abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219273306
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ja was echt heel leuk, vorig jaar heel veel meegekregen hier. Als je dorp of stad wordt uitgekozen als aankomstplaats dan is het echt smullen.
Helemaal mee eens. Dat moment waarop de "echte Sint" langskomt is dan eventjes heel bijzonder. Maakt me niet uit hoe oud je bent, dan is het eventjes helemaal echt. En sowieso is de sfeer anders, met het hele spectakel en de sfeer. Ik weet nog toen ik de landelijke intocht live meemaakte en het lang duurde voordat Sinterklaas langs ons plekje liep. Dus keek ik via mijn mobiel live een stukje naar de uitzending om te kijken waar hij was.

Als je dan je eigen stad op eventjes TV ziet terwijl je daar in de rij staat is het ongelooflijk onwerkelijk en tegelijk te gek. Het voelde een beetje als een soort popconcert met een grote popster die langskomt. Het blijft een bijzonder feest. We zaten die ochtend nog te twijfelen of we zouden gaan, maar ik denk dat ik enorme spijt gehad zou hebben als ik niet gegaan zou zijn.
pi_219273316
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:20 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik vond het maar een matige intocht -O- Stephanie was veel te hyper op de verkeerde momenten, het werd ook niet echt leuk aanelkaar gepraat.

Maar, Maurice O+ Held!
Dat komt denk ik deels doordat ze een plan B hadden en moesten improviseren. Het lijkt er op dat als iets even niet lekker loopt of de planning gewijzigd wordt de volgende stap "Laten we nog een liedje zingen" is. Niet alleen dit jaar overigens.
pi_219273340
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:35 schreef Writersright het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Dat moment waarop de "echte Sint" langskomt is dan eventjes heel bijzonder. Maakt me niet uit hoe oud je bent, dan is het eventjes helemaal echt. En sowieso is de sfeer anders, met het hele spectakel en de sfeer. Ik weet nog toen ik de landelijke intocht live meemaakte en het lang duurde voordat Sinterklaas langs ons plekje liep. Dus keek ik via mijn mobiel live een stukje naar de uitzending om te kijken waar hij was.

Als je dan je eigen stad op eventjes TV ziet terwijl je daar in de rij staat is het ongelooflijk onwerkelijk en tegelijk te gek. Het voelde een beetje als een soort popconcert met een grote popster die langskomt. Het blijft een bijzonder feest. We zaten die ochtend nog te twijfelen of we zouden gaan, maar ik denk dat ik enorme spijt gehad zou hebben als ik niet gegaan zou zijn.
Heel mooi en goed beschreven.

Ik had vorig jaar een stukje uitzoekwerk gedaan waardoor we op een plek stonden waar Sint en de Pieten enkele minuten stil gingen staan. Dat was helemaal goud, alle tijd om lekker te geinen met de Pieten. De Sint was logischerwijs bezig met het optreden. We hadden ook het geluk dat de Pieten 2x langskwamen, ze gingen vorig jaar eerst bijna allemaal op de fiets door de stad heen naar de boot en daarna met de Sint weer lopend terug.

We moesten er een paar uur voor in de kou staan, maar dat was prima. Ken toch wel veel mensen en tijdens het wachten werd er op een scherm van alles getoond inclusief de intocht (live). Enkel toen de camera’s bij ons aankwamen ging het scherm even uit. Kregen dus goed alles mee ook.

Het was magisch en of je nu wel geen kind was en wel of niet geloofde, het was dé echte Sint! O+
pi_219273356
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:36 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dat komt denk ik deels doordat ze een plan B hadden en moesten improviseren. Het lijkt er op dat als iets even niet lekker loopt of de planning gewijzigd wordt de volgende stap "Laten we nog een liedje zingen" is. Niet alleen dit jaar overigens.
Begreep dat er best veel aangepast is, de boot zou over zee komen en dan in het kleine haventje afmeren. Dat liep totaal anders.

Stephanie is een leuke presentatrice, maar eigenlijk te jong en onervaren. Vandaar dat ik al eerder noemde dat Jeroen erbij had moeten zijn. Van mij had Rachel ook wel minder abrupt afscheid mogen nemen. Maar ach, Stephanie leert zo wel snel bij en die burgemeester werkte ook niet heel erg mee haha.
pi_219273915
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Snap wat je bedoeld, maar dat is niet te doen. Er gebeurd tegenwoordig zoveel, daar heeft Stefan geen tijd voor. Volgens mij heeft hij dat vanaf dag 1 aangegeven.
Als hij niet de tijd heeft om veel met de rol te doen, hadden ze wellicht beter iemand anders kunnen aanwijzen die er meer tijd voor heeft. Ik ben het wel met @whY... dat Sinterklaas zelf een beetje ondergesneeuwd lijkt. Het voelt soms alsof hij zijn eigen mini-verhaallijntje heeft of opeens met een random oplossing komt.

Doet me er trouwens aan denken... heeft hij nog die puzzel aan de burgemeester gegeven? Heb ik dat gemist? Dat was in het journaal afgelopen week een ogenschijnlijk belangrijke verhaallijn voor Sint zelf.

Ik weet wel dat Sint zei dat de burgemeester zijn schoen mocht zetten, maar gezien er doorgaans in het journaal zelf na de intocht er niks met de burgemeester wordt gedaan, vraag ik me nu of er nog iets met die puzzel gaar gebeuren.
  Manager PR/Moderator zaterdag 15 november 2025 @ 18:46:02 #281
269689 crew  Viv
pi_219273994
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:26 schreef Writersright het volgende:

[..]

Doet me er trouwens aan denken... heeft hij nog die puzzel aan de burgemeester gegeven? Heb ik dat gemist? Dat was in het journaal afgelopen week een ogenschijnlijk belangrijke verhaallijn voor Sint zelf.

De puzzel zit onderin de zak met schoencadeautjes voor vanavond. :) Is in het Sinterklaasjournaal van zojuist geen update over gegeven.
pi_219274138
Ik weet alleen dat de handleiding voor de scholen voornamelijk over de puzzel / een puzzel gaat. Maandag vinden de kinderen in ieder geval puzzelstukjes op school.
En het noodpakket komt ook nog aan de orde.
Gewoon de afleveringen afwachten en dan wordt het vanzelf duidelijk. Ook voor ons leerkrachten
pi_219274143
Bij de intocht werden er trouwens ook puzzelstukjes uitgedeeld samen met een handjevol pepernoten
pi_219274317
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:19 schreef amaranta het volgende:
Ik weet alleen dat de handleiding voor de scholen voornamelijk over de puzzel / een puzzel gaat. Maandag vinden de kinderen in ieder geval puzzelstukjes op school.
En het noodpakket komt ook nog aan de orde.
Gewoon de afleveringen afwachten en dan wordt het vanzelf duidelijk. Ook voor ons leerkrachten
Krijgen jullie dan een soort outline over de verhaallijn of is het meer dat er aangegeven wordt welke thema's/items centraal staan dit jaar?

(En ja, ik was inderdaad wat ongeduldig. Ik ben benieuwd hoe alles uitpakt :) )

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:20 schreef amaranta het volgende:
Bij de intocht werden er trouwens ook puzzelstukjes uitgedeeld samen met een handjevol pepernoten
Dat is leuk bedacht zeg!
pi_219274339
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:47 schreef Writersright het volgende:

[..]
Krijgen jullie dan een soort outline over de verhaallijn of is het meer dat er aangegeven wordt welke thema's/items centraal staan dit jaar?
Er staat per dag wat je moet doen of klaarzetten (bijv bestel vandaag op de site een noodpakket met je klas, laat de kinderen de schoen zetten. Vul de schoenen voor maandagochtend (met bijv pepernoten, mandarijnen) met zoveel puzzelstukjes.

Je weet dus eigenlijk net niks :D
pi_219274618
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:50 schreef Hupje het volgende:

[..]
Er staat per dag wat je moet doen of klaarzetten (bijv bestel vandaag op de site een noodpakket met je klas, laat de kinderen de schoen zetten. Vul de schoenen voor maandagochtend (met bijv pepernoten, mandarijnen) met zoveel puzzelstukjes.

Je weet dus eigenlijk net niks :D
Nou dat. Net niks.
Een paar jaar geleden voelde ik me zo dom. Dat was het jaar dat je de naam voor de stoomboot mocht verzinnen.
Er zat letterlijk een stickervel bij waarop “de stoomboot” stond en ik had echt niks door.

En verder wat hupje zei. Dus gewoon een soort van planning. Doe vandaag dit. Bezoek deze website. En soms dus materiaal zoals puzzelstukjes. Maar geen informatie over het plot.
Dus bijvoorbeeld over het noodpakket is niks geschreven.
pi_219275607
Vinden jullie dat vervelend als docenten?
Het klinkt lastig, omdat je dan eigenlijk geen context hebt en je dan maar mee moet waaien met wat er elke dag wordt uitgezonden.

Daarbij denk ik ook niet dat je als school het Sinterklaasjournaal kan negeren, gezien dat vaak gepresenteerd wordt als de "echte" of officiele versie van Sinterklaas.
pi_219276145
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 22:12 schreef Writersright het volgende:
Vinden jullie dat vervelend als docenten?
Het klinkt lastig, omdat je dan eigenlijk geen context hebt en je dan maar mee moet waaien met wat er elke dag wordt uitgezonden.

Daarbij denk ik ook niet dat je als school het Sinterklaasjournaal kan negeren, gezien dat vaak gepresenteerd wordt als de "echte" of officiele versie van Sinterklaas.
Ik lig er niet echt wakker van. Ik kijk gewoon de aflevering en zorg ervoor dat ik de handleiding volg. Dan zal het wel loslopen.
Beetje voorzichtig zijn met wat je zegt en niet op de zaken vooruit lopen. En ALLES KOMT GOED
  zondag 16 november 2025 @ 08:56:17 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219276993
Hier is vrijdagavond een Nootpakket bezorgd met voor iedere aanwezige (wij 3 plus de 2 logerende kleinzoons) een zakje pepernoten.
Bij jullie niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Manager PR/Moderator zondag 16 november 2025 @ 10:45:39 #290
269689 crew  Viv
pi_219277580
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 08:56 schreef Leandra het volgende:
Hier is vrijdagavond een Nootpakket bezorgd met voor iedere aanwezige (wij 3 plus de 2 logerende kleinzoons) een zakje pepernoten.
Bij jullie niet?
:D
pi_219286771
Leuk hoe Katja en Babette spelen. Zo lekker overdreven. Babette die steeds in de camera kijkt :D

Ik denk dat Pietje Paniek nog steeds ergens rondrijdt op Texel met zijn karretje?
pi_219286795
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 08:56 schreef Leandra het volgende:
Bij jullie niet?
Wij waren gisteren bij de intocht en er zaten puzzelstukjes tussen de kruidnoten _O_
pi_219293057
Als Sinterklaas wil dat het paard rijdt, moet hij been geven ipv met de teugels te wapperen. :')

John Jones mogen ze ook wel meer laten doen. Zijn timing en mimiek is geweldig. Wat mij betreft schrappen ze een paar pieten om zo meer focus te geven aan een kleiner gezelschap.
pi_219293637
Ozosnel is stuk :'( Paniek !!
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219295671
Jeroen Spitzenbergerpiet O+
pi_219299074
Ik moet zeggen dat ik de huidige hoofdpiet niet zo sterk vind. Een stuk minder sterk dan zijn voorgangers. Ligt denk ik niet aan de acteur, maar eerder aan het schrijfwerk. Hij is denk een beetje te laconiek geschreven. Ik snap de humor, maar het is minder mijn smaak denk ik.

Daarbij is het lastig ook om hoofdpieten zoals Erik van Muiswinkel en Erik de Vogel op te volgen. Die leken ook meer ruimte te krijgen voor hun eigen ding in de rol. En voor de Vogel hielp het ook dat hij een team met Michel Kerbosch kon vormen. Dat vulden elkaar qua karakter mooi aan.

Vreemd dat er vandaag (op de verjaardag van Ozosnel) niks van de Sint zelf is laten zien. Helemaal nadat hij gister een soort probleem leek te hebben met het paard.
pi_219299452
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 19:16 schreef Writersright het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de huidige hoofdpiet niet zo sterk vind. Een stuk minder sterk dan zijn voorgangers. Ligt denk ik niet aan de acteur, maar eerder aan het schrijfwerk. Hij is denk een beetje te laconiek geschreven. Ik snap de humor, maar het is minder mijn smaak denk ik.

Daarbij is het lastig ook om hoofdpieten zoals Erik van Muiswinkel en Erik de Vogel op te volgen. Die leken ook meer ruimte te krijgen voor hun eigen ding in de rol. En voor de Vogel hielp het ook dat hij een team met Michel Kerbosch kon vormen. Dat vulden elkaar qua karakter mooi aan.

Vreemd dat er vandaag (op de verjaardag van Ozosnel) niks van de Sint zelf is laten zien. Helemaal nadat hij gister een soort probleem leek te hebben met het paard.
Hoofdpiet is nu vooral een pedant mannetje. Dat was hij onder van Muiswinkel ook, maar die had inderdaad Wegwijspiet als tegenhanger die hem lekker onderuit kon halen, en natuurlijk Sinterbram die hem ook goed op zijn plek kon zetten, gescript en ongescript. Die factoren zijn weg, maar het karakter Hoofdpiet is gebleven. En met de revamp van het Journaal zitten er steeds minder echte karakters in, met uitzondering dan misschien van Piet de Smeerpoets. Het is jammer dat we dat soort Pieten niet meer op andere plekken zien, want daar zit ontzettend veel potentie in denk ik,
't Echte en 't ware!
pi_219299754
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:06 schreef Japepk het volgende:

[..]
Hoofdpiet is nu vooral een pedant mannetje. Dat was hij onder van Muiswinkel ook, maar die had inderdaad Wegwijspiet als tegenhanger die hem lekker onderuit kon halen, en natuurlijk Sinterbram die hem ook goed op zijn plek kon zetten, gescript en ongescript. Die factoren zijn weg, maar het karakter Hoofdpiet is gebleven. En met de revamp van het Journaal zitten er steeds minder echte karakters in, met uitzondering dan misschien van Piet de Smeerpoets. Het is jammer dat we dat soort Pieten niet meer op andere plekken zien, want daar zit ontzettend veel potentie in denk ik,
Scherpe analyse. Die interactie met SinterBram is ook een goed punt. Je hebt duidelijk een goed beeld over karakterontwikkelng. Leuk om te lezen. Wat betreft echte karakters is dat jammer, zoals ik in een eerdere post benoemde. Je hebt echt talent zoals Owen Schumacher en die laat je dan puur af en toe een one-liner doen. Zonde.
Net als Sint zo weinig betrekken bij zijn eigen feest. Die lijkt af en toe random (en een beetje verward) op te duiken, zoals gister opeens met het paard.
Pietje Paniek is leuk dit jaar, maar mag er ook vaker in zitten. Ik weet niet of het een budgetkwestie is, maar ze hebben genoeg scenes met talent als Schumacher en Jones, waar dan weinig mee gedaan wordt, naast af en toe briljante mimiek die ze zelf invullen.
pi_219305747
De GPS van Ozosnel is ook kapot :'( ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219305965
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:24 schreef TLC het volgende:
De GPS van Ozosnel is ook kapot :'( ;(
Dat zou Slechtweervandaag nou nooit overkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')