Nee, maar roosje moet alles weer eens compleet uit z'n verband trekken. Deze zaak is gewoon een extreem geval.quote:
Of zijn deel kreeg uit de dark web opbrengsten.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij Nieuwsuur werd gisteren gemeld dat een werknemer van die hulpinstanties goed bevriend was met de pleegouders/heel amicaal met ze omging. Vraag je je toch af of hij/zij niet ook onderdeel was van dit hele gebeuren of wellicht daar op die zogenoemde seks/parenclubfeestjes kwam.
Artsen kunnen strafrechtelijk vervolgd worden voor strafbare feiten, bijv. medische fouten met dood of zwaar letsel tot gevolg (art. 307 wetboek van strafrecht)quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:51 schreef Momo het volgende:
Ik vraag mij af he, bij medische missers in het ziekenhuis, kun je wel een schadevergoeding krijgen. Medische aansprakelijkheid van de artsen. Maar die artsen worden toch nooit veroordeeld tot een gevangenis of werkstraf? Nouja misschien wel bij artsen in het verleden die bewust fouten hebben gemaakt zoals die Ernst Jansen Steur, maar nooit voor een onbewuste fout toch? Kunnen licentiates worden ingetrokken?
Levenslang!quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Eis Daisy en John 11 jaar cel en TBS met dwangverpleging.
Hopelijk gaat de rechter er nog overheen.
En daarna dus nog de TBS, komen nog wat jaartjes achteraan.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:
11 jaar is en blijft een magere straf natuurlijk.
Gaan ze de hulpinstanties of personen bij die hulpinstanties vervolgen? Bij het eerste verandert er hoogst waarschijnlijk helemaal niks, bij het tweede hebben we tenminste een kans dat er iets verandert. In het bijzonder als ze de top vervolgen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Trouwens: een positief puntje. Er wordt overwogen de hulpinstanties ook te gaan vervolgen, werd aangegeven in een tweet van Saskia.
Maar eerst gaan ze de rechtszaak van de pleegouders afmaken.
Elke mishandeling is extreem.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar roosje moet alles weer eens compleet uit z'n verband trekken. Deze zaak is gewoon een extreem geval.
Dan nog blijft het gevoelsmatig een lage strafquote:Op vrijdag 7 november 2025 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En daarna dus nog de TBS, komen nog wat jaartjes achteraan.
Leuk dat je tegen mishandeling bent, dat is elk weldenkend mens. Wil niet zeggen dat er geen gradaties zijn in extremiteit.quote:
Oke, prima, helemaal goed. Kinderen worden niet dagelijks extreem mishandeld en misbruikt hier in NL. Mooi bericht voor deze vrijdagavond.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Leuk dat je tegen mishandeling bent, dat is elk weldenkend mens. Wil niet zeggen dat er geen gradaties zijn in extremiteit.
Impliceer ik nergens.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oke, prima, helemaal goed. Kinderen worden niet dagelijks extreem mishandeld en misbruikt hier in NL. Mooi bericht voor deze vrijdagavond.
Dat er wat mensen daar hun baan kwijt raken en nooit meer met kinderen mogen werken is idd wel het minste.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:58 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Gaan ze de hulpinstanties of personen bij die hulpinstanties vervolgen? Bij het eerste verandert er hoogst waarschijnlijk helemaal niks, bij het tweede hebben we tenminste een kans dat er iets verandert. In het bijzonder als ze de top vervolgen.
Idd. Ik zie liever dat ze de kinderen pp nog een heel forse schadevergoeding mogen aftikken.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:06 schreef littlemindy het volgende:
Contactverbod van 5 jaar met de kinderen? Waarom zouden de kinderen überhaupt nog contact met hen willen hebben?
Vandaar het contactverbod.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:06 schreef littlemindy het volgende:
Contactverbod van 5 jaar met de kinderen? Waarom zouden de kinderen überhaupt nog contact met hen willen hebben?
Die kinderen willen geen contact meer lijkt me, maar het is toch meer voor hun dat zij geen contact mogen zoeken? Wat dat betreft is 5 jaar ook veel en veel te kort.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:06 schreef littlemindy het volgende:
Gewoon permanent niet meer.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die kinderen willen geen contact meer lijkt me, maar het is toch meer voor hun dat zij geen contact mogen zoeken? Wat dat betreft is 5 jaar ook veel en veel te kort.
Ligt eraan wat de rechter oplegt en of er TBS wordt opgelegd.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:08 schreef Vlinder het volgende:
Oké... Elf jaar. Kan iemand mij vertellen hoe dit exact werkt? Staan ze dan over een paar jaar weer fluitend op straat of blijven ze altijd in de radar van justitie nu?
Levenslange contactverboden bestaan naar mijn weten nietquote:Op vrijdag 7 november 2025 17:10 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Vandaar de 5 jaar vetgedrukt. Levenslang contactverbod lijkt wat beter op z'n plaats.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |