Boek een ticket naar Moskou en ga het ze ff vertellen.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onzinnig argument, met de baltische staten die al lang lid zijn.
Daarbij mooi staaltje self-fullfilling prophecy; je zo druk maken over de NAVO dat je oorlog gaat voeren zodat Finland stantepede lid wordt en je er meteen een NAVO grens van 1300KM bij hebt.
Dat was ook een mooie self-own ja.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daarbij mooi staaltje self-fullfilling prophecy; je zo druk maken over de NAVO dat je oorlog gaat voeren zodat Finland stantepede lid wordt en je er meteen een NAVO grens van 1300KM bij hebt.
Het is de grootste oorlog op Europees continent sinds de tweede wereld oorlog waarbij en passant steunende partijen bedreigd worden. Het is zeker wel bijzonder.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ook dat is overduidelijk.
En eigenlijk niks bijzonders, enkel dat het nu in Europa is.
Maar ipv:quote:Op woensdag 12 november 2025 14:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Boek een ticket naar Moskou en ga het ze ff vertellen.
Bedoel je dat rus soms zegt dat dat de reden is?quote:Op woensdag 12 november 2025 14:46 schreef Candymannetje het volgende:
Maar het is duidelijk toch wel een reden voor het onstaan van dit conflict.
De oorlog in Joegoslavië vergeten?quote:Op woensdag 12 november 2025 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is de grootste oorlog op Europees continent sinds de tweede wereld oorlog waarbij en passant steunende partijen bedreigd worden. Het is zeker wel bijzonder.
Wat de Russen zeggen boeit me niet.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ipv:
[..]
Bedoel je dat rus soms zegt dat dat de reden is?
Het westen financiert deze oorlog en heeft de touwtjes wat dat betreft stevig in handen. Zonder westerse steun kan Oekraïne deze oorlog niet voeren, dat rechtvaardigd dan ook een plek aan de onderhandelingstafel.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
het westen is geen onderdeel van deze oorlog, als Rusland wil onderhandelen dan zullen ze dat met de Oekrainers moeten doen en zolang ze weigeren consessies te doen lijkt het redelijk zonde van de tijd
maar wie weet
Ok, dus, dit waren jouw woorden:quote:Op woensdag 12 november 2025 14:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat de Russen zeggen boeit me niet.
Heb ik al op geantwoord:quote:Op woensdag 12 november 2025 14:46 schreef Candymannetje het volgende:
Maar het is duidelijk toch wel een reden voor het onstaan van dit conflict.
quote:Op woensdag 12 november 2025 14:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heeft niks met dit conflict te maken natuurlijk en dat was qua intensiteit en schaal maar een schermutseling vergeleken met dit conflict.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De oorlog in Joegoslavië vergeten?
Waarbij de NAVO direct betrokken was.
zolang de Oekrainers door willen vechten blijven ze doorvechtenquote:Op woensdag 12 november 2025 14:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het westen financiert deze oorlog en heeft de touwtjes wat dat betreft stevig in handen. Zonder westerse steun kan Oekraïne deze oorlog niet voeren, dat rechtvaardigd dan ook een plek aan de onderhandelingstafel.
Het zou voor de EU dan ook slim zijn om juist met Rusland direct te onderhandelen om zo haar macht te tonen.
Daarom wordt de Oekraïense identiteit actief gewist uit Russische (les)stof en bezette gebieden. Noemen ze Oekraïners (onder andere) khokols..right.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:54 schreef phpmystyle het volgende:
Het is natuurlijk ook zo dat de Russen de Oekrainers beschouwen als hun broeders die steeds verder weg kwamen te staan van de Russische wereld. Dit geweld zorgt er niet voor dat er op korte termijn weer toenadering komt, maar het geeft wel inzicht in de beweegredenen en zorgen.
Wij zijn toch normaal in gesprek of mis ik iets?quote:Op woensdag 12 november 2025 15:00 schreef Candymannetje het volgende:
Sorry hoor dat ik me met jullie circle bemoei.
Maar ik lees al een tijdje mee zonder te reageren.
En het valt me op dat sommige het spoor steeds meer bijster raken.
Het is toch wel duidelijk ondertussen waarom de oorlog is ontstaan.
Waarom dan het polariseren en zwart maken.
Al die haat en verbittering onderling omdat iemand een andere mening heeft.
Ja. In ieder geval, als een land van staatsvorm of naam verandert betekent dit niet dat alle verdragen of schulden en overige verplichtingen automatisch afgeschreven worden.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat was de USSR, niet Rusland.
Gelden afspraken gemaakt met Rhodesië tegenwoordig ook nog steeds?
Wij wel.....quote:Op woensdag 12 november 2025 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wij zijn toch normaal in gesprek of mis ik iets?
Laten we het dan vooral over de veiligheidsgaranties hebben. Garanties afgegeven voor oa de VS en ook de Russische Federatie. Of, de uitspraken van Poetin dat Oekraïne een soeverein land is, enzovoorts.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. In ieder geval, als een land van staatsvorm of naam verandert betekent dit niet dat alle verdragen of schulden en overige verplichtingen automatisch afgeschreven worden.
Omdat het gros hier niet meer komt om te discussiëren. Kan ik ze niet kwalijk nemen met een aantal elementen die stoïcijns dezelfde weerlegde onzin blijven herhalen. Die zijn namelijk ook niet uit op discussie. Dat is uitwisselen van standpunten en daar een gesprekje over voeren.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wij wel.....
Maar ik bedoel meer het niveau in dit topic.
Niet echt gericht op een persoon of user.
Nu niet, nee.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:07 schreef sp3c het volgende:
ik zie niet echt iets ongezelligs gebeuren atm
Wij noemden de Duitsers ook lang moffen, gaat wel weer over. Wat er wel of niet gebeurt in veroverd gebied weet ik niet, de geschiedenis zal het zeggen. Ik geloof weinig van vernedering of marteling op grote schaal, het doel van de Russen is om de harten en hoofden van Oekrainers te veroveren. Niet om ze weg te jagen.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarom wordt de Oekraïense identiteit actief gewist uit Russische (les)stof en bezette gebieden. Noemen ze Oekraïners (onder andere) khokols..right.
Als je het correct wil weergeven is een deel van het huidige Oekraïne de overgrootvader van wat nu zich nu Rusland noemt is, zelfs cultureel gezien. Het land vertaalt niet voor niets losjes richting "voorland"
Ja je gelooft het niet, weten we wel.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij noemden de Duitsers ook lang moffen, gaat wel weer over. Wat er wel of niet gebeurt in veroverd gebied weet ik niet, de geschiedenis zal het zeggen. Ik geloof weinig van vernedering of marteling op grote schaal, het doel van de Russen is om de harten en hoofden van Oekrainers te veroveren. Niet om ze weg te jagen.
Rusland en Oekraine zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden zoals wij met Vlamingen. Alleen is onze relatie stabiel met Vlaanderen en heeft geen der partijen ambities om de ander te overheersen omdat wij geen gevoel hebben dat wij van elkaar afdrijven.
dan is het toch een beetje een raar moment om over je vechtscheiding te beginnenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |