abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 30 november 2025 @ 22:36:24 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219383318
Godsallemachtig wat een kansloos gedoe bij het voetbal weer.

Zullen nu wel weer een aantal wielerwedstrijden die niet door kunnen gaan waarschijnlijk, want veel agenten hebben nu al een extra weekenddienst moeten draaien.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219383346
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 19:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Jup, ik had 10 glorieuze dagen 'vrij' (onderbroken door 1 werkoverleg en 1 personeelsdag waar ik zelf heen wilde) :')
En dus tijd zat voor alle ellende en regeldingen.

Nieuwe kans vanaf O&N *O*

Je nichtje O+ ;( O+ Die heeft het getroffen met tante. Eenmaal thuis zal ze vast ook weer naar haar zin hebben.
Gelukkig wel op redelijk korte termijn dan alsnog even 'echt' vrij. Ik duim voor je dat er alleen maar heel leuke dingen gebeuren de komende tijd en je die vakantie wél gewoon kunt vullen met ontspanning en leuke bezigheden!
En ja, nichtje is vast onderweg naar huis alweer bijgetrokken. Het was de eerste keer dat ze dit had zo, normaal zowel bij brengen als bij halen nul problemen. Ze vond het wel heel leuk dat ik met kerstavond een nachtje bij hun kom slapen ipv andersom, en in de kerstvakantie plannen we ook weer een nachtje hier.

@Kaatje1 ;( wat moeilijk en verdrietig moet dat voor jou en iedereen daar zijn. Zo graag willen helpen maar het niet mogen :*
pi_219384402
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 21:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]
:o
Köln? Daar is tussen kerst en O&N kerstmarkt - of was tenminste een paar jaar terug
Het treft dat we daar dus niet heen gaan :+

Fles en ik doen gedegen vooronderzoek. En gelukkig doet D'dorf wel aan markt na de kerst want eerder lukte het mij niet om vrij te pakken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219384412
Wij vierden gisteren sinterklaas met bijna iedereen van mijn vaders kant. Iets van 25 man _O_

B was ook mee. Die had het lootje van mijn nicht getrokken. Ze vroeg LP's dus we waren zaterdag nog naar de kringloopwinkel geweest. Blijkt dat we zonder enige voorkennis precies een plaat hebben gekocht van een band waar ze met mijn oom laatst naartoe geweest was :D

Ik had met mezelf gewed dat broertje geen fatsoenlijk cadeau zou meebrengen want historisch gezien stelt hij altijd teleur met sinterklaas, maar dat is meegevallen.

Er waren 3 kinderen onder de 10 en die zijn compleet verwend. Wij mochten voor de oudste een cadeautje meebrengen en hadden strijkkralen gekocht met een boekje erbij van wat je allemaal kan maken. Ze vond het jammer dat ze niet meteen mocht beginnen :D

Ik heb een lichtgevend hardloophesje gekregen. Zo eentje dat je op je buik een witte lamp hebt en op je rug een rode. Wel zo veilig in het verkeer ^O^
pi_219384416
;(

Ik heb rechts in de schouder een overbelasting/peesonsteking/slijmbeursontsteking/impingment/iets anders kuts.

;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_219384559
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2025 07:46 schreef Lonaa het volgende:
een overbelasting/peesonsteking/slijmbeursontsteking/impingment/iets anders kuts.
Is dit vrouws voor "pijn"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219384574
Dit klinkt als "pijn door iets wat erger wordt van verder belasten maar gezien werk is er niet echt een optie om rust te geven dus extra klote"
pi_219385007
quote:
;(

Ik heb rechts in de schouder een overbelasting/peesonsteking/slijmbeursontsteking/impingment/iets anders kuts.

;(
Gelukkig zit december er bijna op *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219385234
quote:
;(

;(
ik heb zoiets ook al maanden. Wat ga jij ermee doen?
pi_219385342
@Blues en @Kaatje1 bedankt voor de felicitaties O+ O+ Ik had een heel leuke verjaardag overdag *O*

quote:
;(

;(
Ja, die heb ik ook. Rechts. Heb jij ook stroom in je armen, doortrekkend naar je hand? Ik heb al een (professionele, JRoss is er erg slecht in) massage en een warmtekussen geprobeerd, maar het schiet niet echt op. Had jij geen 'flos' oefeningen gekregen van de fysio?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219385846
Dju…ik zat rechtop 😳 Noodmelding… op mobiel.
Wij wonen nu verder weg van de kazerne en alarmtoeters. Pfff.

@Isabeau Feli alsnog…🎉😘

Dat is zwaar k@t voor mn. Lonaa! De hulp was ermee bij de orthopeed: zou 2 jaar duren en niks boven schouderhoogte doen.
Helpt een injectie niet? @Isabeau
pi_219386663
Ik heb dat ook ja, @Isabwau
Doe oefeningen wel maar helpt niet echt. Straks fysio.
pi_219386675
Zittend voorover hangen, arm bungelen tussen je benen en 10x kleine (!!) rustige rondjes linksom en rechtsom draaien.
Helpt ontsteking af te vloeien uit schoudergewricht.
Ooit van @AnneX geleerd, en t helpt echt, al duurt zoiets megalang -O-
  maandag 1 december 2025 @ 13:43:16 #65
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219386688
Heeft er hier iemand een goede tip voor de aanschaf van een "1 persoons Airfryer" ?

Mijn moeder geeft aan dat ze zich er vaak maar met moeite toe kan zetten om haar Bosch inbouwoven te gebruiken (Is ook een kloteding, ze heeft m al jaren maar ik kan er nog steeds niet veel mee) maar soms best wel iets wil wat gebakken of krokant is.

En het schoonmaken na bv kip wordt ze ook niet blij van. Dus ben ik met dr gaan zitten en hebben we doorgenomen wat haar -wel- blij zou maken.

Conclusie was: een compacte airfryer. Waarom compact? Omdat ze in haar hoofd heeft dat een grote energieverspilling is. Ga ik geen discussie over aan (zonnepanelen + thuisaccu.....)

Maar dan, welke ? De Philips Essetial van 4 liter ? Zo'n Tefal met een grillrooster?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219386708
@Isabeau gefeliciteerd nog!!
pi_219386743
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 13:43 schreef fietsie het volgende:
Heeft er hier iemand een goede tip voor de aanschaf van een "1 persoons Airfryer" ?

Mijn moeder geeft aan dat ze zich er vaak maar met moeite toe kan zetten om haar Bosch inbouwoven te gebruiken (Is ook een kloteding, ze heeft m al jaren maar ik kan er nog steeds niet veel mee) maar soms best wel iets wil wat gebakken of krokant is.

En het schoonmaken na bv kip wordt ze ook niet blij van. Dus ben ik met dr gaan zitten en hebben we doorgenomen wat haar -wel- blij zou maken.

Conclusie was: een compacte airfryer. Waarom compact? Omdat ze in haar hoofd heeft dat een grote energieverspilling is. Ga ik geen discussie over aan (zonnepanelen + thuisaccu.....)

Maar dan, welke ? De Philips Essetial van 4 liter ? Zo'n Tefal met een grillrooster?
De Philips na320/00, 321/00 en 322/00 zijn beste uit de test bij Consumentenbond en 4.2 liter, en wordt omschreven als compact en energiezuinig. Schoonmaakgemak wordt beoordeeld met een 7,7.
Verder geen eigen ervaring.
  maandag 1 december 2025 @ 13:54:26 #68
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219386783
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 13:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Philips na320/00, 321/00 en 322/00
Thnx; die zien er wel heul veel kekker uit dan die Essential
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 1 december 2025 @ 13:54:43 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219386785
quote:

Kijk ook welke accessoires ze eventueel wil en of die wel passen in het kleinere model.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219386907
quote:

Kijk ook even naar instant pot, die heeft ook fijne en kleinere (ik heb een 5.7 en klein genoeg maar ook groot genoeg voor cake of overschotel voor 2 dagen
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 1 december 2025 @ 15:02:18 #71
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219387217
Thnx @all; ik wandel zo even langs de expert hier naast t ziekenhuis; kijken wat er op voorraad staat.
pi_219387427
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 13:41 schreef Blues het volgende:
Zittend voorover hangen, arm bungelen tussen je benen en 10x kleine (!!) rustige rondjes linksom en rechtsom draaien.
Helpt ontsteking af te vloeien uit schoudergewricht.
Ooit van @:annex geleerd, en t helpt echt, al duurt zoiets megalang -O-
Nou…het werkte in jouw variatie…
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer een tournee in én buiten het dorp. Bieb geregel om nu te doen.
Ook telefoontje met de coörd. en serieus pro/contra voor haar organisatie en voor mij overwogen en ik blijf ‘gewoon’ mijn dagdeel te draaien. w/

Leuk sinterklaaskerstcadeau voor mama fietsie. 8} ~:)
Vanmorgen zitten kijken naar een kleine magimix. En weg geklikt.
  Moderator maandag 1 december 2025 @ 17:23:38 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219388145
Had me voorgenomen om vandaag op tijd weg te gaan van het werk, maak de komende tijd wel genoeg uren. Werd het alsnog 17u (7:30 begonnen dus had om 16u kunnen gaan maar eigenlijk was 15u het plan)
pi_219388215
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 15:38 schreef AnneX het volgende:
en ik blijf ‘gewoon’ mijn dagdeel te draaien
Fijn :Y
Tevreden over hoe het is aangepakt?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219388275
Mijn stagair voor t eerst de telefoon laten opnemen.
Ze zei heel relaxed ja hoor dat durf ik wel.
De paniek in haar ogen bij het eerste telefoontje ;) waar moet ik op drukken, ik wil doorverbinden, eh kan jij m nemen :X :o

Etc.
Vergt nog veel oefening.

Voor de rest gaat het best goed en vind ze het leuk en ik ook ^O^

[ Bericht 13% gewijzigd door Blues op 01-12-2025 18:04:06 ]
pi_219388378
Ook al weer een tijdje thuis.
Twee nieuwe teamleiders, weliswaar ervaren maar niet op deze locatie werkt eh…anders.

Van de ene veel nieuws geleerd wat ik in het vervolg ook moet doen, de ander, via videocall de weg gewezen. Mijn video afspraak kwam niet in beeld/op de lijn dus had ik ook tijd om sharepoint (totaal geen recente ervaring mee) te bekijken.
Morgen een f2f spreekuur, ben benieuwd

Fijn @AnneX dat je kan blijven op je gewenste tijd.
We have far more in common than that which devides us..
pi_219388432
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 17:52 schreef Blues het volgende:
Mijn stagair voor t eerst de telefoon laten opnemen.
Ze zei heel relaxed ja hoor dat durf ik wel.
De paniek in haar ogen bij het eerste telefoontje ;) waar moet ik op drukken, ik wil doorverbinden, eh kan jij m nemen :X :o

Etc.
Vergt nog veel oefening.

Voor de rest gaat het best goed en vind ze het leuk en ik ook ^O^
O+

Loopt de stageperiode af binnen jouw dienstverband? Of moet je haar nog overdragen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator maandag 1 december 2025 @ 19:00:45 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219388691
Vind zo'n grote hutkoffer altijd zo overdreven overkomen. Maar al m'n spullen passen niet in een normale koffer.

Drie werktruien, werkbroeken en verse shirtjes. Bult ondergoed en een toilettas en toen wou de gewone koffer al niet meer dicht.

Toch maar overstag, wil 's avonds niet ook nog in werkkleding zitten en ook niet tweeënhalf week in hetzelfde.
pi_219388705
Ja, hallo.

Fysio heeft er 25340 naalden ingeprikt. Voelt nu zwaar maar wel ipv 8 op schaal van 10 aan pijn maar 4 ofzo bij bepaalde bewegingen. Hij heeft ook tape geplakt ter ondersteuning.

Vandaag was verder prima. Weer professioneel verhuizer.
  maandag 1 december 2025 @ 19:06:27 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219388737
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 19:00 schreef derLudolf het volgende:
Vind zo'n grote hutkoffer altijd zo overdreven overkomen. Maar al m'n spullen passen niet in een normale koffer.

Drie werktruien, werkbroeken en verse shirtjes. Bult ondergoed en een toilettas en toen wou de gewone koffer al niet meer dicht.

Toch maar overstag, wil 's avonds niet ook nog in werkkleding zitten en ook niet tweeënhalf week in hetzelfde.
Geen mogelijkheid te (laten) wassen? Zat soms een jaar in het buitenland en toch niet meer dan een grote sporttas.
pi_219388776
Jong0ns, ik heb een link achter een premium-betaalmuur die ik niet op de gebruikelijke manier kan openen. Why
  maandag 1 december 2025 @ 19:21:04 #82
63722 z80
I fink you freaky
pi_219388833
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Geen mogelijkheid te (laten) wassen? Zat soms een jaar in het buitenland en toch niet meer dan een grote sporttas.
Klein verschilletje. Binnen in aan een bureau zitten, of in een fabriekshal beulen met veel ijzer. Dus veel zweten.
Werkkleding is zwaar en niet snel droog. Dus je hebt veel nodig.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 1 december 2025 @ 19:24:06 #83
63722 z80
I fink you freaky
pi_219388851
Bij de DB kun je blijkbaar geen Deutschland Ticket kopen met een CC. Moet perse met een machtiging van een Duitse betaalrekening. Dan niet. Genoeg andere aanbieders waar het wel kan.
pi_219388964
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2025 17:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Fijn :Y
Tevreden over hoe het is aangepakt?
Zij had ook wel wat terughoudendheid. En daar vonden wij elkaar. 😎
pi_219388989
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 19:42 schreef AnneX het volgende:

[..]
Zij had ook wel wat terughoudendheid. En daar vonden wij elkaar. 😎
Mooi zo. Goed dat je niet éérst 'ja' gezegd hebt.
  maandag 1 december 2025 @ 19:46:04 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219388994
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 19:21 schreef z80 het volgende:

[..]
Klein verschilletje. Binnen in aan een bureau zitten, of in een fabriekshal beulen met veel ijzer. Dus veel zweten.
Werkkleding is zwaar en niet snel droog. Dus je hebt veel nodig.
Wasserette? Droger? Zit je in een hotel? Wasservice -> deed ik altijd
  Moderator maandag 1 december 2025 @ 20:21:07 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219389328
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 19:24 schreef z80 het volgende:
Bij de DB kun je blijkbaar geen Deutschland Ticket kopen met een CC. Moet perse met een machtiging van een Duitse betaalrekening. Dan niet. Genoeg andere aanbieders waar het wel kan.
Maar dan krijg je geen Bahnbonus punten
  Moderator maandag 1 december 2025 @ 20:34:27 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219389477
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 19:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wasserette? Droger? Zit je in een hotel? Wasservice -> deed ik altijd
Zit in een hotel ja, geen ervaring mee. Moet ik misschien ook doen, maar dat wil je ook niet elke drie dagen moeten doen. Werkkleding neemt nou stuk meer ruimte in.
pi_219389511
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2025 18:19 schreef sigme het volgende:

O+

Loopt de stageperiode af binnen jouw dienstverband? Of moet je haar nog overdragen?
Vanaf 13 maart, mijn laatste dag, tot eind mei, haar laatste dag, moet ze het met mn collega doen, die haar ook op mijn vrije dinsdag begeleidt.
We vinden het allebei jammer dat we het niet samen kunnen afronden, maar komt goed.

Januari is er een tussentijdse evaluatie met school, mijn TL en wij 2. Had het al helemaal voorbereid voor komende maandag maar dat gaat niet door helaas. Haar docent kan niet meer deze maand.

In de tussentijd laat ik haar nog meelopen op 2 of 3 andere poli's/afdelingen en dan heeft ze in totaal, naast op onze poli, meegekeken op bijna 10 andere werkplekken *O*

Op een zusterpoli is het niet gelukt met de begeleiding van hun stagiair helaas. Mijn TL zei in een gesprek met mij vorige week, dat het mij w.s. wel was gelukt met die moeilijke stagiair.
O+ :@

Ik moet eigenlijk zeggen moeizame stage.
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 december 2025 @ 20:43:09 #90
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219389538
Het wordt een weekje van 7 tot 7 en wellicht twee. Die eerste zeven is wel mn eigen schuld aangezien ik vroeg begin. Die tweede loopt zoals het loopt. Er moet gewoon wat af. Het loopt alleen niet helemaal zoals het loopt. Gelukkig kan ik mn agenda in het nieuwe jaar weer wat makkelijker zelf beheren dus qua tvt komt het wel weer goed

En vanaf de 18 dec gaat de deur sowieso 2,5 week op slot :+.

[ Bericht 7% gewijzigd door borisz op 01-12-2025 21:05:40 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 1 december 2025 @ 20:43:40 #91
63722 z80
I fink you freaky
pi_219389539
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 20:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Maar dan krijg je geen Bahnbonus punten
Daar heb ik toch niets aan. Deutschland Ticket is een vast bedrag. En die enkele keer dat ik met een ice ga omdat ik geen zin heb om lang te zitten, zet ook geen zoden aan de dijk.
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 december 2025 @ 20:48:42 #92
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219389579
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 20:43 schreef z80 het volgende:

[..]
Daar heb ik toch niets aan. Deutschland Ticket is een vast bedrag. En die enkele keer dat ik met een ice ga omdat ik geen zin heb om lang te zitten, zet ook geen zoden aan de dijk.
Is volgens mij niet alleen die DUitslandkaart.
Probeerde eind jan via de DB website last minute een kaartje te kopen terug van Bad Bentheim naar NL, maar dat ging niet met een (Nederlandse) cc. Stond al op het perron :P
Werd doen alsnog met NS Internationaal. Wilde eerst terug boemelen, maar moest ivm het weer en uitgevallen treinen toch de snelle trein naar Amsterdam CS nemen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator maandag 1 december 2025 @ 20:55:06 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219389630
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 20:43 schreef z80 het volgende:

[..]
Je krijgt standaard 250 punten als je BB kaart aan maakt. Als je hotels boekt via hrs krijg je ook punten. Na morgen heb ik meer dan 2000 punten. Goed voor vrije retour 2e klas.
  Moderator maandag 1 december 2025 @ 20:55:54 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219389638
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 20:48 schreef borisz het volgende:

[..]
Is volgens mij niet alleen die DUitslandkaart.
Probeerde eind jan via de DB website last minute een kaartje te kopen terug van Bad Bentheim naar NL, maar dat ging niet met een (Nederlandse) cc. Stond al op het perron :P
Werd doen alsnog met NS Internationaal. Wilde eerst terug boemelen, maar moest ivm het weer en uitgevallen treinen toch de snelle trein naar Amsterdam CS nemen.
Met PayPal ging het in elk geval wel, met CC dacht ik ook
  Moderator maandag 1 december 2025 @ 20:56:22 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219389640
Iemand uit dorp, Francisca, nu bij Radar.
  maandag 1 december 2025 @ 21:02:09 #96
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219389672
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 20:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zit in een hotel ja, geen ervaring mee. Moet ik misschien ook doen, maar dat wil je ook niet elke drie dagen moeten doen. Werkkleding neemt nou stuk meer ruimte in.
Het is erg comfortabel moet ik zeggen, en bij mij betaalde de baas.
Zat maanden of langer op een klus, kleding werd voor me gewassen en in de kast gelegd.
  Moderator maandag 1 december 2025 @ 21:08:48 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219389699
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 21:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het is erg comfortabel moet ik zeggen, en bij mij betaalde de baas.
Zat maanden of langer op een klus, kleding werd voor me gewassen en in de kast gelegd.
Oh kosten ben ik ook niet bang, baas kijkt niet zo nauw als men op klus is. Zal er es naar informeren als ik schone kleren wil.
  maandag 1 december 2025 @ 21:26:57 #98
63722 z80
I fink you freaky
pi_219389781
@fietsie
Vanaf vrijdag bij de Duitse aldi volkoren rode rijst in de aanbieding.
pi_219390774
@sigme van de week hoorde ik over bevers in Tsjechië, las over de introductie van bevers in Engeland en zag Tusk in Polen over overstromingen.
Vooral in Tsjechië was indrukwekkend gebeverd.
Kort filmpje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 04:33:55 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219390813
Mogguh :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')