Same!quote:Op dinsdag 2 december 2025 04:43 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!
Ik draai me nog een keertje om..
Maar echt.quote:Op dinsdag 2 december 2025 07:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dry needling is echt fantastisch he
Liever uurtje eerder weg en op Münster wat eten halen, treintjes kijken etc dan twee keer extra overstappen of twee uur moeten wachten in Münster (dan is de volgende rechtstreekse ICE naar München). De kerstmarkt is ook nog niet geopend rond die tijd.quote:Op dinsdag 2 december 2025 07:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Jammer van het wachten @:derLudolf, wat een tijden..
quote:Op dinsdag 2 december 2025 07:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dry needling is echt fantastisch he
Oh, ja, dat is vervelend. En het is inderdaad super suf dat ze daar niet aan denken.quote:Op dinsdag 2 december 2025 07:10 schreef Lonaa het volgende:
Haha, ja is vlinder, maar ik ben met onze eigen bus dus boetes komen op eigen adres.
Ik vind gewoon dat ze dat moeten regelen, inrij vergunning en dergelijke, maar daar denken ze geloof ik helemaal niet over na/staan ze niet bij stil.
Zit wel groot verschil voor mij gevoel tussen kantoor en de vloer zeg maar
Snap ik idd, maar blijft achterlijk vroegquote:Op dinsdag 2 december 2025 07:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Liever uurtje eerder weg en op Münster wat eten halen, treintjes kijken etc dan twee keer extra overstappen of twee uur moeten wachten in Münster (dan is de volgende rechtstreekse ICE naar München). De kerstmarkt is ook nog niet geopend rond die tijd.
Lekker zou ik het op het moment zelf ook niet noemenquote:Op dinsdag 2 december 2025 07:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn fysio zegt dat er ook mensen zijn die het haten
Ik vind het (behalve in die nekschouderspier waarvan ik ff niet weet hoe die voelt) eigenlijk altijd wel lekker en fascinerend ook om dat naaldje te voelen wiebelen en dan de spier te voelen samentrekken
Het daadwerkelijk uit bed komen vind ik lastig, maar of dat nou om 4:30 of 6:30 is maakt me weinig uit. Zodra ik de voeten op de vloer heb maakt het je weinig uit.quote:Op dinsdag 2 december 2025 08:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Snap ik idd, maar blijft achterlijk vroeg
Oh, die hebben wij! Super handig, niet te groot (geen bakbeest in je keuken), doet het prima en ik vind hem makkelijk schoon te maken.quote:Op maandag 1 december 2025 13:50 schreef vlindertje89 het volgende:
De Philips na320/00, 321/00 en 322/00 zijn beste uit de test bij Consumentenbond en 4.2 liter, en wordt omschreven als compact en energiezuinig. Schoonmaakgemak wordt beoordeeld met een 7,7.
Verder geen eigen ervaring.
Die van mij was wel sappig. Droog is misschien nog erger dan heel veel pitjesquote:
Zeker allemaal al berekend, voors/tegens/vergeleken. Dit was voor ons de meest gunstigste optie.quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:07 schreef AnneX het volgende:
@:Blues jullie hebben het laten berekenen etc. Weet je zeker dat het financieel zo achteruit gaat. Jij hebt je leven lang gewerkt!?
En golfer ook natuurlijk.
Krijg je nu niet gewoon meer huurtoeslag als het inkomen daalt?quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:10 schreef Blues het volgende:
Zeker allemaal al berekend, voors/tegens/vergeleken. Dit was voor ons de meest gunstigste optie.
Ergens eind volgend jaar kunnen we daardoor mss praten met de WBV voor een kleiner/goedkoper huis
In de vrije sector niet.quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Krijg je nu niet gewoon meer huurtoeslag als het inkomen daalt?
Vrije sector maakt niets uit, je woning moet gewoon een zelfstandige woning zijn met eigen voordeur. De grootste verandering voor volgend jaar is dat er geen maximale huurgrens meer is (en die was er wel en daar zaten jullie altijd boven), Dus volgens mij komen jullie nu ook in aanmerking voor huurtoeslag: https://www.belastingdien(...)verandert-vanaf-2026quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:13 schreef Blues het volgende:
In de vrije sector niet.
Mss kunnen we vlg jaar doorstromen naar 'middenhuur'.
We willen eigenlijk niet verhuizen, want heerlijk huis op de goede plek.
Maar wel enorm groot en 1100 kale huur.
We gaan het zien! Nu al veel dure uitgaves gedaan voor de komende jaren en geen vakanties meer zoals we gewend waren, dan gaat het wel lukken.
We 'wonen op vakantie'
quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:13 schreef Blues het volgende:
[..]
In de vrije sector niet.
Mss kunnen we vlg jaar doorstromen naar 'middenhuur'.
We willen eigenlijk niet verhuizen, want heerlijk huis op de goede plek.
Maar wel enorm groot en 1100 kale huur.
We gaan het zien! Nu al veel dure uitgaves gedaan voor de komende jaren en geen vakanties meer zoals we gewend waren, dan gaat het wel lukken.
We 'wonen op vakantie'
Dank voor de link!quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:18 schreef Isabeau het volgende:
Vrije sector maakt niets uit, je woning moet gewoon een zelfstandige woning zijn met eigen voordeur. De grootste verandering voor volgend jaar is dat er geen maximale huurgrens meer is (en die was er wel en daar zaten jullie altijd boven), Dus volgens mij komen jullie nu ook in aanmerking voor huurtoeslag: https://www.belastingdien(...)verandert-vanaf-2026
Ja hequote:Op dinsdag 2 december 2025 11:46 schreef Vanyel het volgende:
Dat betaal ik amper aan hypotheek
Ons inkomen is er ook niet bepaald op vooruit gegaan met mijn huidige situatie. Dat is toch wel even wennen ja.
Dat zeggen wij ook vaak tegen elkaar.quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is ook wel relatief. Een huur of hypotheek van 1200-2000 is niet eens heel bijzonder meer.
Uit de losse hand bereken ik dit voor vlg jaar voor ons:quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:18 schreef Isabeau het volgende:
Vrije sector maakt niets uit, je woning moet gewoon een zelfstandige woning zijn met eigen voordeur. De grootste verandering voor volgend jaar is dat er geen maximale huurgrens meer is (en die was er wel en daar zaten jullie altijd boven), Dus volgens mij komen jullie nu ook in aanmerking voor huurtoeslag: https://www.belastingdien(...)verandert-vanaf-2026
quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Uit de losse hand bereken ik dit voor vlg jaar voor ons:
Uw huurtoeslag per maand: ¤ 185
Uw zorgtoeslag per maand: ¤ 15
Dat we sowieso ergens 'recht op hebben'quote:
Ik betaal minder hypotheek inderdaad en daar zit een stukje aflossing in. Maar goed, ik heb ook geluk met ouders die me geholpen hebben met een hypotheek verstrekken zodat we in 2011 al konden kopen en een schenking zodat ik in het huis kon blijven na de scheiding. 2011 was een behoorlijk dieptepunt in de markt dus het vorige huis met overwaarde verkocht en deze WOZ is ook al twee ton gestegen in 4 jaarquote:Op dinsdag 2 december 2025 11:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat betaal ik amper aan hypotheek
Ons inkomen is er ook niet bepaald op vooruit gegaan met mijn huidige situatie. Dat is toch wel even wennen ja.
In oneerlijk veel gevallenquote:Op dinsdag 2 december 2025 12:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Geld maakt echt meer geld, in zo'n geval.
Nietes.quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Team 400 piek hypotheek
Enige ding in mn leven wat ik slim heb aangepakt
Ben jij alweer 4 jaar geleden verhuisd?quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:26 schreef Clubsoda het volgende:
en deze WOZ is ook al twee ton gestegen in 4 jaarGeld maakt echt meer geld, in zo'n geval.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ben jij alweer 4 jaar geleden verhuisd?
quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:31 schreef derLudolf het volgende:
Mensen lopen altijd wel te haten op Deutsche Bahn, maar ook dit keer zijn het mensen die er voor zorgen dat de hele boel in soep loopt. Spoorlopers in Stuttgart, het Hauptbahnhof is compleet gesperrt.
Stond ze hoor, wir kinder vom Hoog Catherijnequote:Op dinsdag 2 december 2025 12:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nietes.
Je besloot ook op een dag mij te meeten. Toch al dik 25 jaar toegevoegde waarde in het leven.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Stond ze hoor, wir kinder vom Hoog Catherijne
Maar die hypotheekrente mag je dan nog aftrekken, scheelt ook weer.quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze hypotheek is 670. Maar we willen een flinke verbouwing. Met 1,5 ton aan hypotheek er bij, kom je ook aan zo'n bizar bedrag per maand. Dat maakt het echt wel moeilijk.
We rijden alweer en mogen over de hogesnelheidslijn naar Ulm ipv gewone spoorquote:
Wow, ja. Maar het is wel jullie 'eigen' superleuke huisquote:Op dinsdag 2 december 2025 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze hypotheek is 670. Maar we willen een flinke verbouwing. Met 1,5 ton aan hypotheek er bij, kom je ook aan zo'n bizar bedrag per maand. Dat maakt het echt wel moeilijk.
Neuh, toen werd mijn peuter geborenquote:Op dinsdag 2 december 2025 12:36 schreef Vanyel het volgende:
Als je 2023 had gezegd had ik je ook geloofd.
Dit bericht had dus sneller gemoeten![]()
Ja dat verbaast me ook elke keer, als je het niet over je baby hebt.quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Neuh, toen werd mijn peuter geboren
Maar daar moet je als huiseigenaar ook dingen voor laten. Staat dan wel tegenover dat de hypotheek niet elk jaar enige procenten wordt verhoogd.quote:
Wordt daar nog wel gesaldeerd dan?quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:03 schreef Barreltje het volgende:
Hier staat okk een grote verbouwing op de planning.. of nouja, het dak moet vervangen ( 65K) en dan hopelijk ooit ook zonnepanelen en warmte pomp etc.. dat zou de kosten pas ECHT drukken
Denk dat dit breder ging over dat de duivel altijd op de grootste hoop schijt.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:09 schreef derLudolf het volgende:
Maar daar moet je als huiseigenaar ook dingen voor laten.
Hehe ja, ik betaal dit in m'n eentje voor 50 m² huurappartement.quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:05 schreef Blues het volgende:
Aan de andere kant qua onze huurprijs en als je vergelijkt met een 2kamer app in grotere steden enzo valt het ook wel weer mee
Apart ja!quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:14 schreef derLudolf het volgende:
Je komt nog es ergens met de trein. Net door Plochingen (wie kent het niet) maar daar stond een pand aan het spoor dat me aan Gaudi deed denken. Sierlijke lijnen en mozaïeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Als we het over huur/woonlasten gaan hebben ben ik bang dat ik "win"
Jij wintSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons zitten de zonnepanelen er ook bij in tegenwoordig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Blues op 02-12-2025 15:10:23 ]
Je vertelt er niet bij hoe groot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tele heeft 50m². Jij? Ben je dan per m² ook nog de winnaar?Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:19 schreef Tele6 het volgende:
Trouwens nu het over woonkosten gaat...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Hoe werkt dit, kun je gekort worden op je aow om andere redenen dan een partner hebben?quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:49 schreef AnneX het volgende:
Een kennis van ons wordt enorm gekort - de sufferd vergat zijn pensioen rechten te regelen
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.La derecha oprime, la izquierda libera
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Niet 'gekort' ,wel gekozen voor als ik met pens zou gaan, en dus de eerste 5 jaar wat meer, hij weer wat minder.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:49 schreef AnneX het volgende:
Het zijn enorme bedragen van huur / hypotheek en lastig onderling vergelijkbaar.
Denk ik zo.
@:Blues Wordt golfer ook gekort op zijn aow?omdat jij een jongere blom bent!
Een kennis van ons wordt enorm gekort - de sufferd vergat zijn pensioen rechten te regelenbij de werkgever - en echtgenote zónder arbeidsverleden is vele jaren jonger. Kunstenaars. 😎
Armoe.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:19 schreef Tele6 het volgende:
Trouwens nu het over woonkosten gaat...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Blues ja dat was hem. Het leven is mooi, als je de mooie dingen maar wilt/kunt zien.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Minilot weer hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Een aow- gat. Oa. als de partner (veel) jonger is.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe werkt dit, kun je gekort worden op je aow om andere redenen dan een partner hebben?
Zijn twee verschillende vergelijkingen natuurlijk, kosten per m2 en kosten per maand. Ik keek nu even alleen naar kosten per maand, aangezien alle anderen voor mij dat ook dedenquote:Op dinsdag 2 december 2025 14:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je vertelt er niet bij hoe groot.
Tele heeft 50m². Jij? Ben je dan per m² ook nog de winnaar?
quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Blues ja dat was hem. Het leven is mooi, als je de mooie dingen maar wilt/kunt zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou er vanquote:Op dinsdag 2 december 2025 15:25 schreef derLudolf het volgende:
@:Blues ja dat was hem. Het leven is mooi, als je de mooie dingen maar wilt/kunt zien.
[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 02-12-2025 16:28:48 ]
Wat ik dacht maar niet zeiquote:
@derLudolf Hundertwasserquote:Op dinsdag 2 december 2025 13:14 schreef derLudolf het volgende:
Je komt nog es ergens met de trein. Net door Plochingen (wie kent het niet) maar daar stond een pand aan het spoor dat me aan Gaudi deed denken. Sierlijke lijnen en mozaïeken.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
De naaldjes zelf doen bij mij ook geen pijn, die voel ik inderdaad niet. Het krampen van de hamstring door het aanprikken daarentegen doet bij mij wel echt pijn als die behoorlijk vast zit. En die eerste keer dat ik er toen kwam had ik al een week of zes doorgehockeyd met pijn, dus vast zat hetquote:Op dinsdag 2 december 2025 17:01 schreef Lonaa het volgende:
Ja, thuis.
Ik voel dus amper wat van die naaldjes. Schijnt ook niet te hoeven, zegt mijn fysio. Dan zit je net in een huidzenuw.
Pijn is nog verder afgenomen gedurende de dag.![]()
Vandaag 400 km in de bus gezeten. Gaar. Morgen weer, maar dan in de bakwagen. Zie er wel beetje tegenop want moet binnenstad Groningen en Zwolle zijn en dat was met bus al fucking krap.
Ah, ja akkoord. Mijn spieren hebben soms ook wel een mening inderdaad. En daarna is alles zwaaaaaaaaaar.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:06 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De naaldjes zelf doen bij mij ook geen pijn, die voel ik inderdaad niet. Het krampen van de hamstring door het aanprikken daarentegen doet bij mij wel echt pijn als die behoorlijk vast zit. En die eerste keer dat ik er toen kwam had ik al een week of zes doorgehockeyd met pijn, dus vast zat het
Fijn dat je pijn nog verder weg is gegaan![]()
Rot voor je hoor.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:01 schreef Lonaa het volgende:
Ja, thuis.
Ik voel dus amper wat van die naaldjes. Schijnt ook niet te hoeven, zegt mijn fysio. Dan zit je net in een huidzenuw.
En dat is alleen nog niet eens def, pfffquote:Op dinsdag 2 december 2025 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Net de asielpagina in het stuk van de informateur gelezen, VWN willen ze nu weer op alle locaties en die moeten/mogen gewoon weer gaan helpen met gezinshereniging. Er komen wel andere maatregelen maar echt niet slecht. Denk dat ze op het hoofdkantoor de kerstvakantie maar afschaffen
Ik dacht vanmiddag “zal ik de boom opzetten” maar donderdag komt de hulp, dan kan ze nog overal bij en dan ga ik dit weekend opzetten.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nu is het echt winter hoor. De kerstboom staat en biatlon staat aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |