???quote:Op donderdag 20 november 2025 13:18 schreef Duracell het volgende:
Geen noodpakket, maar wel zo een beetje alles in de kast:
-knip-
- Wat handwapens
-knip-
- enz
Haha, komt meer ook door de sport en werk.quote:
Waarom?quote:
Omdat er net wordt gedaan dat het apocalyps zich elk moment kan aandienen.quote:
co2 s wel leuk maar voor survival hou ik het liever bij knikloop/pump, en andere handmatige manieren.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:13 schreef Duracell het volgende:
[..]
Haha, komt meer ook door de sport en werk.
- co2 Luchtdruk pistool, met rubber balletjes.
- co2 gewone luchtbuks
- messen
- kapmes (Golok)
- Karambits
- korte en lange stokken (toja's)
- Katapult
- En 2 Sikkels
Je moest maandag bestellen, deputy Doofus. Toen was de persco toch.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:50 schreef Caland het volgende:
Gisteren besteld op de website van het sinterklaasjournaal maar nog steeds niks ontvangen.
Ik heb geen vrienden.quote:Op dinsdag 18 november 2025 03:45 schreef raptorix het volgende:
Ik kan iedereen ook van harte aanraden om een paar pakjes condooms op voorraad te hebben, in een condoom kun je behoorlijk wat liter water opslaan
Daarnaast dingen die handig zijn, maar vaak worden vergeten:
-Een papieren kaart van de stad/omgeving waar je woont.
-Medicijnen, niet alleen in noodgevallen, de laatste jaren komen tekorten steeds vaker voor, bouw een buffer op.
-Spreek met vrienden/familie ontmoetingsplekken af.
-Koop een flinke voorraad zilveren munten en begraaf een deel op een geheime plek.
-Investeer in een paar goede schoenen waar je lang op kunt lopen, doe hetzelfde voor een aantal paar sokken, in tijden van crisis wil je 1 ding niet: problemen met je voeten, verzorg ze goed en vermijd lopen op natte sokken.
Dat moet in je zitten.quote:Op donderdag 27 november 2025 16:25 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Deze mevrouw gebruikt een aparaat om water te zuigen uit het bos. Is dit handig?
[ afbeelding ]
Ja en is tevens geschikt om urine te drinken!quote:Op donderdag 27 november 2025 16:25 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Deze mevrouw gebruikt een aparaat om water te zuigen uit het bos. Is dit handig?
[ afbeelding ]
Dit is allemaal voor thuis? Stel, je bent onderweg / vakantie / op jewerk. Dan vindt die "ramp"plaats. Wat dan te doen als je dit allemaal thuis hebt liggen??quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een noodpakket in Nieuw-Zeeland bevat doorgaans de volgende essentiële items om zelfstandig te kunnen overleven tijdens een noodsituatie:
• Voldoende drinkwater, reken op circa 3 liter water per persoon per dag.
• Lang houdbaar voedsel zoals noten, blikgroente en gedroogd fruit.
• Een radio op batterijen en een mobiel met powerbank om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
• Zaklamp met extra batterijen, kaarsen en lucifers.
• EHBO-doos met gebruiksaanwijzing.
• Warme dekens.
• Fluitje om hulpdiensten te waarschuwen.
• Contant geld.
• Gereedschap zoals een hamer, zaag en kniptang.
• Persoonlijke hygiëneartikelen inclusief desinfecterende gel, wc-papier, natte doekjes, maandverband, tandpasta en tandenborstel.
• Kopieën van identiteitsbewijzen en een lijst met belangrijke telefoonnummers.
• Reservesleutels van huis en auto.
• Medicijnen en speciale voeding voor persoonlijke behoeften.
• Babyvoeding en eet- en drinkwaren voor huisdieren indien van toepassing.
Daarnaast worden ook nuttige reisspullen zoals een zakmes, waterfles, EHBO-setje en desinfecterende handgel vaak aangeraden voor een noodpakket
Kijk, dit noem ik een nood pakket
Tja. Je kan je nooit 100% voorbereiden. Ik heb mijn auto nooit mee naar werk of op vakantie, dus dan ben je gewoon overgeleverd aan de goden.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit is allemaal voor thuis? Stel, je bent onderweg / vakantie / op jewerk. Dan vindt die "ramp"plaats. Wat dan te doen als je dit allemaal thuis hebt liggen??
Ik heb in m'n auto i.i.g. een voorraad(je):
Water,
Deken
Eten
Brandblusser
Gereedschap, w.o. zakmes
12 V zaklantaarn
En die bestaan niet.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:13 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb mijn auto nooit mee naar werk of op vakantie, dus dan ben je gewoon overgeleverd aan de goden.
Wat kan je daarmee, wat zit erin?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |