Nope. Want de indeling van de Tweede Kamer heeft daar NIETS mee te maken. Ze zitplaatsen zijn géén afspiegeling van hoe links/rechts of midden een partij is.quote:
Ach jongen toch, nou vooruit dan maar:quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Komt er nog wat inhoudelijks?
[..]
Eigenlijk moeten die taartpunten een kwartslag naar rechts worden gedraaid of zoiets.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat er helemaal niet om wat ik vind. Of wat jij vindt.
Het gaat er om wat het Nederlandse politieke landschap nu is.
Dit is de kamer.
Je kunt niet ontkennen dat cda en vvd daar het midden zijn.
Het slaat inderdaad nergens op.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat slaat toch nergens op? Door het stemgedrag van de bevolking veranderd de politieke grondslag van een partij toch niet?
Dat zou dan betekenen dat de VVD op basis van stemgedrag ook links zou kunnen komen te liggen?
Je kunt toch niet ontkennen dat het linkse blok in de kamer nogal klein geworden is en dat in de kamerindeling het midden nu bij CDA en VVD ligt?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Want de indeling van de Tweede Kamer heeft daar NIETS mee te maken. Ze zitplaatsen zijn géén afspiegeling van hoe links/rechts of midden een partij is.
Geen idee hoe je daarbij komt ook..
En dat terwijl ze per se met de daadwerkelijk rechts-radicale JA21 willen regeren en net uit een regering met de PVV komen? Dit meen je toch niet serieus?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:06 schreef Meningbastion het volgende:
[..] . En de VVD kan onmogelijk met radicalen samenwerken. Zowel op links als rechts.
Maar het is een logische conclusie op je gedachtengang toch? Als de politieke flank van een partij wordt bepaald door stemgedrag van ons dan zijn partijen dusdanig fluïde dat ze overal kunnen eindigenquote:
Mag jij toch eens uitleggen hoe dat dan een goed voorbeeld is..quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:03 schreef capricia het volgende:
[..]
I know. Maar activistisch is het wel.
Zo wordt het ook gezien door veel mensen van buiten die club.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De PvdA heeft wel een historie van activistische standpunten.
Jij gaf het voorbeeld. Kennelijk leek het je een goed voorbeeld. Dat is het dus nietquote:Op zaterdag 8 november 2025 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was dan ook mijn stelling niet.
Ik ontken in mijn post dat je dit zitplaatsverdeling in de TK kunt gebruikens als Kieskompas.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt toch niet ontkennen dat het linkse blok in de kamer nogal klein geworden is en dat in de kamerindeling het midden nu bij CDA en VVD ligt?
quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten die taartpunten een kwartslag naar rechts worden gedraaid of zoiets.
Okay man.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij gaf het voorbeeld. Kennelijk leek jet je een goed voorbeeld. Dat is het dus niet
Prima.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ontken in mijn post dat je dit zitplaatsverdeling in de TK kunt gebruikens als Kieskompas.
Wat wordt zo gezien? Ik ben je ff kwijt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo wordt het ook gezien door veel mensen van buiten die club.
Leg eens uit waarom het wél een goed voorbeeld is dan?quote:
Dan lees je even terug.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat wordt zo gezien? Ik ben je ff kwijt.
Vanzelfsprekend. Zulke dingen worden altijd dankbaar aangegrepen om een punt te maken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo wordt het ook gezien door veel mensen van buiten die club.
En die motie was daar een goed voorbeeld van.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:13 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Zulke dingen worden altijd dankbaar aangegrepen om een punt te maken.
En om de eigen veel radicalere zaken weg te moffelen, zoals bij de VVD en haar aanhang.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:13 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Zulke dingen worden altijd dankbaar aangegrepen om een punt te maken.
Dat helpt niet. Ik snap gewoon niet waar je in die post op doelt. Dus ik verzoek je vriendelijk dat even toe te lichten. Zo raar is dat toch niet?quote:
Daar heb ik toch een vraag over.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
En die motie was daar een goed voorbeeld van.
Rechts kan daar ook wat van, van dat activistische.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En om de eigen veel radicalere zaken weg te moffelen, zoals bij de VVD en haar aanhang.
Maakt een motie een hele partij en de verdere standpunten radicaal? Want zo wordt er wel gebruik van gemaakt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
En die motie was daar een goed voorbeeld van.
Die motie was een voorbeeld van het activistische karakter van GL-pvda. Want dat activistische zit historisch ook in die partij.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat helpt niet. Ik snap gewoon niet waar je in die post op doelt. Dus ik verzoek je vriendelijk dat even toe te lichten. Zo raar is dat toch niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |