abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219464455
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 09:09 schreef Writersright het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Interessant interview met een kijkje achter de schermen met Erik en Maarten, hoe zoiets geregeld wordt en ze het ervaarden.
Sowieso boeiende verhalen van Sinttalk. Ik ben zelf meer van de podcast en dan is 'De Grote Sinterklaaspodcast' van Bas van de Brink ook echt een aanrader. Spreekt zo ongeveer dezelfde mensen (die jongen van Sinttalk deed het eerst samen met hem) en daar zitten ontzettend mooie en leuke anekdotes tussen. En ook wel pijnlijke verhalen over de tijd van het begin van commerciële tv en de overgang van Bram naar Stefan (met name achter de schermen). En mooie visies op het sinterklaasfeest.
't Echte en 't ware!
pi_219465721
Dank voor de podcastaanrader. Helaas zijn er niet veel afleveringen van, maar ze hebben idd wel goede gasten.
pi_219467368
Laat ze voor volgend jaar maar Gigi Dietrich terugbrengen. Een waardige tegenstander van de Sint.
pi_219817604
De Machiavelliprijs 2025 is toegekend aan het NTR-programma Het Sinterklaasjournaal. Dat heeft het bestuur van de Stichting Machiavelli bekend gemaakt. De prijs wordt jaarlijks toegekend voor een opmerkelijke prestatie op het gebied van publieke communicatie.

De makers van Het Sinterklaasjournaal zijn de jury zeer erkentelijk voor het toekennen van de Machiavelliprijs en de waardering die daaruit spreekt voor hun werk in de afgelopen 25 jaar. Enkele woorden uit het juryrapport: ‘[i]Scherp, humorvol én met een uitzonderlijke maatschappelijke sensitiviteit, beweegt
Het Sinterklaasjournaal zich op het snijvlak van traditie en verandering, altijd met een eigenzinnige en verrassende invulling.’ [/i]

Wat?
pi_219817677
Ik vind het sinterklaasjournaal helemaal leuk en die prijs snap ik ook wel maar ik vind het journaal ook wel echt te bepalend in hoe we sinterklaas vieren. De hele narratief eromheen is afgekaderd, moet bijna gaan kijken om instructie te krijgen over hoe we de schoenen vullen
-nee-
  maandag 12 januari 2026 @ 14:05:37 #156
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219817689
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:56 schreef Writersright het volgende:
De Machiavelliprijs 2025 is toegekend aan het NTR-programma Het Sinterklaasjournaal. Dat heeft het bestuur van de Stichting Machiavelli bekend gemaakt. De prijs wordt jaarlijks toegekend voor een opmerkelijke prestatie op het gebied van publieke communicatie.

De makers van Het Sinterklaasjournaal zijn de jury zeer erkentelijk voor het toekennen van de Machiavelliprijs en de waardering die daaruit spreekt voor hun werk in de afgelopen 25 jaar. Enkele woorden uit het juryrapport: ‘[i]Scherp, humorvol én met een uitzonderlijke maatschappelijke sensitiviteit, beweegt
Het Sinterklaasjournaal zich op het snijvlak van traditie en verandering, altijd met een eigenzinnige en verrassende invulling.’ [/i]

Wat?
Weer erg gelachen dit jaar, met name om de tweelingbroer van Wierd Duk bij Speculasies.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219818016
Felicitaties ! <O) *O* ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219818024
"al 25 jaar een vaste en verbindende waarde is in de Nederlandse samenleving"

Huh, het enige waar ik het Sinterklaasjournaal van ken is dat het ieder jaar voor ophef zorgt, het verbindt niet echt
  maandag 12 januari 2026 @ 14:59:36 #159
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219818062
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:54 schreef DrDentz het volgende:
"al 25 jaar een vaste en verbindende waarde is in de Nederlandse samenleving"

Huh, het enige waar ik het Sinterklaasjournaal van ken is dat het ieder jaar voor ophef zorgt, het verbindt niet echt
Dat is een beetje het nadeel van je mening baseren op de onderbuik van het boze internet in plaats van bij de doelgroep.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')