abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:55:50 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219215679
Tot nu toe vinden wij het maar onzin, maar nu er steeds meer dronedreigingen en mogelijke cyberaanvallen gemeld worden hebben en de overheid ook aanraadt om zoiets in huis te hebben, hebben we ons toch maar een keer in het fenomeen noodpakket verdiept en uiteindelijk hebben we er eentje aangeschaft.
Deze:
https://dreamgoods.nl/products/dreamgoods-basis-noodpakket

De inhoud van het noodpakket:

Noodradio 10.000 mAh
Powerbank op zonne-energie
Praktische zaklamp
Multifunctionele armband (2×)
Noodfluit
Nooddeken (2×)
Waterfilter

Wie heeft er ook al een noodpakket aangeschaft?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:00:54 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219215716
Ja wij hebben een soortgelijk noodpakket in huis, ook met aanstekers erbij nog maar zonder de multifunctionele armband. Waar is die armband goed voor?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:05:33 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219215748
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja wij hebben een soortgelijk noodpakket in huis, ook met aanstekers erbij nog maar zonder de multifunctionele armband. Waar is die armband goed voor?
Geen idee. We moeten het pakket nog uitpakken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_219215756
Ook soortgelijk hier (geen armband, noodfluit en waterfilter) maar als toevoeging vooral aardig wat flessen water en wat houdbaar spul zoals rijst als reserve.
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:08:24 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219215779
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:05 schreef golfer het volgende:

[..]
Geen idee. We moeten het pakket nog uitpakken.
Keep me posted!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219215799
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:55 schreef golfer het volgende:
Tot nu toe vinden wij het maar onzin, maar nu er steeds meer dronedreigingen en mogelijke cyberaanvallen gemeld worden hebben en de overheid ook aanraadt om zoiets in huis te hebben, hebben we ons toch maar een keer in het fenomeen noodpakket verdiept en uiteindelijk hebben we er eentje aangeschaft.
Deze:

[ afbeelding ]

Noodradio 10.000 mAh
Praktische zaklamp
Noodfluit
Nooddeken (2×)
Waterfilter

Die radios zijn trouwens zwaar kut. Je kunt beter een Grundig Yachtboy (als dat nog bestaat) of iets van Tecsun aanschaffen die zijn super.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219215803
Zeker, ik kan mijzelf nog wel weken redden met eten en water, ook qua stroom zit ik wel goed en kan ik zelfs m'n koelkast en vriezer aanhouden! :Y zelfs zonder stroom van buitenaf. Moet ik wel het een en ander gaan verhuizen van m'n zomerhuis naar m'n woonhuis. :+

En een paar dagen niet douchen valt ook wel te overleven.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:12:38 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219215812
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:00 schreef FlippingCoin het volgende:
. Waar is die armband goed voor?
Opgezocht:
https://www.bol.com/nl/nl(...)es/9200000084837589/
Poef.....gone! ©golfer
pi_219215826
quote:
Noodradio 10.000 mAh
Praktische zaklamp
Noodfluit
Nooddeken (2×)
Waterfilter

Geeft die radio ook enigszins bruikbaar geluid als er ook iets storing in de buurt zit? En hoe lang houdt ie het vol?
Die powerbank met paneel moet dus drie dagen in de zon liggen om een keer je telefoon te laden, koop dus liever een wat groter zonnepaneel. En liever ook iets wat je op kan winden om een powerbank te laden.
Kan je die zaklamp ook laden of heb je er batterijen naast liggen?
Armband is leuk voor survivaltje spelen met pubers
Noodfluit kan heel nuttig zijn maar dan moet je hem wel bij je dragen.
Nooddekens zijn zondermeer nuttig bij ehbo, niet als slaapdeken of zo.
Waterfilter is erg nuttig maar ik wil graag ook een voorraad drinkwater uit de supermarkt.

Ja, ik heb al een aantal jaren water en voedsel voor minimaal een week. Een radio heb ik ook maar met twijfesl wat ie kan bij problemen. Die noodfluit zit op mn zwemvest en heb ik inderdaad wel eens gebruikt om aandacht te trekken, stel er niet te veel van voor want ver draagt dat geluid niet.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219215847
Niks in huis. Van zon pakket uit de OP. Wat heb je daar effectief aan?

Dat pakket kan je niet eten.

Hier ligt de vriezer vol. Daar kunnen we gerust een week van eten als de stroom uitvalt.

En ook koken als gas niet meer werkt, dan pak ik gewoon pellets van de pelletkachel.

Misschien dat ik eens zo'n nood voedselpakket koop wat 25 jaar houdbaar is en alleen warm gemaakt hoeft te worden. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219215903
Je kunt het beste een trefzeker geweer hebben of wat. Dat kun je je noodpakket gewoon "krijgen" zeg maar. Reken maar dat er altijd een bepaalde groep is die zoiets doet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219216001
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:28 schreef Bart2002 het volgende:
Je kunt het beste een trefzeker geweer hebben of wat. Dat kun je je noodpakket gewoon "krijgen" zeg maar. Reken maar dat er altijd een bepaalde groep is die zoiets doet.
Ik sluit mij dan wel aan bij zo'n groep. Ik bedoel zo'n groep domme krachten moet ook brains hebben. Dus dan doe ik dat wel terwijl zij het vuile werk opknappen. :+
vosss is de naam,
pi_219216034
ik heb k bar liggen

volle set camo kleren urban en woodland

heb 300 liter boiler dus genoeg water thuis
pi_219216035
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:28 schreef Bart2002 het volgende:
Ik denk overigens dat dit pas echt een ding gaat worden als we full-on Mad Max toestanden krijgen en niet als een paar dagen geen stroom en/of water meer is. Denk dan dat mensen elkaar nog helpen. Zeker in het begin. :)
vosss is de naam,
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:53:55 #15
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_219216041
Geen noodpakket, maar een Walther PPK/S .
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:53:56 #16
403820 Aberkullie
Larger than Life
pi_219216042
Goed om een overzicht te hebben bij welke fokkers ik kan aankloppen in geval van nood.
pi_219216079
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:16 schreef 215 het volgende:

[..]
Geeft die radio ook enigszins bruikbaar geluid als er ook iets storing in de buurt zit? En hoe lang houdt ie het vol?
Die powerbank met paneel moet dus drie dagen in de zon liggen om een keer je telefoon te laden, koop dus liever een wat groter zonnepaneel. En liever ook iets wat je op kan winden om een powerbank te laden.
Kan je die zaklamp ook laden of heb je er batterijen naast liggen?
Armband is leuk voor survivaltje spelen met pubers
Noodfluit kan heel nuttig zijn maar dan moet je hem wel bij je dragen.
Nooddekens zijn zondermeer nuttig bij ehbo, niet als slaapdeken of zo.

vrijdag 7 november 2025 @ 18:04:18 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219216108
Een noodpakket in Nieuw-Zeeland bevat doorgaans de volgende essentiële items om zelfstandig te kunnen overleven tijdens een noodsituatie:
• Voldoende drinkwater, reken op circa 3 liter water per persoon per dag.
• Lang houdbaar voedsel zoals noten, blikgroente en gedroogd fruit.
• Een radio op batterijen en een mobiel met powerbank om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
• Zaklamp met extra batterijen, kaarsen en lucifers.
• EHBO-doos met gebruiksaanwijzing.
• Warme dekens.
• Fluitje om hulpdiensten te waarschuwen.
• Contant geld.
• Gereedschap zoals een hamer, zaag en kniptang.
• Persoonlijke hygiëneartikelen inclusief desinfecterende gel, wc-papier, natte doekjes, maandverband, tandpasta en tandenborstel.
• Kopieën van identiteitsbewijzen en een lijst met belangrijke telefoonnummers.
• Reservesleutels van huis en auto.
• Medicijnen en speciale voeding voor persoonlijke behoeften.
• Babyvoeding en eet- en drinkwaren voor huisdieren indien van toepassing.
Daarnaast worden ook nuttige reisspullen zoals een zakmes, waterfles, EHBO-setje en desinfecterende handgel vaak aangeraden voor een noodpakket

Kijk, dit noem ik een nood pakket
  vrijdag 7 november 2025 @ 18:06:21 #19
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219216125
Ik heb wel eens een meer-daagse hike gedaan dus daar heb ik een draagbare zonnepaneel (van noemenswaardig formaat, niet zo’n mini ding uit de op), waterfilter, mini gas kooktoestelletje, droogvoer, powerbank, ehbo kit, etc van.

Alleen wil ik nog een keer een nood-voorraadje water in mijn kruipruimte op gaan slaan en extra voedsel zodat ik minstens een paar maanden zonder kan.

En eventueel een gasmasker, al weet ik niet hoeveel nut dat heeft zonder dat het heel duur wordt.

En eigenlijk moet ik nog een keer zo’n radio’tje aanschaffen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219216265
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 18:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een noodpakket in Nieuw-Zeeland bevat doorgaans de volgende essentiële items om zelfstandig te kunnen overleven tijdens een noodsituatie:
• Voldoende drinkwater, reken op circa 3 liter water per persoon per dag.
• Lang houdbaar voedsel zoals noten, blikgroente en gedroogd fruit.
• Een radio op batterijen en een mobiel met powerbank om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
• Zaklamp met extra batterijen, kaarsen en lucifers.
• EHBO-doos met gebruiksaanwijzing.
• Warme dekens.
• Fluitje om hulpdiensten te waarschuwen.
• Contant geld.
• Gereedschap zoals een hamer, zaag en kniptang.
• Persoonlijke hygiëneartikelen inclusief desinfecterende gel, wc-papier, natte doekjes, maandverband, tandpasta en tandenborstel.
• Kopieën van identiteitsbewijzen en een lijst met belangrijke telefoonnummers.
• Reservesleutels van huis en auto.
• Medicijnen en speciale voeding voor persoonlijke behoeften.
• Babyvoeding en eet- en drinkwaren voor huisdieren indien van toepassing.
Daarnaast worden ook nuttige reisspullen zoals een zakmes, waterfles, EHBO-setje en desinfecterende handgel vaak aangeraden voor een noodpakket

Kijk, dit noem ik een nood pakket
Dit staat ook ong op de site van de NL overheid.
Ik ga morgen nog wat dingen kopen en vullen we het aan. :s)
pi_219216388
Eigenlijk hebben wij 80-90% van wat mensen normaliter een beetje in een noodpakket stoppen gewoon sowieso wel in huis. Denk aan powerbanks, voorraadje blikvoer (gebruiken we op dagen dat we allebei laat uit werk zijn, maar vullen het dan ook altijd weer aan), flessen water, contant geld, zaklampen (vorige week zelfs nog gebruikt bij een grote stroomstoring 's avonds laat) en dergelijke.

Zou me overigens niet verbazen als m'n vrouw ergens op zolder al waterzuiveringstabletten en dat soort zaken heeft liggen, maar voor zover ik weet niet :P
  vrijdag 7 november 2025 @ 19:25:09 #22
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_219216624
Ik ga nog een paar sloffen peuken halen om tegen die tijd met verstokte rokers te ruilen voor eten en drinkwater.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_219217001
Ja alles in huis. Inclusief flinke voorraad water (18l ofzo).
En daar waren we met de waterverontreiniging in Utrecht maar wat blij mee. Je ziet ook dat in zo'n situatie de winkels direct leeg zijn, laat staan als er überhaupt geen water uit de kraan komt.
pi_219218648
quote:
Deze:

[ afbeelding ]

Noodradio 10.000 mAh
Praktische zaklamp
Noodfluit
Nooddeken (2×)
Waterfilter

Nee en ik zou ook niet weten wat ik met die zooi moet.

Een fluitje?

Bij wat voor type ramp heb je die spullen nodig?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 7 november 2025 @ 22:27:45 #25
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219218739
Veel geld voor wat aliexpress troep, TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')