https://www.nu.nl/binnenl(...)eert-als-peuter.htmlquote:De rechtszaak over het mishandelde pleegmeisje in Vlaardingen gaat donderdag van start. De zaak zit vol gruwelijke details. Eerder is al gebleken dat hulpinstanties in de zaak verkeerd hebben gehandeld. Signalen over mishandeling werden niet opgepikt.
Het toen tienjarige pleegmeisje zou in een kooi die onder stroom stond zijn gezet. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt pleegouders Johnny van den B. en Daisy W. er ook van haar aan meubels te hebben vastgebonden en haar mond met tape te hebben dichtgeplakt.
Ook zouden de pleegouders de deurklink van de kamer waarin het meisje verbleef hebben weggehaald en haar hard op de bovenbenen hebben geslagen. Het pleegmeisje werd in mei 2024 in het ziekenhuis opgenomen, omdat ze van de trap was gevallen of geduwd. Daarna werden Van den B. en W. aangehouden.
Het nu elfjarige meisje functioneert op peuterniveau. Ze kan een paar woorden zeggen en simpele opdrachten uitvoeren.
Ze heeft flinke neurologische schade opgelopen door wat er met haar is gebeurd. Daardoor loopt ze volgens het OM "houterig" en soms "doelloos dwalend". Ze gaat twee dagen per week vanuit een revalidatiecentrum naar een zorgboerderij.
'Een kind zegt niet zomaar dingen, luister gewoon'
De biologische moeder van het pleegmeisje stelt jeugdbeschermingsinstantie William Schikker Stichting en pleegzorgorganisatie Enver aansprakelijk. Ze vindt dat de instanties haar de kans hebben ontnomen als familie verder te leven.
In een interview met RTL Nieuws riep de moeder woensdag op te luisteren naar signalen van hulpvragen. Ze had de zorgelijke situatie aangekaart bij de instanties en ook het pleegmeisje had om hulp gevraagd. Maar het meisje werd niet weggehaald uit het pleeggezin. "Een kind zegt niet zomaar dingen. Luister gewoon", zei de moeder daarover.
Eerder constateerde de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) dat de hulpverlening voor het meisje ernstig is tekortgeschoten. Enver en de William Schikker Stichting zijn daarom onder verscherpt toezicht gesteld. Hun handelen rondom het mishandelde meisje is volgens de inspectie "onprofessioneel".
Nog drie pleegkinderen mishandeld
Het OM verdenkt Van den B. en W. (allebei 38 jaar) van zware mishandeling, wederrechtelijke vrijheidsberoving en het onthouden van zorg. Eerder verdacht het OM ze ook van poging tot doodslag, maar die verdenking is vervallen. Er kan niet worden aangetoond of het meisje van de trap is gevallen of geduwd.
De twee pleegouders zouden nog drie pleegkinderen hebben mishandeld. Het zusje van het eerder genoemde slachtoffer zou ook zijn gestompt en geslagen. De verdachten zouden haar ook in een emmer met haar eigen urine en uitwerpselen hebben gezet.
Ook twee Syrische broertjes zouden door de pleegouders zijn geslagen. Ze moesten met te weinig kleren en zonder eten in een hondenhok verblijven en de verdachten zouden brandende sigaretten naar hen hebben gegooid.
Deskundigen adviseren tbs met dwangverpleging
Na onderzoek in het Pieter Baan Centrum is bij W. een ernstige en complexe persoonlijkheidsstoornis vastgesteld, waarbij een "gebrek aan empathie en wantrouwen vooropstaan". Haar persoonlijkheidsstoornis heeft antisociale, narcistische, theatrale en borderlineachtige trekken. Het zorgt ervoor dat W. verminderd toerekeningsvatbaar is.
Van den B. heeft volgens onderzoekers een niet-gespecificeerde persoonlijkheidsstoornis. Daarnaast lijdt hij aan een agressiestoornis. Hij is volgens deskundigen niet in staat zich aan te passen aan zijn omgeving. Ook hij is verminderd toerekeningsvatbaar. Deskundigen adviseren voor allebei tbs met dwangverpleging.
De rechtbank heeft drie dagen uitgetrokken voor de zaak. Donderdag komen de feiten aan bod en kunnen de slachtoffers hun spreekrecht uitoefenen. Vrijdag komen deskundigen van het Pieter Baan Centrum aan het woord en maakt het OM de geëist straf tegen Van den B. en W. bekend. Dinsdag kunnen de advocaten daarop reageren.
Is toch gereekstquote:
Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:45 schreef Zipportal het volgende:
Niemand neemt de moeite om de OP tussentijds te updaten. Doe ik het wel weer.
Is dat niet meer iets voor het civielrecht?quote:Op donderdag 6 november 2025 21:28 schreef Ansa het volgende:
Ik snap niet dat Jeugdzorg hier niet terecht staat ook.
Alsof mensen die hier meelullen steeds weer de OP gaan lezen. Iedereen scrollt daar overheen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:45 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Goed gedaan jochie!quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:45 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Soms verlang je terug naar de middeleeuwenquote:Op donderdag 6 november 2025 10:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik laat dit topic even links liggen.
Ik denk niet dat ze zomaar met andere gevangenen in aanraking zullen komen ....quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:01 schreef Telefoonvork het volgende:
Deze monsters krijgen het niet gemakkelijk in de gevangenis. Het zal mij absoluut niks verbazen als ze lichamelijk, psychisch en sexueel mishandeld worden door echt iedereen die daar rondloopt.
Als ze aan de TBS behandeling toe zijn, lopen ze hopelijk rond met CPTSD en verschillende fobieën. Hopelijk wordt in de kliniek nog even gladjes over gedaan wat hen in de gevangenis is overkomen.
Ze mogen god echt op hun knietjes danken als ze levend uit de gevangenis komen, hoewel de dood misschien een te gemakkelijke uitweg is.
Dit soort figuren worden meestal op een beveiligde plek gezet dacht ik ergens gelezen te hebben.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:18 schreef maily het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze zomaar met andere gevangenen in aanraking zullen komen ....
Afgezonderd ookquote:Op vrijdag 7 november 2025 14:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dit soort figuren worden meestal op een beveiligde plek gezet dacht ik ergens gelezen te hebben.
Dit wordt zovaak gezegd maar hoeveel mensen overlijden er nou in detentie door geweld? 1 per 5 jaar ofzo?quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:01 schreef Telefoonvork het volgende:
Ze mogen god echt op hun knietjes danken als ze levend uit de gevangenis komen, hoewel de dood misschien een te gemakkelijke uitweg is.
Mijn DM staat open voor een luisterend oor. Daar is een TS voor.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:09 schreef Ama het volgende:
De berichten over hoe dat meisje er nu aan toe is enz op Saskia haar Twitter pagina breken echt mijn hart in duizend stukjes.
Geen idee, wie weet daar meer van? Die casemanagers moet een opstaandevoetje.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is dat niet meer iets voor het civielrecht?
Er is nu zo'n programma bezig, Ewout bezoekt de beruchtste gevangenissen ter wereld. Waar 150 man dag en nacht samen opgesloten in een kooitje zitten bij 45 graden Celsius zonder airco. Misschien eens een dealtje sluiten met een van die landen. Misschien willen ze Daisy en John wel hebben.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:01 schreef Telefoonvork het volgende:
Deze monsters krijgen het niet gemakkelijk in de gevangenis. Het zal mij absoluut niks verbazen als ze lichamelijk, psychisch en sexueel mishandeld worden door echt iedereen die daar rondloopt.
Als ze aan de TBS behandeling toe zijn, lopen ze hopelijk rond met CPTSD en verschillende fobieën. Hopelijk wordt in de kliniek nog even gladjes over gedaan wat hen in de gevangenis is overkomen.
Ja ze zeurde over pijn toch. Dat waren zijn woorden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:43 schreef Momo het volgende:
[..]
En meneer vond het nog allemaal heel logisch en normaal? En mensen overdreven maar?
Gebroken polsen hebben we allemaal wel eens. Gewoon aspirientje erin en gaan toch.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:46 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja ze zeurde over pijn toch. Dat waren zijn woorden.
Ik word er intens verdrietig van als ik mij besef hoe alleen zij zich gevoeld moet hebben toen niemand luisterde en alle volwassenen haar lieten vallen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:07 schreef deedeetee het volgende:
En niemand had door hoe erg het was ? Was de hele omgeving blind dan ? En niemand greep in ? Daar krijg ik het koud van hoor.....
Ze hebben ook zelf foto's gemaakt van het meisje waarop ook van alles te zien is.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:11 schreef littlemindy het volgende:
Wat ik me afvraag: Hoe komen al die details nu boven water terwijl ten tijde van zogenaamd niemand iets doorhad?
Alleen uit de verhoren?
Wat een zieke geestenquote:Op vrijdag 7 november 2025 16:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze hebben ook zelf foto's gemaakt van het meisje waarop ook van alles te zien is.
Behalve haar biologische moeder waar ze notabene was weggehaald.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:11 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik word er intens verdrietig van als ik mij besef hoe alleen zij zich gevoeld moet hebben toen niemand luisterde en alle volwassenen haar lieten vallen.
Ja klopt zij trok idd wel aan de alarmbellen maar werd niks meegedaan.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Behalve haar biologische moeder waar ze notabene was weggehaald.
Dit gebeurt nog steeds dagelijks. Overal ter wereld. 1 case is nu dan gepakt maar elke dag worden kinderen zwaar mishandeld en de omgeving doet niks of durft niks. Er zijn vele meisjes en jongens zoals dit meisje. Er zijn ook veel buren, docenten, sportleiders, familie etc die het weten en hun bek houden want het is niet mijn probleem. Honderden kids, duizenden kids, misschien wel meer nog, elke dag. Het zal nooit stoppen. Oogkleppen op, oortjes dicht, dan zien we lekker niks.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:21 schreef Seeburg54 het volgende:
Dit soort onmensen moet je gewoon ophangen aan een hoge boom.
Maar de instanties die nooit hebben ingegrepen terwijl er tekenen genoeg waren dat er wat mis was...
Dit is wel een heel erg extreem geval in Nederland.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:31 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dit gebeurt nog steeds dagelijks. Overal ter wereld. 1 case is nu dan gepakt maar elke dag worden kinderen zwaar mishandeld en de omgeving doet niks of durft niks. Er zijn vele meisjes en jongens zoals dit meisje. Er zijn ook veel buren, docenten, sportleiders, familie etc die het weten en hun bek houden want het is niet mijn probleem. Honderden kids, duizenden kids, misschien wel meer nog, elke dag. Het zal nooit stoppen. Oogkleppen op, oortjes dicht, dan zien we lekker niks.
Dit heb ik ook wel eens gepost over fokkers tijdens corona en later in de rechtse verkiezingsgolf.quote:Voor de meisjes werden mishandeld zouden de twee Syrische broertjes zijn mishandeld. Zij werden na twee maanden uit het gezin gehaald. In die tijd zouden ze zijn geschopt, geslagen en kregen ze sigarettenpeuken naar zich toegegooid.
"Ik denk omdat wij geen Nederlandse kinderen zijn", staat in de voorgelezen verklaring van de pleegjongen. "John en Daisy waren beter voor de andere kinderen die er ook waren."
De biologische moeder van de Syrische broertjes wijst op hetzelfde: "De toon van Daisy was meteen heel anders toen we een videobel-gesprek hadden. Ik had de indruk dat Daisy schrok van mijn niet Nederlandse voorkomen en van het feit dat ik een hoofddoek droeg."
"Ik mocht van Daisy niet in het Arabisch met mijn kinderen spreken, onze moedertaal", vervolgt ze. "Mijn Nederlands is niet goed, maar ik heb dat toen geprobeerd."
Ook de biologische moeder van de pleegmeisjes spreekt van racisme: "De toekomst van mijn kinderen is niet meer wat het zijn moest. Dat alleen maar omdat jullie gekleurde mensen haten? Achterlijke mensen, jullie eigen kind heeft geen een litteken."
quote:In het Pieter Baan Centrum is vastgesteld dat beide pleegouders kampen met een persoonlijkheidsstoornis. Bij de pleegmoeder staan wantrouwen, egocentrisme en een gebrek aan empathie voorop. De pleegvader heeft een agressiestoornis, vooral met een behoefte om macht te ervaren.
De pleegmoeder?quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:47 schreef littlemindy het volgende:
Wat fijn dat Pieter Baan dit allemaal zo duidelijk kan vaststellen maar deze monsters fluitend door de screening van jeugdzorg kwamen.![]()
Ik hoop dat die pleegmoeder een artikel 12 procedure start tegen Enver en de WSS.
DAAR zou ik nou graag aan doneren.
Dus alleen meppen krijgen zonder neurologische schade is niet zo erg?quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is wel een heel erg extreem geval in Nederland.
Ik denk dat je de biologische moeder bedoelt?quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:47 schreef littlemindy het volgende:
Wat fijn dat Pieter Baan dit allemaal zo duidelijk kan vaststellen maar deze monsters fluitend door de screening van jeugdzorg kwamen.![]()
Ik hoop dat die pleegmoeder een artikel 12 procedure start tegen Enver en de WSS.
DAAR zou ik nou graag aan doneren.
Bij Nieuwsuur werd gisteren gemeld dat een werknemer van die hulpinstanties goed bevriend was met de pleegouders/heel amicaal met ze omging. Vraag je je toch af of hij/zij niet ook onderdeel was van dit hele gebeuren of wellicht daar op die zogenoemde seks/parenclubfeestjes kwam.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Trouwens: een positief puntje. Er wordt overwogen de hulpinstanties ook te gaan vervolgen, werd aangegeven in een tweet van Saskia.
Maar eerst gaan ze de rechtszaak van de pleegouders afmaken.
Zeg ik dat?quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus alleen meppen krijgen zonder neurologische schade is niet zo erg?
Nee, maar roosje moet alles weer eens compleet uit z'n verband trekken. Deze zaak is gewoon een extreem geval.quote:
Of zijn deel kreeg uit de dark web opbrengsten.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij Nieuwsuur werd gisteren gemeld dat een werknemer van die hulpinstanties goed bevriend was met de pleegouders/heel amicaal met ze omging. Vraag je je toch af of hij/zij niet ook onderdeel was van dit hele gebeuren of wellicht daar op die zogenoemde seks/parenclubfeestjes kwam.
Artsen kunnen strafrechtelijk vervolgd worden voor strafbare feiten, bijv. medische fouten met dood of zwaar letsel tot gevolg (art. 307 wetboek van strafrecht)quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:51 schreef Momo het volgende:
Ik vraag mij af he, bij medische missers in het ziekenhuis, kun je wel een schadevergoeding krijgen. Medische aansprakelijkheid van de artsen. Maar die artsen worden toch nooit veroordeeld tot een gevangenis of werkstraf? Nouja misschien wel bij artsen in het verleden die bewust fouten hebben gemaakt zoals die Ernst Jansen Steur, maar nooit voor een onbewuste fout toch? Kunnen licentiates worden ingetrokken?
Levenslang!quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Eis Daisy en John 11 jaar cel en TBS met dwangverpleging.
Hopelijk gaat de rechter er nog overheen.
En daarna dus nog de TBS, komen nog wat jaartjes achteraan.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:
11 jaar is en blijft een magere straf natuurlijk.
Gaan ze de hulpinstanties of personen bij die hulpinstanties vervolgen? Bij het eerste verandert er hoogst waarschijnlijk helemaal niks, bij het tweede hebben we tenminste een kans dat er iets verandert. In het bijzonder als ze de top vervolgen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Trouwens: een positief puntje. Er wordt overwogen de hulpinstanties ook te gaan vervolgen, werd aangegeven in een tweet van Saskia.
Maar eerst gaan ze de rechtszaak van de pleegouders afmaken.
Elke mishandeling is extreem.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar roosje moet alles weer eens compleet uit z'n verband trekken. Deze zaak is gewoon een extreem geval.
Dan nog blijft het gevoelsmatig een lage strafquote:Op vrijdag 7 november 2025 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En daarna dus nog de TBS, komen nog wat jaartjes achteraan.
Leuk dat je tegen mishandeling bent, dat is elk weldenkend mens. Wil niet zeggen dat er geen gradaties zijn in extremiteit.quote:
Oke, prima, helemaal goed. Kinderen worden niet dagelijks extreem mishandeld en misbruikt hier in NL. Mooi bericht voor deze vrijdagavond.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Leuk dat je tegen mishandeling bent, dat is elk weldenkend mens. Wil niet zeggen dat er geen gradaties zijn in extremiteit.
Impliceer ik nergens.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oke, prima, helemaal goed. Kinderen worden niet dagelijks extreem mishandeld en misbruikt hier in NL. Mooi bericht voor deze vrijdagavond.
Dat er wat mensen daar hun baan kwijt raken en nooit meer met kinderen mogen werken is idd wel het minste.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:58 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Gaan ze de hulpinstanties of personen bij die hulpinstanties vervolgen? Bij het eerste verandert er hoogst waarschijnlijk helemaal niks, bij het tweede hebben we tenminste een kans dat er iets verandert. In het bijzonder als ze de top vervolgen.
Idd. Ik zie liever dat ze de kinderen pp nog een heel forse schadevergoeding mogen aftikken.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:06 schreef littlemindy het volgende:
Contactverbod van 5 jaar met de kinderen? Waarom zouden de kinderen überhaupt nog contact met hen willen hebben?
Vandaar het contactverbod.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:06 schreef littlemindy het volgende:
Contactverbod van 5 jaar met de kinderen? Waarom zouden de kinderen überhaupt nog contact met hen willen hebben?
Die kinderen willen geen contact meer lijkt me, maar het is toch meer voor hun dat zij geen contact mogen zoeken? Wat dat betreft is 5 jaar ook veel en veel te kort.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:06 schreef littlemindy het volgende:
Gewoon permanent niet meer.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die kinderen willen geen contact meer lijkt me, maar het is toch meer voor hun dat zij geen contact mogen zoeken? Wat dat betreft is 5 jaar ook veel en veel te kort.
Ligt eraan wat de rechter oplegt en of er TBS wordt opgelegd.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:08 schreef Vlinder het volgende:
Oké... Elf jaar. Kan iemand mij vertellen hoe dit exact werkt? Staan ze dan over een paar jaar weer fluitend op straat of blijven ze altijd in de radar van justitie nu?
Levenslange contactverboden bestaan naar mijn weten nietquote:Op vrijdag 7 november 2025 17:10 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Vandaar de 5 jaar vetgedrukt. Levenslang contactverbod lijkt wat beter op z'n plaats.
Geld.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik snap dat mijn logica niet ieders logica hoeft te zijn, maar waarom wil je dan überhaupt een pleeggezin zijn? Heb je die sadistische neigingen dan echt tot een hoofddoel gemaakt?
Net zoals die mensen van die zorgboerderij of die horrorfokker. Hoe komen mensen aan dat soort beroepen? Je had echt van alles kunnen doen.
Vond ik ook al bizar. Blijf maar voor altijd bij ze uit de buurt.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:06 schreef littlemindy het volgende:
Kan me moeilijk voorstellen dat het erg lucratieve business is. Sterker nog, ik zou dat het sowieso niet maken om de intrinsiek gemotiveerden over te kunnen houden.quote:
Mensen die denken dat ze zorgzaam zijn kunnen alsnog heel anders zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik snap dat mijn logica niet ieders logica hoeft te zijn, maar waarom wil je dan überhaupt een pleeggezin zijn? Heb je die sadistische neigingen dan echt tot een hoofddoel gemaakt?
Net zoals die mensen van die zorgboerderij of die horrorfokker. Hoe komen mensen aan dat soort beroepen? Je had echt van alles kunnen doen.
Als sadist en een koppel met een gelijksoortige iemand dan is dit "werk" de ideale situatie voor deze mensen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
1400 euro erbij per maand per pleegkind, toch?quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Kan me moeilijk voorstellen dat het erg lucratieve business is. Sterker nog, ik zou dat het sowieso niet maken om de intrinsiek gemotiveerden over te kunnen houden.
Lijkt mij iets te makkelijk, als ze zich op iets anders hadden geworpen zouden ze minder gezeik en ellende hebben gehad en meer geld.
Fair enough, zeer sterk punt!quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ze zorgzaam zijn kunnen alsnog heel anders zijn.
Of ze willen juist makkelijk geld verdienen door te doen alsof ze zorgzaam zijn.
Deze pleegouders deden het ook voor het geld.
Geen idee, er zal wel meer nieuws over naar buiten komen ter zijner tijd.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:58 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Gaan ze de hulpinstanties of personen bij die hulpinstanties vervolgen? Bij het eerste verandert er hoogst waarschijnlijk helemaal niks, bij het tweede hebben we tenminste een kans dat er iets verandert. In het bijzonder als ze de top vervolgen.
Dat was het geval bij die Daisy hè. Zich presenteren als heel zorgzaam en betrokken, maar bij stress agressief reageren.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Fair enough, zeer sterk punt!
Na de straf zullen ze - voor de veertig jaar na de straf - geen VOG meer krijgen als het gaat om werken met kinderen op wat voor manier dan ook. Daarnaast zullen ze. omdat ze in de gevangenis hebben gezeten. hoogst waarschijnlijk nog bar weinig beroepen kunnen vervullen voor de eerstkomende tien jaar. Er zal nog maar één verzekeraar zijn die hen wil verzekeren voor zorgverzekering en deze vraagt een 5× zo hoge premie als normaal.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:08 schreef Vlinder het volgende:
Oké... Elf jaar. Kan iemand mij vertellen hoe dit exact werkt? Staan ze dan over een paar jaar weer fluitend op straat of blijven ze altijd in de radar van justitie nu?
Als je een machtsbeluste sadistische klootzak bent is een pleegkind waar verder niemand om geeft de ideale prooi.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |