Hierbij nog mijn verslag van Disneyland Parijs

Op donderdag richting
Centerparcs vlakbij de Disneyparken vertrokken. Daar aangekomen schrokken we wel een beetje van de huisjes, van buiten lijken het net oude fabrieken ofzo

. Blokkendozen met houten beplating en heel grauwe kleuren (donkergrijs, bruin, groen). Geen wonder dat je weinig plaatjes van de buitenkant ziet op de site

.
Van binnen waren de appartementen wel in orde. We zijn gauw naar de Aqua Mundo vertrokken en die was heel gaaf! 6 spectaculaire glijbanen, waarvan een aantal met banden, een mooi buitengedeelte, lekker warm water. Niks op aan te merken

. Daarna hebben we nog heerlijke pizza's gegeten bij Vapiano op het park.
Maar goed, daar kwamen we natuurlijk niet voor, het draaide om de twee volgende dagen. Disneyland Parijs

. We mochten van Magic hour gebruikmaken, oftewel een uur eerder het park in, oftewel vrijdagochtend om half 9 stonden wij paraat op de parkeerplaats van Disney

. Daar hadden we in ieder geval de front row te pakken

, we stonden helemaal vooraan.
Het is zoooo mooi. Eerst het Disneyhotel, het ziet er echt sprookjesachtig uit. En dan de eerste blik op het station en Main Street, met het kasteel erachter

. We hadden meteen het gevoel te pakken. Op vrijdag hebben we vrijwel alle attracties kunnen doen die we wilden. In het Magic hour Hyperspace Mountain, Big Thunder Mountain en daarna meteen vooraan bij Autopia (wat mij saai leek, maar het was superleuk, met een neefje en nichtje die reden

) Ook de rest van de dag waren de wachttijden kort. Pirates vond ik erg mooi en It's a small world uiteraard ook

. In de middag zijn we naar Studios geweest, waar een aantal dappere lieden (ik niet) in de Tower of Terror en de lanceerachtbaan Avengers gingen. De kinderen (en opa en oma en ik) gingen in mildere attracties. Voor Crush stond een enorm lange rij, die hebben we overgeslagen en besloten om die de volgende ochtend tijdens Magic Hour te doen.
Voor de parade zijn we teruggekeerd naar het originele park. We hadden een leuk plekje, op/bij een muurtje, dus heel goed zicht, ookal waren we vrij laat. De parade was prachtig maar we hadden hem wat langer verwacht.
Daarna gingen we dan toch maar in Peter Pan, waar de wachtrij de hele dag al lang was. Nou, het was mooi maar het wachten niet waard, wat een korte attractie

.
Vervolgens nog wat attracties gedaan, tot om 21:00 de eindshow begon. Ontzettend mooi, met projecties, vuurwerk, drones. Topkwaliteit. Inmiddels waren we dus bijna 13 uur in het park

en we zijn doodop naar
Centerparcs vertrokken.
De volgende ochtend was Magic Hour al om 8:00 uur

Dus moesten we nog eerder op pad

. Helaas was ik eerst ziek

dus ben ik nagekomen met de bus. De rest heeft mooi genoten en Crush kunnen doen met 10 minuten wachttijd en verder nog heel wat attracties in Studios.
De zaterdag begon kerst officieel in Disney

en was de aankleding nóg mooier. De parken waren ook een stuk drukker. Dat hadden we vooraf al ingecalculeerd. Gelukkig hadden we (bijna) alle attracties die we wilden doen, de dag ervoor al gedaan. Uiteindelijk hebben we alleen de stoomtrein niet gehad. We hebben zaterdag wat rondgelopen, nog een paar attracties gedaan en we zijn in de middag weer naar Studios vertrokken. We bezochten daar de Together show. Echt een aanrader, zo goed gemaakt, je zag soms niet wat echt was en wat projectie

. Aansluitend hebben we gegeten bij Chez Remy. Wat een leuk restaurant

. De aankleding was prachtig en het personeel supervriendelijk. Het eten was gewoon goed, niet bijzonder maar ook zeker niet slecht. Het toetje was voor mij de topper, een cheesecake in de vorm van een kaasje

. Daarna nog in de Spiderman attractie geweest, alwaar er een storing was toen wij erin zaten

. Wat er precies gebeurde weten we niet, maar we stonden 10 minuten stil, vrijwel voor het einde. Maar we zijn bevrijd

. Daarna hebben we als afsluiter nog een korte wandeling door Main Street gemaakt door het inmiddels prachtig in kerstsfeer verlichte hoofdpark. Het "sneeuwde" zelfs

.
En gisteren na het ontbijt zijn we weer richting Nederland vertrokken.
We kijken allemaal heel mooi terug op het weekend, het was heel intensief met die lange dagen (35 km gelopen in 2 dagen) maar zó de moeite waard!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way