Kom je goed weg. Er zijn vooral uit Italië wel verhalen bekend van buitenlanders die door de Carabinieri van de weg zijn gehaald of zelfs in het hotel van hun bed zijn gelicht omdat ze nog boetes hadden open staan. Stukje machtsvertoonquote:Op woensdag 12 november 2025 13:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat ook, ik had alleen bij de grensovergang even zoiets van oh ja, kak. Maar netjes paspoort afgestempeld en door.
Ben er ook niet meer geweest. Dat zal ze leren.
USA gaat een eigen oorlog voeren, DE kans voor Ruzzia en China om ook wat actiever te wordenquote:Op woensdag 12 november 2025 13:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Corruptie, vriendjespolitiek en cliëntelisme is in al die ex-USSR en ex-Warschaupactlanden een issue. Het ene land is verder met de bestrijding ervan dan het andere maar het speelt overal.
Denk overigens niet dat Nederland een lichtend voorbeeld van integriteit is, want onder de rivieren kijken ze daar ook al heel anders tegenaan dan in de Randstad. Kijk maar naar Jos van Rey. En die is dan toevallig tegen de lamp gelopen maar er zijn zo veel van dit soort figuren.
Omdat je dan recht van spreken hebt.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat gaan doen?
Dat klopt. De aanval op Kiev is zelfs deels mislukt omdat de verantwoordelijke militaire commandanten dachten dat ze op oefening gingen en de brandstof doorverkocht hadden.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat er corruptie is in Oekraïne. Het is ook een utopie om te denken dat zoiets überhaupt uit te bannen valt. Er zullen altijd niet-integere mensen zijn, of mensen zonder werkend moreel kompas.
In zekere zin is corruptie ook deels de redding van Oekraïne geweest. Als er in Rusland niet miljarden aan defensiegelden in verkeerde zakken waren verdwenen, was Oekraïne bij voorbaat kansloos geweest.
Dus je mag pas een mening over iets hebben als je het persoonlijk hebt meegemaakt?quote:Op woensdag 12 november 2025 13:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat je dan recht van spreken hebt.
Ik vind dat ze daar juist wel heel veel aan moeten doen. Want het is ontzettend slecht voor de moreel van de frontsoldaat in de loopgraven die iets niet geleverd krijgt omdat ergens bovenin het geld in de verkeerde zakken verdwijnt in plaats van aan materieel besteed wordt. De desertie afgelopen maand was 20.000 man. De perceptie van de soldaat dat de top geld in zijn zakken steekt en zijn eigen kinderen veilig in het buitenland naar school stuurt zal niet positief bijdragen daaraan.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:54 schreef sp3c het volgende:
je kunt ook moeilijk van ze verwachten dat ze daar heel veel aan doen terwijl de buurman de boel plat staat te stampen
Het gaat niet om of je aldaar was als toerist of gastarbeider.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus je mag pas een mening over iets hebben als je het persoonlijk hebt meegemaakt?
quote:Op woensdag 12 november 2025 12:29 schreef ExTec het volgende:
Allemaal wel funny dat jij het "niet erg" vind, als toerist/gastarbeider/whatever met harde valuta op je bankrekening, mss had je aan de lokale bevolking moeten vragen wat ze er van vonden.
ow ik ook hoor, iedereen is het daar wel mee eens denk ikquote:Op woensdag 12 november 2025 13:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind dat ze daar juist wel heel veel aan moeten doen. Want het is ontzettend slecht voor de moreel van de frontsoldaat in de loopgraven die iets niet geleverd krijgt omdat ergens bovenin het geld in de verkeerde zakken verdwijnt in plaats van aan materieel besteed wordt. De desertie afgelopen maand was 20.000 man. De perceptie van de soldaat dat de top geld in zijn zakken steekt en zijn eigen kinderen veilig in het buitenland naar school stuurt zal niet positief bijdragen daaraan.
Het is heel moeilijk. En de oorlog maakt het inderdaad alleen maar moeilijker. Hier zou de EU zich mee moeten bemoeien. We hebben een hele goede leverage daar natuurlijk, dus ze hebben helemaal geen keus.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow ik ook hoor, iedereen is het daar wel mee eens denk ik
maar ik verwacht er niet heel veel van... babystapjes
Dus daarom had ik ook begrip voor de corruptie.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het gaat niet om of je aldaar was als toerist of gastarbeider.
Gaat erom dat je met een westers salaris corruptie wegwuift.
Zal het ff herhalen, mss kun je er nu wel op reageren:
[..]
Dat zei je niet.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus daarom had ik ook begrip voor de corruptie.
quote:Op woensdag 12 november 2025 12:08 schreef Candymannetje het volgende:
Corruptie is ook niet per definitie slecht.
Corruptie is diefstalquote:Op woensdag 12 november 2025 12:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Corruptie is ook niet per definitie slecht.
En verder in de quote schrijf ik ditquote:
Dus waar ben je nou mee bezig?quote:Maar die agent ging er zijn familie mee verzorgen.
Dus ja....ik had daar geen problemen mee.
Heb je het die agent gevraagd? Of die dat deed om zijn gezin te voeden?quote:Op woensdag 12 november 2025 13:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En verder in de quote schrijf ik dit
[..]
Dus waar ben je nou mee bezig?
Dus eerst wuif ik het weg en nu romantiseer ik het?quote:Op woensdag 12 november 2025 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je het die agent gevraagd? Of die dat deed om zijn gezin te voeden?
Of wilde die soms graag een nieuwe benz?
Wat uitgebreider: allemaal wel leuk dat je het romantiseert: "ze doen het om te eten te hebben!", maar in de praktijk houd corruptie daar niet op.
En omdat het daar niet ophoud is corruptie ondubbelzinnig "per definitie slecht".
Ja, die 2 sluiten elkaar geenszins uit.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus eerst wuif ik het weg en nu romantiseer ik het?
Ja eigenlijk sluiten ze elkaar wel uit want als je iets gaat wegwuiven dan ga je het afdoen als onbelangrijk of iets wat niet belangrijk is.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die 2 sluiten elkaar geenszins uit.
Je wuift het weg, is immers niet erg, romantiseert het, ze doen het om te eten te hebben.
Ik snap er ook niks meer van.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:06 schreef sp3c het volgende:
klinkt als een hele oninteressante, hele semantische discussie
Je kan slechte fenomenen romantiseren en tegelijkertijd dat fenomeen slecht vinden.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja eigenlijk sluiten ze elkaar wel uit want als je iets gaat wegwuiven dan ga je het afdoen als onbelangrijk of iets wat niet belangrijk is.
Terwijl als je iets gaat romantiseren dan leg je ergens de nadruk en probeer je het juist extra aandacht te geven.
Heb je mijn berichten wel goed gelezen?
quote:
quote:Op woensdag 12 november 2025 12:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vertel me dat je er weinig van snapt, zonder te zeggen dat je er weinig van snapt.
De vurige bereidheid om tot een oplossing te komen is aandoenlijk. Hopelijk pakt het Westen deze handschoen nu wel op.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:53 schreef Scjvb het volgende:
Rusland zegt weer klaar te zijn voor gesprekken met Oekraïne
© https://www.msn.com/nl-nl(...)%C3%AFne/ar-AA1QhkXV
Hieruit blijkt tenminste dat er nog 'n sprankje hoop is; oftewel 'nieuwe ronde nieuwe kansen' want Rusland is wederom bereid tot gesprekken met Oekraïne.
Als Oekraïne aangeeft bereid te zijn open te staan voor nieuwe onderhandelingen, bestaat de kans dat dit leidt tot 'nieuwe inzichten' tussen beide landen.
Goed, zowel in Europa zelf als wereldwijd wacht men het geduldig af!
Fijne dag!
Scjvb
++++
ISTANBUL (ANP/RTR) - Rusland zegt bereid te zijn de gesprekken met Oekraïne in Istanbul te hervatten. Er is geen direct contact geweest tussen beide partijen sinds afgelopen zomer. Toen kwamen Russische en Oekraïense delegaties drie keer bij elkaar in Turkije om te praten over een pad richting een staakt-het-vuren, maar een doorbraak bleef uit.
[ afbeelding ]Rusland zegt weer klaar te zijn voor gesprekken met Oekraïne
© Copyright ANP 2025
Oekraïne heeft nog niet gezegd of het ook openstaat voor nieuwe onderhandelingen.
Tijdens de vorige gesprekken konden Rusland en Oekraïne nog geen overeenstemming bereiken over hoe een staakt-het-vuren eruit zou moeten zien. Wel werden afspraken gemaakt om grootschalig gevangenen en lichamen van gesneuvelden uit te ruilen.
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky reisde in mei zelf ook naar Istanbul en nodigde zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin uit om dat ook te doen, maar die weigerde en stuurde een lagere delegatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |