Meeste stemmen gelden hè.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Politiek van de meest walgelijke kant
Tom Van Campen (VVD) is de nieuwe voorzitter van de Tweede Kamer. In de derde stemronde werd hij met 79 stemmen verkozen. Martin Bosma (PVV) die de afgelopen twee jaar Kamervoorzitter was kreeg 69 stemmen.quote:
69 nog een hoop eigenlijkquote:
Nogmaals, en blijkbaar is die vraag lastig te beantwoorden: wat is er smerig aan dat je als partij een voorkeur hebt voor één van de kandidaten en daar strategisch naar handelt in het stemproces?quote:
Makkelijke uitweg als de uitslag mensen niet bevalt blijkbaar.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nogmaals, en blijkbaar is die vraag lastig te beantwoorden: wat is er smerig aan dat je als partij een voorkeur hebt voor één van de kandidaten en daar strategisch naar handelt in het stemproces?
Eigenlijk precies de reden waarom het me juist handig lijkt om de voorzitter neutraal te laten zijn ipv een politiek spel.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Smerig en ik hoop dat het net zoals bij van Miltenburg en Bergkamp keihard afgestraft wordt.
Heeft hij weer tijd voor zijn proefschriftje.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:35 schreef phpmystyle het volgende:
Ja wel jammer. Van Campen heeft niet dat erudiete van Bosma. Bij lange na niet zelfs.
2 rogue personen dan bij de rest, want CDA/BBB + het zooitje rechts van de VVD is 69 (-2 dus 67 stemmen)quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
69 stemmen voor Bosma is best veel.
De twee ontbrekende Kamerleden waren namelijk van FvD en het CDA (dus 148 stemmers).
Emeritaatquote:Op dinsdag 18 november 2025 19:44 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Heeft hij weer tijd voor zijn proefschriftje.
Ik zou even met Kinneging bellen. Of misschien wil Cliteur nog even uit zijn emiraat? Natiestaten en oikofobie, de Weimarrepubliek en corona, en uiteraard de anti-apartheidsstrijd in Zuid-Afrika. We zullen het maar radicaal academisch onderzoek noemen.
Nee het feit dat na ronde 1 mensen ter linkerkant tactisch zijn gaan stemmen op van Campen (die opeens 10 stemmen ten koste van van der Lee erbij kreeg) om maar niet Bosma uiteindelijk als voorzitter te hebben. van der Lee had het namelijk afgelegd in een tweestrijd tegen Bosma wegens de VVD-ers die dan naar Bosma waren gegaan en CDA die duidelijk voor Bosma hebben gestemd.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Makkelijke uitweg als de uitslag mensen niet bevalt blijkbaar.
Ze hebben dus Van Campen boven Bosma gekozen. Dat is ook een keuze.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee het feit dat na ronde 1 mensen ter linkerkant tactisch zijn gaan stemmen op van Campen (die opeens 10 stemmen ten koste van van der Lee erbij kreeg) om maar niet Bosma uiteindelijk als voorzitter te hebben.
Ik ben nog zo naïef te denken dat je een voorzitter kiest in plaats van er eentje probeert niet te kiezen.
Dat hebben ze toch ook gedaan? Ze hebben Van Campen gekozen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee het feit dat na ronde 1 mensen ter linkerkant tactisch zijn gaan stemmen op van Campen (die opeens 10 stemmen ten koste van van der Lee erbij kreeg) om maar niet Bosma uiteindelijk als voorzitter te hebben. van der Lee had het namelijk afgelegd in een tweestrijd tegen Bosma wegens de VVD-ers die dan naar Bosma waren gegaan en CDA die duidelijk voor Bosma hebben gestemd.
Ik ben nog zo naïef te denken dat je een voorzitter kiest in plaats van er eentje probeert niet te kiezen.
Als je liever Van Campen hebt dan Bosma dan is daar niks mis mee.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee het feit dat na ronde 1 mensen ter linkerkant tactisch zijn gaan stemmen op van Campen (die opeens 10 stemmen ten koste van van der Lee erbij kreeg) om maar niet Bosma uiteindelijk als voorzitter te hebben. van der Lee had het namelijk afgelegd in een tweestrijd tegen Bosma wegens de VVD-ers die dan naar Bosma waren gegaan en CDA die duidelijk voor Bosma hebben gestemd.
Maar viereneenhalf jaar in de Kamer gezeten, belachelijk dat zo iemand voorzitter mag worden. Waardeloos.quote:
Op zich is dat niet kort toch?quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:52 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Maar viereneenhalf jaar in de Kamer gezeten, belachelijk dat zo iemand voorzitter mag worden. Waardeloos.
Langer dan het gros van de kamerledenquote:Op dinsdag 18 november 2025 19:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Op zich is dat niet kort toch?
Langer dan kabinetten waar de PVV inzit.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wie zegt dat er geen CDAers op Van Campen hebben gestemd?quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
2 rogue personen dan bij de rest, want CDA/BBB + het zooitje rechts van de VVD is 69 (-2 dus 67 stemmen)
De 30 linkse zetels hebben allemaal voor Van der Lee gestemd. Het is D66 dat naar Van Campen switchte.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het schijnt dat je pas na een jaar of vier het reilen en zeilen een beetje in de vingers hebt. Om je dan meteen al te melden als voorzitter getuigt nogal van zelfoverschatting.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Das war einmal. Niet in de tijd van links VS rechts en partijpolitiek ipv inhoudelijke politiek.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
We hebben ministers met minder draaiuren gehad.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:56 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Het schijnt dat je pas na een jaar of vier het reilen en zeilen een beetje in de vingers hebt. Om je dan meteen al te melden als voorzitter getuigt nogal van zelfoverschatting.
Had dan Wilders maar voorzitter gemaakt. Waren we tenminste ook van z’n geblaat in debatten af.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:52 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Maar viereneenhalf jaar in de Kamer gezeten, belachelijk dat zo iemand voorzitter mag worden. Waardeloos.
Dat is toch geen reden om een beginner meteen voorzitter te maken lijkt me.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Das war einmal. Niet in de tijd van links VS rechts en partijpolitiek ipv inhoudelijke politiek.
[..]
We hebben ministers met minder draaiuren gehad.
Sterker nog, we hebben ministers gehad die die 4 jaar niet eens gehaald hebben.
Wat geeft jou het idee dat het nu enorm lange debatten gaat worden?quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:01 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om een beginner meteen voorzitter te maken lijkt me.
Maar goed, we zullen zien hoe het gaat… worden vast weer ellenlange debatten tot diep in de nacht.
Faber lijkt mij dan wel goede keus. Waarschuwingsbordjes bij de GL-vleugel, omdat dit ook zo goed werkt in Scandinavië.quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:58 schreef Szura het volgende:
[..]
Had dan Wilders maar voorzitter gemaakt. Waren we tenminste ook van z’n geblaat in debatten af.
Mwuah, een beginner wil ik hem niet noemen hoor.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:01 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om een beginner meteen voorzitter te maken lijkt me.
Maar goed, we zullen zien hoe het gaat… worden vast weer ellenlange debatten tot diep in de nacht.
Ach, dat is natuurlijk ook gelul. Maar het doet sommige figuren gewoon pijn dat hun favoriete partijdige voorzitter het niet heeft gehaald.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mwuah, een beginner wil ik hem niet noemen hoor.
Wat denk jij van CDA hun keuze voor Bosma?quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dat is natuurlijk ook gelul. Maar het doet sommige figuren gewoon pijn dat hun favoriete partijdige voorzitter het niet heeft gehaald.
Kijkt niet heel Nederland zo als Caroline weer eens iets te zeggen heeft?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |