Oh briljant!quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:04 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Flauwekul, Ozosnel weet waar de pakjes liggen en wilt daar naar toe lopen.
Dit is heel slim bedacht!quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:04 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Flauwekul, Ozosnel weet waar de pakjes liggen en wilt daar naar toe lopen.
Sint is inderdaad weinig te zien. Het merendeel gaat over die pieten en de puzzelstukjes.quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:35 schreef vencodark het volgende:
Wij kijken niet strak elke avond maar ik heb het idee dat ik de Sint zelf opvallend weinig zie dit jaar in de afleveringen die ik wel meepak.
Zou het Stephan laatste jaar zijn als Sint?
Dat was zeker een leuke serie. Daar kreeg je echt een kijkje bij de Sint thuis, met interessante vragen die wat bijdroegen aan de Sinterklaasmythos. Plus Bart Peeters er in, dat helpt ook. Ook al was het als kind een beetje verwarrend dat Sint opeens een "dure hoed" droeg, gezien de Vlaamse Sint zo'n mijter met goede accenten heeft.quote:Op zaterdag 22 november 2025 17:36 schreef VKV het volgende:
Ik vind er echt niks aan dat Sint zo weinig te zien is. Daarom vond ik vroeger de Belgische serie Dag Sinterklaas ook zoveel leuker.
Hij is wel zo verstandig om een dokter erbij te halen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:29 schreef Hupje het volgende:
Sint had vandaag ook weinig opbeurends te zeggen.
Al was die Sint wel altijd een beetje streng. Maar die afleveringen staan echt op mijn netvlies nog gebrand.quote:Op zaterdag 22 november 2025 17:36 schreef VKV het volgende:
Ik vind er echt niks aan dat Sint zo weinig te zien is. Daarom vond ik vroeger de Belgische serie Dag Sinterklaas ook zoveel leuker.
En bij het weggaan; 'Dag hoor'quote:Op maandag 24 november 2025 19:03 schreef TLC het volgende:
Sinterklaas ; 'Ozosnel is een lui paard'
Dierenarts ; 'U ziet toch ook wel dat dit een witte schimmel is, een luipaard is geel met zwarte vlekken'
![]()
![]()
Geweldige televisie was datquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Al was die Sint wel altijd een beetje streng. Maar die afleveringen staan echt op mijn netvlies nog gebrand.
Jaar na jaar gekeken.
Kinderen van de scholen eerst zei hoofdpiet, dus ik denk het welquote:Op dinsdag 25 november 2025 19:31 schreef franklop het volgende:
Dochter mocht haar schoen zetten op school. Benieuwd of er morgen een noodpakket in zit
Hoop dat ze het snapt dan (groep 1)quote:Op dinsdag 25 november 2025 19:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
Kinderen van de scholen eerst zei hoofdpiet, dus ik denk het wel
Piet zei ook dat je hem pas op pakjesavond open mag maken, dus waarschijnlijk valt er niet heel veel te snappenquote:Op dinsdag 25 november 2025 20:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Hoop dat ze het snapt dan (groep 1)
quote:Op woensdag 26 november 2025 19:37 schreef amaranta het volgende:
Jullie snappen wel. Morgen gaat het pakje in mijn klas dus ook open… nu wil ik weten of die van ons ook leeg is…
psst weet ik, maar ik deed alsofquote:Op woensdag 26 november 2025 20:23 schreef Hupje het volgende:
Pssst @:amaranta Dat staat ook in de handleiding
Wij hebben studiedag dus ik moet vrijdag even improviseren![]()
1 aflevering eerder hebben ze de producer van de films van de club van Sinterklaas. Was ook een leuke.quote:Op donderdag 27 november 2025 13:50 schreef Writersright het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Van vorig jaar, maar absoluut interessant.
Ik zat even inwendig te vloeken toen mn zoontje zei dat die moeder ook gewoon de cadeaus in de auto kon verstoppen, dan net deed alsof de pieten ze voor de deur leggen op pakjesavond en dan via achter weer binnenkomen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 22:36 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik vind het heel erg absurd dat we hier een item hebben van Hoofdpiet die even uitlegt waar elke ouder elk jaar al te stellen mee heeft.
Dit is echt maximale nostalgie.quote:Op zaterdag 22 november 2025 17:36 schreef VKV het volgende:
Ik kijk dit jaar voor het eerst met m'n zoontje (bijna 3) en ik vind het wel leuk dat er ook wat volwassen humor in zit.quote:Op vrijdag 28 november 2025 22:36 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik vind het heel erg absurd dat we hier een item hebben van Hoofdpiet die even uitlegt waar elke ouder elk jaar al te stellen mee heeft.
Slechtste seizoen ever, en dit zeg ik vanuit de blik van een kind. Dit is namelijk niet meer leuk voor kinderen en 'ook leuk voor ouders', dit is huiswerk voor ouders en 'ook wel aardig voor kinderen'. Het slaat de plank gewoon mis.
Ajé Boschhuizen is naast zijn schoenen gaan lopen en denkt dat de eeuwige persiflage op de Nederlandse politiek nog in trek is. Ga toch weg man.
Al die verborgen humor.quote:Op vrijdag 28 november 2025 23:45 schreef miaeak het volgende:
[..]
Ik kijk dit jaar voor het eerst met m'n zoontje (bijna 3) en ik vind het wel leuk dat er ook wat volwassen humor in zit.
Die verstop plek was inderdaad beter geweest als ze die echt alleen voor de ouders hadden gelaten. Ik kan het nu nog makkelijk verstoppen gelukkig.
Niels is ook gewoon heel lekkerquote:Op zaterdag 29 november 2025 19:43 schreef spapaars het volgende:
[..]
Al die verborgen humor.
Ook vandaag zag ik hoe moeder van het gezin wel heel liefdevol naar Hoofdpiet keek, mijn man is een tijdje niet thuis.
En Speculasies was onthullend: al die oplichters werden ontmaskerd.
Dat waren de noodpakkettenquote:Op zondag 30 november 2025 16:11 schreef amaranta het volgende:
De pakjes zitten gewoon al die tijd al in de rode zeecontainer toch??
Nee. Die lagen in de pakjeskamer toch? Ik weet alleen niet meer hoe ze daar gekomen zijn.quote:
Ja, nadat ze uit de container zijn gehaaldquote:Op zondag 30 november 2025 16:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee. Die lagen in de pakjeskamer toch? Ik weet alleen niet meer hoe ze daar gekomen zijn.
Waarom staat de container er dan nog als hij leeg is?
Haha ik zat het al terug te zoeken…quote:Op zondag 30 november 2025 16:34 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ja, nadat ze uit de container zijn gehaald
Was dit bij Speculasies gisteren? Die heb ik nog niet gezienquote:Op zondag 30 november 2025 16:35 schreef spapaars het volgende:
[..]
Klopt, geleverd voor veel geld door een online oplichter.
[ afbeelding ]
Klopt.quote:Op zondag 30 november 2025 16:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Was dit bij Speculasies gisteren? Die heb ik nog niet gezien
Heb je een samenvatting? Ik heb niet gekeken.quote:
https://npo.nl/start/seri(...)culasies_13/afspelenquote:Op zondag 30 november 2025 17:13 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Heb je een samenvatting? Ik heb niet gekeken.
Ik had al gekeken, #FOMOquote:Op zondag 30 november 2025 18:27 schreef spapaars het volgende:
[..]
https://npo.nl/start/seri(...)culasies_13/afspelen
Nee maar dit is het juist: het is niet 'ook wat volwassen humor', het is alléén maar volwassen humor. En voor de kinderen hebben we 'haha de pieten zijn infantiele imbecielen die puzzels verkloten'. Dat vond ik als kind van 6 al niet leuk.quote:Op vrijdag 28 november 2025 23:45 schreef miaeak het volgende:
[..]
Ik kijk dit jaar voor het eerst met m'n zoontje (bijna 3) en ik vind het wel leuk dat er ook wat volwassen humor in zit.
Die verstop plek was inderdaad beter geweest als ze die echt alleen voor de ouders hadden gelaten. Ik kan het nu nog makkelijk verstoppen gelukkig.
Ja dat vond ik dus serieus walgelijk. Ik hou van een subtiele ondertoon, moeders zat gewoon bloedgeil naar hoofdpiet te kijken. "Uhm hoofdpiet, mijn man is een halfuurtje boodschappen doen, kom je anders binnen voor een warm bekertje chocolademelk?", zei ze al bijtend op haar lip. Hou toch op.quote:Op zaterdag 29 november 2025 19:43 schreef spapaars het volgende:
[..]
Al die verborgen humor.
Ook vandaag zag ik hoe moeder van het gezin wel heel liefdevol naar Hoofdpiet keek, mijn man is een tijdje niet thuis.
En Speculasies was onthullend: al die oplichters werden ontmaskerd.
Ah kijk, dit werd in het Sinterklaasjournaal zelf helemaal niet behandeld. Achterlijk weer.quote:Op zondag 30 november 2025 16:35 schreef spapaars het volgende:
[..]
Klopt, geleverd voor veel geld door een online oplichter.
[ afbeelding ]
quote:Maker Sinterklaasjournaal is krankzinnig geworden
Al mijn ergernissen over het Sinterklaasjournaal kregen een gezicht.
Aaf Brandt Corstius | 6 december 2015
Kunnen we, nu het stof van de pepernoten is neergedaald, het laatste shockerende nieuws rondom Sinterklaas doornemen? Op 5 december las ik een interview in het AD met Ajé Boschhuizen, de maker van het Sinterklaasjournaal. Ineens viel alles op zijn plek. Al mijn ergernissen over het Sinterklaasjournaal kregen een gezicht: het gezicht van Ajé Boschhuizen.
Ik vermoed dat Ajé Boschhuizen krankzinnig is geworden door de pietendiscussie. Ik begrijp dat; ook ik word soms gek van deze discussie. Maar Ajé Boschhuizen is op een wonderlijke manier gek geworden van de pietendiscussie: hij leeft ervan op.
Hij geniet ervan om miljoenen kijkers bezig te houden met de zwarte, roetige of witte pieten die hij in zijn scripts opvoert, hij geniet ervan dat mensen zich daarover opwinden. 'Dit is toch de dróóm van iedere programmamaker? Dat iedereen het over je programma heeft', zegt hij in het interview. 'Een vriend zei me laatst: waarschijnlijk was je er al mee gekapt als het sinds de pietendscussie niet zo spannend was geworden. En misschien heeft hij gelijk.'
Dit verklaart voor mij de belachelijke verhaallijnen die deze Ajé dit jaar had verzonnen om zijn volwassen kijkers - om de kinderen lijkt het hem niet te gaan - gek te maken met de vraag: 'Welke kleur wordt Piet?'
De pieten gingen niet meer door de schoorsteen, ze openden deuren met een hunebedsteen, maar die stenen waren kwijt, en er was iets met een ring, en toen deze grillige bedenksels zelfs mijn kinderen niet meer konden boeien - en zij zijn 4 en 5 jaar, de doelgroep dus - was de ontknoping: de pieten gaan tóch weer door de schoorsteen. Of soms niet.
Deze loze verhaallijnen heeft Ajé niet bedacht omdat ze het Sinterklaasjournaal leuker maken, maar om hysterische Nederlandse volwassenen in spanning te houden over de pietendiscussie. Ajé is niet van plan om ooit iets aan Piet te veranderen, want, vindt hij, dat is alleen maar de wens van 'een klein kringetje blanke, hoogopgeleide intellectuelen'.
In het interview werd duidelijk dat Ajé geïrriteerd is door de opmerking van Dieuwertje Blok in Trouw dat Zwarte Piet zijn beste tijd gehad had. 'Ik vond dat slecht getimed en heb haar dat ook gezegd.' Kan Dieuwertje nog wel blijven, vraagt het AD dan. 'Dat is een goeie vraag. Dat weet ik nog niet', zegt Ajé, 'Daar moeten we het, als alle drukte voorbij is, nog maar eens uitgebreid over hebben.'
En dat is het ultieme bewijs dat Ajé Boschhuizen totaal van het pad is geraakt in zijn jaren bij het Sinterklaasjournaal.
Ajé Boschhuizen, we leggen het even uit. Sinterklaas is Sinterklaas. Dieuwertje Blok is het Sinterklaasjournaal. Jij bent een schrijver die niet kan schrijven. Raad eens wie er weg moet, volgend jaar?
(Bron: De Volkskrant)
Beter dat dan een kutproductie als 'Speculasies'. Wat een geldverspillende meuk is dat. Ik weet ook niet wát ze daarmee persifleren, en voor wie eigenlijk? Als het namelijk voor volwassenen is snap ik de halve kinder-verhaallijn niet, en als het voor kinderen is snap ik niet dat ze er zoveel volwassen meuk instoppen.quote:Op maandag 1 december 2025 11:55 schreef PoesInDoos het volgende:
Of... de NTR wordt wegbezuinigd en dit is dé manier om afscheid te nemen van het Sinterklaas Journaal; hier een stappenplan en doe het volgend jaar maar mooi zelluf
Volgens mij persifleren ze moltalkquote:Op maandag 1 december 2025 12:44 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Beter dat dan een kutproductie als 'Speculasies'. Wat een geldverspillende meuk is dat. Ik weet ook niet wát ze daarmee persifleren, en voor wie eigenlijk? Als het namelijk voor volwassenen is snap ik de halve kinder-verhaallijn niet, en als het voor kinderen is snap ik niet dat ze er zoveel volwassen meuk instoppen.
Zie het jaarlijks langskomen en het is gewoon nul interessant. En de uitzendtijden zijn ook absurd: direct na het Sinterklaasjournaal (Dus genoeg huishoudens waar de kinderen dat ook nog mogen zien), of de volgende dag in de late ochtend/vroege middag een herhaling.
Aaaaaaaah, dat zal het zijn. Vergezocht wel.quote:Op maandag 1 december 2025 12:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Volgens mij persifleren ze moltalk
Meer een algemene persiflage van oeverloos gelul takshows toch?quote:Op maandag 1 december 2025 12:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Volgens mij persifleren ze moltalk
Het is inderdaad wel zo dat wij (volwassenen) ons drukker maken dan de kinderenquote:Op maandag 1 december 2025 12:58 schreef amaranta het volgende:
Ik kan me dus gewoon niet voorstellen dat ik me druk zou maken om het Sinterklaasjournaal. En dat zeg ik als leerkracht van een groep 3, als ouder en als persoon.
Al jaaaren, maar dan ook jaaaren gebeurt er van alles. En nog geen een keer heb ik meegemaakt dat kinderen van hun geloof vielen, extreem angstig waren, of wat dan ook. Ook heb ik nooit meegemaakt dat ouders kwamen klagen bij mij.
Over een week is het weer voorbij. Dan staat de kerstboom. De kinderen hebben hun buit binnen en geen haai of kuiken die er nog naar kraait.
Geen enkel kind dat ooit terugkomt op het verhaal van het jaar ervoor. Waarin de stoomboot zonk of wat dan ook.
Zie ook de hele zwarte pieten discussiequote:Op maandag 1 december 2025 13:10 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel zo dat wij (volwassenen) ons drukker maken dan de kinderen
Mijn schoondochter vertelde gisteren dat mijn oudste kleinzoon op school gehoord had dat Sinterklaas niet zou bestaan en de ouders dat regelden, maar...quote:Op maandag 1 december 2025 13:11 schreef PoesInDoos het volgende:
Het komt er op neer dat de volwassenen huilen dat het grote geheim nu verklapt is, terwijl de kinderen die link helemaal niet leggen omdat zij het grote geheim niet eens kennen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 1 december 2025 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn schoondochter vertelde gisteren dat mijn oudste kleinzoon op school gehoord had dat Sinterklaas niet zou bestaan en de ouders dat regelden, maar...Oh heerlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Typisch volwassen denken en de onkunde om dat uit te schakelen.quote:Op maandag 1 december 2025 13:11 schreef PoesInDoos het volgende:
Het komt er op neer dat de volwassenen huilen dat het grote geheim nu verklapt is, terwijl de kinderen die link helemaal niet leggen omdat zij het grote geheim niet eens kennen
Mijn kleuter heeft zojuist het woord "flirten" geleerdquote:
Ik vind het ook ontzettend leuk gedaan.quote:Op maandag 1 december 2025 19:07 schreef ZarB het volgende:
[..]
Mijn kleuter heeft zojuist het woord "flirten" geleerd![]()
Zij is er bij als we cadeau's kopen, maar als ze iets in haar schoen vindt zegt ze: "hey dit zagen wij ook in de winkel en sinterklaas heeft ook hetzelfde inpakpapier!! Wat toevallig!!"
Ik kan me er echt geen seconde druk om maken waar ze wel en niet achterkomt (waarschijnlijk nergens achter). Sommige ouders sporen echt voor geen meter door zo uit hun panty te gaan.
Ze hadden duidelijk geen concreet idee voor dit seizoen en nu rekken ze de magere verhaallijn uit met dit soort knipoog-onzin, meer gericht op volwassenen dan de kinderen.quote:Op maandag 1 december 2025 18:43 schreef JopieKlaassen het volgende:
Wat is dit voor kutseizoen? Het hele gedoe rond pakjesavond uit de doeken doen
Mijn zoontje van bijna 3 vindt het primaquote:Op maandag 1 december 2025 22:36 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ze hadden duidelijk geen concreet idee voor dit seizoen en nu rekken ze de magere verhaallijn uit met dit soort knipoog-onzin, meer gericht op volwassenen dan de kinderen.
Ik had (als adviseur van Sint) gister een kind voor me die met vierkante oogjes álles keek. Was 7 jaar. Onderwierp me aan een kruisverhoor. Ik was zó blij dat ik dat hele seizoen gekeken had. Aan het eind vroeg ze me om 'een handtekening', en ik wist dat dat ook in het Sinterklaasjournaal was langsgekomen.quote:Op maandag 1 december 2025 13:11 schreef PoesInDoos het volgende:
BINGO! Dat was wat ik merkte toen de pieten snel de puzzel die Pietje Paniek klaarhadden wéér kwijtmaaktenquote:Op maandag 1 december 2025 22:36 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ze hadden duidelijk geen concreet idee voor dit seizoen en nu rekken ze de magere verhaallijn uit met dit soort knipoog-onzin, meer gericht op volwassenen dan de kinderen.
Krijgt hij dan een functie elders?quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:50 schreef Oliver23 het volgende:
Ik heb wel een mooie verhaallijn voor volgend seizoen.
De Hoofdpiet wordt deze zomer door Sinterklaas ontslagen, vanwege het lekken van gevoelige informatie. Daarom mogen alle Pieten zich kandidaat stellen om de nieuwe Hoofdpiet te worden. En dan krijgt Sinterklaas op 5 december een nieuwe hoofdpiet als cadeau, omdat de andere Pieten allemaal wel kwaliteiten hebben maar niet als Hoofdpiet.
NTR, lezen we mee
Maar dat is dus ook een productie van het Sinterklaasjournaal. Het gaat erom dat Stefan gewoon lekker de spel- en talkshows af moet gaan zoals Bram deed.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:10 schreef Samhain het volgende:
Over dat Sint verder nergens te zien is: ook dit jaar is er in Den Haag een theatervoorstelling van het Sinterklaasjournaal, met Sint, Pieten én Merel.
Stress?quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:26 schreef Writersright het volgende:
Eigenlijk is het best apart dat een publiek TV-programma zo'n grote invloed heeft. Of je het nou wil of niet, hoe goed of slecht de verhaallijn ook is, je "moet" het volgen, wat minder overlaat aan eigen invulling en creativiteit. Ja, je kan zeggen dat jouw gezin er niet aan doet, maar je ontkomt er niet aan gezien veel scholen ook meedoen.
Het idee van een Sinterklaasjournaal is leuk bedacht, maar het lijkt de laatste jaren vooral te bestaan uit het creeeren van stress-momenten , met als dieptepunt dat Sinterklaas in de nacht door een ambulance afgevoerd werd met de boodschap "kijk morgen om te kijken hoe het verder gaat". En uiteraard bleek er niks aan de hand te zijn. Het is ook mogelijk om er een positiever verhaal van te maken, ook met spanning, maar dan op een manier die niet als kinder-clickbait voelt.
Dat soort dramatische verhaallijnen voelen, net als de vreselijk uitgerekte verhaallijn dit jaar, gewoon als slap schrijfwerk. Dan kan je er alsnog elke dag een BN'er in stoppen, dat maakt het niet automatisch beter. Het voelt meer als "knipoog-knipoog" naar de volwassenen waarbij de schrijvers zichzelf feliciteren hoe slim en meta ze wel niet kunnen schrijven. En eerlijk gezegd kan zoiets best leuk zijn, maar maak dan een programma compleet voor volwassenen, of satirisch. Nu voelt het als het opvullen van een kinderprogramma met verwijzingen voor volwassenen, waarbij de balans flink scheef lijkt.
En tuurlijk, voordat het Sinterklaasjournaal werd uitgezonden, was er ook stress bij de intocht met het commentaar van Aart, die zich elke keer toch zorgen maakte of de boot wel aan zou komen dat jaar. Dat werd echter in een kwartier a halfuur, uur opgelost en had het countergewicht van Bram en de Pieten die alle vertrouwen hadden dat het goed zou komen hielp daarin. Nu duurt het dagen, zo niet weken voordat het opgelost is.
Ik denk dat ook het feit dat de Stephan-Sint "opgesloten zit" in het Sinterklaasjournaal en nergens anders verschijnt daar niet in helpt. Op een bepaalde manier maakt dat het veel minder echt. Dat zet meer druk op de spannende momenten in de verhaallijn, waarbij bij eerdere Sinterklazen de optredens in andere programma's iets warms en gezelligs hadden.
Ik haat dit soort types die invullen hoe ik spreek of denk. Ga jij nog even lekker het opgehitste moedertje applaudisseren ofzo.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:56 schreef PoesInDoos het volgende:
Lieve mannen, jullie spreken (en denken) vanuit eigen gevoel en nostalgie. De huidige Sintgelovers maakt het écht geen fuck uit, echt niet
Kalm aan, het is allemaal niet echt hequote:Op dinsdag 2 december 2025 22:31 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik haat dit soort types die invullen hoe ik spreek of denk. Ga jij nog even lekker het opgehitste moedertje applaudisseren ofzo.
Iemand die over mij en anderen gaat van 'Lieve mannen', wel. Dat gaat niet meer over wat ik of wie dan ook van een productie vindt.quote:Op dinsdag 2 december 2025 22:33 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Kalm aan, het is allemaal niet echt he
Op zich snap ik nog wel dat er mensen zijn die een mening hebben over de "tutorials" van Hoofdpiet (een mening die ik overigens niet deel), maar je zo enorm laten kennen snap ik ook niet neequote:Op maandag 1 december 2025 19:07 schreef ZarB het volgende:
[..]
Sommige ouders sporen echt voor geen meter door zo uit hun panty te gaan.
Ik vind het vooral jammer dat het Sinterklaasjournaal nog steeds zo meewerkt aan de 'tension' rond het Sinterklaasfeest. Een deel van het land is al afgehaakt op de veel te hoog opgelopen Pietendiscussie (hoef ik hier niet te starten). Elke rare 'hickup' van het Sinterklaasjournaal is nu weer een stok om mee te slaan en voor SBS en Telegraafmedia reden om vragen te gaan stellen bij het Sinterklaasfeest. In de tijd van nu vind ik dat riskant, omdat zoiets soms daardoor een self-fulfilling prophecy wordt. Het zal beslist zo'n vaart niet lopen, maar tegelijkertijd merk je nu inderdaad dat we naar een opgerekt verhaal met die puzzels zitten te kijken. Voor mij een teken aan de wand dat de formule op begint te raken, ondanks dat het goed bekeken wordt. Ik denk dat een hernieuwde 'Club van Sinterklaas-serie' in deze tijd een grote concurrent van het Journaal zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2025 23:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik pleit al jarenlang voor een hoofdrol voor Jan en Helma Boel
[..]
Ik vind het dit jaar overigens wel een beetje een langdradig verhaal worden met die puzzels, maar ik kan me verder echt niet zo opwinden erom. Nou is mijn dochter pas anderhalf dus die krijgt het allemaal nog niet echt mee, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de komende jaren anders gaat zijn. Ze is ook niet van suiker, beetje spanning kunnen die kinderen best aan.
Dat zijn leuke ideeen, scholen bezoeken ook. Dan maak je het wat echter. Momenteel lijkt het wat afgevlakt door het minimaliseren van typische Sinterklaasdingen. Wat maakt de pieten nu anders dan arbeiders in een random fabriek met Sint als de baas?quote:Op woensdag 3 december 2025 18:35 schreef Japepk het volgende:
Het Sinterklaasjournaal moet uitkijken voor het 'jumping the shark' moment. Het moment waarop ze écht te ver gaan en het een absurditeit wordt om naar te kijken. Wat is er mis met volgend jaar 'gewoon' een kleine spanning met 'zouden ze op tijd aankomen' en vervolgens een leuk journaal zónder doorlopende lijn. Gewoon avonturen en anekdotes van Pieten die schoenen vullen, cadeaus inpakken, scholen bezoeken, enzovoort. En laat de Sint weer eens met Ozosnel over een dak lopen. Laat Pietje Paniek Jochem Myjer tegenkomen. Hélp al die Hulpsinten eens, in plaats van heel lollig alle praktische kantjes als geintje uit te vergroten. Net als vorig jaar met die demontabele staf.
En breid de show van Paul de Leeuw uit naar 3 afleveringen met die reportages waarbij hij met de Sint wensen in het land vervult. Dat lijkt me heerlijke volwassen Sint-tv. En dan op 5 december de grote studioshow met absurditeiten die we gewend zijn.
Triest. Al die incompetente ouders die alle verantwoordelijkheid voor een fatsoenlijke opvoeding afschuiven. Als je koter zo ontregelt op die 10 minuten per dag en je bent niet in staat om dat zelf bij te sturen ben je gewoon af. Er komt echt een topgeneratie aan, mensenquote:Op donderdag 4 december 2025 21:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Boze ouders?
https://www.msn.com/nl-nl(...)der-laan/ar-AA1RJ48g
Triest volkquote:Op donderdag 4 december 2025 19:59 schreef PoesInDoos het volgende:
Merel verteld net bij Eva dat Niels dus serieus bedreigd is, politie erbij allesch
quote:Op donderdag 4 december 2025 22:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Triest volk.
Alleen maar omdat ze zelf van slag zijn door de inhoud van een kinderprogramma...![]()
.
quote:
Helemaal mee eens. Het voelt alsof de schrijvers zo verliefd zijn op hun slimmigheidjes en satire dat die de boventoon zijn gaan voeren.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:52 schreef Writersright het volgende:
Hoewel dit gedrag natuurlijk triest is, voelt het de laatste jaren wel alsof de NTR steeds de grens probeert op te zoeken om te zien waar ze mee wegkomen als het ware.
De boot die zinkt, Sint afgevoerd in ambulance en nu weer de rand opzoeken van het geheim van Sinterklaas verklappen.
Ze lieten naar mijn idee toch wel iets te veel van de ‘techniek’ zien. Niet grappig, weinig toegevoegde waarde en vooral gedaan om te rellen voor mijn gevoel.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:34 schreef Leandra het volgende:
Ach, stel je toch niet zo aan, Hoofdpiet ging iedere keer nat met zijn DHZ Sinterklaas, als er iets duidelijk is geworden, dan is dat dat de ouders het helemaal niet kunnen regelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |