abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2025 @ 16:29:27 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219377962
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 16:12 schreef franklop het volgende:

[..]
Dat waren de noodpakketten
Nee. Die lagen in de pakjeskamer toch? Ik weet alleen niet meer hoe ze daar gekomen zijn.
Waarom staat de container er dan nog als hij leeg is?
pi_219378008
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 16:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee. Die lagen in de pakjeskamer toch? Ik weet alleen niet meer hoe ze daar gekomen zijn.
Waarom staat de container er dan nog als hij leeg is?
Ja, nadat ze uit de container zijn gehaald :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 30 november 2025 @ 16:35:05 #53
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219378010
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 16:12 schreef franklop het volgende:

[..]
Dat waren de noodpakketten
Klopt, geleverd voor veel geld door een online oplichter.

zondag 30 november 2025 @ 16:42:57 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219378072
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 16:34 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ja, nadat ze uit de container zijn gehaald :+
Haha ik zat het al terug te zoeken…
  zondag 30 november 2025 @ 16:43:35 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219378078
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 16:35 schreef spapaars het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Was dit bij Speculasies gisteren? Die heb ik nog niet gezien
  zondag 30 november 2025 @ 16:44:00 #56
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219378082
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 16:43 schreef amaranta het volgende:

[..]
Was dit bij Speculasies gisteren? Die heb ik nog niet gezien
Klopt.
pi_219378526
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 16:44 schreef spapaars het volgende:

[..]
Klopt.
Heb je een samenvatting? Ik heb niet gekeken.
  zondag 30 november 2025 @ 18:27:20 #58
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219380065
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 17:13 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Heb je een samenvatting? Ik heb niet gekeken.
https://npo.nl/start/seri(...)culasies_13/afspelen
pi_219380710
quote:
Ik had al gekeken, #FOMO :@
  maandag 1 december 2025 @ 11:47:08 #60
328189 ArnieAlberts
Pia Blanco moet weg bij GTST
pi_219385714
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:45 schreef miaeak het volgende:

[..]
Ik kijk dit jaar voor het eerst met m'n zoontje (bijna 3) en ik vind het wel leuk dat er ook wat volwassen humor in zit.
Die verstop plek was inderdaad beter geweest als ze die echt alleen voor de ouders hadden gelaten :'). Ik kan het nu nog makkelijk verstoppen gelukkig.
Nee maar dit is het juist: het is niet 'ook wat volwassen humor', het is alléén maar volwassen humor. En voor de kinderen hebben we 'haha de pieten zijn infantiele imbecielen die puzzels verkloten'. Dat vond ik als kind van 6 al niet leuk.

Zal ik je een geheimpje verklappen? Ik ben dit seizoen voor het eerst als 'raadgever van Sinterklaas' op pad gegaan en gister was er één pittig kind van 7 jaar waarvoor ik het hele seizoen als huiswerk volg: bergen kritische vragen over dit seizoen. De ozosnel-vraag (Hoe is het met ozosnel?) was snel getackeld (Lieverd, wat lief dat je ernaar vraagt, het is inderdaad even een beetje vervelend en ik maak me ook zorgen, maar het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed), maar de rest is gewoon een heel pittige popquiz. Dan moet je van héle goede huizen komen. Ik kan (al zeg ik het zelf) goed improviseren, er zijn er genoeg die dat misschien iets minder kunnen. Zelfs ik struikelde bijna over de vraag 'Sinterklaas, mag ik uw handtekening?', en dat terwijl ik die gezien én geoefend heb (Je weet maar nooit).

Inderdaad, je weet maar nooit. Ik verwacht dat de NTR volgend jaar Hoofdpiet direct in de Tweede Kamer plaatsen, want 'het is wel grappig voor volwassenen'. Zucht.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 1 december 2025 @ 11:49:21 #61
328189 ArnieAlberts
pi_219385731
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:43 schreef spapaars het volgende:

[..]
Al die verborgen humor.
Ook vandaag zag ik hoe moeder van het gezin wel heel liefdevol naar Hoofdpiet keek, mijn man is een tijdje niet thuis.
En Speculasies was onthullend: al die oplichters werden ontmaskerd.
Ja dat vond ik dus serieus walgelijk. Ik hou van een subtiele ondertoon, moeders zat gewoon bloedgeil naar hoofdpiet te kijken. "Uhm hoofdpiet, mijn man is een halfuurtje boodschappen doen, kom je anders binnen voor een warm bekertje chocolademelk?", zei ze al bijtend op haar lip. Hou toch op.

Als Ajé Boschhuizen (ik kan die naam niet vaak genoeg door het slijk halen, walgelijke vent) zo graag volwassen humor rondom Sinterklaas wil maken, raad ik hem aan om te solliciteren bij Paul de Leeuw. Die heeft dat genre grootgebracht. Om dat in het fucking kinderprogramma die zichzelf zo nodig moeten profileren als 'hét' Sinterklaas-programma te doen, is een fucking gotspe.

En nee, ik ben echt niet gauw zo verzuurd of cynisch, maar dit raakt me gewoon.
  maandag 1 december 2025 @ 11:51:25 #62
328189 ArnieAlberts
pi_219385755
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 16:35 schreef spapaars het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah kijk, dit werd in het Sinterklaasjournaal zelf helemaal niet behandeld. Achterlijk weer.

Ze gaan dus de Sywert van Lienden-kant op. Parodie op de Mondkapjes-deal, lekker actuele persiflage ook, ongeveer 4 jaar later. Bespottelijk. En Sinterklaas plus pieten zouden nooit met 'geld' in de weer moeten zijn, ook.

Achterlijk. Ja, echt.
pi_219385788
Of... de NTR wordt wegbezuinigd en dit is dé manier om afscheid te nemen van het Sinterklaas Journaal; hier een stappenplan en doe het volgend jaar maar mooi zelluf :W
  maandag 1 december 2025 @ 12:35:30 #64
328189 ArnieAlberts
pi_219386115
Een column van TIEN jaar geleden is gewoon nog steeds relevant. Zelfs al is ie van Aaf Brandt Corstius. Lees even mee:

quote:
Maker Sinterklaasjournaal is krankzinnig geworden
Al mijn ergernissen over het Sinterklaasjournaal kregen een gezicht.

Aaf Brandt Corstius | 6 december 2015

Kunnen we, nu het stof van de pepernoten is neergedaald, het laatste shockerende nieuws rondom Sinterklaas doornemen? Op 5 december las ik een interview in het AD met Ajé Boschhuizen, de maker van het Sinterklaasjournaal. Ineens viel alles op zijn plek. Al mijn ergernissen over het Sinterklaasjournaal kregen een gezicht: het gezicht van Ajé Boschhuizen.

Ik vermoed dat Ajé Boschhuizen krankzinnig is geworden door de pietendiscussie. Ik begrijp dat; ook ik word soms gek van deze discussie. Maar Ajé Boschhuizen is op een wonderlijke manier gek geworden van de pietendiscussie: hij leeft ervan op.

Hij geniet ervan om miljoenen kijkers bezig te houden met de zwarte, roetige of witte pieten die hij in zijn scripts opvoert, hij geniet ervan dat mensen zich daarover opwinden. 'Dit is toch de dróóm van iedere programmamaker? Dat iedereen het over je programma heeft', zegt hij in het interview. 'Een vriend zei me laatst: waarschijnlijk was je er al mee gekapt als het sinds de pietendscussie niet zo spannend was geworden. En misschien heeft hij gelijk.'
Dit verklaart voor mij de belachelijke verhaallijnen die deze Ajé dit jaar had verzonnen om zijn volwassen kijkers - om de kinderen lijkt het hem niet te gaan - gek te maken met de vraag: 'Welke kleur wordt Piet?'

De pieten gingen niet meer door de schoorsteen, ze openden deuren met een hunebedsteen, maar die stenen waren kwijt, en er was iets met een ring, en toen deze grillige bedenksels zelfs mijn kinderen niet meer konden boeien - en zij zijn 4 en 5 jaar, de doelgroep dus - was de ontknoping: de pieten gaan tóch weer door de schoorsteen. Of soms niet.

Deze loze verhaallijnen heeft Ajé niet bedacht omdat ze het Sinterklaasjournaal leuker maken, maar om hysterische Nederlandse volwassenen in spanning te houden over de pietendiscussie. Ajé is niet van plan om ooit iets aan Piet te veranderen, want, vindt hij, dat is alleen maar de wens van 'een klein kringetje blanke, hoogopgeleide intellectuelen'.

In het interview werd duidelijk dat Ajé geïrriteerd is door de opmerking van Dieuwertje Blok in Trouw dat Zwarte Piet zijn beste tijd gehad had. 'Ik vond dat slecht getimed en heb haar dat ook gezegd.' Kan Dieuwertje nog wel blijven, vraagt het AD dan. 'Dat is een goeie vraag. Dat weet ik nog niet', zegt Ajé, 'Daar moeten we het, als alle drukte voorbij is, nog maar eens uitgebreid over hebben.'

En dat is het ultieme bewijs dat Ajé Boschhuizen totaal van het pad is geraakt in zijn jaren bij het Sinterklaasjournaal.

Ajé Boschhuizen, we leggen het even uit. Sinterklaas is Sinterklaas. Dieuwertje Blok is het Sinterklaasjournaal. Jij bent een schrijver die niet kan schrijven. Raad eens wie er weg moet, volgend jaar?

(Bron: De Volkskrant)
  maandag 1 december 2025 @ 12:44:38 #65
328189 ArnieAlberts
pi_219386175
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 11:55 schreef PoesInDoos het volgende:
Of... de NTR wordt wegbezuinigd en dit is dé manier om afscheid te nemen van het Sinterklaas Journaal; hier een stappenplan en doe het volgend jaar maar mooi zelluf :W
Beter dat dan een kutproductie als 'Speculasies'. Wat een geldverspillende meuk is dat. Ik weet ook niet wát ze daarmee persifleren, en voor wie eigenlijk? Als het namelijk voor volwassenen is snap ik de halve kinder-verhaallijn niet, en als het voor kinderen is snap ik niet dat ze er zoveel volwassen meuk instoppen.

Zie het jaarlijks langskomen en het is gewoon nul interessant. En de uitzendtijden zijn ook absurd: direct na het Sinterklaasjournaal (Dus genoeg huishoudens waar de kinderen dat ook nog mogen zien), of de volgende dag in de late ochtend/vroege middag een herhaling.
  maandag 1 december 2025 @ 12:58:27 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219386258
Ik kan me dus gewoon niet voorstellen dat ik me druk zou maken om het Sinterklaasjournaal. En dat zeg ik als leerkracht van een groep 3, als ouder en als persoon.
Al jaaaren, maar dan ook jaaaren gebeurt er van alles. En nog geen een keer heb ik meegemaakt dat kinderen van hun geloof vielen, extreem angstig waren, of wat dan ook. Ook heb ik nooit meegemaakt dat ouders kwamen klagen bij mij.
Over een week is het weer voorbij. Dan staat de kerstboom. De kinderen hebben hun buit binnen en geen haai of kuiken die er nog naar kraait.

Geen enkel kind dat ooit terugkomt op het verhaal van het jaar ervoor. Waarin de stoomboot zonk of wat dan ook.
  maandag 1 december 2025 @ 12:59:07 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219386263
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 12:44 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Beter dat dan een kutproductie als 'Speculasies'. Wat een geldverspillende meuk is dat. Ik weet ook niet wát ze daarmee persifleren, en voor wie eigenlijk? Als het namelijk voor volwassenen is snap ik de halve kinder-verhaallijn niet, en als het voor kinderen is snap ik niet dat ze er zoveel volwassen meuk instoppen.

Zie het jaarlijks langskomen en het is gewoon nul interessant. En de uitzendtijden zijn ook absurd: direct na het Sinterklaasjournaal (Dus genoeg huishoudens waar de kinderen dat ook nog mogen zien), of de volgende dag in de late ochtend/vroege middag een herhaling.
Volgens mij persifleren ze moltalk
  maandag 1 december 2025 @ 12:59:45 #68
328189 ArnieAlberts
pi_219386268
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 12:59 schreef amaranta het volgende:

[..]
Aaaaaaaah, dat zal het zijn. Vergezocht wel.
  maandag 1 december 2025 @ 13:09:59 #69
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_219386321
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 12:59 schreef amaranta het volgende:

[..]
Meer een algemene persiflage van oeverloos gelul takshows toch?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_219386322
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 12:58 schreef amaranta het volgende:
Ik kan me dus gewoon niet voorstellen dat ik me druk zou maken om het Sinterklaasjournaal. En dat zeg ik als leerkracht van een groep 3, als ouder en als persoon.
Al jaaaren, maar dan ook jaaaren gebeurt er van alles. En nog geen een keer heb ik meegemaakt dat kinderen van hun geloof vielen, extreem angstig waren, of wat dan ook. Ook heb ik nooit meegemaakt dat ouders kwamen klagen bij mij.
Over een week is het weer voorbij. Dan staat de kerstboom. De kinderen hebben hun buit binnen en geen haai of kuiken die er nog naar kraait.

Geen enkel kind dat ooit terugkomt op het verhaal van het jaar ervoor. Waarin de stoomboot zonk of wat dan ook.
Het is inderdaad wel zo dat wij (volwassenen) ons drukker maken dan de kinderen :')
pi_219386330
Het komt er op neer dat de volwassenen huilen dat het grote geheim nu verklapt is, terwijl de kinderen die link helemaal niet leggen omdat zij het grote geheim niet eens kennen _O-
pi_219386336
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 13:10 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Het is inderdaad wel zo dat wij (volwassenen) ons drukker maken dan de kinderen :')
Zie ook de hele zwarte pieten discussie
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 1 december 2025 @ 13:20:55 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219386527
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 13:11 schreef PoesInDoos het volgende:
Het komt er op neer dat de volwassenen huilen dat het grote geheim nu verklapt is, terwijl de kinderen die link helemaal niet leggen omdat zij het grote geheim niet eens kennen _O-
Mijn schoondochter vertelde gisteren dat mijn oudste kleinzoon op school gehoord had dat Sinterklaas niet zou bestaan en de ouders dat regelden, maar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 december 2025 @ 13:23:45 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219386542
Overigens heeft Niels als Hoofdpiet O+ altijd hele fantastische plannen waar nooit iets van terechtkomt en dan mag Sinterklaas de ellende die hij daarmee veroorzaakt allemaal weer oplossen.
Met dat hele DHZ pakjesavond gebeuren zal het niet anders zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219386558
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mijn schoondochter vertelde gisteren dat mijn oudste kleinzoon op school gehoord had dat Sinterklaas niet zou bestaan en de ouders dat regelden, maar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Oh heerlijk O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')