quote:The Orsknefteorgsintez refinery is burning, specifically its AVT (atmospheric-vacuum distillation) unit. This core facility processes crude oil into primary fuels.
https://x.com/NOELreports/status/1988214218957738376?s=20quote:FP-1/AN-196 Liutyi type strike drones are spotted near the oil refinery in Orsk, the attack is still ongoing.
Een van de weinige keren dat ik geen foutmelding van FOK! krijg voor een tweet die ik probeer te posten, maar helaas werkt het alsnog nietquote:
Amateursquote:Op dinsdag 11 november 2025 13:01 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
https://x.com/NOELreports/status/1988214218957738376?s=20
Ik blijf de berichtgeving omtrent Pokrovsk wel opvallend vinden. Zie ook dit bericht:quote:
Ja, net alsof er een informatie oorlog gevoerd wordt.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:11 schreef BlaZ het volgende:
Ik blijf de berichtgeving omtrent Pokrovsk wel opvallend vinden.
De informatieoorlog (een woord) is echter wel fors verhevigd bij de strijd om Pokrovsk en de informatie van nu.nl hier is aantoonbaar onjuist. Er komen ook beelden voorbij van de eerste groepen Oekraïners die zich overgeven in Mirnograd.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, net alsof er een informatie oorlog gevoerd wordt.
Overigens is geolocatie niet zo veel meer waard, sinds rus rustig een boris naar voren stuurt, om ergens een vlag op te hangen waarna boris ook meteen afgeschoten wordt door oekraine.
Boris kon ook in alle rust de vlag ophangen, tot hij een 7.62x39 mocht koppen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:33 schreef BlaZ het volgende:
Het gaat om geolocatie van een colonne voertuigen die in alle rust een gebied inrijden
Je vindt het vreemd dat nu.nl er naast zit?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik blijf de berichtgeving omtrent Pokrovsk wel opvallend vinden. Zie ook dit bericht:
https://www.nu.nl/spannin(...)acht-van-150000.html
Dat terwijl er beelden zijn van groepen Russische soldaten die via de E50 de stad binnengaan bij Hnativka en de meeste bronnen toch wel aangeven dat het grootste deel (~90%) van Pokrovsk ondertussen ingenomen is
Bron?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Boris kon ook in alle rust de vlag ophangen, tot hij een 7.62x39 mocht koppen.
Ik kwam het toevallig tegen en het viel me op in hoeverre ze er naast zaten. Dit artikel (300 Russen in Pokrovsk) was wellicht correct 2 weken terug. De hoeveelheid misinformatie omtrent Pokrovsk is echt veel groter dan voorheen bij bijvoorbeeld de slag om Bagmoet.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:49 schreef oheng het volgende:
[..]
Je vindt het vreemd dat nu.nl er naast zit?
Waarom lees je dat uberhaupt?
Dat viel eigenlijk wel mee. Het gaat ook voornamelijk om Pokrovsk, bijvoorbeeld de recente doorbraak naar Rivnopilia wordt wel door informatie van biede kanten ondersteund.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:52 schreef sp3c het volgende:
nu.nl quote gewoon militairen van beide kampen
dat die stellingen nogal uit elkaar liggen lijkt me niet heel ongebruikelijk
https://kyivindependent.c(...)zaporizhzhia-oblast/quote:Ukrainian troops have pulled back from positions near five settlements in Zaporizhzhia Oblast, fully withdrawing from the villages of Uspenivka and Novomykolaivka in the Polohy district, Vladyslav Voloshyn, spokesperson for Ukraine's Southern Defense Forces, told Suspilne on Nov. 11.
Misschien is het opzet, misschien is het slordigheid.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik kwam het toevallig tegen en het viel me op in hoeverre ze er naast zaten. Dit artikel (300 Russen in Pokrovsk) was wellicht correct 2 weken terug. De hoeveelheid misinformatie omtrent Pokrovsk is echt veel groter dan voorheen bij bijvoorbeeld de slag om Bagmoet.
Het is informatie van de Oekraïnse overheid via een Oekraïns nieuwsblad. Wat noem jij nog degelijke bronnen tegenwoordig?quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:02 schreef oheng het volgende:
[..]
Misschien is het opzet, misschien is het slordigheid.
Gelukkig hebben we de beschikking over betere informatie bronnen.
De norm ligt hoog..quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is informatie van de Oekraïnse overheid via een Oekraïns nieuwsblad. Wat noem jij nog degelijke bronnen tegenwoordig?
Geen enkele officiele Oekrainsche bron is betrouwbaar in dit geval.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is informatie van de Oekraïnse overheid via een Oekraïns nieuwsblad. Wat noem jij nog degelijke bronnen tegenwoordig?
ISW en waar zij aan refereren. Informatie van Gerasimov of Syrsky of andere figuren uit het leger zou ik met een grote korrel zout nemen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het probleem is dat het meestal wel klopt maar precies in het geval van Pokrovsk er ineens een hele lading misinformatie is.quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
ISW en waar zij aan refereren. Informatie van Gerasimov of Syrsky of andere figuren uit het leger zou ik met een grote korrel zout nemen.
Wat ik las importeerde men oa uit Belarus, misschien ook wel van elders. Of het is zo normaal geworden, het tekort, dat er geen nieuwsberichten meer aan besteed worden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 07:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat die maar voor een tijdje uitgeschakeld mag zijn.
Maar ik lees eigenlijk niet veel tweets meer over wachtrijen of tekorten bij tankstations in Rusland of de Krim.
Geen 7.62×51?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Boris kon ook in alle rust de vlag ophangen, tot hij een 7.62x39 mocht koppen.
quote:Saudi Arabia, Iraq, and Kuwait will increase crude oil supplies to India in December, as Indian refineries seek alternatives to Russian barrels, - Reuters
Zoiets zou je anno nu verwachten, maar op plaatjes filmpjes zie je ze nog steeds maar al te vaak met iets AK rondlopen.quote:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)j-doet-er-weinig-aanquote:Corruptie rondom Zelensky, maar hij doet er weinig aan
Schimmige deals en corrupte politici; Oekraïne lijkt maar moeilijk in staat een einde te maken aan corruptiepraktijken in het land, een eis van de EU voor toetreding. Twee anticorruptie-bureaus zijn een groot schandaal op het spoor, waarbij zo'n 100 miljoen dollar werd verduisterd. Geld dat de energiesector moest beschermen tegen Russische beschietingen.
Zelensky, die in 2019 president werd, ging de politiek in met de belofte iets te doen aan de welig tierende corruptie in zijn land. Maar nieuwe beschuldigen gaan nu over een voormalig adviseur van de minister van Energie, een directeur van het staatsenergiebedrijf Energoatom, meerdere mensen die verantwoordelijk zouden zijn voor witwassen en "een bekende zakenman".
Goede vriend
Die laatste zou Timoer Minditsj zijn. Een vriend van Zelensky, met belangen in meerdere sectoren. Hij is voordat er bij hem huiszoekingen waren al gevlucht. Opmerkelijk in een land dat de grenzen voor mannen gesloten houdt.
"Hij is een goede vriend van Zelensky. Iemand met wie hij samen een bedrijf heeft gehad", zegt advocaat en oud-officier van justitie Robert Hein Broekhuijsen. Hij was de afgelopen jaren nauw betrokken bij het opzetten van een anti-corruptiesysteem in Oekraïne.
Broekhuijsen noemt Minditsj zelfs een "schaduwheerser". "Die als olieman tussen de politiek en het energiebedrijf zou hebben gefungeerd. Een machtige man met veel connecties." En al zijn er geen aanwijzingen dat Zelensky zelf ook corrupt is, hij staat wel onder invloed van de mensen om hem heen, zegt Broekhuijsen.
Onderzoeken naar corruptie betekenen voor Zelensky gedoe, zegt de oud-officier van justitie. "Er is veel druk op zijn entourage. Tien van zijn parlementsleden en zijn toenmalige vice-president worden ook aangeklaagd voor corruptie."
Aleksandr Klymenko is hoofd van SAPO. Hij voelt de ondermijning van zijn werk. "Het is gewiekster, minder zichtbaar voor het publiek en voor internationale partners. Maar de autoriteiten willen ons nog steeds verzwakken. Steun van internationale partners is ontzettend belangrijk, maar die moeten duidelijke signalen afgeven dat Oekraïne voor hulp ook corruptie serieus aanpakt."
'Macht corrumpeert'
Dat Zelensky zijn pijlen nu niet meer rechtstreeks richt op de anticorruptie-bureaus betekent niet dat er iets is veranderd, zegt ook Daria Kalenjoek, directeur van het Anti-Corruption Action Center in Kyiv. "De aanval op de instellingen is verschoven naar intimidatie van individuen. Zelensky geniet absolute macht, en absolute macht corrumpeert."
Kalenjoek ziet het voorlopig somber in. Niet alleen door de concentratie van macht bij Zelensky, maar ook door de oorlog. "Er kunnen geen verkiezingen zijn. Zelensky's partij heeft een meerderheid in het parlement, dat een zwak en volgzaam orgaan is geworden. Zelensky beslist wie de procureur-generaal, minister van Defensie of premier wordt."
De belofte die Zelensky deed bij zijn aantreden, blijkt weinig waard, vindt ze, "Hij moedigde onderzoek naar corruptie binnen zijn eigen team aan en zei: 'doe je werk, gooi die mensen in de gevangenis'. Maar nu zitten de onderzoekers zelf gevangen." Als voorbeeld noemt ze de aanklager die Zelensky's vriend Minditsj onderzocht. "Die zit al drie maanden vast op basis van een vals gefabriceerde zaak."
Het land blijft voorlopig corrupt, vreest ook Broekhuijzen. "Onder leiding van de VS en de EU zijn er veel initiatieven geweest om corruptie in te perken. Toen de VS zich terugtrok, ontstond er een gat en is alles slapper geworden." Al stemt het nieuws de advocaat ook positief. "Het laat zien dat anti-corruptie-instanties knap werk doen."
Patiënt
Toetreding tot de EU is volgens Broekhuijzen de enige oplossing, omdat dat de touwtjes kan aantrekken. "Als stok achter de deur. Corruptie zit in de haarvaten van het land. Dat duurt nog een hele generatie. Bij jonge mensen zie ik wel de drang om het aan te pakken."
Kalenjoek denkt dat die EU-stok achter de deur nog onvoldoende werkt. Ze maakt een vergelijking: "Oekraïne is als een patiënt die een levensreddende operatie (de oorlogsinspanning) ondergaat, maar wiens artsen (internationale partners) zwijgen over een dodelijke infectie (corruptie en autocratie) uit angst de patiënt te verontrusten. Terwijl de onmiddellijke dreiging (Rusland) moet worden aangepakt, bedreigt die corruptie de democratie die Oekraïne juist beweert te verdedigen."
Plaatjes zeggen niet alles.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoiets zou je anno nu verwachten, maar op plaatjes filmpjes zie je ze nog steeds maar al te vaak met iets AK rondlopen.
Niemand ontkent dat er corruptie is in Oekraïne. Het is ook een utopie om te denken dat zoiets überhaupt uit te bannen valt. Er zullen altijd niet-integere mensen zijn, of mensen zonder werkend moreel kompas.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)j-doet-er-weinig-aan
Fel artikel van de NOS.
Corruptie is ook niet per definitie slecht.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat er corruptie is in Oekraïne. Het is ook een utopie om te denken dat zoiets überhaupt uit te bannen valt. Er zullen altijd niet-integere mensen zijn, of mensen zonder werkend moreel kompas.
In zekere zin is corruptie ook deels de redding van Oekraïne geweest. Als er in Rusland niet miljarden aan defensiegelden in verkeerde zakken waren verdwenen, was Oekraïne bij voorbaat kansloos geweest.
Vertel me dat je er weinig van snapt, zonder te zeggen dat je er weinig van snapt.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Corruptie is ook niet per definitie slecht.
Ja gelukkig heb jij veel meer kennis en ervaring.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vertel me dat je er weinig van snapt, zonder te zeggen dat je er weinig van snapt.
Behalve dat heb ik ook nog een modicum aan opleiding genotenquote:Op woensdag 12 november 2025 12:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja gelukkig heb jij veel meer kennis en ervaring.
Toeristquote:Op woensdag 12 november 2025 12:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Behalve dat heb ik ook nog een modicum aan opleiding genoten
Allemaal wel funny dat jij het "niet erg" vind, als toerist met harde valuta op je bankrekening, mss had je aan de lokale bevolking moeten vragen wat ze er van vonden.
Waarom zou ik dat gaan doen?quote:Op woensdag 12 november 2025 12:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kom maar terug als je daar een lokaal inkomen verdiende.
Mooiste was in Griekenland.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:35 schreef BEFEM het volgende:
Ik heb in Oekraïne ook ooit een agent moeten betalen.
/stoer
Vroeger kon je gewoon niet betalen. Tegenwoordig ligt de bekeuring eerder op je deurmat dan de ansichtkaart voor omaquote:Op woensdag 12 november 2025 13:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik was een keer op vakantie in Kroatie en ik stond (blijkbaar) verkeerd geparkeerd, samen met wat locals. Ik zie die veldwachter letterlijk naar de auto's kijken, naar mijn kenteken kijken, en alleen onder mijn ruitenwissers een boete schuiven. Geel kenteken is big money jatog.
Niet betaald overigens.
Dat ook, ik had alleen bij de grensovergang even zoiets van oh ja, kak. Maar netjes paspoort afgestempeld en door.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vroeger kon je gewoon niet betalen. Tegenwoordig ligt de bekeuring eerder op je deurmat dan de ansichtkaart voor oma
Corruptie, vriendjespolitiek en cliëntelisme is in al die ex-USSR en ex-Warschaupactlanden een issue. Het ene land is verder met de bestrijding ervan dan het andere maar het speelt overal.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De corruptie daar blijkt wel wat groter en hardnekkiger dan wat ik eerst had verwacht.
Kom je goed weg. Er zijn vooral uit Italië wel verhalen bekend van buitenlanders die door de Carabinieri van de weg zijn gehaald of zelfs in het hotel van hun bed zijn gelicht omdat ze nog boetes hadden open staan. Stukje machtsvertoonquote:Op woensdag 12 november 2025 13:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat ook, ik had alleen bij de grensovergang even zoiets van oh ja, kak. Maar netjes paspoort afgestempeld en door.
Ben er ook niet meer geweest. Dat zal ze leren.
USA gaat een eigen oorlog voeren, DE kans voor Ruzzia en China om ook wat actiever te wordenquote:Op woensdag 12 november 2025 13:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Corruptie, vriendjespolitiek en cliëntelisme is in al die ex-USSR en ex-Warschaupactlanden een issue. Het ene land is verder met de bestrijding ervan dan het andere maar het speelt overal.
Denk overigens niet dat Nederland een lichtend voorbeeld van integriteit is, want onder de rivieren kijken ze daar ook al heel anders tegenaan dan in de Randstad. Kijk maar naar Jos van Rey. En die is dan toevallig tegen de lamp gelopen maar er zijn zo veel van dit soort figuren.
Omdat je dan recht van spreken hebt.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat gaan doen?
Dat klopt. De aanval op Kiev is zelfs deels mislukt omdat de verantwoordelijke militaire commandanten dachten dat ze op oefening gingen en de brandstof doorverkocht hadden.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat er corruptie is in Oekraïne. Het is ook een utopie om te denken dat zoiets überhaupt uit te bannen valt. Er zullen altijd niet-integere mensen zijn, of mensen zonder werkend moreel kompas.
In zekere zin is corruptie ook deels de redding van Oekraïne geweest. Als er in Rusland niet miljarden aan defensiegelden in verkeerde zakken waren verdwenen, was Oekraïne bij voorbaat kansloos geweest.
Dus je mag pas een mening over iets hebben als je het persoonlijk hebt meegemaakt?quote:Op woensdag 12 november 2025 13:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat je dan recht van spreken hebt.
Ik vind dat ze daar juist wel heel veel aan moeten doen. Want het is ontzettend slecht voor de moreel van de frontsoldaat in de loopgraven die iets niet geleverd krijgt omdat ergens bovenin het geld in de verkeerde zakken verdwijnt in plaats van aan materieel besteed wordt. De desertie afgelopen maand was 20.000 man. De perceptie van de soldaat dat de top geld in zijn zakken steekt en zijn eigen kinderen veilig in het buitenland naar school stuurt zal niet positief bijdragen daaraan.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:54 schreef sp3c het volgende:
je kunt ook moeilijk van ze verwachten dat ze daar heel veel aan doen terwijl de buurman de boel plat staat te stampen
Het gaat niet om of je aldaar was als toerist of gastarbeider.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus je mag pas een mening over iets hebben als je het persoonlijk hebt meegemaakt?
quote:Op woensdag 12 november 2025 12:29 schreef ExTec het volgende:
Allemaal wel funny dat jij het "niet erg" vind, als toerist/gastarbeider/whatever met harde valuta op je bankrekening, mss had je aan de lokale bevolking moeten vragen wat ze er van vonden.
ow ik ook hoor, iedereen is het daar wel mee eens denk ikquote:Op woensdag 12 november 2025 13:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind dat ze daar juist wel heel veel aan moeten doen. Want het is ontzettend slecht voor de moreel van de frontsoldaat in de loopgraven die iets niet geleverd krijgt omdat ergens bovenin het geld in de verkeerde zakken verdwijnt in plaats van aan materieel besteed wordt. De desertie afgelopen maand was 20.000 man. De perceptie van de soldaat dat de top geld in zijn zakken steekt en zijn eigen kinderen veilig in het buitenland naar school stuurt zal niet positief bijdragen daaraan.
Het is heel moeilijk. En de oorlog maakt het inderdaad alleen maar moeilijker. Hier zou de EU zich mee moeten bemoeien. We hebben een hele goede leverage daar natuurlijk, dus ze hebben helemaal geen keus.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow ik ook hoor, iedereen is het daar wel mee eens denk ik
maar ik verwacht er niet heel veel van... babystapjes
Dus daarom had ik ook begrip voor de corruptie.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het gaat niet om of je aldaar was als toerist of gastarbeider.
Gaat erom dat je met een westers salaris corruptie wegwuift.
Zal het ff herhalen, mss kun je er nu wel op reageren:
[..]
Dat zei je niet.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus daarom had ik ook begrip voor de corruptie.
quote:Op woensdag 12 november 2025 12:08 schreef Candymannetje het volgende:
Corruptie is diefstalquote:Op woensdag 12 november 2025 12:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En verder in de quote schrijf ik ditquote:
Dus waar ben je nou mee bezig?quote:Maar die agent ging er zijn familie mee verzorgen.
Dus ja....ik had daar geen problemen mee.
Heb je het die agent gevraagd? Of die dat deed om zijn gezin te voeden?quote:Op woensdag 12 november 2025 13:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En verder in de quote schrijf ik dit
[..]
Dus waar ben je nou mee bezig?
Dus eerst wuif ik het weg en nu romantiseer ik het?quote:Op woensdag 12 november 2025 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je het die agent gevraagd? Of die dat deed om zijn gezin te voeden?
Of wilde die soms graag een nieuwe benz?
Wat uitgebreider: allemaal wel leuk dat je het romantiseert: "ze doen het om te eten te hebben!", maar in de praktijk houd corruptie daar niet op.
En omdat het daar niet ophoud is corruptie ondubbelzinnig "per definitie slecht".
Ja, die 2 sluiten elkaar geenszins uit.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus eerst wuif ik het weg en nu romantiseer ik het?
Ja eigenlijk sluiten ze elkaar wel uit want als je iets gaat wegwuiven dan ga je het afdoen als onbelangrijk of iets wat niet belangrijk is.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die 2 sluiten elkaar geenszins uit.
Je wuift het weg, is immers niet erg, romantiseert het, ze doen het om te eten te hebben.
Ik snap er ook niks meer van.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:06 schreef sp3c het volgende:
klinkt als een hele oninteressante, hele semantische discussie
Je kan slechte fenomenen romantiseren en tegelijkertijd dat fenomeen slecht vinden.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja eigenlijk sluiten ze elkaar wel uit want als je iets gaat wegwuiven dan ga je het afdoen als onbelangrijk of iets wat niet belangrijk is.
Terwijl als je iets gaat romantiseren dan leg je ergens de nadruk en probeer je het juist extra aandacht te geven.
Heb je mijn berichten wel goed gelezen?
quote:
quote:Op woensdag 12 november 2025 12:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vertel me dat je er weinig van snapt, zonder te zeggen dat je er weinig van snapt.
De vurige bereidheid om tot een oplossing te komen is aandoenlijk. Hopelijk pakt het Westen deze handschoen nu wel op.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:53 schreef Scjvb het volgende:
Rusland zegt weer klaar te zijn voor gesprekken met Oekraïne
© https://www.msn.com/nl-nl(...)%C3%AFne/ar-AA1QhkXV
Hieruit blijkt tenminste dat er nog 'n sprankje hoop is; oftewel 'nieuwe ronde nieuwe kansen' want Rusland is wederom bereid tot gesprekken met Oekraïne.
Als Oekraïne aangeeft bereid te zijn open te staan voor nieuwe onderhandelingen, bestaat de kans dat dit leidt tot 'nieuwe inzichten' tussen beide landen.
Goed, zowel in Europa zelf als wereldwijd wacht men het geduldig af!
Fijne dag!
Scjvb
++++
ISTANBUL (ANP/RTR) - Rusland zegt bereid te zijn de gesprekken met Oekraïne in Istanbul te hervatten. Er is geen direct contact geweest tussen beide partijen sinds afgelopen zomer. Toen kwamen Russische en Oekraïense delegaties drie keer bij elkaar in Turkije om te praten over een pad richting een staakt-het-vuren, maar een doorbraak bleef uit.
[ afbeelding ]Rusland zegt weer klaar te zijn voor gesprekken met Oekraïne
© Copyright ANP 2025
Oekraïne heeft nog niet gezegd of het ook openstaat voor nieuwe onderhandelingen.
Tijdens de vorige gesprekken konden Rusland en Oekraïne nog geen overeenstemming bereiken over hoe een staakt-het-vuren eruit zou moeten zien. Wel werden afspraken gemaakt om grootschalig gevangenen en lichamen van gesneuvelden uit te ruilen.
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky reisde in mei zelf ook naar Istanbul en nodigde zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin uit om dat ook te doen, maar die weigerde en stuurde een lagere delegatie.
het westen is geen onderdeel van deze oorlog, als Rusland wil onderhandelen dan zullen ze dat met de Oekrainers moeten doen en zolang ze weigeren consessies te doen lijkt het redelijk zonde van de tijdquote:Op woensdag 12 november 2025 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De vurige bereidheid om tot een oplossing te komen is aandoenlijk. Hopelijk pakt het Westen deze handschoen nu wel op.
Geen consessies willen doen zou echt onredelijk zijn. Ook de Russen willen hier van af.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
het westen is geen onderdeel van deze oorlog, als Rusland wil onderhandelen dan zullen ze dat met de Oekrainers moeten doen en zolang ze weigeren consessies te doen lijkt het redelijk zonde van de tijd
maar wie weet
Mss hadden ze dan niet moeten beginnen.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen consessies willen doen zou echt onredelijk zijn. Ook de Russen willen hier van af.
Tenminste dat denk ik.
Dat eerste is waar.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
het westen is geen onderdeel van deze oorlog, als Rusland wil onderhandelen dan zullen ze dat met de Oekrainers moeten doen en zolang ze weigeren consessies te doen lijkt het redelijk zonde van de tijd
maar wie weet
Dan had het Westen tegemoet moeten komen aan de Russische zorgen.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mss hadden ze dan niet moeten beginnen.
Welke "russische zorgen"?quote:Op woensdag 12 november 2025 14:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan had het Westen tegemoet moeten komen aan de Russische zorgen.
De ten dele informele afspraken ten tijde van de val van het communismequote:
In die tijd zou dat voor mij consequenties hebben gehad..sgien zelfs een berichtje in de Gelderlander.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kom je goed weg. Er zijn vooral uit Italië wel verhalen bekend van buitenlanders die door de Carabinieri van de weg zijn gehaald of zelfs in het hotel van hun bed zijn gelicht omdat ze nog boetes hadden open staan. Stukje machtsvertoon
Welke waren dat?quote:Op woensdag 12 november 2025 14:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De ten dele informele afspraken ten tijde van de val van het communisme
Dat was de USSR, niet Rusland.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zijn vrij achterhaald lijkt mij.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)navo-achtervolgt-en/quote:In de Roemeense hoofdstad Boekarest, in het bombastische paleis van de voormalige dictator Ceasescu, werd toen vastgelegd dat de voormalige Sovjetrepublieken Oekraïne en Georgië "lid zullen worden" van de NAVO - maar zonder concreet tijdspad.
Maar nu komt ie: Rusland heeft niks over de NAVO te zeggen.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die zijn vrij achterhaald lijkt mij.
Het zal eerder om deze gaan.
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)navo-achtervolgt-en/
Rusland heeft destijds al aangeven dat ze die toetreding als een militaire dreiging zouden zien.
Weet ik veel. Maar deze gelden wel. Rusland dwingt dat af.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat was de USSR, niet Rusland.
Gelden afspraken gemaakt met Rhodesië tegenwoordig ook nog steeds?
heel die post is waarquote:Op woensdag 12 november 2025 14:25 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat eerste is waar.
Het hoeft allemaal nog niet te laat te zijn. Maar inderdaad, wie weet wat voor concessies of wat dan ook er mettertijd nog om de hoek komt/komen kijken.![]()
You'll never know!
Ja je mag er van vinden wat je wilt natuurlijk.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar nu komt ie: Rusland heeft niks over de NAVO te zeggen.
Dat al je exen richting een blijf van je lijf huis rennen is ook vrij veelzeggendquote:Op woensdag 12 november 2025 14:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar nu komt ie: Rusland heeft niks over de NAVO te zeggen.
als ze het af moeten dwingen dan gelden ze letterlijk niet hequote:Op woensdag 12 november 2025 14:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weet ik veel. Maar deze gelden wel. Rusland dwingt dat af.
Alleen is er niks afgesproken. Rusland doet zielig en reageert totaal overtrokken. En daarnaast heeft deze oorlog niks met de vermeende onveiligheid van Rusland te maken (insert Poetin's romantische lulverhaal met zijn versie van Russische geschiedenis). Het gaat enkel om de positie van de man aan de top die dacht zijn positie nog beter te maken met het voeren van een oorlog.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weet ik veel. Maar deze gelden wel. Rusland dwingt dat af.
Het westen en zeker Oekraïne hebben steken laten vallen, maar er is maar een partij die de wapens opgepakt heeft.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja je mag er van vinden wat je wilt natuurlijk.
Maar het is duidelijk toch wel een reden voor het onstaan van dit conflict.
Onzinnig argument, met de baltische staten die al lang lid zijn.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja je mag er van vinden wat je wilt natuurlijk.
Maar het is duidelijk toch wel een reden voor het onstaan van dit conflict.
Ook dat is overduidelijk.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het westen en zeker Oekraïne hebben steken laten vallen, maar er is maar een partij die de wapens opgepakt heeft.
Het is klassiek imperialisme gestoeld op een misplaatst superioriteitscomplex met om een of andere reden een sausje van minderwaardigheidscomplex. Dat is waarom het zon bipolair raar land is. Ze menen de beste te zijn, maar menen ook constant tegengewerkt en aangevallen te worden.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen is er niks afgesproken. Rusland doet zielig en reageert totaal overtrokken. En daarnaast heeft deze oorlog niks met de vermeende onveiligheid van Rusland te maken (insert Poetin's romantische lulverhaal met zijn versie van Russische geschiedenis). Het gaat enkel om de positie van de man aan de top die dacht zijn positie nog beter te maken met het voeren van een oorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |