Haha, komt meer ook door de sport en werk.quote:
Waarom?quote:
Omdat er net wordt gedaan dat het apocalyps zich elk moment kan aandienen.quote:
co2 s wel leuk maar voor survival hou ik het liever bij knikloop/pump, en andere handmatige manieren.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:13 schreef Duracell het volgende:
[..]
Haha, komt meer ook door de sport en werk.
- co2 Luchtdruk pistool, met rubber balletjes.
- co2 gewone luchtbuks
- messen
- kapmes (Golok)
- Karambits
- korte en lange stokken (toja's)
- Katapult
- En 2 Sikkels
Je moest maandag bestellen, deputy Doofus. Toen was de persco toch.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:50 schreef Caland het volgende:
Gisteren besteld op de website van het sinterklaasjournaal maar nog steeds niks ontvangen.
Ik heb geen vrienden.quote:Op dinsdag 18 november 2025 03:45 schreef raptorix het volgende:
Ik kan iedereen ook van harte aanraden om een paar pakjes condooms op voorraad te hebben, in een condoom kun je behoorlijk wat liter water opslaan
Daarnaast dingen die handig zijn, maar vaak worden vergeten:
-Een papieren kaart van de stad/omgeving waar je woont.
-Medicijnen, niet alleen in noodgevallen, de laatste jaren komen tekorten steeds vaker voor, bouw een buffer op.
-Spreek met vrienden/familie ontmoetingsplekken af.
-Koop een flinke voorraad zilveren munten en begraaf een deel op een geheime plek.
-Investeer in een paar goede schoenen waar je lang op kunt lopen, doe hetzelfde voor een aantal paar sokken, in tijden van crisis wil je 1 ding niet: problemen met je voeten, verzorg ze goed en vermijd lopen op natte sokken.
Dat moet in je zitten.quote:Op donderdag 27 november 2025 16:25 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Deze mevrouw gebruikt een aparaat om water te zuigen uit het bos. Is dit handig?
[ afbeelding ]
Ja en is tevens geschikt om urine te drinken!quote:Op donderdag 27 november 2025 16:25 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Deze mevrouw gebruikt een aparaat om water te zuigen uit het bos. Is dit handig?
[ afbeelding ]
Dit is allemaal voor thuis? Stel, je bent onderweg / vakantie / op jewerk. Dan vindt die "ramp"plaats. Wat dan te doen als je dit allemaal thuis hebt liggen??quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een noodpakket in Nieuw-Zeeland bevat doorgaans de volgende essentiële items om zelfstandig te kunnen overleven tijdens een noodsituatie:
• Voldoende drinkwater, reken op circa 3 liter water per persoon per dag.
• Lang houdbaar voedsel zoals noten, blikgroente en gedroogd fruit.
• Een radio op batterijen en een mobiel met powerbank om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
• Zaklamp met extra batterijen, kaarsen en lucifers.
• EHBO-doos met gebruiksaanwijzing.
• Warme dekens.
• Fluitje om hulpdiensten te waarschuwen.
• Contant geld.
• Gereedschap zoals een hamer, zaag en kniptang.
• Persoonlijke hygiëneartikelen inclusief desinfecterende gel, wc-papier, natte doekjes, maandverband, tandpasta en tandenborstel.
• Kopieën van identiteitsbewijzen en een lijst met belangrijke telefoonnummers.
• Reservesleutels van huis en auto.
• Medicijnen en speciale voeding voor persoonlijke behoeften.
• Babyvoeding en eet- en drinkwaren voor huisdieren indien van toepassing.
Daarnaast worden ook nuttige reisspullen zoals een zakmes, waterfles, EHBO-setje en desinfecterende handgel vaak aangeraden voor een noodpakket
Kijk, dit noem ik een nood pakket
Tja. Je kan je nooit 100% voorbereiden. Ik heb mijn auto nooit mee naar werk of op vakantie, dus dan ben je gewoon overgeleverd aan de goden.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit is allemaal voor thuis? Stel, je bent onderweg / vakantie / op jewerk. Dan vindt die "ramp"plaats. Wat dan te doen als je dit allemaal thuis hebt liggen??
Ik heb in m'n auto i.i.g. een voorraad(je):
Water,
Deken
Eten
Brandblusser
Gereedschap, w.o. zakmes
12 V zaklantaarn
En die bestaan niet.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:13 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb mijn auto nooit mee naar werk of op vakantie, dus dan ben je gewoon overgeleverd aan de goden.
Wat kan je daarmee, wat zit erin?quote:
Mensen met wat minder scrupules komen dat hout even bij je ophalen. Dat is het gevaar. Je moet de coral ook kunnen verdedigen tegen kwaadwillenden. Dat is gewoon lastig.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:51 schreef Kreator het volgende:
hebben we hier ook altijd 5 kuub hout liggen voor in de haard.
Ik ga niet uit van een apocalypse of chaotische oorlog.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mensen met wat minder scrupules komen dat hout even bij je ophalen. Dat is het gevaar. Je moet de coral ook kunnen verdedigen tegen kwaadwillenden. Dat is gewoon lastig.
Voor alles een N + 1 scenario is mijn uitgangspunt.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:51 schreef Kreator het volgende:
Buiten de standaard dingen zoals water, filter, aansteker, mes en radio enzo. hebben we hier ook altijd 5 kuub hout liggen voor in de haard. Denk dat dat ook wel belangrijk is voor als de stroom uitvalt en het is geen zomer.
Volgens mij denken heel weinig mensen hieraan. (Of geen mogelijkheid ertoe)
Zie post #8quote:
Bij een fluitconcert.quote:Op vrijdag 7 november 2025 22:14 schreef Wantie het volgende:
Een fluitje?
Bij wat voor type ramp heb je die spullen nodig?
Die armband draag je dus juist als je niet thuis bent en in de natuur probeert te overleven.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:25 schreef blomke het volgende:
On topic: die armband is leuk voor kamperen of bergwandelen. Maar een vuursteentje plus schrapertje als je thuis al luizeveren en aanstekers hebt liggen ,,,,
Ah, dus geen onderdeel van thuis overlevingspakket.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:30 schreef golfer het volgende:
Die armband draag je dus juist als je niet thuis bent en in de natuur probeert te overleven.
Ik heb deze:quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:10 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die radios zijn trouwens zwaar kut. Je kunt beter een Grundig Yachtboy (als dat nog bestaat) of iets van Tecsun aanschaffen die zijn super.
Ja die is echt super. Als ie het nog doet natuurlijk...quote:Op donderdag 27 november 2025 20:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb deze:
[ afbeelding ]
Mooie oude electronica.
Refurbished.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja die is echt super. Als ie het nog doet natuurlijk...
Prachtig setje. Door de voortschrijdende techniek zijn die Tecsun (DSP) dingen mogelijk nog wel iets beter. Dit door de ongekende mogelijkheden van DSP. Er is nu b.v. ook een frontend combi (TEF) gemaakt voor autoradio's die heel veel beter is dan alles wat er in het verleden ooit bestaan heeft op het gebied van radio ontvangst. Ook voor thuisgebruik geschikt:quote:
Leuke set.quote:Op donderdag 27 november 2025 20:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb deze:
[ afbeelding ]
Mooie oude electronica.
Mee eens. pump staat ook op mijn verlanglijstje.quote:Op donderdag 27 november 2025 16:03 schreef Zoddie het volgende:
co2 s wel leuk maar voor survival hou ik het liever bij knikloop/pump, en andere handmatige manieren.
Dat je niet zonder co2 capsules komt te zitten en je buksen waardeloos worden.
Ontvangen inderdaad, en line-recta de prullenbak in. Wat een flauwekul. Zonde van de kosten.quote:Op maandag 24 november 2025 22:38 schreef golfer het volgende:
Morgen schijnen alle huishoudens in Nederland een folder van de overheid in huis te krijgen met tips hierover.
Wat is jouw reden om het weg te gooien?quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:01 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Ontvangen inderdaad, en line-recta de prullenbak in. Wat een flauwekul. Zonde van de kosten.
Vind het ook echt oorlogshitserij van de bovenste plank. Ja de stroom kan uitvallen, poeh dan heb je ff een dag of 2 dagen geen warm vreten. Trek je toch een zak chips rn een flesje wijn openquote:Op dinsdag 25 november 2025 14:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat er net wordt gedaan dat het apocalyps zich elk moment kan aandienen.
Een extra voorraad in huis voor het geval dat kan ik me wel indenken.
Maar het gaat in sommige gevallen wel erg ver.
Lees het topic terug.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat is jouw reden om het weg te gooien?
Ik zie nergens een onderbouwing?quote:Op vrijdag 28 november 2025 21:16 schreef Wantie het volgende:
Lees het topic terug.
Dat is genoeg reden.
dat laatste waarschijnlijk..quote:Op zaterdag 29 november 2025 00:18 schreef Kanaroe het volgende:
Waarom heb ik geen folder ontvangen?
Ja/Nee sticker op de brievenbus of luie ambtenaren òf overwerkte postbode?
Heb hem gisteren binnen gekregenquote:Op zaterdag 29 november 2025 01:03 schreef mschol het volgende:
[..]
dat laatste waarschijnlijk..
ik heb ook nog niks gezien, gelukkig boeit et me niet zo
Ik kreeg hem ook gisteren pas.quote:Op zaterdag 29 november 2025 00:18 schreef Kanaroe het volgende:
quote:Op zaterdag 29 november 2025 00:18 schreef Kanaroe het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)-op-een-noodsituatiequote:Als onderdeel van de Denk vooruit-campagne krijgen ruim 8,5 miljoen huishoudens dit informatieboekje tussen 25 november en 10 januari 2026 thuisbezorgd.
Ah, ik ben niet de enigequote:Op zaterdag 29 november 2025 01:03 schreef mschol het volgende:
[..]
dat laatste waarschijnlijk..
ik heb ook nog niks gezien, gelukkig boeit et me niet zo
Oh 10 januari uiterlijk, dan heb ik niks gezegdquote:Op zaterdag 29 november 2025 08:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-op-een-noodsituatie
Ze communiceren volgens mij ook alsof hij echt deze week door de bus zou vallen. Had beter “vanaf deze week valt hij bij een eerste groep door de bus en de rest volgt” kunnen zijn.quote:Op zaterdag 29 november 2025 10:02 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oh 10 januari uiterlijk, dan heb ik niks gezegd
Dankje!
Als mensen een noodpakket willen aanschaffen: veel plezier. Ik doe het niet. Ik ben absoluut niet bang voor welke ramp dan ook. En al die bangmakerij met dit soort dingen met folders etc... mij niet gezien. Ik hou mij er verre van en sta elke dag met een lach op.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat is jouw reden om het weg te gooien?
Maar een klein maar zeer vervelend rampje: stroom valt 72 uur uit?quote:Op zaterdag 29 november 2025 10:44 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Als mensen een noodpakket willen aanschaffen: veel plezier. Ik doe het niet. Ik ben absoluut niet bang voor welke ramp dan ook. En al die bangmakerij met dit soort dingen met folders etc... mij niet gezien. Ik hou mij er verre van en sta elke dag met een lach op.
Dat overleef ik ook wel. Er is altijd wel wat te eten of drinken in huis. En zonder tv/radio of internet overleef ik die 72 uur ook wel.quote:Op zaterdag 29 november 2025 10:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar een klein maar zeer vervelend rampje: stroom valt 72 uur uit?
Ik heb dit ook wel een beetje.quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:14 schreef Stephan5 het volgende:
Dat ove
[..]
Dat overleef ik ook wel. Er is altijd wel wat te eten of drinken in huis. En zonder tv/radio of internet overleef ik die 72 uur ook wel.![]()
Anno 2025 acht ik de kans dat we 72 uur zonder stroom komen te zitten niet bijzonder groot.
Als ze dat hadden gedaan had je hier nu waarschijnlijk zitten klagen over dat slechte kutnoodpakket van de overheid en dat je dat zelf veel beter had kunnen samenstellen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:58 schreef Red_85 het volgende:
Als de overheid echt zo begaan was geweest mbt volk en noodsituaties, hadden ze wel het noodpakket zelf opgestuurd ipv zo'n flutfoldertje.
Wat zou de reden voor een "Kopie paspoort" zijn?quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:24 schreef Pisces29 het volgende:
Kopie paspoort. Mwah. Hoeft voor mij niet.
Maar ik denk er ondertussen nog wel over na.
Dat noodpakket zit toch gewoon in je huis. Wat moet je nou thuis met een fluitje. Desnoods ga je op een pan slaan ofzo. Net als zo'n ehbo dekentje, als je het koud hebt ga je toch gewoon in je bed liggen? Een beetje normaal huishouden heeft toch ook wel een beetje voorraad blikvoer e.d.. Radio luisteren en telefoontje opladen doe ik wel gewoon met de auto.quote:Op maandag 10 november 2025 20:13 schreef PlayerUnknowne het volgende:
[..]
Fluitje?
Je gaat gewoon de noodzakelijke voorraadje aanleggen.
water en voedingsmiddelen die je lang kan bewaren zonder dat je daar koeling voor nodig heb.
Als de oorlog uitbreekt en je haast moet maken, ligt hij klaar en kun je jezelf identificeren. Ofzo.quote:Op zaterdag 29 november 2025 12:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat zou de reden voor een "Kopie paspoort" zijn?
Mensen moeten de indruk krijgen dat ze op dat stuk hout van de Titanic liggen dood te gaan en dat Leonardo dan op dat fluitje komt blazen jonguh snap dat dan!quote:Op zaterdag 29 november 2025 13:38 schreef borbit het volgende:
[..]
Dat noodpakket zit toch gewoon in je huis. Wat moet je nou thuis met een fluitje. Desnoods ga je op een pan slaan ofzo. Net als zo'n ehbo dekentje, als je het koud hebt ga je toch gewoon in je bed liggen? Een beetje normaal huishouden heeft toch ook wel een beetje voorraad blikvoer e.d.. Radio luisteren en telefoontje opladen doe ik wel gewoon met de auto.
Prima idee! Ik heb altijd m'n ID-kaart en/of rijbewijs bij me, dat dat je geacht wordt dat te kunnen tonen onder alle omstandigheden.quote:Op zaterdag 29 november 2025 13:52 schreef Pisces29 het volgende:
Als de oorlog uitbreekt en je haast moet maken, ligt hij klaar en kun je jezelf identificeren. Ofzo.
Wij zijn blijkbaar niet normaal, want wij koken nooit uit blikvoer en maken alles zelf vers.quote:Op zaterdag 29 november 2025 13:38 schreef borbit het volgende:
Een beetje normaal huishouden heeft toch ook wel een beetje voorraad blikvoer e.d.
Wij koken ook meestal vers, maar dingen zoals mais, kikkererwten, linsen, bonen, tomaten die gebruik je toch meestal uit blik of glas, als je een pastasaus of chili con carne of humus maakt? Of leg jij altijd de avond van tevoren de bonen al in de week om je chili te maken? (Wanneer ja, dan mijn respect voor jullie planning, dat lukt bij ons nooit).quote:Op zaterdag 29 november 2025 14:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Wij zijn blijkbaar niet normaal, want wij koken nooit uit blikvoer en maken alles zelf vers.
Dus speciaal voor het noodpakket op zoek gegaan naar blikvoer.
Marstek heeft dat, Evapower dacht ik ook.quote:Op zaterdag 29 november 2025 12:22 schreef blomke het volgende:
Hier een hoofdlamp klaar gelegd met led-lampje op de oplader bij de meterkast.
Verder
- AM/FM analoge radio,
- plank in de kelder met blikvoer, erwten in glas & water&bier
- koffie/thee
- gasbuik plus kampeerkookstel,
- hout voor de houtkachel
- powerbank
We zitten nog te denken aan een 6kWh huisaccu, om evt. de vriezer wat langer bevroren te houden. Weet niet of er huisaccu's zijn (Homewizzard) die een female aansluiting voor een stekker hebben
Naar aanleiding van deze post heb ik ook een noodpakket aangeschaftquote:Op vrijdag 7 november 2025 17:53 schreef Aberkullie het volgende:
Goed om een overzicht te hebben bij welke fokkers ik kan aankloppen in geval van nood.
Vergeet er geen condooms in te doen!quote:Op zaterdag 29 november 2025 16:33 schreef GGMM het volgende:
[..]
Naar aanleiding van deze post heb ik ook een noodpakket aangeschaft
Ga ik naar kijken.quote:Op zaterdag 29 november 2025 16:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Marstek heeft dat, Evapower dacht ik ook.
Paar tientjes op MP.quote:Op zaterdag 29 november 2025 20:52 schreef Kanaroe het volgende:
Ik zou nog wel een radiootje en een powerbank ofzoiets willen aanschaffen voor noodstroom,
Okequote:Op zaterdag 29 november 2025 21:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Paar tientjes op MP.
Een 4 kWh accu van EVApower iets van ¤1900,-
quote:Op zaterdag 29 november 2025 16:33 schreef GGMM het volgende:
[..]
Naar aanleiding van deze post heb ik ook een noodpakket aangeschaft
?quote:Op zaterdag 29 november 2025 16:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vergeet er geen condooms in te doen!
fokkers hebben dat niet nodigquote:Op zaterdag 29 november 2025 16:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vergeet er geen condooms in te doen!
Het is wel een Chinees merk, maar ik denk dat het wel interessant is, dat je een thuisaccu kunt opladen met zonnepanelen in geval van nood.quote:Op zaterdag 29 november 2025 12:22 schreef blomke het volgende:
Hier een hoofdlamp klaar gelegd met led-lampje op de oplader bij de meterkast.
Verder
- AM/FM analoge radio,
- plank in de kelder met blikvoer, erwten in glas & water&bier
- koffie/thee
- gasbuik plus kampeerkookstel,
- hout voor de houtkachel
- powerbank
We zitten nog te denken aan een 6kWh huisaccu, om evt. de vriezer wat langer bevroren te houden. Weet niet of er huisaccu's zijn (Homewizzard) die een female aansluiting voor een stekker hebben
Dat fluitje is voor als je hulpverleners moet laten horen waar je bent.quote:Op vrijdag 7 november 2025 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee en ik zou ook niet weten wat ik met die zooi moet.
Een fluitje?
Bij wat voor type ramp heb je die spullen nodig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |