]()
En vandaag deed ik in het Brabantste mee met een craniotomie bij een kat; die zat na een uur alweer overeind alsof heel z’n schedel niet opengewrikt was die dag![]()
(Ik keek mee met de specialist anesthesiologe. Deze week komt een van de anesthesie specialisten ook naar Arnhem voor dezelfde procedure bij een nog wat kritiekere patiënt. )
Nu weer even verder terug lezen
quote:Op dinsdag 2 december 2025 22:44 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Zelf maar even je hoofd draaien want dat snap imgbb.com niet kennelijk.Kennelijk staat de foto wel goed. Ik ga vannacht wel bijlezen, nu eerst verder het bootje verkennen en over een uurtje eten
Klopt!quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:21 schreef Blues het volgende:
@:Tele6 hier was jij toch bij![]()
https://classicrockmagazi(...)BuRUFBEMaUjVOAZfsGrQ
Wat een geweldenaren
Wat een leuke foto van julliequote:Op dinsdag 2 december 2025 22:44 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Zelf maar even je hoofd draaien want dat snap imgbb.com niet kennelijk.Kennelijk staat de foto wel goed. Ik ga vannacht wel bijlezen, nu eerst verder het bootje verkennen en over een uurtje eten
Trouwens nu het over woonkosten gaat...Many ways. Goede vrienden zijn geen goede vrienden meer als het ergens gaat schuren: huur wordt niet betaald, de een maakt herrie waar de ander last van heeft, huurder heeft een klachtje en verhuurder vindt dat ie niet moet zeuren, huurder blijkt schulden te hebben en een deurwaarder weet 'm toch te vinden, de huurder krijgt een vriend(in) en het bed kraakt, etc.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zet niets op papier, want officieel verhuren is natuurlijk niet de bedoeling. Kan de vriend zich niet inschrijven. Daar vindt de gemeente dan weer iets van (gemeentelijke belastingen bijvoorbeeld).
Allemaal ellende waar je niet direct dakloos van wordt. Waar je wél dakloos van kan worden, is van onderverhuur terwijl dat van de bank niet mag. Je vriend zal de eerste niet zijn waarbij de bank binnen 6 weken de hele boel ontbindt en de centen terug wil zien.
Hoe de bank erachter kan komen? Misschien verlinken de buren 'm wel. Of de vriend zelf, als ze ruzie krijgen. De kans is niet heel groot, de impact kan enorm zijn. Niet f*cken met banken, want het gaat om heel veel geld.
Trouwens nu het over woonkosten gaat...Misschien nog interessant: kamerverhuur in eigen huis is hospitaverhuur; hypotheekverstrekkers staan daar vaak iets soepeler in dan (onder)verhuur van de hele woning.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Cool, thx; ik krijg komende woensdag weer ' in Duitsland legale banden met mogelijk winterweer' dus dan kan ik even die kant op.quote:Op maandag 1 december 2025 21:26 schreef z80 het volgende:
@:fietsie
Vanaf vrijdag bij de Duitse aldi volkoren rode rijst in de aanbieding.
Enorme pan chicken biryani ?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:41 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, ik moet nog iets bedenken voor kerst. Het is "onze beurt" dit jaar. Er zijn zeker 2 grote eters en de inslag is een beetje...boers.
BOERENKOOLSTAMP MET WORST EN SPEK.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:41 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, ik moet nog iets bedenken voor kerst. Het is "onze beurt" dit jaar. Er zijn zeker 2 grote eters en de inslag is een beetje...boers.
Buut'nlands. Lastig.quote:
Beter.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
BOERENKOOLSTAMP MET WORST EN SPEK.
Kratje Grolsch op tafel. Zoepn moar.
Je doet het er om he?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:47 schreef fietsie het volgende:
Ooow ja dat eten we vanavond! Spruitjes met spekjes en banaan.
Nee ik hoorde dat er vorige week uit de Hanos TooGoodToGo doos spruitjes waren gekomen, dus ik haalde spekjes, wetende dat er nog opbakaardappeltjes in de koelkast lagen.quote:
Sjah ik kan ook gaan staan koken en dan in mijn eentje eten, en de andere twee een boterham zien pakken.quote:
Zuurkool met Ottolenghi portobelloquote:Op woensdag 3 december 2025 10:41 schreef Lonaa het volgende:
Dit is ragebait.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:47 schreef fietsie het volgende:
Ooow ja dat eten we vanavond! Spruitjes met spekjes en banaan.
* Vanyel rent achter @Lonaa aanquote:
Banoffee pie?quote:Op woensdag 3 december 2025 11:37 schreef Lonaa het volgende:
Plakjes rijpe banaan door de gebakken shoarma met salade is mijn enige banaan-uitstap in eten.
Was het dat maar. Ik overweeg een schaaltje opgewarmde banaan op tafel te zetten met een lepeltje erin voor zelfbediening.quote:
Ik heb banaan bij shoarma ooit eens geprobeerd omdat iemand zei dat het lekker was. Het was uh niet vies. De zoetigheid van de banaan deed wel iets.quote:Op woensdag 3 december 2025 12:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Banoffee pie?
Denk dat het daar voor mij eindigt.
Ik moest even terugdenken aan een Youtube die ik eergister keek:quote:Op woensdag 3 december 2025 13:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb banaan bij shoarma ooit eens geprobeerd omdat iemand zei dat het lekker was. Het was uh niet vies. De zoetigheid van de banaan deed wel iets.
Laten we zeggen dat ik het daarna nooit meer gemaakt heb.
quote:Op woensdag 3 december 2025 17:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poosje geleden was ik mijn creditcard kwijt.
Nieuwe aangevraagd, daarna de oude teruggevonden.
Net wilde ik een betaling doen dus cc gepakt: is gedeactiveerd. En ik zie in mijn bank app dat daar een ander nummer staat.
Ik ontken noch bevestig dat ik mogelijk de nieuwe in stukjes heb geknipt voor ik hem weggooideKomende week nog eens goed zoeken en anders maar weer eentje aanvragen. Zou me niet verbazen als de bank wil gaan checken of het allemaal wel goed met me gaat
EN ZONDER SUPPORT ACTquote:Op woensdag 3 december 2025 17:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Voor de Jason Isbell luisteraars in dit topic (Lucky En Loon?): morgen start voorverkoop voor juni 26. Groningen en Tilburg dit keer.
Lijkt me ook raar gevoel.quote:Op woensdag 3 december 2025 13:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis met een grote pleister in m’n hals. Heb al een tijd last van korstjes op mijn lichaam en gezicht. Diverse smeersels helpen niet, nu werd er een meer ervaren dermatoloog bijgehaald die ook niet wist wat het is dus nu is er een biopt afgenomen, oor is mee verdoofd, voelt heel erg raar.
We hebben je duidelijk nodig voor dit soort waarheden.quote:Op woensdag 3 december 2025 17:09 schreef Myraela het volgende:
Banaan in avondeten.
Deze bijdrage vond ik belangrijk genoeg om weer een keer te reageren.
In de benen blijven hequote:Op woensdag 3 december 2025 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
BOERENKOOLSTAMP MET WORST EN SPEK.
Kratje Grolsch op tafel. Zoepn moar.
Gaat het allemaal wel goed met je?quote:Op woensdag 3 december 2025 17:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poosje geleden was ik mijn creditcard kwijt.
Nieuwe aangevraagd, daarna de oude teruggevonden.
Net wilde ik een betaling doen dus cc gepakt: is gedeactiveerd. En ik zie in mijn bank app dat daar een ander nummer staat.
Ik ontken noch bevestig dat ik mogelijk de nieuwe in stukjes heb geknipt voor ik hem weggooideKomende week nog eens goed zoeken en anders maar weer eentje aanvragen. Zou me niet verbazen als de bank wil gaan checken of het allemaal wel goed met me gaat
Ketchup, citroen, peterselie, DRIE soorten groente!quote:Op woensdag 3 december 2025 19:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In de benen blijven he![]()
Heb ook honger maar zijn nog bij de klant. Dus dan maar foto van gisteren - uiteraard kalf. De baas betaalt (en ¤25 is niet duur daarvoor)[ afbeelding ]
Ketchup probeerden ze me nog aan te smeren ja, maar nee dit zijn Preiselbeerenquote:Op woensdag 3 december 2025 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ketchup, citroen, peterselie, DRIE soorten groente!
23 december heb ik blijkbaar een bel afspraak, kreeg daar een mailtje over. Wel fijn dat dat gewoon vast staat, kan ik rekening mee houden.quote:Op woensdag 3 december 2025 18:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Lijkt me ook raar gevoel.
![]()
Wanneer uitslag?
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 3 december 2025 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaat het allemaal wel goed met je?
Beterschap!quote:Op woensdag 3 december 2025 19:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
23 december heb ik blijkbaar een bel afspraak, kreeg daar een mailtje over. Wel fijn dat dat gewoon vast staat, kan ik rekening mee houden.
Heb momenteel een kokende oorlel, ook een raar gevoel in![]()
Ai @:cat-astrophe
Braaf zo jongenquote:Op woensdag 3 december 2025 19:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ketchup probeerden ze me nog aan te smeren ja, maar nee dit zijn Preiselbeeren
Bordje met Krautsalat, worteltjes en iets van aardappel rauwkost had ik eerder al op.
quote:Op woensdag 3 december 2025 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ketchup, citroen, peterselie, DRIE soorten groente!
Baaawwquote:Op woensdag 3 december 2025 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee maar ik hou echt van je @:cat-astropheWeet je best
Oh nu was het nog maar 99,999 per uur SONDERANGEBOTquote:Op woensdag 3 december 2025 20:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Baaaww![]()
Gelukkig kon ik het cheap ass Zentrum Parkhaus vandaag ook reserveren door mijn PayPal account af te stoffen
quote:Op woensdag 3 december 2025 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee deze had het KUNNEN worden. Maar niet![]()
[ afbeelding ]
We zijn er met negen personen nu dus we zijn niet zielig en alleen. Van 7 tot 19u werken, dan hoef je verder niet veel geamuseerd worden.quote:Op woensdag 3 december 2025 22:29 schreef AnneX het volgende:
Moet je jezelf nu amuseren of is men ook nog sociaal mit dem Holländer?
Vanavond lekker het kerst repertoire gegalmd. Inmiddels drie optredens gepland, waaronder een flash mob.
MnX toetert in een kerkje volgende week en zondagmiddag in een tuincentrum 🎶 🎺
Ah, ik dacht dat je daar in je uppie zat.quote:Op woensdag 3 december 2025 22:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
We zijn er met negen personen nu dus we zijn niet zielig en alleen. Van 7 tot 19u werken, dan hoef je verder niet veel geamuseerd worden.
Ik geloof dat we volgende week wel mochten aansluiting bij het kersteten van de klant.
Dat klinkt beter! Dan wil je zelfs ms wel eens alleen zijnquote:Op woensdag 3 december 2025 22:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
We zijn er met negen personen nu dus we zijn niet zielig en alleen. Van 7 tot 19u werken, dan hoef je verder niet veel geamuseerd worden.
Ik geloof dat we volgende week wel mochten aansluiting bij het kersteten van de klant.
Restaurant Vesters in Nijmegenquote:Op donderdag 4 december 2025 07:34 schreef Lonaa het volgende:
Tips gevraagd:
Halverwege januari willen we een paar dagen weg. Dat wordt mogelijk Nijmegen e.o., dus kom maar op met hotel, restaurant, musea, wandelroutes e.a in Nijmegen e.o.
Oh jaa de Plak, kaasgehakt!quote:Op donderdag 4 december 2025 08:18 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa
Qua wandelroutes kun je in de binnenstad de groene lijn en bordjes in de stoep volgen om leuke plekjes in de binnenstad te leren kennen.
Met zonsondergang is er op de Oversteek de Sunset March als je van de oorlogsherdenkingen bent. Elke dag.
@:borisz en ik hebben laatst de N70 natuurroute gewandeld. Maar dat is wel een stevige wandeling. Je kan hem evt door de helft inkorten. Anders ben je drie uur aan het wandelen en heb je de volgende dag spierpijn, want het is heuvelachtig.
Je kunt ook mooi de uiterwaarden in wandelen bij de Ooijpolder. Ergens zit daar een theetuin maar ik denk niet dat dat wat is in januari.
Qua musea vond ik het MuZIEum wel leuk voor een rondleiding (hoe het is om blind te zijn). Afrikamuseum is dicht en Orientalis is geen aanrader. Ik vind Nijmegen niet zo'n museum-stad eigenlijk. Volgens mij zit er een oorlogsmuseum in Groesbeek maar ik ben er nooit geweest.
Brouwerij de Hemel is in de zomer prachtig terras maar je kan er ook prima binnenzitten.
Ik vind Tati een leuk eettentje maar het is wel erg veganistisch, weet niet of dat wat voor jullie is.
Verder qua activistische eettentjes is Café de Plak leuk, dat is een coöperatief café dat uit de krakerstijd stamt en je krijgt er een rijkelijke maaltijd.
Dr_Flash in TRV / Fles' Travelsnacks #8quote:Op donderdag 4 december 2025 07:34 schreef Lonaa het volgende:
Tips gevraagd:
Halverwege januari willen we een paar dagen weg. Dat wordt mogelijk Nijmegen e.o., dus kom maar op met hotel, restaurant, musea, wandelroutes e.a in Nijmegen e.o.
Dat heb ik ook steeds, ooit enorm uitgegleden op een bospad hierachter. Daar loop ik nog steeds graag op mijn wandelingetjes, maar ook verkrampt. Ook in het park in mijn werkstad. Irritant he, ik wijt het maar aan mijn leeftijdquote:Op donderdag 4 december 2025 08:51 schreef borisz het volgende:
Denk dat de bladeren al weer iets vergaan zijn. Maar omdat je iedere stap met aandacht moest zetten in loop je dus verkrampter. Kortom de spierpijn duurde drie dagen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |