Sowieso boeiende verhalen van Sinttalk. Ik ben zelf meer van de podcast en dan is 'De Grote Sinterklaaspodcast' van Bas van de Brink ook echt een aanrader. Spreekt zo ongeveer dezelfde mensen (die jongen van Sinttalk deed het eerst samen met hem) en daar zitten ontzettend mooie en leuke anekdotes tussen. En ook wel pijnlijke verhalen over de tijd van het begin van commerciële tv en de overgang van Bram naar Stefan (met name achter de schermen). En mooie visies op het sinterklaasfeest.quote:Op donderdag 11 december 2025 09:09 schreef Writersright het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Interessant interview met een kijkje achter de schermen met Erik en Maarten, hoe zoiets geregeld wordt en ze het ervaarden.
Weer erg gelachen dit jaar, met name om de tweelingbroer van Wierd Duk bij Speculasies.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:56 schreef Writersright het volgende:
De Machiavelliprijs 2025 is toegekend aan het NTR-programma Het Sinterklaasjournaal. Dat heeft het bestuur van de Stichting Machiavelli bekend gemaakt. De prijs wordt jaarlijks toegekend voor een opmerkelijke prestatie op het gebied van publieke communicatie.
De makers van Het Sinterklaasjournaal zijn de jury zeer erkentelijk voor het toekennen van de Machiavelliprijs en de waardering die daaruit spreekt voor hun werk in de afgelopen 25 jaar. Enkele woorden uit het juryrapport: ‘[i]Scherp, humorvol én met een uitzonderlijke maatschappelijke sensitiviteit, beweegt Het Sinterklaasjournaal zich op het snijvlak van traditie en verandering, altijd met een eigenzinnige en verrassende invulling.’ [/i]
Wat?
Dat is een beetje het nadeel van je mening baseren op de onderbuik van het boze internet in plaats van bij de doelgroep.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:54 schreef DrDentz het volgende:
"al 25 jaar een vaste en verbindende waarde is in de Nederlandse samenleving"
Huh, het enige waar ik het Sinterklaasjournaal van ken is dat het ieder jaar voor ophef zorgt, het verbindt niet echt
Benieuwd of Sint en zijn pieten als parachutisten boven Grave gedropt gaan worden.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:53 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)r-landelijke-intocht
De intocht van Sinterklaas dus in Grave
Nu zal er een nieuwe generatie “er is maar 1 sinterklaas en dat is Stefan” zijnquote:Op woensdag 16 september 2026 18:33 schreef AgnesGru het volgende:
Hij had wel de ondankbare taak om Bram op te volgen. Maar de rol, in een moeilijke tijd, toch wel mooi vorm kunnen geven.
Dag hoor!
Edit: geruchten gaan dat Daan Schuurmans de rol gaat vervullen.
Hoe bedoel je vast niet zomaar?quote:Op woensdag 16 september 2026 19:41 schreef vencodark het volgende:
Als het Daan wordt zal dat vast niet zomaar zijn.
Ik vond Stefan werkelijk op elk vlak beter dan Bram.quote:Op woensdag 16 september 2026 18:33 schreef AgnesGru het volgende:
Hij had wel de ondankbare taak om Bram op te volgen. Maar de rol, in een moeilijke tijd, toch wel mooi vorm kunnen geven.
Ach, Bram kreeg een speciale uitzending in de zomer. Maar die was al Sint vóór het journaal en deed veel meer optredens inderdaad. Ik gok dat de opnames (met Daan?) er nu opzitten of bezig zijn en het risico op lekken te groot werd. Daarom een persberichtje. Laten we hopen dat het inderdaad vooral niet méér is.quote:Op woensdag 16 september 2026 21:10 schreef GereDathan het volgende:
Wat een bijzondere wending, zo laat in het jaar en ook zonder logische reden voor ons als buitenstaanders. Hij is nog jong, zat prima in zijn rol en volgens mij is het qua tijd voor de opnames en intocht wel te overzien (Bram deed er veel meer bij). Ik ben bang dat er binnenkort een vervelend bericht over Stefan komt, al hoop ik daar niet op en wens ik dat mijn gevoel mis zit.
In ieder geval een afsluiting van een legendarisch tijdperk. Fijn dat we hem hier nog in het echie hebben mogen zien aankomen, dat was echt zo tof!
De nieuwe Sint gaat er ongetwijfeld ook weer een prachtige tijd van maken![]()
Stefan, bedankt!
Heb zomaar het vermoeden dat ze hem daar niet heel geschikt voor vindenquote:Op woensdag 16 september 2026 21:21 schreef WethouderHekking het volgende:
Vermoedelijk is directeurtje van VI al heel druk aan het mailen (daar is hij behendig in) naar de directie van de NTR.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |