Geen idee. We moeten het pakket nog uitpakken.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja wij hebben een soortgelijk noodpakket in huis, ook met aanstekers erbij nog maar zonder de multifunctionele armband. Waar is die armband goed voor?
Keep me posted!quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Geen idee. We moeten het pakket nog uitpakken.
Die radios zijn trouwens zwaar kut. Je kunt beter een Grundig Yachtboy (als dat nog bestaat) of iets van Tecsun aanschaffen die zijn super.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:55 schreef golfer het volgende:
Tot nu toe vinden wij het maar onzin, maar nu er steeds meer dronedreigingen en mogelijke cyberaanvallen gemeld worden hebben en de overheid ook aanraadt om zoiets in huis te hebben, hebben we ons toch maar een keer in het fenomeen noodpakket verdiept en uiteindelijk hebben we er eentje aangeschaft.
Deze:
https://dreamgoods.nl/products/dreamgoods-basis-noodpakket
[ afbeelding ]
De inhoud van het noodpakket:
Noodradio 10.000 mAh
Powerbank op zonne-energie
Praktische zaklamp
Multifunctionele armband (2×)
Noodfluit
Nooddeken (2×)
Waterfilter
Wie heeft er ook al een noodpakket aangeschaft?
Geeft die radio ook enigszins bruikbaar geluid als er ook iets storing in de buurt zit? En hoe lang houdt ie het vol?quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:55 schreef golfer het volgende:
Noodradio 10.000 mAh
Praktische zaklamp
Noodfluit
Nooddeken (2×)
Waterfilter
Ik sluit mij dan wel aan bij zo'n groep. Ik bedoel zo'n groep domme krachten moet ook brains hebben. Dus dan doe ik dat wel terwijl zij het vuile werk opknappen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:28 schreef Bart2002 het volgende:
Je kunt het beste een trefzeker geweer hebben of wat. Dat kun je je noodpakket gewoon "krijgen" zeg maar. Reken maar dat er altijd een bepaalde groep is die zoiets doet.
Ik denk overigens dat dit pas echt een ding gaat worden als we full-on Mad Max toestanden krijgen en niet als een paar dagen geen stroom en/of water meer is. Denk dan dat mensen elkaar nog helpen. Zeker in het begin.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:28 schreef Bart2002 het volgende:
Je kunt het beste een trefzeker geweer hebben of wat. Dat kun je je noodpakket gewoon "krijgen" zeg maar. Reken maar dat er altijd een bepaalde groep is die zoiets doet.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:16 schreef 215 het volgende:
[..]
Geeft die radio ook enigszins bruikbaar geluid als er ook iets storing in de buurt zit? En hoe lang houdt ie het vol?
Die powerbank met paneel moet dus drie dagen in de zon liggen om een keer je telefoon te laden, koop dus liever een wat groter zonnepaneel. En liever ook iets wat je op kan winden om een powerbank te laden.
Kan je die zaklamp ook laden of heb je er batterijen naast liggen?
Armband is leuk voor survivaltje spelen met pubers
Noodfluit kan heel nuttig zijn maar dan moet je hem wel bij je dragen.
Nooddekens zijn zondermeer nuttig bij ehbo, niet als slaapdeken of zo.
Dit staat ook ong op de site van de NL overheid.quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een noodpakket in Nieuw-Zeeland bevat doorgaans de volgende essentiėle items om zelfstandig te kunnen overleven tijdens een noodsituatie:
• Voldoende drinkwater, reken op circa 3 liter water per persoon per dag.
• Lang houdbaar voedsel zoals noten, blikgroente en gedroogd fruit.
• Een radio op batterijen en een mobiel met powerbank om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
• Zaklamp met extra batterijen, kaarsen en lucifers.
• EHBO-doos met gebruiksaanwijzing.
• Warme dekens.
• Fluitje om hulpdiensten te waarschuwen.
• Contant geld.
• Gereedschap zoals een hamer, zaag en kniptang.
• Persoonlijke hygiėneartikelen inclusief desinfecterende gel, wc-papier, natte doekjes, maandverband, tandpasta en tandenborstel.
• Kopieėn van identiteitsbewijzen en een lijst met belangrijke telefoonnummers.
• Reservesleutels van huis en auto.
• Medicijnen en speciale voeding voor persoonlijke behoeften.
• Babyvoeding en eet- en drinkwaren voor huisdieren indien van toepassing.
Daarnaast worden ook nuttige reisspullen zoals een zakmes, waterfles, EHBO-setje en desinfecterende handgel vaak aangeraden voor een noodpakket
Kijk, dit noem ik een nood pakket
Nee en ik zou ook niet weten wat ik met die zooi moet.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:55 schreef golfer het volgende:
Tot nu toe vinden wij het maar onzin, maar nu er steeds meer dronedreigingen en mogelijke cyberaanvallen gemeld worden hebben en de overheid ook aanraadt om zoiets in huis te hebben, hebben we ons toch maar een keer in het fenomeen noodpakket verdiept en uiteindelijk hebben we er eentje aangeschaft.
Deze:
https://dreamgoods.nl/products/dreamgoods-basis-noodpakket
[ afbeelding ]
De inhoud van het noodpakket:
Noodradio 10.000 mAh
Praktische zaklamp
Noodfluit
Nooddeken (2×)
Waterfilter
Wie heeft er ook al een noodpakket aangeschaft?
Ja dit.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:28 schreef Bart2002 het volgende:
Je linkje doet het (bij mij) niet.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Opgezocht:
https://www.bol.com/nl/nl(...)es/9200000084837589/
De bedoeling is dat je voor meerdere dagen in huis hebt dus moet je nog ff flink wat wat er bij halen.quote:
En je eet en drinkt ook die diesel?quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat gelul over noodpakket is gewoon om
Het gepeupelte in gedrang te houden als de stroom uitvalt.
Je kunt het vergelijken met het mondkapje bij corona.
Doet niks maar geeft een gevoel van controle.
Zelf heb ik een aggregaat op diesel van 10kva en veel diesel (toevallig bedrijfsmatig)
En kan gewoon het hele huis incl verwarming weken laten doordraaien zo.
Ongeveer 10.000 kcal per literquote:Op zaterdag 8 november 2025 10:42 schreef golfer het volgende:
[..]
En je eet en drinkt ook die diesel?
Grondwaterput en het drinken is opgelost, eten houd je ook wel even uit als je wat in de kelder hebt staan toch?quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Een kelder ? De meesten zijn blij als ze een kruipruimte hebben, en dan moet ie ook nog droog zijnquote:Op zaterdag 8 november 2025 10:55 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Grondwaterput en het drinken is opgelost, eten houd je ook wel even uit als je wat in de kelder hebt staan toch?
De 3 koelvries combinaties zal vast iets inliggen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe vaak is dat dusdanig mus gegaan dat we een fluitje nodig hadden in huis?quote:Op maandag 10 november 2025 19:31 schreef PlayerUnknowne het volgende:
Ik ga wel een noodpakket halen. Nederland is gewoon een gevaarlijk gebied met al die industrie in Pernis. Ongeluk zit in een klein hoekje
Je kunt ook beter losse dingen kopen die je echt kunt gebruiken ipv een compleet pakket waar ook zaken in zitten waar je niets mee kunt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik vind zo'n pakket aan de dure kant
recent nog met coronaquote:Op maandag 10 november 2025 19:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe vaak is dat dusdanig mus gegaan dat we een fluitje nodig hadden in huis?
Een fluitje nodig met corona?quote:Op maandag 10 november 2025 20:01 schreef PlayerUnknowne het volgende:
[..]
recent nog met corona
dat kan zomaar nog een keer gebeuren
Fluitje?quote:Op maandag 10 november 2025 20:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een fluitje nodig met corona?
Wat deed je daar dan mee?
Aah, ik dacht zo'n pakket als in de OP.quote:Op maandag 10 november 2025 20:13 schreef PlayerUnknowne het volgende:
[..]
Fluitje?
Je gaat gewoon de noodzakelijke voorraadje aanleggen.
water en voedingsmiddelen die je lang kan bewaren zonder dat je daar koeling voor nodig heb.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |