abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219313192
Hij komt, hij komt... vanaf maandag 13 november weer dagelijks te bekijken op NPO3 (18.00)

Verzamel hier weer alle ''grote mensen grapjes'' *O*
pi_219313200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:24 schreef TLC het volgende:
De GPS van Ozosnel is ook kapot :'( ;(
Flauwekul, Ozosnel weet waar de pakjes liggen en wilt daar naar toe lopen.
pi_219313222
Die speculasietijd is mij te taaitaai @Haags
pi_219313978
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 21:04 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Oh briljant! :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219315218
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 21:04 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Dit is heel slim bedacht!
pi_219315897
Wij kijken niet strak elke avond maar ik heb het idee dat ik de Sint zelf opvallend weinig zie dit jaar in de afleveringen die ik wel meepak.
Zou het Stephan laatste jaar zijn als Sint?
pi_219316021
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 10:35 schreef vencodark het volgende:
Wij kijken niet strak elke avond maar ik heb het idee dat ik de Sint zelf opvallend weinig zie dit jaar in de afleveringen die ik wel meepak.
Zou het Stephan laatste jaar zijn als Sint?
Sint is inderdaad weinig te zien. Het merendeel gaat over die pieten en de puzzelstukjes.
Of het Stephan's laatste jaar is weet ik niet. Het kan ook een keuze zijn van de schrijvers. Het is wel een soort rare imbalans. Haast alsof Sint 20 uur per dag in zijn hokje zit en er af en toe een uurtje uit mag.
pi_219316100
Sint is de afgelopen jaren al relatief weinig te zien, dat is niets nieuws. Meestal komt hij pas later in de periode vaker in scènes voor
pi_219316167
Sinterklaas is gewoon aan het chillen. Hij is de komende weken elk weekend zo niet elke avond volgeboekt. Hij heeft helemaal geen tijd voor die “onzin”. Alles komt immers goed.
pi_219317979
Ik vind er echt niks aan dat Sint zo weinig te zien is. Daarom vond ik vroeger de Belgische serie Dag Sinterklaas ook zoveel leuker.
pi_219318732
Sint had vandaag ook weinig opbeurends te zeggen.
pi_219318929
De familieband familie band _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219319669
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 17:36 schreef VKV het volgende:
Ik vind er echt niks aan dat Sint zo weinig te zien is. Daarom vond ik vroeger de Belgische serie Dag Sinterklaas ook zoveel leuker.
Dat was zeker een leuke serie. Daar kreeg je echt een kijkje bij de Sint thuis, met interessante vragen die wat bijdroegen aan de Sinterklaasmythos. Plus Bart Peeters er in, dat helpt ook. Ook al was het als kind een beetje verwarrend dat Sint opeens een "dure hoed" droeg, gezien de Vlaamse Sint zo'n mijter met goede accenten heeft.

Ik las dat ze er in 2019 een remake van hebben gemaakt maar met een andere cast.
Bekijk deze YouTube-video

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 19:29 schreef Hupje het volgende:
Sint had vandaag ook weinig opbeurends te zeggen.
Hij is wel zo verstandig om een dokter erbij te halen.
Om de een of andere reden klonk dat lachje van de zwaaiende Sint naar Sjors onbedoeld een beetje gemeen. Dat was dan wel grappig.

[ Bericht 13% gewijzigd door Writersright op 22-11-2025 20:58:36 ]
pi_219320644
quote:
Al was die Sint wel altijd een beetje streng. Maar die afleveringen staan echt op mijn netvlies nog gebrand.
Jaar na jaar gekeken. O+
pi_219320707
De vraag is dan ook hoe streng Sinterklaas zou moeten zijn. Ik denk dat dat te maken heeft met de tijd waarin het uitgezonden wordt. Ook de dynamiek met de pieten is daar sturend in.

Adrie was een wat serieuzere, strengere Sint, Bram was veel speelser en losser. Ik heb het idee dat Stephan daar iets tussenin zit.
De Vlaamse Sint van toen deed me meer aan Adrie denken.
pi_219323931
Jan Declair was echt een hele statige en strenge Sinterklaas, dat heeft ook zijn charmes. Stefan de Walle moet ik zeggen, naarmate hij ouder wordt echt een goede Sinterklaas is. Alleen jammer dat hij enkel en alleen voor de NPO mag uitkomen, en niet zoals Bram destijds uitstapjes mag maken naar een andere omroep/zender.

Daarom vind ik op dit moment Hans Kesting de beste TV Sinterklaas. Maar all-time gezien kan niemand tippen aan het niveau van Bram van der Vlugt
pi_219324526
Is dat dan een contractding, waar Bram dat wel mocht en Stephan niet?
Juist ook die uitstapjes naar andere zenders maakte de Sint voor mij "echter".

Ik zou het een rare regel vinden, gezien ze zelf juist zo weinig met Stephan lijken te doen, en hij er idd vrij goed in is geworden.
pi_219324629
Ik keek wat oude intochten de laatste tijd en het viel me op dat qua piet er naast de kleur eerder ook al dingen aangepast zijn.

Ze probeerden eerder het Spaanse element van de pieten te benadrukken met Spaanse termen tussendoor.
Inclusief de namen Miguel voor Michiel Kerbossch en Fritzos :') voor Frits Lambrechts.

Wat ook interessant is, is dat zowel Kerbosch als Erik Sanders begonnen in een Sinterklaasitem als boeven, voordat ze bekeerden/terugkwamen als pieten. Haast alsof dat een soort tryout was. Interessant genoeg speelde Kerbosch een boef samen met Aart Staartjes. Dat was dan in een special in 1977.

Ook in hele vroege intochten werd al benadrukt dat kinderen niet in de zak werden meegenomen/roe kregen, al werd mij dat in mijn jeugd alsnog wijsgemaakt.
pi_219335768
We krijgen morgen een nootpakket bezorgd *O*
pi_219336007
Sinterklaas ; 'Ozosnel is een lui paard'

Dierenarts ; 'U ziet toch ook wel dat dit een witte schimmel is, een luipaard is geel met zwarte vlekken'

:D _O_ _O-
pi_219337833
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:03 schreef TLC het volgende:
Sinterklaas ; 'Ozosnel is een lui paard'

Dierenarts ; 'U ziet toch ook wel dat dit een witte schimmel is, een luipaard is geel met zwarte vlekken'

:D _O_ _O-
En bij het weggaan; 'Dag hoor'
't Echte en 't ware!
  dinsdag 25 november 2025 @ 14:38:46 #22
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219341045
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:34 schreef vencodark het volgende:

[..]
Al was die Sint wel altijd een beetje streng. Maar die afleveringen staan echt op mijn netvlies nog gebrand.
Jaar na jaar gekeken. O+
Geweldige televisie was dat O+
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219341125
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 14:38 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Geweldige televisie was dat O+
Echt het nostalgische pyjama-natte haren plaatje. O+
pi_219342909
Geen nootpakket ontvange :(
pi_219343015
Dochter mocht haar schoen zetten op school. Benieuwd of er morgen een noodpakket in zit
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_219343319
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:31 schreef franklop het volgende:
Dochter mocht haar schoen zetten op school. Benieuwd of er morgen een noodpakket in zit
Kinderen van de scholen eerst zei hoofdpiet, dus ik denk het wel
pi_219343342
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:58 schreef amaranta het volgende:

[..]
Kinderen van de scholen eerst zei hoofdpiet, dus ik denk het wel
Hoop dat ze het snapt dan (groep 1)
pi_219343663
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:00 schreef franklop het volgende:

[..]
Hoop dat ze het snapt dan (groep 1)
Piet zei ook dat je hem pas op pakjesavond open mag maken, dus waarschijnlijk valt er niet heel veel te snappen O-)
pi_219349925
Ik vind de vaart er een beetje uitgaan. Het lijkt alsof ze niet echt een idee hadden om de verhaallijn op een onderhoudende manier op te vullen. Meer een idee wat beter zou werken over twee weken gespreid.
pi_219350303
Jullie snappen wel. Morgen gaat het pakje in mijn klas dus ook open… nu wil ik weten of die van ons ook leeg is…
pi_219350354
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:37 schreef amaranta het volgende:
Jullie snappen wel. Morgen gaat het pakje in mijn klas dus ook open… nu wil ik weten of die van ons ook leeg is…
_O-
pi_219350939
Pssst @amaranta Dat staat ook in de handleiding :P
Wij hebben studiedag dus ik moet vrijdag even improviseren :')
pi_219350959
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:23 schreef Hupje het volgende:
Pssst @:amaranta Dat staat ook in de handleiding :P
Wij hebben studiedag dus ik moet vrijdag even improviseren :')
psst weet ik, maar ik deed alsof :D :P
pi_219355241

Van vorig jaar, maar absoluut interessant.
  donderdag 27 november 2025 @ 15:25:31 #35
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_219355866
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:50 schreef Writersright het volgende:

Van vorig jaar, maar absoluut interessant.
1 aflevering eerder hebben ze de producer van de films van de club van Sinterklaas. Was ook een leuke.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_219357549
Ik vind de toon wel een beetje donker worden nu hoor :X Boze agressieve buurman, een HoofdPiet die zegt dat je het lekker zelf mag uitzoeken..
pi_219362354
Victor _O_
pi_219367295
Zo, nu weten we ook hoe je zelf pakjesavond kunt organiseren
pi_219367554
In mijn klas waren er een aantal kinderen echt boos en verontwaardigd toen ik het noodpakket open wilde maken _O-
  vrijdag 28 november 2025 @ 22:36:59 #40
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_219367586
Ik vind het heel erg absurd dat we hier een item hebben van Hoofdpiet die even uitlegt waar elke ouder elk jaar al te stellen mee heeft.

Slechtste seizoen ever, en dit zeg ik vanuit de blik van een kind. Dit is namelijk niet meer leuk voor kinderen en 'ook leuk voor ouders', dit is huiswerk voor ouders en 'ook wel aardig voor kinderen'. Het slaat de plank gewoon mis.

Ajé Boschhuizen is naast zijn schoenen gaan lopen en denkt dat de eeuwige persiflage op de Nederlandse politiek nog in trek is. Ga toch weg man.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_219367712
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 22:36 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik vind het heel erg absurd dat we hier een item hebben van Hoofdpiet die even uitlegt waar elke ouder elk jaar al te stellen mee heeft.
Ik zat even inwendig te vloeken toen mn zoontje zei dat die moeder ook gewoon de cadeaus in de auto kon verstoppen, dan net deed alsof de pieten ze voor de deur leggen op pakjesavond en dan via achter weer binnenkomen.

Zeg maar letterlijk wat wij elk jaar doen :')
pi_219367805
quote:
Dit is echt maximale nostalgie.
pi_219367876
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 22:36 schreef ArnieAlberts het volgende:

Slechtste seizoen ever, en dit zeg ik vanuit de blik van een kind. Dit is namelijk niet meer leuk voor kinderen en 'ook leuk voor ouders', dit is huiswerk voor ouders en 'ook wel aardig voor kinderen'. Het slaat de plank gewoon mis.

Ajé Boschhuizen is naast zijn schoenen gaan lopen en denkt dat de eeuwige persiflage op de Nederlandse politiek nog in trek is. Ga toch weg man.
Ik kijk dit jaar voor het eerst met m'n zoontje (bijna 3) en ik vind het wel leuk dat er ook wat volwassen humor in zit.
Die verstop plek was inderdaad beter geweest als ze die echt alleen voor de ouders hadden gelaten :'). Ik kan het nu nog makkelijk verstoppen gelukkig.
pi_219369859
  zaterdag 29 november 2025 @ 19:43:02 #45
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219372359
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:45 schreef miaeak het volgende:

[..]
Ik kijk dit jaar voor het eerst met m'n zoontje (bijna 3) en ik vind het wel leuk dat er ook wat volwassen humor in zit.
Die verstop plek was inderdaad beter geweest als ze die echt alleen voor de ouders hadden gelaten :'). Ik kan het nu nog makkelijk verstoppen gelukkig.
Al die verborgen humor.
Ook vandaag zag ik hoe moeder van het gezin wel heel liefdevol naar Hoofdpiet keek, mijn man is een tijdje niet thuis.
En Speculasies was onthullend: al die oplichters werden ontmaskerd.
pi_219372431
Jaap van Stamelen _O_
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:13:11 #47
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219372682
Ik zag vandaag de opvolgster van Dieuwertje, maar zij lijkt er ook erg op!
pi_219377434
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:43 schreef spapaars het volgende:

[..]
Al die verborgen humor.
Ook vandaag zag ik hoe moeder van het gezin wel heel liefdevol naar Hoofdpiet keek, mijn man is een tijdje niet thuis.
En Speculasies was onthullend: al die oplichters werden ontmaskerd.
Niels is ook gewoon heel lekker :Y
  zondag 30 november 2025 @ 16:11:29 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219377790
De pakjes zitten gewoon al die tijd al in de rode zeecontainer toch??
pi_219377803
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 16:11 schreef amaranta het volgende:
De pakjes zitten gewoon al die tijd al in de rode zeecontainer toch??
Dat waren de noodpakketten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')