Wat mij betreft niet. Maar er zijn genoeg mensen die dat wel zo zien.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maakt een motie een hele partij en de verdere standpunten radicaal? Want zo wordt er wel gebruik van gemaakt.
Dat is helaas waar.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Maar er zijn genoeg mensen die dat wel zo zien.
Die laatste was daadwerkelijk activistisch en werd nog aangenomen ook. Maar GL/PvdA is radicaal :’).quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Rechts kan daar ook wat van, van dat activistische.
Denk aan die Antifa motie.
Zo werd die motie niet beleefd. Het werd beleefd als het ontzeggen van middelen voor de zelfverdediging van Israël.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar heb ik toch een vraag over.
Voorstellen om de druk op toe voeren om een genocide te stoppen is activistisch? Rusland dus ook maar wapens gaan leveren om “zichzelf te kunnen verdedigen”?
Er hangt een hele zweem omheen van latente radicalisering. Het komt niet gelijk tot uiting via de fractievoorzitter (hoewel ook die soms uit de bocht vliegt), maar soms kun je het subtiel zien op bijvoorbeeld het congres waarin ondermeer Oudkerk en Verbeet zowat het woord werd ontnomen, die continue pro Palestina/Hamas protesten in Amsterdam, op dagdagelijkse basis zitter er allerhande professoren bij talkshows en andere media kanalen te bashen op mensen die anders denken over EU-integratie, asiel en klimaat.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maakt een motie een hele partij en de verdere standpunten radicaal? Want zo wordt er wel gebruik van gemaakt.
Maar als je dat zelf niet zo ziet en tegelijkertijd aangeeft dat de partij een geschiedenis van activistisch beleid heeft, is dat toch een tikkeltje tegenstrijdig aan elkaar?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Maar er zijn genoeg mensen die dat wel zo zien.
En daarom vind ik die kamerindeling ook interessant. Omdat je ziet, binnen hoe Nederland gestemd heeft, hoe links GLpvda staat ten opzichte van de goegemeente.quote:
Mooi dat je alleen maar 'linkse' dingen noemtquote:Op zaterdag 8 november 2025 11:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er hangt een hele zweem omheen van latente radicalisering. Het komt niet gelijk tot uiting via de fractievoorzitter (hoewel ook die soms uit de bocht vliegt), maar soms kun je het subtiel zien op bijvoorbeeld het congres waarin ondermeer Oudkerk en Verbeet zowat het woord werd ontnomen, die continue pro Palestina/Hamas protesten in Amsterdam, op dagdagelijkse basis zitter er allerhande professoren bij talkshows en andere media kanalen te bashen op mensen die anders denken over EU-integratie, asiel en klimaat.
Tja, de frame die later ontstaat maakt iets volgens mij ook niet activistisch. En dat die motie het niet zou halen was natuurlijk bekend. Hierna moest de VVD nog maanden heel diep nadenken en tegenstribbelen voor ze misschien, onder strakke voorwaarden, mee zouden willen werken aan het helpen van een paar doodzieke kinderen uit Gaza…quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo werd die motie niet beleefd. Het werd beleefd als het ontzeggen van middelen voor de zelfverdediging van Israël.
Een motie waarbij je wist dat het geen meerderheid zou halen.
Ik weet niet of ik de (mogelijke) kamerindeling daar een goede leidraad in vind. Volgens mij worden de (inhoudelijke) verschillen groter gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:22 schreef capricia het volgende:
[..]
En daarom vond ik die kamerindeling ook interessant. Omdat je ziet, binnen hoe Nederland gestemd heeft, hoe links GLpvda staat ten opzichte van de goegemeente.
Voor de grote inhoudelijke verschillen zit de scheidslijn ergens tussen CDA en VVD (die laatste overlappen immers blijkbaar voor 95% met het uiterst rechtse JA21)quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik de (mogelijke) kamerindeling daar een goede leidraad in vind. Volgens mij worden de (inhoudelijke) verschillen groter gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn.
Wat de media volledig negeren: bij het VVD congres werden maar twee moties in stemming gebracht. Één over het onderwijs en één over voedseldoorlating voor Gaza. Maar liefst 44% van de VVD leden stemden tegen. Israel hoefde zich niet te houden aan het internationaal recht en hoefde geen voedsel door te laten. Want moslims en een inspreker had het over "Israel vecht voor onze vrijheid en voor onze cultuur".quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, de frame die later ontstaat maakt iets volgens mij ook niet activistisch. En dat die motie het niet zou halen was natuurlijk bekend. Hierna moest de VVD nog maanden heel diep nadenken en tegenstribbelen voor ze misschien, onder strakke voorwaarden, mee zouden willen werken aan het helpen van een paar doodzieke kinderen uit Gaza…
Wel degelijk. Bijna alles draait om framing. En dat weet jij ook.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, de frame die later ontstaat maakt iets volgens mij ook niet activistisch. En dat die motie het niet zou halen was natuurlijk bekend. Hierna moest de VVD nog maanden heel diep nadenken en tegenstribbelen voor ze misschien, onder strakke voorwaarden, mee zouden willen werken aan het helpen van een paar doodzieke kinderen uit Gaza…
Dat is altijd rondom de verkiezingen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik de (mogelijke) kamerindeling daar een goede leidraad in vind. Volgens mij worden de (inhoudelijke) verschillen groter gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn.
Afhankelijk of het bewezen kan worden is het waarheid of framequote:Op zaterdag 8 november 2025 11:27 schreef capricia het volgende:
[..]
En afhankelijk van waar je zit, vind je het ene de waarheid en het andere enkel een frame.
Tja, ik houd het liever bij enige ratio. En dan is er weinig radicaals aan de motie Piri.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel degelijk. Bijna alles draait om framing. En dat weet jij ook.
Wilders is een wegloper. De PVV werd tegengewerkt. De VVD sluit alle GLpvda stemmers uit. GlPVDA is te radicaal links.
Dat zijn allemaal framingen. En afhankelijk van waar je zit, vind je het ene de waarheid en het andere enkel een frame.
Nee, dat zie je niet. De zetelverdeling in de TK heeft daar niets mee te makenquote:Op zaterdag 8 november 2025 11:22 schreef capricia het volgende:
[..]
En daarom vind ik die kamerindeling ook interessant. Omdat je ziet, binnen hoe Nederland gestemd heeft, hoe links GLpvda staat ten opzichte van de goegemeente.
Was het leven maar zo simpel. Dan zouden spindoctors niet bestaan.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Afhankelijk of het bewezen kan worden is het waarheid of frame
https://www.facebook.com/reel/720673137115307quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:31 schreef Fok-it het volgende:
Nu je bv na 2 jaar nog geen enkel aantoonbaar argument hebt gehoord waarom Wilders zou zijn tegengewerkt kan je stellen dat dit een frame is en per definitie geen waarheid
Als deze maatstaf wordt gebruikt is Annabel Nanninga dus een nazi vanwege haar antisemitische tweetverleden (en dit kan blijven staan, ik maak haar zelf niet uit voor eentje)quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/reel/720673137115307
Hier zegt Grunberg het onomwonden. Ambtenaren werken tegen.
#debunked
quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/reel/720673137115307
Hier zegt Grunberg het onomwonden. Ambtenaren werken tegen.
#debunked
Deze man lijkt mij goed geïnformeerd om de macht achter de macht te kennen en te weten hoe men denkt. Op dat andere ga ik maar even niet in.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als deze maatstaf wordt gebruikt is Annabel Nanninga dus een nazi vanwege haar antisemitische tweetverleden (en dit kan blijven staan, ik maak haar zelf niet uit voor eentje)
Dan is Jetten als klimaatminister ook tegengewerkt dus?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze man lijkt mij goed geïnformeerd om de macht achter de macht te kennen en te weten hoe men denkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |