Zeker weten.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:13 schreef Ama het volgende:
[..]
Moeilijk voor te stellen dan dat hij alleen in Nederland dingen heeft geflikt.
We hebben echt geen idee wie of wat we allemaal binnenlaten. En zelfs als ze binnen zijn weten we niet waar ze blijven want stel je voor dat de veiligheid, rechten, welzijn of integriteit van de omgeving net zo'n prioriteit kreeg als die van deze mensen. Dat zou stigmatiserend zijn!quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:51 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
Ach, hij heeft gelogen. Je verwacht het niet...
Hij zat ook nog eens illegaal in het azc toch?quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We hebben echt geen idee wie of wat we allemaal binnenlaten. En zelfs als ze binnen zijn weten we niet waar ze blijven want stel je voor dat de veiligheid, rechten, welzijn of integriteit van de omgeving net zo'n prioriteit kreeg als die van deze mensen. Dat zou stigmatiserend zijn!
Als Chris J./Desmond of zo iemand hier gekomen was met reden zonder leugens, echt welkom, ook als je zorg nodig hebt. Doe je best. Maar hoe kan het in godsnaam dat dit soort liegende, onstabiele figuren gewoon door de mazen glippen en hier losgelaten worden? Deze man kon zich twee maanden nog net gedragen en daarna pleegde hij meerdere verkrachtingen en een moord (dat we weten). Daar moet echt een rode vlag aan gezeten hebben.
Ik durf er ook een lief ding om te verwedden dat hij in Nigeria (als hij daar echt vandaan komt) ook slachtoffers heeft gemaakt.
Ja, het is levensgevaarlijk in alle opzichten. Ook voor de vluchtelingen die we idd wel dienen op te vangen. Die zitten ook niet veilig in azc's. Kan toch niet de bedoeling zijn, dit alles.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We hebben echt geen idee wie of wat we allemaal binnenlaten. En zelfs als ze binnen zijn weten we niet waar ze blijven want stel je voor dat de veiligheid, rechten, welzijn of integriteit van de omgeving net zo'n prioriteit kreeg als die van deze mensen. Dat zou stigmatiserend zijn!
Als Chris J./Desmond of zo iemand hier gekomen was met reden zonder leugens, echt welkom, ook als je zorg nodig hebt. Doe je best. Maar hoe kan het in godsnaam dat dit soort liegende, onstabiele figuren gewoon door de mazen glippen en hier losgelaten worden? Deze man kon zich twee maanden nog net gedragen en daarna pleegde hij meerdere verkrachtingen en een moord (dat we weten). Daar moet echt een rode vlag aan gezeten hebben.
Ik durf er ook een lief ding om te verwedden dat hij in Nigeria (als hij daar echt vandaan komt) ook slachtoffers heeft gemaakt.
Oh ik kan je verhalen vertellen, mijn jongenquote:Op woensdag 11 februari 2026 14:18 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, het is levensgevaarlijk in alle opzichten. Ook voor de vluchtelingen die we idd wel dienen op te vangen. Die zitten ook niet veilig in azc's. Kan toch niet de bedoeling zijn, dit alles.
Puur wanbeleid.
Ik gun hem een piemelloslating oh nee een levensloslating.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:21 schreef vosss het volgende:
Hopelijk krijgt die teringlijer een netvliesloslating.
Zou men niet bezuinigd hebben op de professionals dan hadden die meer tijd, middelen en menskracht gehad om dergelijke incidenten te voorkomen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:18 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, het is levensgevaarlijk in alle opzichten. Ook voor de vluchtelingen die we idd wel dienen op te vangen. Die zitten ook niet veilig in azc's. Kan toch niet de bedoeling zijn, dit alles.
Puur wanbeleid.
Ja, ik weet het helaas. Krijg ook regelmatig 'inside information' en je wordt er misselijk van....quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh ik kan je verhalen vertellen, mijn jongen
Sure.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Zou men niet bezuinigd hebben op de professionals dan hadden die meer tijd, middelen en menskracht gehad om dergelijke incidenten te voorkomen.
Ja, dat bedoelde ik met dat we niet weten waar ze blijven.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij zat ook nog eens illegaal in het azc toch?
Hij is niet de norm, maar wel de verpersoonlijking van alles wat er niet deugt aan ..eigenlijk alles als het op asiel aankomt.
"Ik snap niet waarom mensen maar op partijen als pvv blijven stemmen"quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik met dat we niet weten waar ze blijven.
We hadden/hebben hier een opvang voor statushouders. Dat ging goed in het begin, maar ze hebben er stiekem minderjarige veiligelanders in gefietst inmiddels en sindsdien zijn er dus gedoetjes o.a. dat er veel meer mensen in zitten dan er zouden wonen.
Dus dan zit je als omgeving maar ook als inwonende statushouder met dat teringtuig opgezadeld waarvan je geen idee hebt wie het zijn en waar ze toe in staat zijn.
Er woont onder andere een frêle Somalisch meisje met een status, heel schuw. Voor haar hou ik echt mijn hart vast want als je denkt dat die jongens nul respect hebben voor ons als samenleving, dan heb je nog niet gezien hoe ze op Afrikaanse mensen reageren.
Te makkelijk.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat zou het mooi zijn als de camera's in zijn cel even niet werken ala Epstein.
Had men massaal moeten doen vanaf 2006. Keer op keer op keer op keer...quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"Ik snap niet waarom mensen maar op partijen als pvv blijven stemmen"
Ik bedoel, ik weet wel beter maar ik begin wel steeds meer te begrijpen waarom mensen het doen.
Ja joh. Hij identificeerde zich in het centrum ook openlijk als "Desmond".quote:
We hebben sinds 2006 alleen maar (overwegend) rechtse kabinetten gehad. Nog rechtser stemmen gaat niet helpen. Bovendien willen ze niet eens wat aan dit soort gezeik doen omdat dat hun bestaansrecht aantast (zie dezelfde vvd nu weer reutelen over streng asielbeleid, hebben verdomme een decennia lang de tijd gehad) en daarnaast omdat goedkope arbeid heel erg rechts is.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:31 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Had men massaal moeten doen vanaf 2006. Keer op keer op keer op keer...
VVD is geen PVV.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We hebben sinds 2006 alleen maar (overwegend) rechtse kabinetten gehad. Nog rechtser stemmen gaat niet helpen. Bovendien willen ze niet eens wat aan dit soort gezeik doen omdat dat hun bestaansrecht aantast (zie dezelfde vvd nu weer reutelen over streng asielbeleid, hebben verdomme een decennia lang de tijd gehad) en daarnaast omdat goedkope arbeid heel erg rechts is.
Ja en pvv heeft ook de kans gehad en die hebben het in een nog korter tijdsbestek net zo hard verneukt. Faber heeft geen hol voor elkaar gekregen.quote:
Dat is jouw visie.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en pvv heeft ook de kans gehad en die hebben het in een nog korter tijdsbestek net zo hard verneukt. Faber heeft geen hol voor elkaar gekregen.
Nee dat is geen visie, dat is prima te kwantificeren, hell. Wilders is doodleuk weggerend toen het er op aan kwam.quote:
Nee, de PVV heeft geen eerlijke kans gehad en de VVD huichelt al 2 decennia succesvol dat het tegen de massa-immigratie en meer EU is. De demografische verandering moet en zal door, de VVD zat dan ook in het kabinet dat weigerde Fortuyn te beveiligen en de VVD is dan ook de vrijheid van meningsuiting stukje bij beetje aan het afbreken.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en pvv heeft ook de kans gehad en die hebben het in een nog korter tijdsbestek net zo hard verneukt. Faber heeft geen hol voor elkaar gekregen.
Nee de pvv heeft prima haar kans gehad en die compleet verneukt. Het was niet alleen Fabers gierende incompetentie, Wilders is ook gewoon weggerend toen het er op aan kwam.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, de PVV heeft geen eerlijke kans gehad en de VVD huichelt al 2 decennia succesvol dat het tegen de massa-immigratie en meer EU is. De demografische verandering moet en zal door, de VVD zat dan ook in het kabinet dat weigerde Fortuyn te beveiligen en de VVD is dan ook de vrijheid van meningsuiting stukje bij beetje aan het afbreken.
quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:57 schreef Fok-it het volgende:
De achternaam van een verdachte afkorten in de media is gewoon gebruikelijk. Bijzonder hoe dat kennelijk een 'giller' zou zijn.
Misschien ook eens wat anders proberen dan zwakbegaafde gifjes. Kom op. Je kunt het.quote:
quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:57 schreef Fok-it het volgende:
De achternaam van een verdachte afkorten in de media is gewoon gebruikelijk. Bijzonder hoe dat kennelijk een 'giller' zou zijn.
https://nos.nl/collectie/(...)-op-advocaat-wiersumquote:26 jaar cel voor neef Taghi, mede voor rol bij moord op advocaat Wiersum
De rechtbank in Amsterdam heeft Anouar T. veroordeeld tot 26 jaar cel, mede vanwege zijn betrokkenheid bij de moord op advocaat Derk Wiersum in 2019. T. is de neef van Ridouan Taghi. Tegen hem was 26 jaar en 8 maanden geëist. Acht medeverdachten kregen ook een gevangenisstraf.
Misschien een bron die aantoont dat zijn naam verzonnen zou zijn?quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:59 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.geenstijl.nl/5188318/chris-jude
Zoiets dan maar?
Ja? Taghi was toch al veroordeeld?quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:00 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-op-advocaat-wiersum
Zo bedoel je?
Hier bijvoorbeeld, anders via Parool:quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien een bron die aantoont dat zijn naam verzonnen zou zijn?
Ja?quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja? Taghi was toch al veroordeeld?
Ja, dus dan hoef je de achternaam niet af te schermen.quote:
...quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, dus dan hoef je de achternaam niet af te schermen.
Lobotomie, dan zijn ze ook stil.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:11 schreef Tjoent het volgende:
[..]
[ x ]
Jaaaaaa, want sinds zijn jeugd hoort hij immers al stemmen...
Net als een verzonnen naam dus.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, dus dan hoef je de achternaam niet af te schermen.
Daarin wordt het als mogelijkheid gezien. Wat niet heel vreemd is verder, maar geen voldongen feit. Dus het AD heeft alle redenen om die achternaam af te korten want dit is de enige naam die op dit moment voorhanden is.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:03 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Hier bijvoorbeeld, anders via Parool:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)urnalist%20deelt.%22
Hij was veruit de grootste en had een meerderheid maar mocht geen premier worden, terwijl Jetten die nipt gewonnen bleek te hebben na buitenlandse inmenging en het overtreden van de kieswet door Amsterdam zonder meerderheid wel vanzelfsprekend premier wordt. De VVD jaste de spreidingswet nog snel even door de 1e kamer.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee de pvv heeft prima haar kans gehad en die compleet verneukt. Het was niet alleen Fabers gierende incompetentie, Wilders is ook gewoon weggerend toen het er op aan kwam.
Met de VVD wel eens.
Het is de verpersoonlijking van waarom er niet zo naief gedaan moet worden over 'geen mens is illegaal' en 'illegalen verdienen ook een plek'. Een verpersoonlijking wat er zo fout is aan de complete houding van de 'medemenselijke' partijen als gl-pvda en de christenen om jan en allemaal zomaar welkom in ons land te heten. Het is ook een verpersoonlijking van het hele europese kutbeleid en dat je je eigen land harder moet beschermen en je dus beter af bent als je dat gewoon doet ipv te gaan wachten op die bureaucratische profiteurs in Brussel. Samen met die aanhang, als er niet zo was getraineerd over de afgelopen decenia had Lisa gewoon nog geleefd.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij zat ook nog eens illegaal in het azc toch?
Hij is niet de norm, maar wel de verpersoonlijking van alles wat er niet deugt aan ..eigenlijk alles als het op asiel aankomt.
Het doet er ook allemaal geen bal meer toe. Men heeft steevast decennialang het verkeerde vakje rood gekleurd in het stemhokje en nu mag 'men' op de blaren zitten. Chris Judes kom maar binnen met je knecht. Was onder Wilders nooit gebeurd.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij was veruit de grootste en had een meerderheid maar mocht geen premier worden, terwijl Jetten die nipt gewonnen bleek te hebben na buitenlandse inmenging en het overtreden van de kieswet door Amsterdam zonder meerderheid wel vanzelfsprekend premier wordt. De VVD jaste de spreidingswet nog snel even door de 1e kamer.
Plasterk mocht geen premier worden, Markuszower mocht geen minister worden, de RvS en de rechterlijke macht sloegen druk aan het saboteren, ministers van andere partijen gingen dramas maken.Er kwam meteen een enorme mediacampagne om de betekenis van de democratische rechtsstaat in het verkiezingsprogramma van GL te veranderen. Het strengste immigratiebeleid ooit mocht gewoon niet van alle antidemocratische krachten, het is succesvol gesaboteerd. Daar was Wilders zelf bij en hij heeft dat laten gebeuren, maar democratisch deugt het van geen kant.
Wat klopt er precies niet?quote:
Omdat het een verzonnen naam is.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:57 schreef Fok-it het volgende:
Mogelijk. Niet bewezen.quote:
Dat je het alleen al nog een keer vraagt.quote:
Probeer jij dan eens om een misdrijf te voorkomen, zonder tijd, middelen en menskracht. Met je sure.quote:
Geef eens bewijs dat het een verzonnen naam is dan? In de bron die gegeven wordt staat dat de mogelijkheid bestaat, meer nietquote:Op woensdag 11 februari 2026 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat je het alleen al nog een keer vraagt.
Mooi voorbeeld van hoe je, ondanks dat je meerdere keren op je ongelijk bent gewezen, in je eigen overtuiging blijft hangen. En er nog een keer redenen bij gaat zoeken ook.
Maar ga vooral verder hoor. Doe maar
Fascinerend, het stemgedrag van de Nederlander.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:13 schreef Tjoent het volgende:
Men heeft steevast decennialang het verkeerde vakje rood gekleurd in het stemhokje en nu mag 'men' op de blaren zitten.
Ik weet DE oplossing om dit te voorkomen!! Grenzen dicht! Voorkomen is beter dan genezen, 'sure'.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Probeer jij dan eens om een misdrijf te voorkomen, zonder tijd, middelen en menskracht. Met je sure.
Men zou de PVV en FVD zo makkelijk de wind uit de zeilen kunnen halen door asielzoekers en illegalen die de wet overtreden uit te zetten.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"Ik snap niet waarom mensen maar op partijen als pvv blijven stemmen"
Ik bedoel, ik weet wel beter maar ik begin wel steeds meer te begrijpen waarom mensen het doen.
Dat moet je ook nog maar eens zien. Tot nu toe kan Wilders vooral heel goed oneliners bedenken om in te spelen op sentimenten maar ik dank eigenlijk de Heere op mijn blote knietjes dat hij nooit echt beleid heeft kunnen maken want met eendimensionale pijlers à la "alle islam is kut" ga je wetgeving natuurlijk niet kunnen omzeilen. Gelukkig maar.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:13 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Het doet er ook allemaal geen bal meer toe. Men heeft steevast decennialang het verkeerde vakje rood gekleurd in het stemhokje en nu mag 'men' op de blaren zitten. Chris Judes kom maar binnen met je knecht. Was onder Wilders nooit gebeurd.
De mensen die de schaapjes op het droge hebben, vertrekken op termijn wel uit het land. Naar veiligere oorden.
Nou ja, eerder deze week was er een discussie over hetzelfde onderwerp en toen kon het blijkbaar wel.. kijk hier:quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:28 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Men zou de PVV en FVD zo makkelijk de wind uit de zeilen kunnen halen door asielzoekers en illegalen die de wet overtreden uit te zetten.
En dat is echt iets wat volgens mij 90% van Nederland zou willen.
Maar volgens mij kan dat niet eens want we hebben onszelf met de EU zo vast gezet met allerlei verdragen, dat we er niets mee kunnen doen.
Die twee users zoeken elkaar constant op om op dit forum om elkaar af te zeiken.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:29 schreef DefKu het volgende:
Gaan jullie je ff druk maken om zijn naam of het verzonnen is of niet. Jeetje man.
Daar heb je toch de middelen en de menskracht bij nodig?quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:25 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ik weet DE oplossing om dit te voorkomen!! Grenzen dicht! Voorkomen is beter dan genezen, 'sure'.
De macht van (mogelijke) intimidatie. Zo'n keurige vent springt toch wel door de hoepeltjes heen, een vervelend rotjochie met een lastig achtergrondverhaal? Geef hem z'n zin maar, dan zijn we van hem af. Zo zal dat wel vaker met de Desmond/Judes in het systeem gaan, oogluikend maar z'n gang laten gaan en hopen dat het probleem vanzelf weggaat of in ieder geval niet meer op jouw bordje ligt.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja joh. Hij identificeerde zich in het centrum ook openlijk als "Desmond".
Het is allemaal door te prikken als je moeite doet. Die tienertoerterroristjes hebben ook gewoon Insta. Staan ze openlijk in een Tunesische badplaats op de foto.
In Nederland: "Nee wij zijn Syrisch".
Nederland: "Okay!"
En dan heb ik een kameraad die destijds bijna uit is gezet naar Irak omdat de IND niet snapte hoe dat werkte met achternamen en hem betichtte van fraude. Die goede man had alles overlegd maar daar konden ze wel mierenneuken en die zou wel actief uitgezet zijn. Is gelukkig niet gebeurd en hij is nu al jaren een gelukkig belastingbetaler met een ICT-baan waar je oren van gaan klapperen.
Maar zo'n pestjong dat openlijk liegt, dan gooit de Nederlandse staat de handen in de lucht "niets aan te doen, sorry!"
Welke 2 bedoel je? Ik tel er inmiddels een stuk of 5 hoor.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die twee users zoeken elkaar constant op om op dit forum om elkaar af te zeiken.
Zo niet boeiend om te lezen.
1000 x liever oneliners aanhoren dan verkrachtende en moordende illegalen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat moet je ook nog maar eens zien. Tot nu toe kan Wilders vooral heel goed oneliners bedenken om in te spelen op sentimenten maar ik dank eigenlijk de Heere op mijn blote knietjes dat hij nooit echt beleid heeft kunnen maken want met eendimensionale pijlers à la "alle islam is kut" ga je wetgeving natuurlijk niet kunnen omzeilen. Gelukkig maar.
Ik zou het geweldig vinden als iemand respectvol en doortastend kon aanwijzen wat er wél mogelijk is zodat je zonder je masker van beschaving af hoeft te doen kan zorgen dat het kaf van het koren gescheiden wordt. Maar goed, zo iemand komt er niet tussen bij de huidige politiek want die draait om jezelf zichtbaar maken in plaats van over de inhoud. Of ze krijgen een functie elders totdat ze in een permanente burnout zitten.
Theo Hiddema had een aantal jaren terug een heel helder betoog op juridische gronden over hoe je mensen wél actief uit kon zetten. Zoiets bedoel ik en dan gaarne aangewend door iemand die niet woorden als "kopvod" gebruikt.
Bij twijfel 'ja'. Er kan anders niet aan hem verdient worden. En met hem, de vergelijkbare gevallen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De macht van (mogelijke) intimidatie. Zo'n keurige vent springt toch wel door de hoepeltjes heen, een vervelend rotjochie met een lastig achtergrondverhaal? Geef hem z'n zin maar, dan zijn we van hem af. Zo zal dat wel vaker met de Desmond/Judes in het systeem gaan, oogluikend maar z'n gang laten gaan en hopen dat het probleem vanzelf weggaat of in ieder geval niet meer op jouw bordje ligt.
Die verdragen kunnen we "gewoon" aanpassen of desnoods opzeggen. Het is genoeg geweest.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:28 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Men zou de PVV en FVD zo makkelijk de wind uit de zeilen kunnen halen door asielzoekers en illegalen die de wet overtreden uit te zetten.
En dat is echt iets wat volgens mij 90% van Nederland zou willen.
Maar volgens mij kan dat niet eens want we hebben onszelf met de EU zo vast gezet met allerlei verdragen, dat we er niets mee kunnen doen.
Mijn punt is dat je met die oneliners niet ver gaat komen als je orde wilt scheppen in het asielsysteem.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
1000 x liever oneliners aanhoren dan verkrachtende en moordende illegalen.
Je kunt prima vluchtelingen opvangen zonder dat het grotendeels moslims zijn of uit landen komen waar geen eens oorlog is. Al die 'vluchtelingen' nemen plek in van mensen die we wel degelijk moeten helpen.
Gaat niet gebeuren..quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die verdragen kunnen we "gewoon" aanpassen of desnoods opzeggen. Het is genoeg geweest.
Het klinkt misschien cynisch, maar als Lisa de dochter van een vooraanstaande politicus geweest was, zouden er waarschijnlijk ineens wél mogelijkheden zijn de verdragen aan te passen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Die verdragen kunnen we "gewoon" aanpassen of desnoods opzeggen. Het is genoeg geweest.
Een van de evrm verdragen die het verhinderd om illegalen en uitgeprocedeerden op te sluiten.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:48 schreef sp3c het volgende:
welke verdragen moeten aangepast worden om illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers uit te kunnen zetten?
Als in; 'we geven je een treinkaartje en daarmee is het opgelost'quote:
Mag niet van de rechter zodra het land van herkomst 'onveilig' is of als de opvang niet voldoet. Zelfs terugsturen naar België mag niet.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:49 schreef sp3c het volgende:
spoiler: geen een
het mag gewoon beiden van de EU, en het gebeurt ook gewoon
iedereen roept maar wat
Deze pipo kunnen we (nog) niet terugsturen omdat hij niet eerlijk is over zijn land van herkomst.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:56 schreef sp3c het volgende:
je hoeft ze niet op te sluiten, je moet ze wegsturen
nee gewoon vliegtuig in en terug naar afzenderquote:Op woensdag 11 februari 2026 16:00 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Als in; 'we geven je een treinkaartje en daarmee is het opgelost'
Terwijl die illegale vluchtmeneer volgende dag in een andere stad verder gaat.
Het is ook een bezettings probleem trouwens. Er is niet eens genoeg mankracht om bekende illegalen altijd uit te zetten. Dus lopen ze maar rond.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:00 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Als in; 'we geven je een treinkaartje en daarmee is het opgelost'
Terwijl die illegale vluchtmeneer volgende dag in een andere stad verder gaat.
maar dan ligt het toch niet aan de verdragen?quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Deze pipo kunnen we (nog) niet terugsturen omdat hij niet eerlijk is over zijn land van herkomst.
Zo zijn er wel meer..fuck dat. Dan ga je maar zitten tot praat..dit soort elementen rond laten lopen in onze maatschappij is compleet gestoord.
Dan wel in de gevangenis daar, vind het moreel niet kunnen als ie daar dan weer een hoop kwaad kan doen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee gewoon vliegtuig in en terug naar afzender
Jawel, net zo goed. Want we blijven maar opgezadeld zitten met die lui omdat we ze niet eens altijd kunnen uitzetten als de mankracht er wel voor is.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dan ligt het toch niet aan de verdragen?
Maar stel dat je geen verdragen zou hebben, en het land van herkomst neemt zo'n iemand ook niet aan. Wat moet je dan?quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jawel, net zo goed. Want we blijven maar opgezadeld zitten met die lui omdat we ze niet eens altijd kunnen uitzetten als de mankracht er wel voor is.
maar die verdragen doen het niet, het is onze eigen wetgeving die in de weg zitquote:Op woensdag 11 februari 2026 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jawel, net zo goed. Want we blijven maar opgezadeld zitten met die lui omdat we ze niet eens altijd kunnen uitzetten als de mankracht er wel voor is.
Dan gooi je als land maar wat gewicht in de schaal, dat doen we ook bij lange na niet genoeg.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar stel dat je geen verdragen zou hebben, en het land van herkomst neemt zo'n iemand ook niet aan. Wat moet je dan?
Er worden al goede stappen gezet op dit gebied hoor, maar het is wel het evrm dat er voor zorgt dat we niet iedereen zonder meer kunnen uitzetten.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar die verdragen doen het niet, het is onze eigen wetgeving die in de weg zit
stuur ze naar een vluchtelingenkamp
Je bedoelt het land van herkomst financieel belonen als ze iemand terugnemen?quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan gooi je als land maar wat gewicht in de schaal, dat doen we ook bij lange na niet genoeg.
Nee dat schept een precedent, je kunt ook er voor kiezen minder of geen handel te drijven met landen die het ons zo moeilijk maken.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je bedoelt het land van herkomst financieel belonen als ze iemand terugnemen?
Dat, plus het bijzonder onaantrekkelijk maken om hier te vertoeven als je identiteit niet te verifiëren valt. Op zijn minst dat je dan niet vrolijk rond kunt lopen om drie verkrachtingen plus een moord te plegen vanuit een AZC waar je niet hoort te wonen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat schept een precedent, je kunt ook er voor kiezen minder of geen handel te drijven met landen die het ons zo moeilijk maken.
Likewise kun je wel de banden aanhalen met landen die ons wel helpenquote:Op woensdag 11 februari 2026 16:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat, plus het bijzonder onaantrekkelijk maken om hier te vertoeven als je identiteit niet te verifiëren valt. Op zijn minst dat je dan niet vrolijk rond kunt lopen om drie verkrachtingen plus een moord te plegen vanuit een AZC waar je niet hoort te wonen.
Voor mijn part spuiten ze een nieuw Urk op in het IJsselmeer met voorzieningen op het niveau bed, bad, brood en daar mogen ze dan op een kluitje kutgedrag naar elkaar toe vertonen.
Dat klinkt positief, maar je vraagt je wel af hoe dat niet een net zo'n groot bureaucratisch gehannes kan worden als dat het nu op dit moment is. Ook dan krijg je met te weinig mankracht asielzoekers die eigenlijk al terug hadden moeten zijn die nog steeds in Nederland zitten, of vrij rondlopen. Zou er verder geen probleem mee hebben als die voorwaarden aangescherpt zouden worden, daar niet van.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat schept een precedent, je kunt ook er voor kiezen minder of geen handel te drijven met landen die het ons zo moeilijk maken.
Welja, je hebt sowieso meer personeel bij politie, ind, en weet ik veel waar nodig. Nu hebben we de bizarre situatie dat een illegaal die tegen de lamp loopt omdat hij irritant bezig is (zie Utrecht cs) gewoon door mag lopen omdat er nu geen personeel is die man uit te zetten.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat klinkt positief, maar je vraagt je wel af hoe dat niet een net zo'n groot bureaucratisch gehannes kan worden als dat het nu op dit moment is. Ook dan krijg je met te weinig mankracht asielzoekers die eigenlijk al terug hadden moeten zijn die nog steeds in Nederland zitten, of vrij rondlopen. Zou er verder geen probleem mee hebben als die voorwaarden aangescherpt zouden worden, daar niet van.
Maar ik vertrouw de Nederlandse overheid er niet op dat dat gestroomlijnd zal verlopen
Warlord in Libië een paar duizend dollar pp geven als hij ervoor zorgt dat ze nooit meer in Europa komenquote:Op woensdag 11 februari 2026 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Deze pipo kunnen we (nog) niet terugsturen omdat hij niet eerlijk is over zijn land van herkomst.
Zo zijn er wel meer..fuck dat. Dan ga je maar zitten tot praat..dit soort elementen rond laten lopen in onze maatschappij is compleet gestoord.
En als het niet alleen lukt hebben we de EU nog. Binnen een week heb je 99% van de lastige landen die hun onderdanen niet terug willen nemen op de knieen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan gooi je als land maar wat gewicht in de schaal, dat doen we ook bij lange na niet genoeg.
Prima dat je je onderdanen niet wil opvangen, wij willen hem ook niet..doen we gewoon minder zaken met je. Die macht hebben we als land.
Klopt, als EU kunnen we veel meer en daar lijkt ook beweging in te zitten.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
En als het niet alleen lukt hebben we de EU nog. Binnen een week heb je 99% van de lastige landen die hun onderdanen niet terug willen nemen op de knieen.
Maar vreemd genoeg lijkt niemand op dat idee te komen.
Dan moet je wel zorgen dat dit een reële mogelijkheid is. Animo lijkt op dit moment niet gigantisch te zijn. Het lijkt allemaal toch bijzonder veel op een gebed zonder eindequote:Op woensdag 11 februari 2026 16:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Welja, je hebt sowieso meer personeel bij politie, ind, en weet ik veel waar nodig
Omdat jij ook maar steeds hetzelfde zegt, herhaal ik ook maar wat ik te zeggen heb, en wel : zou men niet bezuinigd hebben op de professionals dan hadden die meer tijd, middelen en menskracht gehad om dergelijke incidenten te voorkomen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De macht van (mogelijke) intimidatie. Zo'n keurige vent springt toch wel door de hoepeltjes heen, een vervelend rotjochie met een lastig achtergrondverhaal? Geef hem z'n zin maar, dan zijn we van hem af. Zo zal dat wel vaker met de Desmond/Judes in het systeem gaan, oogluikend maar z'n gang laten gaan en hopen dat het probleem vanzelf weggaat of in ieder geval niet meer op jouw bordje ligt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |