Ow? Welke GLPvdA partijpunten zijn echt typisch GL? Deel je inhoudelijke analyse eens.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Sinds GroenLinks de PvdA heeft overgenomen.
Groenlinks/PvdA is simpelweg iets anders als de PvdA. Anders had Groenlinks zichzelf wel opgeheven.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:20 schreef Hanca het volgende:
Je kunt beter zeggen: VVD kiezers (tenminste, het kleine deel dat zo'n enquete in vult) zijn blijkbaar massaal voor het onzinnige frame gevallen dat PvdA niet meer bestaat, terwijl in werkelijkheid GL steeds meer naar PvdA is bewogen, net zo lang tot ze er in op zijn gegaan.
Mijn vraag was sinds wanneer je als rechtse partij niet kan samenwerken met een linkse partij. Want dat is wat jij hier beweert:quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Het ligt niet aan Dilan. De hele VVD-top wil niet met GL-PvdA. En terecht want GL-PvdA is geen midden- maar een linkse partij. Groenlinks heet immers niet GroenMidden. Daar kun je dus als rechtse partij niet mee samen werken.
En GroenLinks heeft de PvdA niet overgenomen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Nee, GL-PvdA is niks anders dan de PvdA. Het waren twee partijen die inmiddels zo dicht bij elkaar zaten dat het kieskompas er niks mee kon omdat ze alle stellingen hetzelfde invulden. Ze stemden, tenzij GL zich aan een akkoord had verbonden met VVD, praktisch 100% hetzelfde.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:25 schreef mackinac het volgende:
[..]
Groenlinks/PvdA is simpelweg iets anders als de PvdA. Anders had Groenlinks zichzelf wel opgeheven.
Jazeker wel. De PvdA-coryfeeën zijn uit grote onvrede al vertrokken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En GroenLinks heeft de PvdA niet overgenomen.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:37 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Jazeker wel. De PvdA-coryfeeën zijn uit grote onvrede al vertrokken.
Graag verneem ik het antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn vraag was sinds wanneer je als rechtse partij niet kan samenwerken met een linkse partij. Want dat is wat jij hier beweert:
[..]
Sinds GroenLinks de PvdA heeft overgenomen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Graag verneem ik het antwoord op mijn vraag.
Helaas heeft de VVD daar misschien nog gelijk in ook. Tot er iemand van JA21 niet doet wat de VVD zegt en gaat muiten. Dan zijn het opeens maar 74 zetels.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:40 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het gedrag van de VVD niet zo heel nieuw is. Als die een kans zien om de PvdA/GL er buiten te houden, dan proberen ze die te pakken. Dat kan ik uit hun perspectief goed begrijpen. Ja21 zullen we wel als een stel nitwits zien die gewoon doen wat de VVD zegt.
Komt er nog wat inhoudelijks?quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:40 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Ow? Welke GLPvdA partijpunten zijn echt typisch GL? Deel je inhoudelijke analyse eens.
Of flap je gewoon na wat rechtse media je ingefluisterd heeft?
Bij de VVD leeft het idee dat ze bij deze verkiezingen door het oog van de naald gekropen zijn. Dat het verlies beperkt is gebleven door GLpvda uit te sluiten.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:40 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het gedrag van de VVD niet zo heel nieuw is. Als die een kans zien om de PvdA/GL er buiten te houden, dan proberen ze die te pakken. Dat kan ik uit hun perspectief goed begrijpen. Ja21 zullen we wel als een stel nitwits zien die gewoon doen wat de VVD zegt.
Nee, dat zie je niet. SP en PvdD zijn bijvoorbeeld linkser dan GL/PvdA. 50plus klopt niet zoals je al zegt. En FdV is rechtser dan PVV.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:40 schreef capricia het volgende:
Ik ga deze er nog eens in doen. Dit is de nieuwe politieke realiteit in NL. (Even los van waar 50plus zit, want dat blijf ik vreemd vinden)
Hier zie je duidelijk wat in Nederland het politieke midden is. En hoever of dichtbij partijen van dat midden afzitten.
[ x ]
De PVV en VVD zetten de boel het liefst volledig op slot. Want als er niets gebeurd voor het land, gebeurd er veel voor de aandeelhouders.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:40 schreef Hexagon het volgende:
De SP en PvdD vind ik dusdanig kleine partijtjes geworden dat ik die niet eens mee neem in mijn bewering.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:45 schreef papert het volgende:
[..]
Nee, dat zie je niet. SP en PvdD zijn bijvoorbeeld linkser dan GL/PvdA. 50plus klopt niet zoals je al zegt. En FdV is rechtser dan PVV.
Je betoogt hier dat 'een rechtse partij' niet kan samenwerken met 'een linkse partij" (en wél met een middenpartij):quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:40 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Alsof het een wetmatigheid is dat linkse en rechtse partijen niet samen kunnen werken. Dat blijkt echter totaal niet uit de parlementaire geschiedenis. Dus ik vraag me af waar je dat idee vandaan haalt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Het ligt niet aan Dilan. De hele VVD-top wil niet met GL-PvdA. En terecht want GL-PvdA is geen midden- maar een linkse partij. Groenlinks heet immers niet GroenMidden. Daar kun je dus als rechtse partij niet mee samen werken.
Wat jij doet is een nieuwe midden zoeken. Daarmee schuift het 'midden' verder op naar rechts.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:50 schreef capricia het volgende:
[..]
De SP en PvdD vind ik dusdanig kleine partijtjes geworden dat ik die niet eens mee neem in mijn bewering.
Het midden is CDA/VVD geworden. En GLpvda staat daar in deze kamer verder vandaan dan JA21.
Nou ik vind die Piri motie wel redelijk radicaal en vooral activistisch.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:50 schreef Breekfast het volgende:
Al diegenen die roepen: "de PvdA is overgenomen door Groenlinks, de partij is geradicaliseerd": ga eens wat verder dan het frame/de beeldvorming en kom eens met concrete inhoudelijke punten uit het verkiezingsprogramma dan die radicaal/onoverbrugbaar zouden zijn.
Heb je hier ook zelf over nagedacht of neem je gewoon het VVD-frame over?quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
En dat is het?quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ik vind die Piri motie wel redelijk radicaal en vooral activistisch.
Het gaat er helemaal niet om wat ik vind. Of wat jij vindt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat jij doet is een nieuwe midden zoeken. Daarmee schuift het 'midden' verder op naar rechts.
Het echte midden is gewoon nog altijd D66 en CDA. Het ene iets links van exacte midden en het ander wat rechtser. VVD is allang geen middenrechts meer, het heeft onder Yesilgoz gewoon een enorme ruk naar rechts gemaakt.
Ik vind niet dat we nu VVD nu als midden moeten gaan neerzetten; dan zijn we echt verloren.
En dat terwijl ze ergens diep van binnen ook wel moeten beseffen dat ze veel succesvoller waren toen ze meer tegen het midden aan zaten. Uiteindelijk is dit voor de VVD een doodlopende weg, zo goed als de PVV c.s. worden ze toch nooit.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij de VVD leeft het idee dat ze bij deze verkiezingen door het oog van de naald gekropen zijn. Dat het verlies beperkt is gebleven door GLpvda uit te sluiten.
Niet in een regering stappen met GLpvda is een kwestie van overleven voor die partij.
Gaat nimmer gebeuren.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:50 schreef Breekfast het volgende:
Al diegenen die roepen: "de PvdA is overgenomen door Groenlinks, de partij is geradicaliseerd": ga eens wat verder dan het frame/de beeldvorming en kom eens met concrete inhoudelijke punten uit het verkiezingsprogramma dan die radicaal/onoverbrugbaar zouden zijn.
Hoe je erbij komt dat de zitplek in de Tweede Kamer álles zegt over de politieke positie van de partijen ontgaat me ten ene male.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:40 schreef capricia het volgende:
Ik ga deze er nog eens in doen. Dit is de nieuwe politieke realiteit in NL. (Even los van waar 50plus zit, want dat blijf ik vreemd vinden)
Hier zie je duidelijk wat in Nederland het politieke midden is. En hoever of dichtbij partijen van dat midden afzitten.
[ x ]
Het Nederlandse politieke landschap is overwegend rechts ja. Maar het midden is gewoon nog altijd D66 en CDA. Dat is geen mening...quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat er helemaal niet om wat ik vind. Of wat jij vindt.
Het gaat er om wat het Nederlandse politieke landschap nu is.
Dit is de kamer.
Je kunt niet ontkennen dat cda en vvd daar het midden zijn.
Vandaar dat al die PvdA-prominenten de partij hebben verlaten. GL-PvdA is een partij geworden met een aantal links radicale elementen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, GL-PvdA is niks anders dan de PvdA.
Ok, als dat het enige is wat men kan bedenken....quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is voor deze discussie echter niet zo heel relevant.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is de kamer.
Op wat voor gebied is het VVD nu midden dan?quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Alleen is Piri van de PvdA en niet van GroenLinksquote:Op zaterdag 8 november 2025 10:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Bejaarde prominenten die de PvdA verlaten is al decennia een traditie. Niet zo heel spannend dus.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:59 schreef mackinac het volgende:
[..]
Vandaar dat al die PvdA-prominenten de partij hebben verlaten. GL-PvdA is een partij geworden met een aantal links radicale elementen.
Dat neemt niet weg dat ik het geen goede strategie van Yeşilgöz vind om partijen per definitie uit te sluiten. Praten kan altijd.
De zitplaatsen in de TK zijn géén Kieskompas..quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is de kamer.
Raar kaarje. PVV is linkser dan JA21/SGP/FVD.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:40 schreef capricia het volgende:
[ x ]
... Piri is van de PvdAquote:Op zaterdag 8 november 2025 10:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Stemgedrag van de nlse burger.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Op wat voor gebied is het VVD nu midden dan?
I know. Maar activistisch is het wel.quote:
Als dat "bewijs" moet zijn dat GroenLinks de PvdA heeft overgenomen is het wel een heel slecht voorbeeld in ieder gevalquote:Op zaterdag 8 november 2025 10:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ok, als dat het enige is wat men kan bedenken....
Dat slaat toch nergens op? Door het stemgedrag van de bevolking veranderd de politieke grondslag van een partij toch niet?quote:
Maar hoe heeft GL de PvdA dan, oa middels die motie, meer activistisch en radicaler links gemaakt?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:03 schreef capricia het volgende:
[..]
I know. Maar activistisch is het wel.
Het was dan ook mijn stelling niet.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als dat "bewijs" moet zijn dat GroenLinks de PvdA heeft overgenomen is het wel een heel slecht voorbeeld in ieder geval
Piri is PvdA. En Piri is niet veranderd.
De PvdA heeft wel een historie van activistische standpunten.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook nergens.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat slaat toch nergens op? Door het stemgedrag van de bevolking veranderd de politieke grondslag van een partij toch niet?
Dat zou dan betekenen dat de VVD op basis van stemgedrag ook links zou kunnen komen te liggen?
Voorstellen om de druk op toe voeren om een genocide te stoppen is activistisch? Rusland dus ook maar wapens gaan leveren om “zichzelf te kunnen verdedigen”?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoals Tom-Jan Meeus in zijn NRC nieuwsbrief vandaag schrijft: het RTL Nieuwspanel (net als EenVandaag en Hart van Nederland) is zeer waarschijnlijk onbetrouwbaar.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:17 schreef mackinac het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)king-groenlinks-pvda
Die hele frame dat het alleen Yeşilgöz is die een samenwerking tegenhoud kan dus naar de prullenbak.
[..]
Het lijkt ook nog steeds niet doorgedrongen tot linkse kiezers dat de PvdA niet meer bestaat.
Nope. Want de indeling van de Tweede Kamer heeft daar NIETS mee te maken. Ze zitplaatsen zijn géén afspiegeling van hoe links/rechts of midden een partij is.quote:
Ach jongen toch, nou vooruit dan maar:quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Komt er nog wat inhoudelijks?
[..]
Eigenlijk moeten die taartpunten een kwartslag naar rechts worden gedraaid of zoiets.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is de kamer.
Het slaat inderdaad nergens op.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat slaat toch nergens op? Door het stemgedrag van de bevolking veranderd de politieke grondslag van een partij toch niet?
Dat zou dan betekenen dat de VVD op basis van stemgedrag ook links zou kunnen komen te liggen?
Je kunt toch niet ontkennen dat het linkse blok in de kamer nogal klein geworden is en dat in de kamerindeling het midden nu bij CDA en VVD ligt?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Want de indeling van de Tweede Kamer heeft daar NIETS mee te maken. Ze zitplaatsen zijn géén afspiegeling van hoe links/rechts of midden een partij is.
Geen idee hoe je daarbij komt ook..
En dat terwijl ze per se met de daadwerkelijk rechts-radicale JA21 willen regeren en net uit een regering met de PVV komen? Dit meen je toch niet serieus?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:06 schreef Meningbastion het volgende:
[..] . En de VVD kan onmogelijk met radicalen samenwerken. Zowel op links als rechts.
Maar het is een logische conclusie op je gedachtengang toch? Als de politieke flank van een partij wordt bepaald door stemgedrag van ons dan zijn partijen dusdanig fluïde dat ze overal kunnen eindigenquote:
Mag jij toch eens uitleggen hoe dat dan een goed voorbeeld is..quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo wordt het ook gezien door veel mensen van buiten die club.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De PvdA heeft wel een historie van activistische standpunten.
Jij gaf het voorbeeld. Kennelijk leek het je een goed voorbeeld. Dat is het dus nietquote:Op zaterdag 8 november 2025 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was dan ook mijn stelling niet.
Ik ontken in mijn post dat je dit zitplaatsverdeling in de TK kunt gebruikens als Kieskompas.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt toch niet ontkennen dat het linkse blok in de kamer nogal klein geworden is en dat in de kamerindeling het midden nu bij CDA en VVD ligt?
quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten die taartpunten een kwartslag naar rechts worden gedraaid of zoiets.
Okay man.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij gaf het voorbeeld. Kennelijk leek jet je een goed voorbeeld. Dat is het dus niet
Prima.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ontken in mijn post dat je dit zitplaatsverdeling in de TK kunt gebruikens als Kieskompas.
Wat wordt zo gezien? Ik ben je ff kwijt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo wordt het ook gezien door veel mensen van buiten die club.
Leg eens uit waarom het wél een goed voorbeeld is dan?quote:
Dan lees je even terug.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat wordt zo gezien? Ik ben je ff kwijt.
Vanzelfsprekend. Zulke dingen worden altijd dankbaar aangegrepen om een punt te maken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo wordt het ook gezien door veel mensen van buiten die club.
En die motie was daar een goed voorbeeld van.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:13 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Zulke dingen worden altijd dankbaar aangegrepen om een punt te maken.
En om de eigen veel radicalere zaken weg te moffelen, zoals bij de VVD en haar aanhang.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:13 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Zulke dingen worden altijd dankbaar aangegrepen om een punt te maken.
Dat helpt niet. Ik snap gewoon niet waar je in die post op doelt. Dus ik verzoek je vriendelijk dat even toe te lichten. Zo raar is dat toch niet?quote:
Daar heb ik toch een vraag over.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
En die motie was daar een goed voorbeeld van.
Rechts kan daar ook wat van, van dat activistische.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En om de eigen veel radicalere zaken weg te moffelen, zoals bij de VVD en haar aanhang.
Maakt een motie een hele partij en de verdere standpunten radicaal? Want zo wordt er wel gebruik van gemaakt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
En die motie was daar een goed voorbeeld van.
Die motie was een voorbeeld van het activistische karakter van GL-pvda. Want dat activistische zit historisch ook in die partij.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat helpt niet. Ik snap gewoon niet waar je in die post op doelt. Dus ik verzoek je vriendelijk dat even toe te lichten. Zo raar is dat toch niet?
Wat mij betreft niet. Maar er zijn genoeg mensen die dat wel zo zien.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maakt een motie een hele partij en de verdere standpunten radicaal? Want zo wordt er wel gebruik van gemaakt.
Dat is helaas waar.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Maar er zijn genoeg mensen die dat wel zo zien.
Die laatste was daadwerkelijk activistisch en werd nog aangenomen ook. Maar GL/PvdA is radicaal :’).quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Rechts kan daar ook wat van, van dat activistische.
Denk aan die Antifa motie.
Zo werd die motie niet beleefd. Het werd beleefd als het ontzeggen van middelen voor de zelfverdediging van Israël.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar heb ik toch een vraag over.
Voorstellen om de druk op toe voeren om een genocide te stoppen is activistisch? Rusland dus ook maar wapens gaan leveren om “zichzelf te kunnen verdedigen”?
Er hangt een hele zweem omheen van latente radicalisering. Het komt niet gelijk tot uiting via de fractievoorzitter (hoewel ook die soms uit de bocht vliegt), maar soms kun je het subtiel zien op bijvoorbeeld het congres waarin ondermeer Oudkerk en Verbeet zowat het woord werd ontnomen, die continue pro Palestina/Hamas protesten in Amsterdam, op dagdagelijkse basis zitter er allerhande professoren bij talkshows en andere media kanalen te bashen op mensen die anders denken over EU-integratie, asiel en klimaat.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maakt een motie een hele partij en de verdere standpunten radicaal? Want zo wordt er wel gebruik van gemaakt.
Maar als je dat zelf niet zo ziet en tegelijkertijd aangeeft dat de partij een geschiedenis van activistisch beleid heeft, is dat toch een tikkeltje tegenstrijdig aan elkaar?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Maar er zijn genoeg mensen die dat wel zo zien.
En daarom vind ik die kamerindeling ook interessant. Omdat je ziet, binnen hoe Nederland gestemd heeft, hoe links GLpvda staat ten opzichte van de goegemeente.quote:
Mooi dat je alleen maar 'linkse' dingen noemtquote:Op zaterdag 8 november 2025 11:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er hangt een hele zweem omheen van latente radicalisering. Het komt niet gelijk tot uiting via de fractievoorzitter (hoewel ook die soms uit de bocht vliegt), maar soms kun je het subtiel zien op bijvoorbeeld het congres waarin ondermeer Oudkerk en Verbeet zowat het woord werd ontnomen, die continue pro Palestina/Hamas protesten in Amsterdam, op dagdagelijkse basis zitter er allerhande professoren bij talkshows en andere media kanalen te bashen op mensen die anders denken over EU-integratie, asiel en klimaat.
Tja, de frame die later ontstaat maakt iets volgens mij ook niet activistisch. En dat die motie het niet zou halen was natuurlijk bekend. Hierna moest de VVD nog maanden heel diep nadenken en tegenstribbelen voor ze misschien, onder strakke voorwaarden, mee zouden willen werken aan het helpen van een paar doodzieke kinderen uit Gaza…quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo werd die motie niet beleefd. Het werd beleefd als het ontzeggen van middelen voor de zelfverdediging van Israël.
Een motie waarbij je wist dat het geen meerderheid zou halen.
Ik weet niet of ik de (mogelijke) kamerindeling daar een goede leidraad in vind. Volgens mij worden de (inhoudelijke) verschillen groter gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:22 schreef capricia het volgende:
[..]
En daarom vond ik die kamerindeling ook interessant. Omdat je ziet, binnen hoe Nederland gestemd heeft, hoe links GLpvda staat ten opzichte van de goegemeente.
Voor de grote inhoudelijke verschillen zit de scheidslijn ergens tussen CDA en VVD (die laatste overlappen immers blijkbaar voor 95% met het uiterst rechtse JA21)quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik de (mogelijke) kamerindeling daar een goede leidraad in vind. Volgens mij worden de (inhoudelijke) verschillen groter gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn.
Wat de media volledig negeren: bij het VVD congres werden maar twee moties in stemming gebracht. Één over het onderwijs en één over voedseldoorlating voor Gaza. Maar liefst 44% van de VVD leden stemden tegen. Israel hoefde zich niet te houden aan het internationaal recht en hoefde geen voedsel door te laten. Want moslims en een inspreker had het over "Israel vecht voor onze vrijheid en voor onze cultuur".quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, de frame die later ontstaat maakt iets volgens mij ook niet activistisch. En dat die motie het niet zou halen was natuurlijk bekend. Hierna moest de VVD nog maanden heel diep nadenken en tegenstribbelen voor ze misschien, onder strakke voorwaarden, mee zouden willen werken aan het helpen van een paar doodzieke kinderen uit Gaza…
Wel degelijk. Bijna alles draait om framing. En dat weet jij ook.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, de frame die later ontstaat maakt iets volgens mij ook niet activistisch. En dat die motie het niet zou halen was natuurlijk bekend. Hierna moest de VVD nog maanden heel diep nadenken en tegenstribbelen voor ze misschien, onder strakke voorwaarden, mee zouden willen werken aan het helpen van een paar doodzieke kinderen uit Gaza…
Dat is altijd rondom de verkiezingen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik de (mogelijke) kamerindeling daar een goede leidraad in vind. Volgens mij worden de (inhoudelijke) verschillen groter gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn.
Afhankelijk of het bewezen kan worden is het waarheid of framequote:Op zaterdag 8 november 2025 11:27 schreef capricia het volgende:
[..]
En afhankelijk van waar je zit, vind je het ene de waarheid en het andere enkel een frame.
Tja, ik houd het liever bij enige ratio. En dan is er weinig radicaals aan de motie Piri.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel degelijk. Bijna alles draait om framing. En dat weet jij ook.
Wilders is een wegloper. De PVV werd tegengewerkt. De VVD sluit alle GLpvda stemmers uit. GlPVDA is te radicaal links.
Dat zijn allemaal framingen. En afhankelijk van waar je zit, vind je het ene de waarheid en het andere enkel een frame.
Nee, dat zie je niet. De zetelverdeling in de TK heeft daar niets mee te makenquote:Op zaterdag 8 november 2025 11:22 schreef capricia het volgende:
[..]
En daarom vind ik die kamerindeling ook interessant. Omdat je ziet, binnen hoe Nederland gestemd heeft, hoe links GLpvda staat ten opzichte van de goegemeente.
Was het leven maar zo simpel. Dan zouden spindoctors niet bestaan.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Afhankelijk of het bewezen kan worden is het waarheid of frame
https://www.facebook.com/reel/720673137115307quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:31 schreef Fok-it het volgende:
Nu je bv na 2 jaar nog geen enkel aantoonbaar argument hebt gehoord waarom Wilders zou zijn tegengewerkt kan je stellen dat dit een frame is en per definitie geen waarheid
Als deze maatstaf wordt gebruikt is Annabel Nanninga dus een nazi vanwege haar antisemitische tweetverleden (en dit kan blijven staan, ik maak haar zelf niet uit voor eentje)quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/reel/720673137115307
Hier zegt Grunberg het onomwonden. Ambtenaren werken tegen.
#debunked
quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/reel/720673137115307
Hier zegt Grunberg het onomwonden. Ambtenaren werken tegen.
#debunked
Deze man lijkt mij goed geïnformeerd om de macht achter de macht te kennen en te weten hoe men denkt. Op dat andere ga ik maar even niet in.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als deze maatstaf wordt gebruikt is Annabel Nanninga dus een nazi vanwege haar antisemitische tweetverleden (en dit kan blijven staan, ik maak haar zelf niet uit voor eentje)
Dan is Jetten als klimaatminister ook tegengewerkt dus?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze man lijkt mij goed geïnformeerd om de macht achter de macht te kennen en te weten hoe men denkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |