SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Wel degelijk, zelfs de artikelen die je eerder postte zijn daar vrij duidelijk over. Het kernpunt is dat het niet onder dwang mag gebeuren, repatriatie mogelijk moet zijn, duidelijke registratie etc.quote:
quote:ART. 50. — The Occupying Power shall, with the co-operation of
the national and local authorities, facilitate the proper working of all
institutions devoted to the care and education of children.
The Occupying Power shall take all necessary steps to facilitate
the identification of children and the registration of their parentage.
It may not, in any case, change their personal status, nor enlist them
in formations or organizations subordinate to it.
Should the local institutions be inadequate for the purpose, the
Occupying Power shall make arrangements for the maintenance
and education, if possible by persons of their own nationality,
language and religion, of children who are orphaned or separated
from their parents as a result of the war and who cannot be
adequately cared for by a near relative or friend.
A special section of the Bureau set up in accordance with
Article 136 shall be responsible for taking all necessary steps to
identify children whose identity is in doubt. Particulars of their
parents or other near relatives should always be recorded if available.
The Occupying Power shall not hinder the application of any
preferential measures in regard to food, medical care and protection
against the effects of war, which may have been adopted prior to the
occupation in favour of children under fifteen years, expectant
mothers, and mothers of children under seven years.
quote:ART. 49. — Individual or mass forcible transfers, as well as
deportations of protected persons from occupied territory to the
territory of the Occupying Power or to that of any other country,
occupied or not, are prohibited, regardless of their motive.
Nevertheless, the Occupying Power may undertake total or
partial evacuation of a given area if the security of the population or
imperative military reasons so demand. Such evacuations may not
involve the displacement of protected persons outside the bounds of
the occupied territory except when for material reasons it is
impossible to avoid such displacement. Persons thus evacuated shall
be transferred back to their homes as soon as hostilities in the area
in question have ceased.
The Occupying Power undertaking such transfers or evacuations
shall ensure, to the greatest practicable extent, that proper
accommodation is provided to receive the protected persons, that
the removals are effected in satisfactory conditions of hygiene,
health, safety and nutrition, and that members of the same family
are not separated.
The Protecting Power shall be informed of any transfers and
evacuations as soon as they have taken place.
The Occupying Power shall not detain protected persons in an
area particularly exposed to the dangers of war unless the security
of the population or imperative military reasons so demand.
The Occupying Power shall not deport or transfer parts of its
own civilian population into the territory it occupies.
quote:ART. 24. — The Parties to the conflict shall take the necessary
measures to ensure that children under fifteen, who are orphaned or
are separated from their families as a result of the war, are not left to
their own resources, and that their maintenance, the exercise of their
religion and their education are facilitated in all circumstances.
Their education shall, as far as possible, be entrusted to persons of a
similar cultural tradition.
The Parties to the conflict shall facilitate the reception of such
children in a neutral country for the duration of the conflict with the
consent of the Protecting Power, if any, and under due safeguards for
the observance of the principles stated in the first paragraph.
They shall, furthermore, endeavour to arrange for all children
under twelve to be identified by the wearing of identity discs, or by
some other means
quote:ART. 25. — All persons in the territory of a Party to the conflict,
or in a territory occupied by it, shall be enabled to give news of a
strictly personal nature to members of their families, wherever they
may be, and to receive news from them. This correspondence shall
be forwarded speedily and without undue delay.
If, as a result of circumstances, it becomes difficult or impossible
to exchange family correspondence by the ordinary post, the Parties
to the conflict concerned shall apply to a neutral intermediary, such
as the Central Agency provided for in Article 140, and shall decide
in consultation with it how to ensure the fulfilment of their
obligations under the best possible conditions, in particular with
the co-operation of the National Red Cross (Red Crescent, Red Lion
and Sun) Societies.
If the Parties to the conflict deem it necessary to restrict family
correspondence, such restrictions shall be confined to the
compulsory use of standard forms containing twenty-five freely
chosen words, and to the limitation of the number of these forms
despatched to one each month.
Vrij duidelijk!quote:Op zondag 9 november 2025 21:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wel degelijk, zelfs de artikelen die je eerder postte zijn daar vrij duidelijk over. Het kernpunt is dat het niet onder dwang mag gebeuren, repatriatie mogelijk moet zijn, duidelijke registratie etc.
Artikel 24,25,49,50
Artikel 45 wat je eerder postte is niet van toepassing, dat gaat over verhuizing van groepen naar een 3e land.
[..]
[..]
[..]
[..]
Mwah, kweenie hoe het met jou zit, maar was nie van plan om kinderen te gaan stelen in een oorlog.quote:Op zondag 9 november 2025 21:47 schreef Candymannetje het volgende:
Dit soort discussies kunnen we tenminste iets van leren
Toch fijn om te weten wat je opties zijn.quote:Op zondag 9 november 2025 21:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mwah, kweenie hoe het met jou zit, maar was nie van plan om kinderen te gaan stelen in een oorlog.
Eens maar ik moet wel bekennen dat ik de teksten taai vind.quote:
Ja ben blij dat iemand met meer kennis van zaken het komt vertellen want ik was er niet uit gekomen.quote:Op zondag 9 november 2025 21:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens maar ik moet wel bekennen dat ik de teksten taai vind.
Zit wat in. De teksten zijn i.i.g. niet heel 'bros'.quote:Op zondag 9 november 2025 21:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens maar ik moet wel bekennen dat ik de teksten taai vind.
quote:Situation near Pokrovsk is under control: there are Plan B and Plan C for all possible scenarios, — Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine Syrskyi
The enemy managed to advance only in a few places due to engineering barriers, the statement quoted Syrskyi as saying.
"But the intensity of the enemy's attacks has indeed decreased. This does not mean that they want to take Pokrovsk any less. Right now, the Russians have gathered 50,000 troops there, but they know that since October they have lost a similar number—around 30,000 soldiers."
Syrskyi also noted that the 425th Assault Regiment has been deployed to Pokrovsk and "is operating very effectively."
The Commander-in-Chief says he spends almost all his time near Pokrovsk, and the logistical routes have been restored and reoriented.
https://x.com/front_ukrainian/status/1987609488636198984
Volgens mij is men al vergeten dat het Internationaal Strafhof een arrestatiebevel heeft uitgevaardigd voor die meneer in Rusland. Of ze denken zelf beter de wet te kennen dan de aanklagers daar.quote:Op maandag 10 november 2025 00:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nee het gebeurde vast niet onder dwang. Morbide variant van Jiskefet is dit topic geworden.
En weer een oorlogsmisdaad goedgepraat, wat zal de baas tevreden zijn.
Je kan Syrskyi ook steeds minder goed serieus nemen na zijn uitspraken van afgelopen tijd. Dat is jammer.quote:
zeerquote:
quote:Individual or mass forcible transfers, as well as
deportations of protected persons from occupied territory to the
territory of the Occupying Power or to that of any other country,
occupied or not, are prohibited, regardless of their motive.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op maandag 10 november 2025 07:33 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wat vind jij van het Zelensky filmpje?
Sommige mods zullen Zelensky fans zijn anderen niet. Niet zo relevant. Wat vind jij van het filmpje?quote:Op maandag 10 november 2025 08:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Je trekt je eerdere bewering dus in.quote:Op maandag 10 november 2025 08:31 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Sommige mods zullen Zelensky fans zijn anderen niet. Niet zo relevant. Wat vind jij van het filmpje?
Ik weet, vraag niet aan mij gericht. Maar ik snap niet wat je wilt horen. Het was niet zo handig. Maak je je hier nou al een hele week druk om en is dat je enige stok om mee te slaan?quote:Op maandag 10 november 2025 08:31 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Sommige mods zullen Zelensky fans zijn anderen niet. Niet zo relevant. Wat vind jij van het filmpje?
Wat wil je nou? Het enige wat je in dit topic doet is zogenaamd “interessante” tweets en filmpjes posten, verder heb ik je nooit enige inhoudelijke inbreng zien leveren. Dus ik vraag me af wat je doel is?quote:Op maandag 10 november 2025 07:33 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wat vind jij van het Zelensky filmpje?
Evangeliseren.quote:Op maandag 10 november 2025 09:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Het enige wat je in dit topic doet is zogenaamd “interessante” tweets en filmpjes posten, verder heb ik je nooit enige inhoudelijke inbreng zien leveren. Dus ik vraag me af wat je doel is?
Wat lul je nou ongelooflijke mongool dat je bent. Ik ben een paar dagen niet online geweest en daarnaast is hier niks verwijderd.quote:Op maandag 10 november 2025 12:18 schreef LXIV het volgende:
Er zijn weer allerlei posts weggehaald uit dit topic die imo de policy op geen enkele manier overschreden maar enkel niet in het straatje van de mod straatcommando pasten. Dit begint echt op soviet-praktijken te lijken hier waarbij onwelgevallige opinies weggepoetst worden.
Deed je dat altijd maar.quote:Op maandag 10 november 2025 14:59 schreef phpmystyle het volgende:
Soms is het beter om maar niks te zeggen. Dat doe ik dus ook maar.
Over niveau spreken, maar tegelijkertijd met invectieven strooien, lijkt me wat paraxodaal.quote:Op maandag 10 november 2025 14:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat lul je nou ongelooflijke mongool dat je bent. Ik ben een paar dagen niet online geweest en daarnaast is hier niks verwijderd.
En wat in de vorige topics verwijderd is weet ik niet, maar gezien het erbarmelijke niveau van een aantal kneuzenusers hier verbaast het me niets als eea verwijderd is.
Ontzettend vervelend.quote:Op maandag 10 november 2025 15:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Over niveau spreken, maar tegelijkertijd met invectieven strooien, lijkt me wat paraxodaal.
https://www.bbc.com/news/articles/cp85dvnkpv4oquote:Trump gives Hungary one-year exemption from Russian energy sanctions
Ben ook niet 100% zeker, misschien met meer verstand ervan wat kan zeggen. Mij viel alleen laatst op in een topic waar zeker weten e.e.a. was verwijderd, dat de laatste post #301 had. Vandaar dat ik aanneem dat het nummeren gewoon doorgaat.quote:Op maandag 10 november 2025 14:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die nummert gewoon terug. Daar kun je dat niet aan zien.
Meestal kun je het zien aan het totaal aantal posts, of dat er een pagina mist.quote:Op maandag 10 november 2025 15:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ben ook niet 100% zeker, misschien met meer verstand ervan wat kan zeggen. Mij viel alleen laatst op in een topic waar zeker weten e.e.a. was verwijderd, dat de laatste post #301 had. Vandaar dat ik aanneem dat het nummeren gewoon doorgaat.
Ach, dan hoeven ze het er bijvoorbeeld niet over te hebben dat Rusland dagelijks honderden drones en raketten afvuurt en dat er daardoor regelmatig burgerslachtoffers vallen. Want Zelensky stond voor een foute vlag.quote:Op maandag 10 november 2025 15:18 schreef The-BFG het volgende:
Nog steeds over dat Zelensky filmpje? Terwijl de grote "wappie" sites er amper aandacht aan besteden.. Sommige doen wel heel veel moeite om maar iets te vinden om Zelensky als kwaadaardig weg te zetten.
Je kan het best hebben over zo'n domme fout, want dat is het gewoon. Maar dat gebeurt niet.quote:Op maandag 10 november 2025 15:20 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ach, dan hoeven ze het er bijvoorbeeld niet over te hebben dat Rusland dagelijks honderden drones en raketten afvuurt en dat er daardoor regelmatig burgerslachtoffers vallen. Want Zelensky stond voor een foute vlag.
Dat komt doordat het oud nieuws is.quote:Op maandag 10 november 2025 15:18 schreef The-BFG het volgende:
Nog steeds over dat Zelensky filmpje? Terwijl de grote "wappie" sites er amper aandacht aan besteden.. Sommige doen wel heel veel moeite om maar iets te vinden om Zelensky als kwaadaardig weg te zetten.
Phoe phoe die paar soldaten die met het NS flirten.. Dan kan je van elk land wel gaan zeggen dat ze banden hebben met het NS.quote:Op maandag 10 november 2025 15:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat komt doordat het oud nieuws is.
De banden met het NS zijn al jarenlang bekend.
Nee en daarmee beantwoord je meteen de vraag waarom hij zoveel weerstand oproept.quote:Op maandag 10 november 2025 15:29 schreef Zoddie het volgende:
Ik denk niet dat Oekraine een betere leider had kunnen hebben dan Zelensky.
Hij is jong, heeft charisma, heeft lef, staat duidelijk voor de gewone mens, ondanks alle pogingen op zijn leven blijft hij openbaar gaan en blijft hij in zijn land.
Vraag me af of een oude bromsnor zonder die charisma ook zoveel buitenlandse hulp bij elkaar zou kunnen rapen.
1) Schelden staat je niet, zeker niet als modquote:Op maandag 10 november 2025 14:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat lul je nou ongelooflijke mongool dat je bent. Ik ben een paar dagen niet online geweest en daarnaast is hier niks verwijderd.
En wat in de vorige topics verwijderd is weet ik niet, maar gezien het erbarmelijke niveau van een aantal kneuzenusers hier verbaast het me niets als eea verwijderd is.
Een oudere leider zou het simpelweg de energie ontbreken om steeds overal op bezoek te gaan zodoende steun te verwerven. Wat dat betreft lijkt Zelenski er ook niet bepaald jonger op geworden.quote:Op maandag 10 november 2025 15:29 schreef Zoddie het volgende:
Hij is jong, heeft charisma, heeft lef, staat duidelijk voor de gewone mens, ondanks alle pogingen op zijn leven blijft hij openbaar gaan en blijft hij in zijn land.
Vraag me af of een oude bromsnor zonder die charisma ook zoveel buitenlandse hulp bij elkaar zou kunnen rapen.
Dat is nog los van de constante dreiging om omgelegd te worden.quote:Op maandag 10 november 2025 16:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een oudere leider zou het simpelweg de energie ontbreken om steeds overal op bezoek te gaan zodoende steun te verwerven. Wat dat betreft lijkt Zelenski er ook niet bepaald jonger op geworden.
Absoluut. Zeker in de begindagen.quote:Op maandag 10 november 2025 15:29 schreef Zoddie het volgende:
denk dat die buitenlandse hulp meer te maken heeft met Poetin zijn war of words tegen de NATO dan met Zelensky tbhquote:Op maandag 10 november 2025 15:29 schreef Zoddie het volgende:
quote:Spreek elkaar normaal aan. Post serieus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |