quote:The Orsknefteorgsintez refinery is burning, specifically its AVT (atmospheric-vacuum distillation) unit. This core facility processes crude oil into primary fuels.
https://x.com/NOELreports/status/1988214218957738376?s=20quote:FP-1/AN-196 Liutyi type strike drones are spotted near the oil refinery in Orsk, the attack is still ongoing.
Een van de weinige keren dat ik geen foutmelding van FOK! krijg voor een tweet die ik probeer te posten, maar helaas werkt het alsnog nietquote:
Amateursquote:Op dinsdag 11 november 2025 13:01 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
https://x.com/NOELreports/status/1988214218957738376?s=20
Ik blijf de berichtgeving omtrent Pokrovsk wel opvallend vinden. Zie ook dit bericht:quote:
Ja, net alsof er een informatie oorlog gevoerd wordt.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:11 schreef BlaZ het volgende:
Ik blijf de berichtgeving omtrent Pokrovsk wel opvallend vinden.
De informatieoorlog (een woord) is echter wel fors verhevigd bij de strijd om Pokrovsk en de informatie van nu.nl hier is aantoonbaar onjuist. Er komen ook beelden voorbij van de eerste groepen Oekraïners die zich overgeven in Mirnograd.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, net alsof er een informatie oorlog gevoerd wordt.
Overigens is geolocatie niet zo veel meer waard, sinds rus rustig een boris naar voren stuurt, om ergens een vlag op te hangen waarna boris ook meteen afgeschoten wordt door oekraine.
Boris kon ook in alle rust de vlag ophangen, tot hij een 7.62x39 mocht koppen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:33 schreef BlaZ het volgende:
Het gaat om geolocatie van een colonne voertuigen die in alle rust een gebied inrijden
Je vindt het vreemd dat nu.nl er naast zit?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik blijf de berichtgeving omtrent Pokrovsk wel opvallend vinden. Zie ook dit bericht:
https://www.nu.nl/spannin(...)acht-van-150000.html
Dat terwijl er beelden zijn van groepen Russische soldaten die via de E50 de stad binnengaan bij Hnativka en de meeste bronnen toch wel aangeven dat het grootste deel (~90%) van Pokrovsk ondertussen ingenomen is
Bron?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Boris kon ook in alle rust de vlag ophangen, tot hij een 7.62x39 mocht koppen.
Ik kwam het toevallig tegen en het viel me op in hoeverre ze er naast zaten. Dit artikel (300 Russen in Pokrovsk) was wellicht correct 2 weken terug. De hoeveelheid misinformatie omtrent Pokrovsk is echt veel groter dan voorheen bij bijvoorbeeld de slag om Bagmoet.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:49 schreef oheng het volgende:
[..]
Je vindt het vreemd dat nu.nl er naast zit?
Waarom lees je dat uberhaupt?
Dat viel eigenlijk wel mee. Het gaat ook voornamelijk om Pokrovsk, bijvoorbeeld de recente doorbraak naar Rivnopilia wordt wel door informatie van biede kanten ondersteund.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:52 schreef sp3c het volgende:
nu.nl quote gewoon militairen van beide kampen
dat die stellingen nogal uit elkaar liggen lijkt me niet heel ongebruikelijk
https://kyivindependent.c(...)zaporizhzhia-oblast/quote:Ukrainian troops have pulled back from positions near five settlements in Zaporizhzhia Oblast, fully withdrawing from the villages of Uspenivka and Novomykolaivka in the Polohy district, Vladyslav Voloshyn, spokesperson for Ukraine's Southern Defense Forces, told Suspilne on Nov. 11.
Misschien is het opzet, misschien is het slordigheid.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik kwam het toevallig tegen en het viel me op in hoeverre ze er naast zaten. Dit artikel (300 Russen in Pokrovsk) was wellicht correct 2 weken terug. De hoeveelheid misinformatie omtrent Pokrovsk is echt veel groter dan voorheen bij bijvoorbeeld de slag om Bagmoet.
Het is informatie van de Oekraïnse overheid via een Oekraïns nieuwsblad. Wat noem jij nog degelijke bronnen tegenwoordig?quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:02 schreef oheng het volgende:
[..]
Misschien is het opzet, misschien is het slordigheid.
Gelukkig hebben we de beschikking over betere informatie bronnen.
De norm ligt hoog..quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is informatie van de Oekraïnse overheid via een Oekraïns nieuwsblad. Wat noem jij nog degelijke bronnen tegenwoordig?
Geen enkele officiele Oekrainsche bron is betrouwbaar in dit geval.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is informatie van de Oekraïnse overheid via een Oekraïns nieuwsblad. Wat noem jij nog degelijke bronnen tegenwoordig?
ISW en waar zij aan refereren. Informatie van Gerasimov of Syrsky of andere figuren uit het leger zou ik met een grote korrel zout nemen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het probleem is dat het meestal wel klopt maar precies in het geval van Pokrovsk er ineens een hele lading misinformatie is.quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
ISW en waar zij aan refereren. Informatie van Gerasimov of Syrsky of andere figuren uit het leger zou ik met een grote korrel zout nemen.
Wat ik las importeerde men oa uit Belarus, misschien ook wel van elders. Of het is zo normaal geworden, het tekort, dat er geen nieuwsberichten meer aan besteed worden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 07:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat die maar voor een tijdje uitgeschakeld mag zijn.
Maar ik lees eigenlijk niet veel tweets meer over wachtrijen of tekorten bij tankstations in Rusland of de Krim.
Geen 7.62×51?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Boris kon ook in alle rust de vlag ophangen, tot hij een 7.62x39 mocht koppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |