Dat is schrikken!quote:Op maandag 10 november 2025 18:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Er is geen contact met de stoomboot.
Stephanie van Eer, de nieuwe verslaggever van het Sinterklaasjournaal, zei in een interview al:quote:Op maandag 10 november 2025 18:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
quote:Wat er dit jaar zal gebeuren, of de Sint en zijn stoomboot wel écht aan zullen komen, daar kan Van Eer absoluut niets over zeggen. “Dat is echt super top secret. Maar het wordt wel weer echt drama. Drama met een chocoladeletter D, ja.”
https://www.parool.nl/kun(...)-komt-uit~bac3bde2e/
Ja, had ik al gelezen in de pzc.quote:Op maandag 10 november 2025 18:18 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Stephanie van Eer, de nieuwe verslaggever van het Sinterklaasjournaal, zei in een interview al:
[..]
Als ze de pzc of tubantia bij mij moeten gaan bezorgen dan moet de bezorger nog vroeger opstaan.quote:Op maandag 10 november 2025 18:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, had ik al gelezen in de pzc.
Eigenlijk is het sowieso nieuws van de vorige dag.quote:Op maandag 10 november 2025 18:30 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Als ze de pzc of tubantia bij mij moeten gaan bezorgen dan moet de bezorger nog vroeger opstaan.
Of ik zou dan echt de allereerste editie krijgen met het nieuws van de vorige dag.
Al heel veel ondertussen. Zaterdag waren we in de Schieferstollen. Dat is een blauwsteenmijn in het Duitstalige gedeelte van België. Ik had er tot voor kort nog nooit van gehoord (en aan het aantal aanwezigen af te leiden, was ik daarin niet de enigequote:Op maandag 10 november 2025 11:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Veel plezier! Wat hebben jullie gedaan / gaan jullie nog doen?
Da's een ontbijt waar je even mee vooruit kan!quote:Op maandag 10 november 2025 18:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja nu met krieltjes, gehaktbal en boontjes
Dat klinkt erg leuk allemaal! Die mijnen lijken me wel interessant als we daar eens in de buurt zijn.quote:Op maandag 10 november 2025 18:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Al heel veel ondertussen. Zaterdag waren we in de Schieferstollen. Dat is een blauwsteenmijn in het Duitstalige gedeelte van België. Ik had er tot voor kort nog nooit van gehoord (en aan het aantal aanwezigen af te leiden, was ik daarin niet de enige), maar dat is een mijn waardoor je zelfstandig een wandeling kan maken, waarbij je ondertussen uitleg krijgt over de vroegere mijnbouw (door een audiogids die klinkt als een typetje van Toon Hermans trouwens). Dat was best bijzonder, zo vaak kan je niet alleen de mijnen in.
Gisteren zijn we richting Luxemburg gegaan, met nog net voor de grens de Teufelsschlucht (Duivelskloof). Dat is vergelijkbaar met Klein Zwitserland in Luxemburg, met diepe kloven, uitgestrekte herfstbossen in alle kleuren van de regenboog, riviertjes, en vooral veel omhoog en omlaag klauteren. Zie hieronder een gegoogle’d plaatje ter indicatie. We deden er een wandeling van 3,5 kilometer in drieënhalf uur. Een alleraardigste gemiddelde snelheid dus.
[ afbeelding ]
Vandaag waren we bij de Moezel, in en rond Bernkastel-Kues. Dat is een piepklein dorpje. Als je aan de ene kant niest, zeggen ze aan de andere kant “Gesundheit”, maar wel zeer fotogeniek met allemaal vakwerkhuizen, de rivier, een oude brug en de wijnvelden eromheen. Daarna hebben we nog wat uitzichtspunten wat hoger boven het dal en bij de Hochmoselbrücke bezocht.
Morgen nog even de boodschappen en misschien iets kleins, en dan weer naar huis.
Ja, we hebben pas laat besloten nog eens op pad te gaan na wat andere recente tripjes. Maar het is van ons vrij dichtbij en buiten het seizoen was het makkelijk een goedkope accommodatie te vinden. Al was het wel een bewuste keuze om naar een bosrijk gebied te gaan in deze tijd van het jaar. De uitzichten zijn overal net wat fraaier met al die kleuren. En ook de bossen knappen op van overal een tapijt van bladeren.quote:Op maandag 10 november 2025 19:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat klinkt erg leuk allemaal! Die mijnen lijken me wel interessant als we daar eens in de buurt zijn.
Zo met de herfstkleuren zullen de Eifel / Moezel / Ardennen ook allemaal wel extra mooi zijn.
Bernkastel-Kues zijn wij ook weleens geweest, inderdaad heel fotogeniek.
27.000 op vrijdag en slechts 15.000 op zaterdag (toen was ik dus laterquote:Op maandag 10 november 2025 20:39 schreef Fred_B het volgende:
@:arizona mooi verslag, maar hoeveel stappen heb je wel niet gezet?
Jaa zeker met kerst lijkt me heel leuk.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Door dat verslag van Ari wil ik ook weer eens naar Disneyland Paris.
Werk? Wat is dat?quote:Op dinsdag 11 november 2025 09:21 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Hallo, niet zo gapen, tijd om aan t werk te gaan!
PANIEK PANIEK PANIEKquote:Op maandag 10 november 2025 18:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Heerlijk! Wat een gezonde en smaakvolle traktatiequote:Op dinsdag 11 november 2025 09:55 schreef NailQueen het volgende:
Zo mijn traktatie voor Sint Maarten ligt ook klaar. Ik ben uiteraard een grote kindervriend![]()
[ afbeelding ]
Het was wel mooi, maar het ging eigenlijk net te snel om het goed te kunnen zien. En de rit was ook superkort. Wij vonden het achteraf het wachten niet echt waard.quote:Op dinsdag 11 november 2025 07:48 schreef egeltje1985 het volgende:
Owja Peter Pan heb ik ook een keer heel lang voor in de rij gestaan. Ik wist niet wat voor attractie het was toen, maar dacht, als de rij zo lang is is t vast tof. Vond het nogal tegenvallen toen.
Lijkt me ook.quote:Op dinsdag 11 november 2025 09:19 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jaa zeker met kerst lijkt me heel leuk.
Dat was echt een mooie bonus ja, dat we een dag kerst mee konden pakkenquote:Op dinsdag 11 november 2025 09:19 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jaa zeker met kerst lijkt me heel leuk.
Goedemiddag meneer!quote:
WAT ZEGGIE?quote:
Hij is best leuk, maar niet echt een uur wachten waardquote:Op dinsdag 11 november 2025 07:48 schreef egeltje1985 het volgende:
Owja Peter Pan heb ik ook een keer heel lang voor in de rij gestaan. Ik wist niet wat voor attractie het was toen, maar dacht, als de rij zo lang is is t vast tof. Vond het nogal tegenvallen toen.
* Meteen een doosje bestelt om aan @Strani te geven.quote:Op dinsdag 11 november 2025 09:55 schreef NailQueen het volgende:
Zo mijn traktatie voor Sint Maarten ligt ook klaar. Ik ben uiteraard een grote kindervriend![]()
[ afbeelding ]
Oh ja dan ben je hier wel op de juiste plekquote:Op dinsdag 11 november 2025 14:23 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jeez niet zo schreeuwen. Ik kom hier voor mn rust.
quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:08 schreef sportfreak het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
![]()
@:Arizona , dit ben jij zeker, kan geen toeval zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Dat vind ik eigenlijk van maar heel weinig dingen. Hooguit iets heel bijzonders als Danse Macabre toen die net open was, of iets spectaculairs in een park ver van huis waar een snelle terugkeer heel onwaarschijnlijk is.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:09 schreef H_T het volgende:
[..]
Hij is best leuk, maar niet echt een uur wachten waard
quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:19 schreef Arizona het volgende:
Goed nieuws!Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Daarom probeer ik ook op rustige dagen te gaanquote:Op dinsdag 11 november 2025 18:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk van maar heel weinig dingen. Hooguit iets heel bijzonders als Danse Macabre toen die net open was, of iets spectaculairs in een park ver van huis waar een snelle terugkeer heel onwaarschijnlijk is.
Op mijn verjaardag was ik in Walibi. Het was herfstvakantie maar het was verrassend rustig. Het langste dat we in de wachtrij hebben gestaan was 20 minutenquote:Op dinsdag 11 november 2025 18:51 schreef H_T het volgende:
[..]
Daarom probeer ik ook op rustige dagen te gaan. Als een attractie niet zo boeiend is maar je hebt er maar een kwartier voor gewacht en je kan sowieso alles doen wat je wil is er niets aan de hand
Daarom deden wij ook zoveel mogelijk attracties op vrijdag. We hebben dus voor Peter Pan wel lang gewacht, maar verder telkens maximaal een kwartier (en vaak nog korter).quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:51 schreef H_T het volgende:
[..]
Daarom probeer ik ook op rustige dagen te gaan. Als een attractie niet zo boeiend is maar je hebt er maar een kwartier voor gewacht en je kan sowieso alles doen wat je wil is er niets aan de hand
De W van Wombo!quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:22 schreef egeltje1985 het volgende:
Zo, op naar concert 1 van deze week. Wombo heet de band.
Stamppot etenquote:
Wat leuk!!! En we hebben dezelfde show gedaanquote:Op maandag 10 november 2025 19:29 schreef Arizona het volgende:
Hierbij nog mijn verslag van Disneyland Parijs!
Dat filmpje wat je postte klonk goedquote:Op dinsdag 11 november 2025 20:22 schreef egeltje1985 het volgende:
Zo, op naar concert 1 van deze week. Wombo heet de band.
Jaa dat was t voorprogramma. Anesthetica. Was hun eerste optreden! Die gitarist ging los en verder was t sowieso tof. Nog wat abrupte overgangen hier en daar, maar echt interessante sound. Het hoofdprogramma Wombo daarna was wat saai. Mooi gezongen maar ook best eentonig. En simpel. Mn gedachten zaten al snel meer bij 'hoeveel appeltaart ga ik bakken'.quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:28 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat filmpje wat je postte klonk goedHoe was het?
Zonde dat het hoofdprogramma saai was. Ik vind Wombo ook maar een lelijke naam voor een bandquote:Op woensdag 12 november 2025 08:28 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jaa dat was t voorprogramma. Anesthetica. Was hun eerste optreden! Die gitarist ging los en verder was t sowieso tof. Nog wat abrupte overgangen hier en daar, maar echt interessante sound. Het hoofdprogramma Wombo daarna was wat saai. Mooi gezongen maar ook best eentonig. En simpel. Mn gedachten zaten al snel meer bij 'hoeveel appeltaart ga ik bakken'.
1 grote en nog wat cupcakes.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:46 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zonde dat het hoofdprogramma saai was. Ik vind Wombo ook maar een lelijke naam voor een band
Hoeveel appeltaart ga je bakken?
Bijna jarig of een andere gelegenheid?quote:Op woensdag 12 november 2025 12:04 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
1 grote en nog wat cupcakes.
quote:Op woensdag 12 november 2025 12:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Bijna jarig of een andere gelegenheid?
Meelezen Billie, de hint was niet héél subtielquote:Op zondag 9 november 2025 21:29 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou, beetje vermoeiend is t wel. En dan moet komende week nog komen, met 3 concerten, mn eigen verjaardag, een ander verjaardagsfeestje en twee avonden bordspellen spelen
Je bedoelt dat ik niet heb gebedeld om een verjaardags TTquote:Op woensdag 12 november 2025 13:06 schreef Meke het volgende:
Over verjaardagen gesproken, ik zie dat @:redefine er weer goed mee weg is gekomen!!
Gefeliciteerdquote:
Gefeliciteerd!quote:
quote:Op woensdag 12 november 2025 18:59 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Age is just a number zou @:Koen66 zeggen.
[ afbeelding ]
Gefelicteerd @:egeltje1985 , ergens deze week
Dat hoeft niet.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:01 schreef Koen66 het volgende:
ik 'mag' er over 8 dagen alweer 1 bijtellen
Welke? Ik heb The Toxic Avenger gekeken. Héél erg jaren 80quote:
quote:Op woensdag 12 november 2025 23:57 schreef egeltje1985 het volgende:
Ha dankjulliewel allemaal, maar het is pas over 3 minuten zover.
Mijn vraag staat nog steedsquote:
Nu dan hiep hiep hoera!!quote:Op woensdag 12 november 2025 23:57 schreef egeltje1985 het volgende:
Ha dankjulliewel allemaal, maar het is pas over 3 minuten zover.
Tnx! Je bent helemaal op tijd!quote:Op donderdag 13 november 2025 07:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
Alsnog gefeliciteerd @:Egeltje1985
Dankjewel!quote:Op donderdag 13 november 2025 09:27 schreef NailQueen het volgende:
Opnieuw gefeliciteerd Egeltje! Neem een biertje van mij!
Harry Potter and the Order of the Phoenixquote:Op donderdag 13 november 2025 00:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Welke? Ik heb The Toxic Avenger gekeken. Héél erg jaren 80
Deze is wel héél subtiel hèquote:
Ik keek gisteren ook Harry Potter!quote:Op donderdag 13 november 2025 10:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Oeh vet.quote:Op donderdag 13 november 2025 10:17 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik keek gisteren ook Harry Potter!
Deel 1, met live muziek![]()
Waanzinnig
Ah dat doe ik vrijdag! In Rotterdam. Was je daar ook?quote:Op donderdag 13 november 2025 10:17 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik keek gisteren ook Harry Potter!
Deel 1, met live muziek![]()
Waanzinnig
Ow, dat wordt interessant. Een vriendin van me is groot fan, maar ze wil naar het Polimagie festival, wat tegelijkertijd is. Daar staat Maruja niet, dus wellicht wil ze nu toch naar Roadburnquote:Op donderdag 13 november 2025 00:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dankje!![]()
Maruja komt trouwens naar Roadburn, festival in Tilburg.
Jaquote:Op donderdag 13 november 2025 10:31 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ah dat doe ik vrijdag! In Rotterdam. Was je daar ook?
Best kept Secret staan ze ook.quote:Op donderdag 13 november 2025 11:05 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ow, dat wordt interessant. Een vriendin van me is groot fan, maar ze wil naar het Polimagie festival, wat tegelijkertijd is. Daar staat Maruja niet, dus wellicht wil ze nu toch naar Roadburn
Hoe weet jij dat? Ik kan daar nog niets over vindenquote:Op donderdag 13 november 2025 12:31 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Best kept Secret staan ze ook.
Oh maar hoe regelen jullie dat dan? Betaal jij via een tikkie? En mag ze eventueel ook voor een speciaalbier kiezen?quote:Op donderdag 13 november 2025 09:27 schreef NailQueen het volgende:
Opnieuw gefeliciteerd Egeltje! Neem een biertje van mij!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |